Vodafone verlaagt prepaid internet tarieven.

Ik vond het al vreemd, je had gewoon iemand aan de lijn die niet goed op de hoogte was.

› reageer

Vodafone verlaagt prepaid internet tarieven voor op de laptop/pc. Eerst koste het nog €0,50/MB en nu is het standaard tarief verlaagt naar €0,33/MB. Nieuw is dat er nu ook bundels te koop zijn en je dus kunt internetten met prepaid vanaf €0,125/MB.

Prepaid Data VoordeelBundels:
Tarief Bundel Tarief per MB
€ 20,- 80 MB € 0,25
€ 30,- 150 MB € 0,20
€ 40,- 250 MB € 0,16
€ 50,- 400 MB € 0,125

Er is nu ook een prepaid simkaart zonder modem te koop voor €5,- of voor €80,- incl usb stick modem. Beide hebben €2,50 start tegoed. Snelheid is 7,2/1,4 Mb/s. De modem die momenteel verkocht wordt is wel max 3,6Mb/s alhoewel 7,2 nog vrij beperkt beschikbaar is.

bron: Vodafone Website

Mooi dat er nog een provider is die verlagingen doorvoert ipv 'inflatie correcties'.

› reageer

Je kunt doormiddel van een firmware update deze modems upgraden naar 7mbit. Maar waarom zou je dat willen?? Immers je MB'tjes vliegen er dan ook zo doorheen.

› reageer

Dat internet sneller is betekend niet dat ik meteen meer ga downloaden. ipv 10 seconden wachten op de bijlage van mijn mail hoef ik maar 5 seconden te wachten voordat het klaar is, de hoeveelheid data gaat niet veranderen.

Waar is de firmware update waarover je het hebt voor het model dat verkocht wordt?

› reageer

@V-Power;
Per wanneer gaat deze tariefsverlaging dan daadwerkelijk in?
Ben ook benieuwd naar de oorspronkelijke en nieuwe starttiktarieven (eerst volgens mij E0,50; nu merk ik E0,25...) _/-\o_

› reageer

Starttik weet ik niet. De tarieven zijn per direct voor alle nieuwe aansluiting. Ik zou even de klantenservice bellen, misschien dat ze jou handmatig kunnen overzetten op de nieuwe tarieven.

› reageer

@V-Power;
THANX voor je snelle reactie en advies!

› reageer

Graag gedaan, wat je trouwens ook kan doen als je geïnteresseerd bent in één van de bundels, proberen een bundel te activeren. Als dat werkt wordt je waarschijnlijk automatisch overgezet.

Sms '20 euro MB' naar 4000
Sms '30 euro MB' naar 4000
Sms '40 euro MB' naar 4000
Sms '50 euro MB' naar 4000

Omdat de bundels niet vastzitten aan een tijdsbestek, is het voor bijna iedereen wel voordelig om een bundel te activeren.

› reageer

Ik heb nooit iets begrepen van die prijsstellingen.
Hier in Portugal betaal ik voor Prepaid internet,
niet schrikken ! Voor 90 Euro krijg in 3600 Mb en dan
kan ik 90 dagen internetten. Als ik die 3600 Mb in een
dag wil opmaken ook goed. Dus ik betaal bij Vodafone
in Portugal 1 Euro per dag voor 40 Mb. Dit is ruim
voldoende om van alles te doen. Geen filmpjes downloaden,
want dan ben je er snel doorheen. De software is zelfs
in het Nederlands en er zit een mooie opgave lijst bij
van hoeveel je bij elke actie hebt verbruikt !
Geen fiscale number enz. Echt Prepaid dus. Na een aantal
maanden ga je gewoon weer een paar dagen kopen.
Ik vind het geweldig.

