Ik werk nu sinds een dik jaar met een vast nummer van Budgetphone voor inkomend telefoonverkeer.
In eerste instantie hebben we wat problemen gehad met wegvallend geluid (wij hoorden de andere kant niet meer), maar uiteindelijk is dit probleem in stilte opgelost...
De diensten van Budgetphone werken sindsdien prima voor ons en prijstechnisch zijn ze ook erg interessant. Wel vind ik dat er over het algemeen slecht gereageerd wordt, je geen idee hebt wie er verder achter zit, de communicatie aangaande veranderingen e.d. achterwege blijft.. kortom, daar valt nog wat te verbeteren....
Ik heb al heel lang VOIP van voipbuster wat heel goed werkt. Ik heb dit icm een lokaal nummer. Dus ik bel uit en ik wordt ingebeld.
Maar nu heb ik ook een budgetphonenummer wat van het KPNnummer is geporteerd.
Maar nu merk ik dat deze slecht bereibaar is. Vaak niet meer geregistreerd staat, of wel geregistreerd staat, maar niet bereikbaar is. Wat ook gebeurd is dat er enorme vertraging naar beide zeiden ontstaan kan bij een gesprek en dat de telefoon pas heel laat een overgangstoon krijgt. Net of het modem volloopt qua geheugen.
Ik heb deze accounts op een Fritz!box lopen.
Wel weet ik dat Budgetphone onlangs een nieuwe server heeft en ik ben ongeveer rond die tijd ook naar budgetphone gegaan. Ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft, maar ik vroeg me af of er nog mensen ervaringen willen delen en of misschien verklaringen hebben.
Misschien kun je het eens proberen met http://www.mijnvoipcentrale.nl (deze service is geconnect aan een 100mbit verbinding), mogelijk heb je hierdoor een hogere stabiliteit.
› reageerOok ik heb lange tijd problemen gekend met de combinatie Telfort internet met ZyXel modem (uit Tiscali tijd, bedrade versie), VoipWise voor uitgaand belverkeer en BudgetPhone voor inkomend belverkeer. Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat de klantenservice van BudgetPhone heel vriendelijk is en je goed helpt. Misschien ook nog een optie om bij BudgetPhone over te stappen op hun beta-server.
› reageerBovenstaande klachten heb ik onlangs ook gehad bij budgetphone. Na een mailtje richting klantenservice was het binnen een dag gefixed met een vriendelijke reactie terug. Blijkbaar iet in de techniek wat alleen door de KS op te lossen is.
› reageer@Koen,
Vandaag een uitgebreid gedetailleerd e-mailte gestuurd naar Budgetphone, maar er zit vandaag kennelijk iemand achter de e-mail beantwoording die niet de moeite neemt mijn vraag te snappen.
Dit was mijn e-mail:
Hallo,
Ik heb nu bij twee mensen nu de Budgetphone aansluiting een poosje lopen, maar het gaat nog niet helemaal perfect.
Wellicht dat u wat op kunt lossen in de instellingen zodat de verbinding beter wordt. Dit is een tip van iemand op een forum die ook problemen had en die na een belletje met Budgetphone waren opgelost. ( http://www.telecomvergelijker.nl/thread/27518 ) onderste bericht van KOEN.
(
Gepost door Koen (moderator) op 09/04/2009 22:49
Bovenstaande klachten heb ik onlangs ook gehad bij budgetphone. Na een mailtje richting klantenservice was het binnen een dag gefixed met een vriendelijke reactie terug. Blijkbaar iet in de techniek wat alleen door de KS op te lossen is.
)
Het nummer: 0xxx xxxxxx zit op een Fritzbox router met modem op Online.nl, maar soms zit er een vertraging in de stem. Ook valt het geluid wel eens weg van één van de partijen. Ook is soms het nummer niet eens meer bereikbaar of duurt het heel lang voordat hij overgaat. Dit laatste gaat dan ook weer gepaard met een vertraging in de stem. Voor uitgaande gesprekken wordt een ander VOIP account gebruikt welke wel altijd goed werkt.
Het nummer 0xx xxxxxxx zit op een Fritzbox (router) achter de Livebox van Online.nl. Deze is echt heel vaak onbereikbaar en dan helpt het enkel om de Fritzbox opnieuw op te starten. Ook hier werken de uitgaande gesprekken via een ander VOIP account wel altijd goed.
