Telfort en T-Mobile genomineerd voor Flater Awards

Uitslag categorie Elektronica & Communicatie.

"Flater werd de Ziggo helpdesk, boven KPN InternetPlusBellen, UPC, Telfort helpdesk en het netwerk van T-mobile."

(c) NUzakelijk

› reageer

De helpdesk van Telfort en het bereik van het netwerk van T-Mobile zijn genomineerd voor de Flater Awards, de prijs voor de slechtste dienst en het slechtste product. De prijsuitreiking is een nieuw initiatief van de Consumentenbond.

De uitreiking van de zogeheten Consumentbond Awards is onderverdeeld in de Topper Awards en de Flater Awards. Uit de ruim drieduizend inzendingen zijn acht goed gewaardeerde producten en diensten genomineerd en tien slecht gewaardeerde producten en diensten.

TomTom en de iPhone 3G maken kans om door consumenten te worden gekozen als beste product van het jaar. Daarnaast komt ook de alles-in-een afstandsbediening Harmony One van Logitech in de genomineerde 'Topperslijst' voor.

In de lijstjes met genomineerde goede en slechte producten/diensten komen verder opvallend veel namen uit de financiële wereld voor. Zo is minister Wouter Bos van Financiën is genomineerd voor de Topper Awards, maar is het verval van Fortis en ABN Amro genomineerd voor de Flater Awards. Ook de woekerpolissen van ING, de spaarrekeningen van Icesave en de Rentepunten van de Postbank dingen mee naar de prijs voor slechtste dienst.

Via de site van de bond kunnen consumenten - zowel leden als niet-leden - tot 29 maart hun keuze maken. De bekendmaking van de uitslag volgt op 23 april.

Bron: Connexie

› reageer

Ik snap niet waar het fabeltje toch vandaan komt dat T-Mobile een slecht netwerk zou hebben... De enige die echt in de hele randstad een dramatisch slecht netwerk heeft is Vodafone en dat is al zeker 5 jaar zo. Ik kan (vooral in de auto) niet eens een gesprek voeren van langer dan 1 minuut! Met T-Mobile en Telfort heb ik dat nooit gehad...

› reageer

schwantzi> idd, niets mis met TM volgens mij.

Wel typisch dat de iphone met brakke umts-chip bij de toppers staat

Maar het gaat ook over de mening van mensen, niet om meetbare feiten. En ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat diverse weblogs deze internetstemming naar hun hand gaan zetten...

› reageer

Maar Nederland is groter dan de Randstad en in de minder dichtbevolkte gebieden is het netwerk van T-Mobile, zeker wat betreft UMTS, helaas niet overal goed, ook de binnendekking valt vaak tegen.

› reageer

3G dekking van T-Mobile is inderdaad een stuk beperkter, daar ben ik het absoluut mee eens.. maar heb nooit dat ik niet bereikbaar ben.. zelfs op verlaten plekken

› reageer

TM heeft wat mij betreft een redelijk netwerk.
KPN/TELFORT is pas echt bagger.
Ik denk hier met name aan treinreizen en aan de brabantse biesbosch/zeeland waar ik nog eens met de boot kom. Mij KPN laat vaak verstek gaan terwijl mijn TM het altijd wel doet.

› reageer

Met T-Mobile heb je vooral binnenshuis geen dekking. Ook op meer plekken buiten in vergelijking met andere providers. Ik vraag me af of de mensen die zeggen dat ze altijd bereik hebben, wel eens buitenshuis komen? Ik kan van elke provider wel een plek noemen waar ze geen bereik hebben.

› reageer

Bij deze nomineer ik zowel de T-Mobile Dealer Helpdesk als de T-Mobile klantenservice voor de Flater Awards.

Alhoewel ze beiden niet op het lijstje staan, ervaar ik ze allebei als uitermate bedroevend! Mochten jullie bij T-Mobile meelezen, stuur me dan gerust even een mailtje om te vragen wat er allemaal mis mee is, want ik kan er inmiddels bijna een boek mee vol schrijven!

Jammer dat je zelfs bij de Dealer Helpdesk zo vaak van het kastje naar de muur wordt gestuurd.........

