Inmiddels is het Nederland Mobiel verhaal ook volledig voorbij. Alle daarbij horende klanten die nog op het t-mobile netwerk zaten zijn overgenomen door de nieuwe aanbieder Duts www.duts.nl die ze heeft overgenomen van Elephant Talk. Dit werd mij gisteren verteld door een medewerker van Duts.
› reageerTommy Telecom dat tot vorige week nog telecomdiensten aanbood op het netwerk van KPN, is per direct verhuisd naar T-mobile. Volgens Tommy zou de reden een technische fout bij KPN zijn waardoor Tommy en de klanten onnodig op kosten werden gejaagd. KPN gaf echter aan dat Tommy een structurele wanbetaler is en dat KPN daarom de klanten van Tommy per direct zal afsluiten. De rechter oordeelde vandaag dat Tommy voor het eind van de maand een bankgarantie van ruim 300.000 euro moet regelen en dat er anders een boete van 100.000 euro moet worden betaald. Ook moet Tommy al een ruime 100.000 euro aan KPN betalen. Tommy heeft alle abonnees sinds zaterdag een nieuwe simkaart gestuurd die kan worden geactiveerd op de website. Tommy biedt nu diensten aan via T-mobile via de MVNO Elephant Talk, die ook de diensten regelt voor Youfone. In principe hebben alle abonnees een nieuw nummer maar ze kunnen hun huidige nummer meenemen, dit zal wel 5 tot 7 dagen duren. Tot die tijd zijn klanten bereikbaar op hun nieuwe nummer.
› reageerBron?
› reageerDit wordt bericht door www.tommytelecom.nl en de aanvullende informatie door telecompaper
› reageerWat meer achtergrond van de overstap naar het T-Mobile netwerk:
De mobile virtual network operator (MVNO) Tommy Telecom heeft een kort geding verloren tegen KPN. De MVNO wilde met het vonnis tijd rekken om te voorkomen dat KPN de klanten zou afsluiten. Inmiddels is Tommy Telecom overgestapt naar T-Mobile.
De lastige verhouding tussen KPN en MVNO Tommy Telecom sleept zich al een tijdje voort. Het lijkt een welles nietes-spelletje te worden. Robert van de Rhee, CEO van Tommy Telecom laat weten dat het geschil zijn oorsprong vindt in het feit dat KPN de Call Detail Records, de belgegevens van klanten, niet wilde aanleveren: "Die hebben wij nodig omdat Tommy Telecom werkt met een model waarbij we belplafonds in de gaten houden. Onze klanten gingen daar overheen."
Van der Rhee zegt hierover lang in gesprek te zijn geweest met KPN: "Zij beloofden beterschap. Toen dat niet gebeurde hebben wij ze in gebreke gesteld en een kort geding aangespannen."
Uitstaande nota's
De samenwerking met KPN zei Tommy Telecom al voor het aanspannen van het kort geding op. "Wij hebben toen alle uitstaande nota's betaald en aangekondigd dat wij de volgende nota's in een eindafrekening wilden zien waarin de vooruitbetaalde wholesale line rental-kosten, ongeveer vier ton, verrekend zouden worden", aldus Van de Rhee.
Van der Rhee is perplex: "KPN heeft toen iets gedaan waar de hele MVNO-wereld versteld van staat. Zij hebben geprobeerd om onze grote klanten, als bijvoorbeeld de Nationale Postcode Loterij, naar hun toe te trekken. Door onze klanten om middenacht af te sluiten en, op 6 april één minuut na middernacht, onze klanten op het netwerk van KPN verder te bedienen en ons er tussenuit te halen."
Instemming
In een passage uit de pleitnotitie, bij de redactie in bezit, blijkt dat KPN opmerkt dat opschorting van de dienstverlening aan Tommy Telecom niet hoeft te betekenen dat de eindklanten daar last van hebben. In die notitie is het volgende te lezen: "KPN is op zich bereid de dienstverlening aan de Nationale Postcode Loterij en de eindklanten voort te zetten, zonder tussenkomst van Tommy." Iets verder in het document staat dat KPN meent dat dit alleen mogelijk is wanneer Tommy Telecom hiermee instemt.