Misschien dat u er even naar wil kijken.
Met vriendelijke groet,
xxx xxxxx
De reactie was:
Geachte heer xxxxxxx,
Uw vraag betreft niet bij Budget Phone gekochte apparatuur, en is dan
ook echt een vraag om op het forum te plaatsen. Heeft u overigens de
daar geplaatste schermafdrukken al bekeken
http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=38?
Met vriendelijke groet,
De Budget Phone helpdesk
Toen ik vroeg of hij mijn bericht nogmaals wilde lezen en toen ik zei dat ik geen ZYXEL heb! kreeg ik volgend bericht:
Ook de Fritzbox is op het forum te vinden, zie
http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=43.
Toen ik daar weer op reageerde en extra naar het stukje van KOEN verwees, kreeg ik de volgende opmerking:
Geachte heer xxxxxx,
Ik verzoek u nogmaals uw vraag op het forum te plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Budget Phone helpdesk
Ik heb het idee dat er één of andere vervanger daar achter de PC zit die het woord klantbehulpzaamheid en moeite nemen niet kent. Ik heb namelijk al eerder contact met Budgetphone gehad en die waren verrassend goed. Maar deze persoon slaat de plank echt volledig mis...
Blijkbaar zit het niet in je account. Ik neem namelijk aan dat ze dat wel gecheked hebben, maar niets geks gezien hebben.
Zelf gebruik ik ook een Budgetphone kastje. Doet het het daar niet op, dan weet ik dat het niet aan mijn eigen instellingen ligt. In jou geval kan niemand dat op afstand zeggen. Het lijkt op het probleem wat ik ondervond, maar blijkbaar is dat dus niet het geval.
Een andere keer had ik gebeld en toen ging hij van alles nakijken en stelde voor om een keer een traceroute o.i.d. te maken en nu wordt ik naar de website doorverwezen.
Als ik het zo lees heb je twee mensen (betalende klanten van je?) op Budgetphone inkomend, dus met zo'n prepaid account van 10 Euro per jaar. En omdat je maar liefst 1,40 per maand bij ze besteedt verwacht je natuurlijk uitgebreid gratis support inclusief het maken van traces en dergelijke. Maar je hardware koop je ergens anders natuurlijk. Ze zouden die vervanger promotie moeten geven volgens mij, want die begrijpt tenminste dat er brood op de plank moet komen, en met gratis support komt dat er niet.
› reageerHier staan de instellingen voor een Fritz!box
http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=43&sid=e1c0e805906989a8171d0ec1a3430fef
Probeer anders eens een voxalot account te registreren en je budgetphone account daar naar door te schakelen.
Dat en nog veel meer andere dingen kun je hier instellen:
https://voip.budgetphone.nl/account/index.php
succes fd
Ik snap dat hele verhaal van voxalot eigenlijk niet. Wat is daar nou de gedachte achter. Ik denk nu simpel en denk. Hij moet bij mij uitkomen en niet via een omweg via voxalot.
› reageerEen andere suggestie om te onderzoeken is om je Budgetphone te laten doorsturen naar het account dat wel werkt. Als dat een Betamax account is kan dat niet direkt maar moet je het indirekt doen (via bijv. Mysipswitch). Als volgt:
Account aanmaken bij Mysipswitch, daar je Budgetphone account registreren. Registratie in de Fritzbox uitzetten.
Het volgende dialplan gebruiken:
#Ruby
sys.Log("call from #{req.Header.From.FromURI.ToString()} to #{req.URI.User}."
if sys.In then
sys.Dial("accountnaam@sip.voipcheap.com"
end
Een andere suggestie (afhankelijk van de bandbreedte van Online) is om de Codec eens terug te schakelen naar G729.
› reageerIk stelde voxalot voor, omdat je blijkbaar problemen hebt met de registratie van je nummer(s) van budgetphone.
Als voxalot wel goed registreert en je daar vervolgens je nummer naar doorschakeld, zou dat het probleem kunnen oplossen.