› reageer

@V-Power;

Na telefonisch contact met de KS bleek dat de nieuwe tarieven alléén voor nieuwe klanten gelden.
Ook voor de door jou genoemde bundels kom ik niet in aanmerking, want daar heb ik ook apart naar gevraagd. (Via afdeling DATA)

Wat starttik betreft is er een analogie met gsm belminuten: geen starttik, maar er wordt per 0,5Mb afgerekend. Dus alléén een verbinding opbouwen kost, of ik nou wel of niet die 0,5Mb gebruik, volgens de oude tarieven E0,25. Dus E0,50 per Mb. Nog niet veel voor incidenteel gebruik naar mijn mening, maar goedkoper was uiteraard leuker geweest..., daar ben ik wel TV'er genoeg voor.

Heb nog niet daadwerkelijk geprobeerd b.v. "Sms '20 euro MB' naar 4000". Mogelijk bij de volgende opwaardering, want momenteel zit ik net onder de E20,- data-tegoed. Om daar nu eerst weer een tientje voor op te zetten gaat me te ver.

› reageer

@whiskysherry
Bij mij idem dito; heb €19,80 tegoed en wacht wel tot een volgende keer.

Ik gebruik hem bij mijn broer, als ik in Landgraaf (6374)ben. Daar kreeg ik laatst in 3 uur tijd wel verbinding (2 x €0,25), maar kon geen website bereiken.
Weet iemand of Vodafone daar weinig bereik heeft?

› reageer

@whiskysherry

Das klote ben anders gewend, normaal zetten ze je altijd over naar een nieuw tarief. Nou ja op zich ook niet zo'n ramp. Zodra je tegoed op is moet je maar een nieuw kaartje kopen nu. €5,- incl €2,50 tegoed.

› reageer

Ter info en geruststelling:

Je kan ook als bestaande prepaid data klant gewoon de nieuwe bundels activeren. Ik heb geen idee wat je gaat betalen als je je bundel vervolgens op hebt. Ik kan mij voorstellen dat Vodafone dit nu eerst actief promoot om nieuwe klanten te trekken en pas later bekend maakt dat het voor bestaande klanten ook zal werken. De klantenservice medewerkers zijn voor wat betreft de bundels nog niet (goed) geïnformeerd. NB. de databundels zijn 12 maanden geldig, niet onbeperkt. (dat laatste staat nergens vermeld).

De prepaidbundels zijn natuurlijk een enorme vooruitgang. Een abonnement surft wel goedkoper als je regelmatig gebruik maakt van data. (of geeft bij veel verkoopkanalen aanschafkorting als je een mini laptop wilt kopen).

Nog een tip: je kan online opwaarderen via www.vodafone.nl bijvoorbeeld via Ideal vanaf 10,- met 12 maanden geldigheid van je tegoed. Dan is het misschien toch voordeliger nu die 10,- op te waarderen en een bundel te activeren dan per MB te blijven betalen.

› reageer

@Koen;
Je kan ook als bestaande prepaid data klant gewoon de nieuwe bundels activeren.
Bron? Zelf al geprobeerd misschien?

› reageer

Ik heb naar aanleiding van bovenstaand nieuwtje een kennis getipt die al ca. een jaar zo'n kaart heeft. Die was erg blij met het nieuws en heeft het toen direct geprobeerd. Dit lukte. (kreeg direct een bevestigings sms met vermelding dat de bundel geactiveerd was en 12 maanden lang gebruikt kon worden)

› reageer

@Koen;
THANX! _/-\o_

› reageer

Vandaag 4,22MB verstookt. Kosten E1,49; dus geen E0,50 meer per MB (afgerekend per halve MB); omgerekend E0,353...???
Nou ben ik "oude klant" en daar zouden de nieuwe tarieven niet voor gelden...??? Dat zou dan 4,5MB (afrekenen per halve MB) zijn voor E1,49 ofwel E0,33 per MB.

THANX Vodafone! Oude klanten tellen toch mee! _/-\o_

› reageer

Ik vond het al vreemd, je had gewoon iemand aan de lijn die niet goed op de hoogte was.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.