› reageer

Binnen is de t-mobile dekking id slecht,vodafone daaentegen weer super.Maar iik woon net over de grens in belgië,ongeveer 11 km van de grens en ik moet zeggen dat ik op zolder nog nederlands bereik heb!!
Daarbij heeft T mobile alles uit een bundel,wat ik als super ervaar.Dus absoluut geen flater.

› reageer

Dat Telfort met haar bedroevende serviceverlening voor deze award genomineerd wordt kan ik me zeer goed voorstellen. T-Mobile verbaast mij echter. Ook ik heb een prima bereik en kan overal bellen waar ik moet bellen. Dat de 3G dekking nog verder verbeterd dient te worden kan ik onderschrijven, maar om nou de gehele T-Mobile dekking af te doen als slecht is vreemd. Laat staan een nominatie voor de Flater-award, dat is op zijn plaats wanneer een bedrijf de plank echt volledig mis slaat en dat is hier echt niet het geval.

Edit: net even op de site gekeken van de consumentenbond: er is sprake van één persoon (die sinds de overgang van Orange naar T-Mobile in zijn parkeergarage niet kan bellen). Dat geldt overigens ook voor de andere genomineerden, lijkt me dus niet echt representatief.

› reageer

Afgezien van de vraag of T-Mobile, Telfort en KPN als flaters gezien kunnen worden, moest ik alleen al heel hard lachen dat Wouter Bos als topper genomineerd is.. :')

› reageer

Ook ik verbaas me over de nominatie van t-mobile. Een enkele keer binnenshuis slecht bereik , maar dat is toch minimaal. Door die integratie van Orange naar t-mobile heb ik een keer slecht bereik gehad dwz geen netwerk , maar dat was maar even. Ik hoor van mensen in mijn omgeving die van Orange naar t-mobile zijn overgestapt dat die juist beter bereik hebben. Nee , ik kan me alleen vinden in de flatenominatie van Ziggo

› reageer

Netwerkbereik blijft altijd sterk afhangen van de specifieke plek waar jij als klant nou net vaak komt met je mobieltje.

Zelf heb ik wel regelmatig dekkingsproblemen met T-mobile. In Noordwijkerhout in het buitengebied (recreatiewoning) is geen binnenshuisdekking, terwijl de site van tmobile dat wel aangeeft. KPN en Vodafone hebben hier volle binenshuisdekking, dus het kan wel.

En onderweg in de polder waar ik woon zitten 2 zwakke plekken waar gesprekken vaak wegvallen. Voorheen met Orange was dat er maar 1, dus is er waarschijnlijk een orange mast vervangen of veranderd, waardoor de dekking nog slechter is geworden op de provinciale weg.

Dus naar mijn persoonlijke mening (voor mijn gebruik dus) is Tmobile het minste netwerk....

› reageer

Als ik de reden voor de nominatie lees vind ik ook dat T-Mobile wel erg slecht afgeschilderd wordt door die consumentenbond zeg. Normaal zou ik een bedrijf niet geloven als ze zeggen "zich niet te herkennen in de situatie", maar nu moet ik T-Mobile gelijkgeven.

De bond quote een gebruiker "Met de gedwongen overstap van Orange naar T-Mobile is heel veel misgegaan, maar de flater krijgen ze voor de kwaliteit van het netwerk. Bij Orange kon ik tot in de parkeerkelder bellen. Met T-Mobile alleen met mijn telefoon tegen het raam op de derde verdieping.”

Is dit nou de reden voor de nominatie? Een lul-verhaal als je het mij vraagt.

Ik heb zelf 2 "Superdeals" afgesloten en mijn broer ook 1. Ok, bij ons beide was de korting niet verrekend, maar dit is na een paar keer bellen rechtgetrokken. Ik reis sinds augustus elke dag Rotterdam - Bergen op Zoom met de auto en het bereik is iets verslechterd. Met alleen Orange was de kwaliteit beter, maar werd de verbinding soms verbroken. Nu valt de verbinding met T-Mobile niet meer weg, maar mis ik geregeld een half woord. De verbinding is dus stabieler, maar van lagere kwaliteit zou ik zeggen.

Is dit nou zo erg? Ik heb in elk geval weinig van de overstap gemerkt en verder ben ik dik te spreken over Orange/T-mobile, zeker door de lage abonnementsprijs. Verder kloppen de rekeningen altijd en ik zie echt geen reden voor die Flater-Award.