Om toch eventuele afsluiting van de klanten te voorkomen heeft Tommy Telecom aan de rechter gevraagd om de klanten bij KPN tot negen april in de lucht te houden. "Die tijd hadden wij nodig om onze abonnees van een nieuwe sim te voorzen", zegt Van de Rhee. De klanten van Tommy Telecom zijn inmiddels ondergebracht bij T-Mobile. Van de Rhee vervolgt: "De rechter heeft gezegd, ik kan pas op negen april een uitspraak doen. Voor ons was daarmee de zaak al klaar."
Uitspraak
Tommy Telecom moet van de rechter desondanks behalve de kosten voor het kort geding ook de nog openstaande rekeningen betalen: een bedrag van bijna 115 duizend euro. Daarnaast moet de MVNO een bankgarantie stellen van twee ton en deze 26 april verhogen naar bijna 390 duizend euro. Van de Rhee merkt op: "Ik heb de motivatie van het vonnis nog niet gekregen, maar het zou kunnen zijn dat het vonnis verklaard is omdat de materie te complex is."
Alle andere vorderingen van Tommy Telecom zijn door de rechter ook afgewezen. Hieronder valt onder meer dat Tommy Telecom meent dat KPN in gebreke blijft omdat het logo van de MVNO niet in de displays van de telefoons worden getoond. KPN geeft aan dat dit technisch niet haalbaar is, bij Tommy Telecom niet, maar ook niet bij andere MVNO's op het netwerk van KPN.
Kraakhelder
Een woordvoerder van KPN geeft aan dat de ‘uitspraak en de bevindingen van de rechter kraakhelder zijn': "Wij hebben daar verder niks aan toe te voegen." Op dit moment ligt KPN volgens Van de Rhee nog ‘dwars' met de nummerportering. "Daarover zullen wij de OPTA nog inlichten", aldus de CEO die een ‘geheime agenda bij KPN' vermoedt. In een e-mail laat Van de Rhee nog weten vol vertrouwen te zijn over de mogelijkheden in een beroepsprocedure.
Bron: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2903857&;
nieuwe simkaart?
Betekend dat ook nieuw nummer? edit: ja dus
En gaat KPN daar dan nog aan meewerken voor de Tommy klanten bij portering?
Wat een berdragen allemaal, hoe veel mensen bellen er wel niet met tommy
M.i. wil KPN gewoon niet echt, heb zelf diverse simkaarten van MVNO's gehad die gewoon wel de service-provider naam laten zien, denk aan een eigen simyo en aan het inmiddels overgenomen debitel.
Dus wat technisch niet mogelijk
Ik heb wel eens gelezen dat het veranderen van de provider naam een typisch nederlandse handeling/probleem is. Ik weet niet hoe ze dat in het buitenland (wel of niet) doen.
› reageerWat is nou het voordeel van Tommy? Dat je per maand kan opzeggen of dat je 200 min "gratis" kan bellen naar andere Tommy abonnees?
Echt betrouwbaar zijn ze niet, ik zou bij voorbaat mijn nummer al niet naar hun porteren. En een klantenservicenummer een 06 nummer? Jeetje mina...oogt niet bepaald professioneel, evenals jun website en de berichten die daar en hier gemeld worden.
Gewoon niet doen....heb je ook geen gezeik.
Las laatst het volgende commentaar, leuk leesvoer voor de telecomjunkies:
Commentaar
Cowboy-gedrag in mobiele telecom
Auteur: Martijn Kregting
Tommy Telecom wordt Nederland Mobiel. Officieel is er met Nederland Mobiel een nieuwe MVNO opgestaan met een nieuw aanbod (goedkope tarieven, onder de naam Club NL Mobiel) en een verregaande samenwerking met Nederland Mobiel. Alle juridische termen wegpoetsend, komt het er echter op neer dat Tommy's mobiele activiteiten opgaan in Nederland Mobiel, dat met 30.000 abonnees van start gaat - die van Tommy dus. De overgang komt na een periode van behoorlijke hectiek waarbij KPN als netwerkbeheerder en Tommy als MVNO elkaar behoorlijk in de haren vlogen.
