Tip: als je veel (vaak) belt kunnen de kosten van dat starttarief behoorlijk oplopen. Je kunt overwegen Voipbuster of Voipstunt te gebruiken. Voor 15 euro heb kun je dan 3 maanden gratis bellen en daarna kun je dit saldo opmaken aan belkosten. Je kunt op je Zylex een 2e telefoon aansluiten en een 2e SIP account configureren. Op je eerste toestel ben je bereikbaar op je eigen nummer en het 2e bel je gratis naar buiten.
Zojuist per e-mail ontvangen:
Hierbij willen wij u informeren over een aantal wijzigingen in onze tarieven.
Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb (WBA). Vanaf 1 juni 2009 wordt dat € 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.
Meer informatie hierover vindt u op onze online klantenservice.
Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.
De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.
Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen.
Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en antwoord op veelgestelde vragen over deze prijscorrecties vindt u op onze online klantenservice
Bron: www.telfort.nl/klantenservice
met 2,5% verhoogd in verband met inflatie
Zielig, dit kan alleen een bedrijf als Telfort bedenken. En volgens mij was de inflatie jaren voorheen hoger en toen hebben ze niks gedaan. Nu gaan ze achterstallige correctie's incasseren in een economisch ongunstig/onrustig klimaat. Way to go. (We hebben trouwens wel meer besteedbaar inkomen (Nog wel))
In iedergeval hebben klanten een mooi gratis opzegmoment in de schoot geworpen gekregen.
edit: Check. Nee nogeens 'n 1 April grap
Die langzame prijsverhogingen zie ik de laatste tijd wel vaker van "moeder"KPN. Eerst klanten lokken met lage tarieven , daarna langzaam de prijzen verhogen.( bijv. Digitenne van 6,95 naar 7,50/maand , belbasis wordt ook regelmatig verhoogd, Telfort ADSL van 19,95 naar 24,95 enz.)Voor die 50 cent zullen de meeste mensen niet overstappen naar een ander denk ik ( 6 euro/jaar)Wat wel een hoop verschil uit gaat maken is het invoeren van het starttarief van 5 cent/gesprek. Het lastige is dat er op dit moment niet veel keuze is om over te stappen , de meeste andere providers(van wat er nog overgebleven is na al de overnames door KPN de laatste jaren)zijn op hetzelfde prijsniveau of duurder. Vooral als je in een gebied zit waar alleen een KPN netwerk aanwezig is , heb je al helemaal weinig keuze.En Telfort maar klanten binnen halen met "vaste lage prijs"
is dit een 1 april grap?
Wat is de grap dan?
het lijkt me erg waarschijnlijk. Met al het negatieve nieuws op de TV kunnen consumenten goed begrijpen dat dingen duurder moeten worden. Dus Telfort smeed het ijzer nu het heet is. Er is blijkbaar draagvlak voor een verhoging.
Ik heb zelf redelijk wat horror verhalen over Telfort Internet gehoord de laatste tijd (instabiele verbinding, niet werkende Voip telefonie, administratieve puinhoop: verkeerde rekeningen, verhuizen dat niet goed gaat en opzeggingen die problemen geven).
Dus als je klachten hebt, kan dit het misschien makkelijker maken om van je abonnement af te komen. Als het opzeggen vanwege deze verhoging goed geregeld is tenminste.
Op tweakers stond ook informatie hierover:
http://tweakers.net/nieuws/59197/telfort-maakt-oud-20mb-abonnement-duurder-vanwege-inflatie.html
ze schijnen ook een starttarief in te voeren. Dus nu zijn ze even duur als een Online telefonie abonnement.
Een PDF van Telfort met veelgestelde vragen: Q&A inflatiecorrectie Telfort internet per 1 juni 2009
› reageerDat wordt voor mijn oma dus Compuserve + Budgetvoip + Webcalldirect.
Ik vraag me af wat ze meer op levert. Gevalletje vliegtaks? Dat moest ook afgeschaft worden omdat er te veel mensen naar de buren gingen. Telfort komt zichzelf ook nog wel eens tegen!
Toevallig zag ik dit ook op nieuwe KPN contracten staan:
Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli − 30 juni. Deze verhoging
geldt uitsluitend als op dat moment meer dan 3 maanden van uw contractstermijn zijn verstreken. Artikel 1:16, lid 4, van de Voorwaarden is niet van toepassing op deze verhoging.
Artikel 1:16, lid 4, gaat over opzegging na tariefsverhoging.
Tja, het lijkt weer op stuiptrekkingen n.a.v. de credietkrises. Alleen zouden telecomproviders hier weinig van moeten merken, men belt toch wel als men wil bellen.
In de verzekeringsbranche past men dit trouwens al jaren toe! Ook in mijn sportabonnement zit een dergelijke clausule verborgen en ja... het is gewoon geld verdienen voor hun, dus waarom ook niet ?
De personeelskosten stijgen wel mee met inflatie, prijzen van producten en diensten tot nu toe voor nieuwe klanten ook, maar waarom niet voor bestaande klanten ?
Het is ergens wel logisch dat tarieven worden aangapest op basis van inflatie indexen, vooral als ze referreren naar een consumenten index cijfer van een voorgaande periode.