› reageer

Sorry, als meer dan 20 jaar applegebruiker moest ik ook een iphone hebben en was zodoende verdoemd tot TM (ja, ik weet dat er andere opties waren, maar toch voor beste abo gekozen qua data naar mijn mening). Was eerst nog tevreden, in Utrecht waar ik woon prima UMTS-ontvangst, Amsterdam ook, maar zodra het eerste weiland te zien is, en dan rijd je langs de A2 bij 'drukke' dorpen dan houdt die dekking op, dat is gewoon slecht. GSM-bereik verder prima, dus dat die nominatie daarom plaatsvindt is onzin, ja in %###-dorpen buiten de randstad met inwoneraantallen van 23 heb ik wel eens totaal geen ontvangst gehad...
ik blijf er echter wel bij dat Vodafone een superontvangst biedt en een geweldige klantenservice (snel en vriendelijk).

› reageer

Al jaren maak ik gebruik van een tmobile abonnement. Zeer tevreden over....tot een dag of 10 geleden. ik weet v vroeger dat tmobile niet de beste bereik heeft (gehad) in gebouwen, dit heeft met de freq te maken als het goed is. Nu sinds een dag of tien heb ik thuis nauwelijks bereik, die valt zo nu en dan weg. En als ik bereik heb dan kan de andere partij mij gewoon niet verstaan, het lijkt wel of ik stotter hoor ik, mijn gesprek wordt dus continu onderbroken. frapante is, dat ook andere tmobile nummers er last van hebben, maar daar buiten heb ik redelijk goed bereik met tmobile. de melding heb ik doorgegeven aan tmobile en zij zullen binnenkort contact opnemen met mij, hou jullie op de hoogte

› reageer

T-Mobile = goed en vooral goedkoop. Duidelijke factuur online en een actueel overzicht van wat je nog hebt te besteden die maand. Maar het bereik is bij mij (Putten, Ermelo en Zwolle) niet super hoor. Met name binnen valt het nogal eens weg. Maar ja; ik betaal dan ook maar € 6,75 per maand, dus echt klagen doe ik niet.

› reageer

Dezelfde netwerk ervaringen hebben de klanten die minder handig zijn en wel de volle mep moeten betalen ook. Geen wonder dat die klanten klagen. Bij KPN of Vodafone waren die klagers vast beter af geweest voor een vergelijkbare prijs. De normale tarieven van T-Mobile zijn namelijk alleen maar verhoogd. Die van KPN en met name Vodafone zijn juist iets verlaagd. Dus dat is geen groot verschilpunt meer.

De service van T-Mobile voor serieuzere 2de lijns problemen was al ondermaats. Die van KPN en Vodafone is de laatste jaren van goed naar minder goed gegaan. Ook zijn alle netwerken de afgelopen 2 jaar geplaagd door hardnekkige storingen in het netwerk. Vooral de dikbetalende UMTS data only klanten mogen nu dus best hun bedenkingen hebben.

Wat mij betreft hebben we in Nederland dus wel wat te klagen ten opzichte van alle providers. Het lijkt mij dat ook alle providers genomineerd hadden moeten worden. Door de alles in 1 structuur vind ik T-Mobile Flex en Vodafone ondernemersbundel de interessantste bundels van dit moment die de keuze bepalen. De Vodafone bundel wordt helaas niet in eerste instantie voor particulieren aangeboden. Verschillen zijn er verder niet echt meer.

Als we het onderscheid dan moeten gaan beperken tot het hebben van exclusieve toestel aanbiedingen zoals de Iphone (T-Mobile), Blackberry storm (Vodafone)of het eerder hebben van de Nokia N96 (KPN), dan denk ik dat de concurrentie tot een onwenselijk zielig niveau is afgezakt. De nominatie mag wat mij beteft dus zijn: "door het uitdunnen van de mobiele markt in Nederland is de concurrentie tussen de 3 overgeblevenproviders te weinig geworden". Misschien dus eerder de EU of NMA beklagen die de toestemming verleend hebben om tot deze concurrentie beperking te kunnen komen.

Maar goed met de keuzes die we nu krijgen is stemmen op T-Mobile of Telfort misschien toch wel terecht. Telfort en met name T-Mobile waren altijd de zielige providertjes met de slechte dekking. Zodoende konden zij de klanten alleen lokken met überlage tarieven of überlage toestelprijzen.