@rfdvries
Gerbuik(te) zelf mysipswitch ook, maar maakte daarbij nog geen gebruik van Ruby, heb geprobeerd dat dialplan te gebruiken om door te schakelen naar voipcheap account, maar krijg 603 error
Mysipswitch is voor mij overbodig geworden door de aanschaf van:
Siemiens c470ip, daarnaast nu ook een Fritz!box voornamelijk als modem.
Via budgetphone kunnen nu doorschakelingen zelf ingesteld worden: gratis naar sip:uri voip via: https://voip.budgetphone.nl/account
Tenzij jij zegt dat je direct kan doorschakelen naar betamax (voipcheap) accounts. Maar mijn ervaring is dat dat wel kan maar dat er enkel spraak- en geluidloze gesprekken kunnen ontstaan.
Ik wilde budgetphone op de siemens gigaset 450i aansluiten,lukt niet en nu wil er helemaal geen sip registratie meer.Ligt dit aan een ip-adres van de router en zo ja hoe weet ik het juiste ip-adres?
› reageerje kan de instellingen instellen/wijzigen via het ip-adres van het kastje. Dat meestal te achterhalen is door in je modem/router te kijken naar de aangesloten apparaten/devices.
Budgetphone moet dus alle sip op sip1.budgetphone.nl staan. Werkt het nu ook niet met ander voip-providers? Dan wellicht een reset van je ip-telefoon (kastje)
Uren bezig geweest en wat was de oorzaak? Geen idee maar door het basisstation te resetten werkte alles weer.
Dus tip: reset eens.
@funkydunk
je kan je budgetphonenummer door laten schakelen naar je voipbuster account.
simpelweg stuur budgetphone een mailtje om het nummer door te schakelen naar jeaccountnaam@sip.voipbuster.com
ik heb trouwens erg goede ervaringen met de budgetphone medewerkers. ja, ook bij mij als prepaidklant hebben ze uitgebreide traces gedaan en meegezocht naar sip instellingen ed. bel ze even, dat werkt beter dan mailen.
@ birdie (en daarmee funkyduck)
lees mijn eerste post van 9 mei eens...
Als ik de klantenservice bel, zeggen ze meestal stuur maar een mail, helemaal met als je gesprekken doorgestuurd wilt hebben, maar zoals ik al zei heb je daar de klantenservice niet meer voor nodig: https://voip.budgetphone.nl/account/index.php
vraag me af of fd nog steeds problemen heeft.
Ik heb nog steeds problemen en Budgetphone wil - en waarschijnlijk is dat die ene medewerker van budgetphone die er met de pet naar gooit - geen energie steken in traces en dergelijke.
Maar als ik het goed begrijp, kan ik via https://voip.budgetphone.nl/account/index.php mijn account doorschakelen naar jeaccountnaam(ed)sip.voipbuster.com ?
Komt het gesprek dan vanzelf binnen op voipbuster?
Bij mij werkte het direkt doorschakelen naar Voipbuster niet; daarom heb ik de omweg via Mysipswitch gebruikt (zie eerdere post, dat werkt bij mij perfect). Ik ben wel benieuwd of het birdie echt gelukt is direkt door te schakelen of dat alleen maar denkt.
Over die 603 error:
-heb je wel gekeken of je Budgetphone accountinstelling bij Mysipswitch actief is (groen lampje bij onder monitoring)
-603 betekent geloof ik dat hij geen uitgaande verbinding kan opbouwen. Ik heb bij mij ook het voipbuster account bij de providers gezet, alleen niet "actief". Dit gebruikt hij dan indien nodig.
@rfdvries
Ik had het voipcheap (betamax) acoount niet aangegeven, daardoor kon er denk ik geen verbinding gemaakt worden. Zal het nog eens bekijken als ik zin heb.
Maar jij zegt dus ook dat doorschakelen naar een betamax account niet werkt. de telefoon gaat vaak wel over alleen komt er geen geluid door als je hebt opgenomen is mijn ervaring.
Lijkt me sterk dat het bij andere wel werkt.
Maar goed, gewoon voxalot account registreren en je budgetphone nummer doorschakelen naar Voxalot-id@eu.voxalot.com Dat werkt het makkelijkst, je zou ook kunnen proberen door te schakelen naar gebruikersnaam@ip-adres, dan worden je gesprekken doorgestuurd naar het betreffende device. Gebruikersnaam is bijv. je voipcheap login of je budgetphone gebruikersnaam bijv: 31717654321
hmmm ik begin nu te twijfelen, weet het niet zeker meer. ik heb verschillende doorschakelingen gehad...
