Wanneer deze nieuwe iPhone in België verkrijgbaar is, zal hij ook simlockvrij zijn, simlocks zijn daar namelijk niet toegestaan.
Overigens waren ook hier in NL simlockvrije iPhones i.c.m. een Vodafone abo verkrijgbaar, natuurlijk geen officiële import, maar waarschijnlijk afkomstig uit Belgïë of Italïë (waar ze ook simlockvrij zijn).
Nu maar hopen dat 'ie snel naar Nederland komt!
Nieuwe iPhone krijgt FM-zender
AMSTERDAM - Het ziet er naar uit dat de nieuwe versie van de iPhone een FM-zender zal krijgen. In de nieuwste firmware zit namelijk een verwijzing naar een chip die deze functie ondersteunt. Dat meldt AppleInsider.
Het gaat om de Broadcom BCM4329-chip. Deze functioneert voornamelijk als WiFi-zender en -ontvanger, maar ondersteunt ook het verzenden en versturen van FM-signalen. De chip in de huidige iPod Touch ondersteunt wel het ontvangen van FM-signalen, al wordt deze optie enkel gebruikt door de Nike+-accessoire om data door te geven aan het apparaat.
Naast de FM-mogelijkheden biedt de nieuwe chip ook ondersteuning voor snellere WiFi-netwerken met het 802.11n-protocol en is het een stuk zuiniger met energie dan zijn voorganger.
Natuurlijk is het niet zeker dat al deze functies ook daadwerkelijk in de nieuwe iPhone verwerkt zitten. Apple heeft er een handje van om bepaalde opties softwarematig uit te schakelen om ze later via een firmware-update alsnog te benutten.
Bron: Telegraaf.nl
wauw een FM zender, alsof dat zo bijzonder is. De meeste Nokia en sony ericson toestellen hadden dit allang. Daarnaast werkt die fm zender niet als je wlan gebruikt. Niet echt handig dus.
› reageerDaar is voor de iPhone allang een app voor, tunin.fm? Draait de hele dag als radio op kantoor, omdat FM-bereik belabberd is binnen en via LAN streaming radio geblokkeerd is...
› reageervolgens mij hebben de meeste nokia's en SE's geen FM-zender FM-zenders (of zenden) is in Nl overigens illegaal...
› reageer@Rob, tis legaal zolang het onder een bepaalde sterkte blijft, dus maar enkele meters bereik heeft bedoelt voor enkel eigen gebruik.
› reageerWaar ik benieuwd naar ben is of deze nieuwe Iphone WEL gewoon via Vodafone te verkrijgen is...
heb mijn huidige Iphone ook moeten kopen in Antwerpen, omdat ze daar SIMLOCK vrij zijn. Ik wil namelijk geen T-mobile (geen goede 3g dekking..)
Of is de nieuwe ook weer SIMlock vrij te krijgen in Belgie?
Wanneer deze nieuwe iPhone in België verkrijgbaar is, zal hij ook simlockvrij zijn, simlocks zijn daar namelijk niet toegestaan.
Overigens waren ook hier in NL simlockvrije iPhones i.c.m. een Vodafone abo verkrijgbaar, natuurlijk geen officiële import, maar waarschijnlijk afkomstig uit Belgïë of Italïë (waar ze ook simlockvrij zijn).