Na het verdwijnen van Telfort had T-Mobile die prijsvechter kunnen zijn die de markt vernieuwend en scherp hield. Ook hadden ze Ben op een meer concurrerende manier terug kunnen brengen, desnoods zelfs vermomd als eigen netwerk. (maar dat zou niet economisch zijn dus is begrijpelijk). Inmiddels is T-Mobile zich in zijn houding echter gaan ontpoppen tot roze reus. Zij hebben er als laatste provider voor gekozen om door de inlijving van Orange de concurrentie voorgoed om zeep te helpen. Dat mag natuurlijk, maar mijn stem hebben ze dan ook verdiend.

› reageer

Ben was destijds rampzalig voor mij, ik woon in Twente, en Ben had hier nauwelijks bereik, en volgens mij was het ook landelijk. Ik ben meestal tevreden geweest over Tmobile, overzichtelijk factuur (via internet), loopt niet altijd up to date, maar dat neem ik voor lief. Verder bel ik veel en goedkoop met Tmobile, qua abonnementsvormen vind ik dat zij ook het transparantste zijn, met Relax en Flex bijvoorbeeld. Het bereik is naar mijn ervaring altijd minder geweest als die van KPN (Telfort) en Vodafone. Dat is mijn ervaring. En nu, in mijn woning en ervoor heb ik heel slecht bereik. Ben ik een beetje uit de buurt dan is het goed. En met slecht bereik in huis bedoel ik ook echt slecht...ik kan gewoon niet een normaal gesprek voeren, of moet met een ander toestel bellen (met netwerk Telfort). En ik niet alleen, een ieder die in de buurt van mijn postcode is heeft de zelfde klachten met Tmobile! Ook met Orange is het zo! En orange is als het goed is nu Tmobile, terwijl het netwerk van Orange optimaal was. Wat ik sinds een dag of 10 heb met mijn bereik heb ik eerder dus niet gehad!

› reageer

Hmmmm, eerlijk gezegd heb ik met orange/t-mobile nooit problemen hier (binnenshuis delft) en ook in Nijmegen eigenlijk altijd goed bereik.
Met Rabo mobiel(KPN) kon ik binnenshuis niet lang bellen zonder weg te vallen..

› reageer

@ Koen: Telfort en met name T-Mobile waren altijd de zielige providertjes met de slechte dekking.

Dit soort commentaar verwacht ik niet van een moderator. Enige objectiviteit is m.i. op z'n plaats.

› reageer

@ Koen: KPN heeft toch de laatste zet gegeven om de concurrentie om zeep te helpen door Debitel over te nemen. Wellicht een bedrijf met zeer hoge klantontevredenheid, maar wel een zeer goedkope simonlyaanbieder.

Het begrip marktconform mag mijn inziens in ieder geval flater van de eeuw worden.

› reageer

@blabla KPN heeft ze niet om zeep geholpen, dat hadden ze zelf al gedaan en waren opzoek naar een koper.

› reageer

Weer een rondje T-Mobile bashing. Ik denk dat de meeste gebruikers wel tevreden zijn over de dekking en service. Naast T-Mobile heb ik ook alle andere providers gebruikt en op alle is wel iets aan te merken.

› reageer

Het is natuurlijk makkelijk, t-mobile heeft natuurlijk nog steeds een minder goede dekking binnenshuis en ook zeker de 3G dekking laat te wensen over, maar t-mobile heeft ook veel voordelen, zo zijn ze bijvoorbeeld iets lager geprijsd dan kpn en voda. Eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, het is gewoon een keuze die je maakt en op een vergeven moment vind je een goede provider

› reageer

Ik heb er gisteren nog de literatuur op na geslagen. Het is ook een imagoprobleem, maar het beeld kan ook door statistieken uit het verleden gestaafd worden.

Onderzoek Consumentenbond - Consumentengids 2004
Providers hanteren een drempel van 98% van de telefoontjes die van begin tot eind volgehouden moeten worden tijdens piekuren. (een bewegende beller schakelt van de ene cel over op de ander, hierbij is het gevaar het grootst dat de verbinding wegvalt, vooral als de "nieuwe" cel zwaar belast is en weinig ruimte over heeft. ) Alleen bij T-Mobile was meer uitval geconstateerd, een fractie boven de 2%. Bij Orange is gedurende de test geen enkel telefoontje weggevallen.