...........................................
Lees verder op Telecompaper
oftewel de klanten onderbrengen in een nieuwe bv (Nederland Mobiel) voor het geval KPN daadwerkelijk haar vordering op Tommy gaat incasseren en Tommy daardoor bewust leeggehaald is voor een komend faillissement.
› reageerTommy Telecom uit Woerden is onlangs failliet verklaard.
Tommy Telecom was een mobile virtual network operator (MVNO). Tommy Telecom was in april van dit jaar nog in het nieuws toen het een kort geding verloor tegen KPN. Tommy Telecom moest openstaande facturen van zowel KPN als Aspider betalen.
Bron: www.channelweb.nl
Zie ook hier
inderdaad volgens de truc die ik hierboven al aangaf gaan ze vrolijk verder op http://www.nederlandmobiel.net/
Met o.a. Club NL Mobiel, NL Budget en NL Familie als producten.
Ben benieuwd of de curator het ook zo'n mooie truc vond.
Ik heb al jaren op 2 mobiels Tommy vanaf April kregen wij 2 nieuwe sims met een ander nummer ons is gezecht,dat we naar een paar weken onze nummers terug kregen we zijn nu 4 maanden verder en hebben nog onze nummers niet terug.
ze komen hun worden niet na
kreeg ook per e-mail de afrekening per maand, daar zie ook niets meer van ze maken er nu wel een rommel van
Ik ben bang dat je helemaal niks meer krijgt, want Tommy Telecom is failliet verklaart. Zie ook mijn postig iets terug in deze thread.
› reageerdit statement staat op nu op de site van Nederland Mobiel
Nederland Mobiel kan en mag ivm het failissement van TOMMY telecom van de Postcodeloterij niet langer de telefoondiensten verzorgen die u bij de Postcodeloterij heeft gewonnen. De loterijen zullen zelf verder voor de dienst zorg dragen.
Voor nadere informatie richt u zich rechtstreeks tot de Nationale Postcode Loterij. Het spijt ons dat wij u niet verder van dienst konden zijn. NL Mobiel heeft er alles aan gedaan om uw belang veilig te stellen, Abonnees van NL CLUB Mobiel krijgen per post bericht van ons over de afwikkeling van het abonnement.
Voor nummerbehoud richt u zich het beste tot KPN, deze laatste is verantwoordelijk voor de vertraging. Indien u een KPN abonnement neemt krijgt u uw oude nummer terug. Voor verdere vragen kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@nederlandmobiel.net
Voor nummerbehoud richt u zich het beste tot KPN, deze laatste is verantwoordelijk voor de vertraging.
De niet meer werkende kopjes ''Welkomstcadeau TOMMY abonnees'' en ''Welkomstcadeau TOMMY abonnees'' en ''Nieuws mei 2009: de mobiele dienste van Tommy Telecom worden uitgevoerd door Nederland MOBIEL'' geven inderdaad aan dat ze gewoon verder wilden gaan onder nieuwe bv en naam.
De currator heeft dit blijkbaar (en eigenlijk wel verwacht) niet gepikt. Blijft wel dat ze nu aangeven dat je voor je nummer bij KPN (hun schuldeiser) moet zijn en dat gaat natuurlijk nooit werken.
Inmiddels is het Nederland Mobiel verhaal ook volledig voorbij. Alle daarbij horende klanten die nog op het t-mobile netwerk zaten zijn overgenomen door de nieuwe aanbieder Duts www.duts.nl die ze heeft overgenomen van Elephant Talk. Dit werd mij gisteren verteld door een medewerker van Duts.
› reageer