Toch zit het me wel iedere keer dwars zo'n verhoging. Het geeft echt zo'n "geld-uit-je-zak-klop" gevoel dat gepaard gaat met een gevoel van machteloosheid. Ik vraag me echter af of deflatie in zo'n geval ook wordt doorgevoerd.
En opgezegd, deze prijsverhoging is gewoon belachelijk. Een jaar geleden mensen trekken met 20 euro en dan nu verhogen... Beetje jammer...
Online heeft een nieuwe klant
Waarom ben je niet voor Compuserve gegaan?
› reageerDie €0,50 vind ik best een acceptabele 'inflatiecorrectie', hoewel het natuurlijk gewoon een prijsverhoging is.
Het startarief voor de voorheen gratis gesprekken is echter totaal andere koek, bellen is dus niet meer gratis bij telfort
Ik ben benieuwd welke andere providers op het telfort netwerk de prijsverhoging voor het bellen overnemen, studentenadsl in elk geval wel...
edit>kelko, waarom ga je naar online, die hebben ook een starttarief bij het bellen? Ga je echt overstappen voor die 50 cent?
Compuserve heeft een fair use policy. Ze sluiten je af als ze vinden dat je teveel download. Tip: neem een provider zonder fair use policy.
› reageerVolgens mij hanteert elke provider FUP voor zowel tel + internet.
Alleen al om eventueel misbruik tegen te gaan.
Verder heb ik nergens gehoord dat iemand daadwerkelijk bij een provider de FUP heeft overschreden.
En Compuserve sluit niet meteen af:
Fair use policy
In de Algemene Voorwaarden geeft CompuServe aan dat de leden op een ‘normale’ wijze van het internet gebruik mogen maken. Dat heet “fair use”. Als leden oneigenlijk gebruik maken van hun internetverbinding en veel meer gegevens zenden of ontvangen dan andere leden, kan het zijn dat ze de fair use policy overtreden. CompuServe behoudt zich dan het recht voor deze leden te vragen hun surfgedrag aan te passen en volumes te beperken.
"Het is de Abonnee niet toegestaan de Telefoondienst dusdanig te gebruiken dat het netwerk, het telecommunicatieverkeer, (computer)systemen van CompuServe of derden, naar het oordeel van CompuServe, hinder (zouden kunnen) ondervinden of de belangen van CompuServe kunnen worden geschaad. Hieronder wordt in ieder geval verstaan het open laten staan van de telefoonverbinding en/of het voeren van grote aantallen korte gesprekken in een kort tijdsbestek dat het gebruik van de Telefoniedienst door derden kan verstoren en/of het bovengemiddeld verbruiken van de Telefoniedienst in relatie tot het gebruik van derden, alles naar oordeel van CompuServe."
"CompuServe is in het geval de Abonnee in een beperkte periode bovengemiddeld hoge bedragen voor gebruiksafhankelijke telefoondiensten/nummers verschuldigd wordt, gerechtigd om over te gaan tot blokkering van bepaalde bestemmingen, totdat de Abonnee tot betaling is overgegaan of zekerheid heeft gesteld. Waar dit in redelijkheid mogelijk is zal CompuServe de Abonnee hierover voorafgaand informeren."
Er zijn nu te weinig aanbieders overgebleven om de markt concurrerend te houden. Weg tiscali, move etc met toestemming van de nma dacht ik ,zie de effecten. Hetzelfde zie je ook bij de telkomproviders
gebeuren. Te weinig spelers over....
Gepost door acgjong op 29/03/2009 20:44
Volgens mij hanteert elke provider FUP voor zowel tel + internet.
Alleen al om eventueel misbruik tegen te gaan.
Verder heb ik nergens gehoord dat iemand daadwerkelijk bij een provider de FUP heeft overschreden.
En Compuserve sluit niet meteen af:
Dan zou ik als ik jouw was eerst even de klachten van gebruikers lezen. Als je meer dan gemiddeld video's download, krijg je blijkbaar wel mooi een brief om die activiteiten te staken, anders zou je bij compuserve afgesloten worden.
Dat lijkt me niet normaal. Ik kijk ook graag video's van internet, vooral als ik binnenkort mijn popcornhour krijg. Je zal dan maar ineens zo'n brief krijgen van de provider.
Er zijn nu te weinig aanbieders overgebleven om de markt concurrerend te houden. Weg tiscali, move etc met toestemming van de nma dacht ik ,zie de effecten. Hetzelfde zie je ook bij de telkomproviders
gebeuren. Te weinig spelers over....
Ik noem een paar spelers: online, tele2, alice, tweakdsl, vodafone Daarnaast kan je ook nog naar je kabelaar gaan. Ik denk dat er genoeg concurrentie blijft in deze toch al verzadigende markt. breedband penetratie is in nederland een van de hoogste van europa. Ik vind 20,45 per maand nog steeds erg weinig voor een 20mbit adsl lijntje (waarvoor je ook al geen lijn huur meer neer hoeft te leggen) en ja het kan altijd goedkoper. Maar kijk maar eens in een land als Spanje wat je voor een adsl lijn betaald.