De providers hebben een drempel vastgesteld waaraan de mate van gesprekskwaliteit te koppelen is. Veruit het gros van de telefoontjes zit aan de goede kant van die drempel. Tussen de 9 (KPN) en 17% (T-Mobile) van de gesprekken die we voerden, scoort onder die drempel.

De meeste providers stellen zichzelf tot doel dat de tijdspanne tussen het intoetsen van een nummer en het overgaan van de telefoon niet langer mag duren dan 10 seconden. Deze standaard werd meestal gehaald, alleen Vodafone doet er gemiddeld iets langer over (12 seconden).

De KPN en Vodafone hebben de sterkste signalen, zodat je er het makkelijkst dieper in een gebouw mee kunt bellen. Het netwerk van T-Mobile is het minst toegesneden om diep in gebouwen te bellen.

Kema drive test i.o.v T-mobile, door T-Mobile op WWW geupload in 2006
Per module ca. 1700-2800 metingen.
Het bereik wordt dus niet gemeten. Maar er werd getest of een gesprek opgezet, gemaakt, verstaanbaar uitgevoerd en afgemaakt kon worden. (Mijn interpretatie van de gegevens: 1: best 3: slechts. Ik heb percentages op volgorde gezet van 1-2-3. Orange en Telfort uitgefilterd)
De 4 grote steden
1. Vodafone
2. T-Mobile
3. KPN
24 andere steden
1. Vodafone
2. T-Mobile.
3. KPN
Snelwegen
1. KPN en Vodafone
2. T-Mobile.
P.S Snelwegen: Hier zijn de verschillen het grootst.
N-Wegen
1. Vodafone
2. T-Mobile
3. KPN
P.S. N-Wegen: Hier scoorde Orange overigens heel slecht. Het is dat ik deze uitgefilterd heb, anders waren in deze module de verschillen het grootst. Verschil tussen 2 en 3 nihil.

Update: gratis en voor niets een iets actuelere versie uit 2007

› reageer

op dit zelfde forum staat onder de kop "vodafone volgt kpn met grensbundel " :
Verschil per provider
Tevens heeft het agentschap gekeken naar het worst case scenario: gebruik van de mobiele telefoon óp de grens. De onderzoekers hebben op dertig grensovergangen met België en Duitsland geprobeerd om een gesprek tot stand te brengen, en ze hebben de veldsterkte gemeten. De maximale kans dat een gesprek ongewenst wordt geroamd, verschilt per provider. Die kans is bij KPN/Telfort 14 procent, bij Vodafone 24 procent en bij T-Mobile 9 procent. Het AT noemt dit nog altijd "beperkt

Ik kan me dus niet voorstellen ( en zo ervaar ik het zelf absoluut niet) dat t-mobile een slecht netwerk heeft

› reageer

Als je naar dit onafhankelijke onderzoek kijkt, dan zie je dat qua:

Service geen toegang (Toegang krijgen op netwerk): T-Mobile statistisch significant beter is dan KPN, Vodafone, Telfort en Orange
Service Verbroken verbinding (Verbinding 118 sec stand houden): T-Mobile gelijk is aan KPN en Vodafone en statistisch significant beter is dan Orange.
Succesvol afgehandelde gesprekken (Comibinatie van de eerste 2 indicatoren): T-Mobile statistisch significant beter is dan KPN, Vodafone, Telfort en Orange.
GespreksKwaliteit (Cijfermatige weergave van kwaliteit): T-Mobile statistisch significant beter is dan Vodafone en slechter is dan KPN en Orange.

Dat zou betekenen dat Orange klanten nu vaker een gesprek goed zouden moeten kunnen uitvoeren (comibinatie van beter bereik en/of vrije cellen), maar dat de gesprekskwaliteit nu wel een stuk minder is. (Van het beste naar het slechtste). Daarbij moet wel vermeld worden, dat de vrije cellen van zowel T-Mobile als KPN afgenomen zouden moeten zijn door de integraties van klanten die plaatsvonden in hun netwerken.

› reageer

Prust....
Consumentenbond :')
Wie neemt die lui nog serieus tegenwoordig? Dat T-Mobile's 3G netwerk niet alles is kan ik ook wel vertellen, Maar met GSM totaal geen problemen. En dat ze de idont3G als toptoestel neerzetten, zegt al genoeg over de CB en diens abonnees.

Ik neem deze 'flater awards' dan ook met een kilo zout.

› reageer

@ robert-jan:

- Er staat nergens in opdracht van wie het onderzoek gedaan is, de term onafhankelijk is dus volkomen niet op zijn plaats.
- Het onderzoek stamt uit eerste helft 2007 (apart Telfort & apart Orange netwerk, daarnaast is er geen diepgang tussen gsm en umts netwerken.

Jouw conclusies zijn dus achterhaald en niet op voorhand onafhankelijk te noemen.

› reageer

Ik vind dat het wel tijd wordt voor een nieuw onafhankelijk onderzoek.

› reageer

Het onderzoek van de Kema is uitgevoerd in opdracht van T-Mobile. En zoals gebruikelijk is in onderzoeksland worden de uitslagen zo neergezet dat ze in het voordeel uitpakken van de (betalende) opdrachtgever. Dat is een koud kunstje. (je bijt niet in de hand die je voedt is de standaard regel).

Ik heb al verschillende onderzoeken gezien waar totaal verschillende uitkomsten uit komen die elkaar 100% tegenspreken.

Er is geen enkele faalloze provider. Wel heb ik er een hekel aan als een provider doet alsof alles 100% perfect is, terwijl dat niet zo is. Als voorbeeld de veel te optimistische dekkingskaart die vervolgens door de klantenservice bij een postcodecheck door deze zelfde klantenservice onderuit wordt gehaald.

› reageer

Goede opmerking. Ze moeten gewoon eerlijk zijn idd, anders krijg je alleen maar klachten achteraf.

› reageer

Ik wil nog even terugkomen op de Flater Award, want Online maakt er ook een bende van. Ik ben een tijd gelden overgestapt naar Telfort, maar bij Online gingen ze gewoon door met de maandelijkse incasso's. Dat is na diverse malen telefonisch contact, en gigantische telefoonkosten, gestopt. Maar het bedrag terugstorten, ho maar... Ook dit hebben ze me, tot nu toe 3 keer, toegezegd terug te storten. Maar het blijft stil bij Online als ze zelf moeten betalen. Mochten de rollen omgedraaid zijn dan had ik hier waarschijnlijk al wel een deurwaarder op de stoep gehad. Waarom kunnen ze niet gewoon hun afspraken nakomen? Echt om moedeloos van te worden

› reageer

Telfort
Gepubliceerd op vrijdag 3 april 2009

De telefoon gaat over, maar als er wordt opgenomen, is de lijn dood. E-mail ontvangen of lezen is onmogelijk omdat het internet het voor de zoveelste keer niet doet. Rekeningen ontvangen van een ander of betalen voor diensten die niet geleverd worden. Het zijn bekende problemen voor klanten van Telfort.

TROS Radar krijgt veel klachten binnen over deze provider en neemt de proef op de som. Meer dan 50 consumenten doen mee aan de Telfort Belactie in een laatste poging om hun problemen binnen twee weken op te lossen. Maandag in Radar het resultaat. Komt Telfort de gedane beloftes na? Worden de problemen nou eindelijk opgelost? En lukt het de provider om binnen twee weken van boze klanten tevreden consumenten te maken?

A.S Maandag, Radar, 20.30 NED 1.

› reageer

Als het ze zou lukken zou het geen leuke tv opleveren, dus het antwoord op de vraag zal wel "nee" zijn.

En aangezien ze een duur 0900 nummer hebben voor hun klantenservice is er maar heel beperkt een prikkel om problemen te voorkomen en op te lossen bij Telfort. Want "service" verlenen om problemen op te lossen is relatief goedkoop voor Telfort, omdat de klant sterk mee betaald door het 0900 nummer. Vaak nog dubbel ook omdat kpn/telfort via mobiel het buitenbundel tarief erbij tellen: 30 cent pm + 25 cent pm = 55 cent pm!

Telfort mobiel is op dit moment heel ongunstig in prijs:
-aansluitkosten: 24,95 euro
-inflatie correctie
-afronding op hele minuut
-klantenservice 55 cent pm

› reageer

In navolging van bovenstaande post.