De prijsverhoging valt inderdaad mee, maar het starttarief voor bellen slaat helemaal nergens op! Hier lokken ze nieuwe klanten mee en na een aantal maanden gaan ze vrolijk nieuwe kosten berekenen. Echt schadalig! Ze zouden eens moeten denken aan jaarcontracten waarin dit soort weizigingen worden uitgesloten. Je weet als consument gewoon niet meer waar je aan toe bent met de telefonie en internet providers. Online heeft dit kunstje namelijk al eerder bij me geflikt!
› reageerNet naar Telfort gebeld om op te zeggen ivm deze verhoging.
Als ik toch zou blijven, boden ze me 2 maanden gratis internet...
Te laat...was toch al niet meer tevreden over de service en snelheid.
Snelheid was de laatste weken al ingezakt van 7mb naar 2mb (schamele 10% van 20mb).
Thx, nu heb ik ze gebeld en heb ik een maand gratis internet gekregen. 12x0,50=6 euro, per saldo heb ik 14 euro winst...
› reageerIk had al plannen om bij Telfort weg te gaan, maar dat kon pas per 1-1-2010. Tenzij ze de prijs gingen verhogen. En dus ben ik nu per 1 juni weg.
Ik ga naar Ziggi alles-in-een Plus, is 15 euro per maand goedkoper dan Telfort ADSL + ISDN. En de snelheid is een stuk beter, 10MB/1.5MB in plaats van 8MB/800KB (en de snelheid wordt bij Ziggo in 2 stappen nog verhoogd naar 30MB/4MB). Fijn mijn MSN's uitgeporteerd naar Budgetphone, uitbellen deed ik al via Poivy.
nu nog afwachten of Telfort het (ongebruikte, ik heb een Fritz!Box) modem nog terugwil, op mijn abo-pagina bij Telfort nstaat dat ik geen modem heb.
Een Fritz!Box ik dacht dat Telfort net als hun voorganger Tiscali ZyXel modems gebruikte, sinds wanneer zijn ze overgestapt op de Fritz!Box?
Wat Ziggo betreft Ik was ook van plan om naar hun over te stappen tot dat ik de horror verhalen op de site van radar en kassa las. Om maar eens iets te noemen, mensen die al 10 maanden betalen maar alleen TV werkt, vervolgens kapitalen verbellen aan de klantenservice (met mobile). Daar wordt steevast belooft dat het goedkomt maar dat gebeurt dus nooit. Ik zit nu tijdelijk (maand contract bij Het Net) ben er nog niet uit waarnaar over te stappen.
Ik zit bij StudentenADSL [sup]Powered by Telfort[/sup] (dat mag, al ben ik geen student ) en heb niets gehoord over prijsverhoging. Ook op hun website staat er niets over, oude prijzen en gratis bellen naar vaste nummers (inderdaad, wel een FUP) ...
Bij Telfort zit geen Frtizbox, die had ik al een paar jaar. Hun ZyXel staat ongebruikt in de kast.
Die horrorverhalen ken ik ook, maar hebben vrijwel allemaal te maken met de fusie en administratieve perikelen erbij. En anders is het per maand opzegbaar.
Iets wat ook misschien interessant is voor de rest.
Ik stap via www.internetinruilweken.nl over naar Online. Lijkt mij wel een goede actie want ondanks dat het een 2-jarig contract van €25,= per maand is is het met de €150,= cashback omgerekend per maand zelfs nog goedkoper dan de €19,95 van Telfort en er zit zelfs nog telefonie bij ook voor wie het interessant vindt.
Hieronder de berekening:
€150,= cashback - €25,= verzendkosten = €125,=
€125,= / 24 maanden = €5,20 voordeel per maand
€25,= voor het abonnement per maand - = €19,80 per maand
--edit: zie nu pas dat er al een apart topic over deze aanbieding loopt maar met deze berekening er bij is het misschien wel wat duidelijker.--
Inmiddels is op zowel Telfort mobiele contracten als KPN mobiele contracten de clausule toegevoegd over inflatiecorrectie..
› reageerHier inmiddels netjes een brief van Telfort (na 1 kort belletje) ontvangen met de opzegdatum per 01-06-2009. Nu nog zien of ik ook tot die tijd internet heb en niet eerder wordt afgesloten. Nieuwe provider wordt UPC... ik ben benieuwd...
› reageerIk had stiekem gehoopt op een aanbieding van 1 of 2 maanden gratis internet, maar ze heeft toch direct opgezegd (helaas). Maar goed, zo gebonden ben ik nou ook weer niet aan Telfort. Nu maar hopen dat migreren goed gaat.
› reageerTip: als je veel (vaak) belt kunnen de kosten van dat starttarief behoorlijk oplopen. Je kunt overwegen Voipbuster of Voipstunt te gebruiken. Voor 15 euro heb kun je dan 3 maanden gratis bellen en daarna kun je dit saldo opmaken aan belkosten. Je kunt op je Zylex een 2e telefoon aansluiten en een 2e SIP account configureren. Op je eerste toestel ben je bereikbaar op je eigen nummer en het 2e bel je gratis naar buiten.