Even resumerend:
-aansluitkosten vanaf 1 april;
-afrekenen per volle minuut voor het gehele gesprek;
-nog steeds als enige operator niet de mogelijkheid om je beltegoed op te vragen, ondanks het schofterig hoge buiten de bundel tarief;
-bij mobiel internet zo een belachelijke FUP, dat als je een scheet laat je al over deze FUP heen gaat, met de bekende gevolgen;
-klantenservice als enige van de mobiele operators achter een belachelijk duur 0900 nummer;
-veel storingen die nooit gemeld worden/ slechte communicatie naar klanten toe;
-wat meer?

Wie wil er nog uberhaupt bij Telfort??

› reageer

Nou je kan ook overdrijven hoor.

Ik ben nog steeds klant bij telfort, maar ik heb nog een oud contract (dus andere voorwaarden, en nu een 1 jarig contract lopen uit de tijd van een zeer gunstige cash-back actie).

Over mobiel internet van Telfort ben ik overigens best te spreken. Ik gebruik dat nu 3 jaar (sinds de Edge tijd). Ik geef toe er zijn geregeld storingen, maar over het algemeen is het snel en ik betaal een laag tarief. Helaas is voor nieuwe klanten ook dat een stuk ongunstiger geworden: Ik betaal 7,- euro per maand en je betaalt nu een hoger tarief (meestal 7,95 pm), ook kan je er nu niet meer tussentijds vanaf (het moet gedurende de hele looptijd worden afgesloten). Dit is wederom sneaky van Telfort omdat de laagste actie prijzen meestal bij twee jarige contracten worden afgesloten, en dan wordt er dus elk jaar "op inflatie gecorrigeerd", hoe dit precies ook mag gaan werken.

Overigens zit mijn mobiel internet gebruik al 3 jaar tussen de 30 en 300MB per maand (ik geen toe niet zo heel erg veel, maar ik gebruik ook geen laptop, aleen mijn nokia telefoon en internet tablet).
Ik heb nooit problemen met een FUP gehad, dus volgens mij valt het best mee met de strengheid daarvan.

Maar je hebt wel een punt, over enkele dagen mag ik overstappen of verlengen, en het wordt zeker geen Telfort meer. De nieuwe voorwaarden zijn te ongunstig.

› reageer

Enige tijd geleden is Speedlinq door Telfort overgenomen en dat was een echte oplichter. Misschien dat Telfort het nu dunnetjes overdoet.
Ik denk dat het hele KPN concern nu zeer argwanend tegemoet getreden moet worden.

› reageer

Ok, dat was genant voor telfort.

Een manager die naar de studio van Radar was gestuurd zonder enig mandaat om welke concessie dan ook te doen. En een collega van "interne communicatie" die nogal onvoorzichtig heeft proberen te infiltreren bij deze actie van Radar. Het resultaat: heel erg genant voor Telfort.
Vraag me toch af waarom ze geen harde toezeggingen wilden doen. Mag Telfort daar zelf eigenlijk wel over beslissen, of moet dat eerst langs de kpn managers?

Mijn voorspelling: over 4 weken komt de grote "zeg je abonnement bij Telfort op" actie. Niet dat het Telfort veel kan schelen, ze hebben een machtiging om rekeningen te incasseren, en dat is toch hun core-business (of is dat telecommunicatie?, hmm, bij de telecomsector is het vaak moeilijk te zeggen).

› reageer

Ja haha echt voor schut he dat die medewerker van telfort die deed alsof ze een klacht had. En die man die in de uitzending was, draaide steeds eromheen om maar geen concrete beloftes te doen. Ik vond dat radar erg sterk over kwam.

› reageer

De Telfort medewerker die opdracht heeft gegeven tot infiltratie van het Radar belpanel hoort gewoon ontslagen te worden. Bedrijfsethische normen zijn overschreden.

› reageer

"Bedrijfsethische normen" ??
Bestaat er zoiets in de telecomsector?

› reageer

Uitslag categorie Elektronica & Communicatie.

"Flater werd de Ziggo helpdesk, boven KPN InternetPlusBellen, UPC, Telfort helpdesk en het netwerk van T-mobile."

(c) NUzakelijk

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.