Wat zeker wel werkt:
Ik heb heel lang mijn voipbuster nummer naar mijn budgetphone nummer doorgeschakeld gehad en die dan weer naar mijn voxalot account doorgeschakeld (jeaccountnaam@eu.voxalot.com). Dan heb je ook nog een prima voicemail erbij die je benadert met 500 en in je email krijgt.
Voxalot kan je ook heel fijn als uitgaande provider gebruiken als je meerdere voipaccounts hebt voor verschillende bestemmingen wat je automatisch wilt laten regelen.
Ik heb me aangemeld bij voxalot.com met een basic account. Helaas snap ik er vervolgens niets van.. sorry.
Trouwens toch stom? Het zou toch gewoon met een fritzbox moeten werken ? Niks doorschakelen, maar direct ontvangen! Ik kan er 10 voipacccounts in kwijt! Alles werkt ook gewoon, behalve die stomme rot budgetphone. Die werkt soms niet.
Je kan nu ook gewoon voor 1 euro een 085nummer aanvragen bij alle betamaxclones(voipbuster voipcheap enzo) dan hoef je niet via sip door te schakelen.
› reageerdat is groot en goed nieuws, wat mij betreft
Thx voor de tip
Is het tarief voor de beller wel een normaal tarief voor vaste nummers?
› reageerDat vraag ik mij ook af, is er ergens een overzicht te vinden met de tarieven van alle providers naar 085 nummers?
Ik weet dat KPN-vast en xs4all zo goed als normale nationale tarieven rekenen(iets hoger misschien, is ook afhankelijk van welke provider 085 nummer is).
Ik vraag me vooral af hoe het met de mobiele providers zit. Gewoon in de bundel? Of wanneer niet in bundel, welke tarieven dan? Dezelfde als 0900, 084, 087, etc.?
hier heb je een overzicht van KPN tarieven en andere aanbieders naar 085 nummers. Ik weet niet hoe het bij andere aanbieders van mobiel is , maar T-mobile relax rekent buiten bundel terief naar deze nummers (0,25 eur/min)bij Flex gewone minuut-tarief
› reageerBij KPN hi valt 085 bellen buiten de bundel. Ik denk trouwens dat het vanuit het buitenland vaak helemaal niet te bellen is, maar dat hoeft natuurlijk niet belangrijk te zijn.
› reageerik heb een startpakket (spa 1001) + prepaidnr binnem van budgetphone en keurig kunnen registreren en ben nu bereikbaar.
Wat ik echter niet heb is de gebruiksnaam en/ of wachtwoord voor het de admin login van de sipura. Had ik die ook moeten krijgen of is dat een standaard iets?
als je het pakket gekocht hebt bij budgetphone, kan je het beste hun ff vragen
› reageer@BertH - ik heb laatst ook een prepaidpakket aangevraagd. Nadat ik het nummer had geregistreerd (via hun website) kreeg ik alle gegevens (die ik ook nodig had voor mij sipura) per mail toegezonden.
› reageeruiteraard gedaan, maar als het iets algemeens is dan is een forum vaak sneller
edit 1:
die mail met codes en gegevens heb ik gehad, maar daarmee kan ik niet bij de admin login van de sipura.
edit 2:
en net tegelijkertijd ook een zeer snel antwoord van Budgetphone binnen met de codes en uitleg dat je dat ook de auto config kan wijzigen
Goed geregeld dus.
Hoi ik heb een asus router zou graag de gegevens ervoor willen hebben dank u wel alvast
› reageerWelke Asus router?
Welke gegevens?
heeft iemand trouwens ervaring met een prepaid nummer van budgetphone? Ik heb namelijk al meer dan een jaar geleden een nummer laten importeren vanaf KPN, dit nummer zou 10 euro per jaar kosten, je zou dan tijdig een mailtje krijgen waarin je de melding zou krijgen dat het nummer een opwaardering van 10 euro moet krijgen om in stand te blijven. Nou heb ik dit mailtje (nog) niet gehad. Ik zal ze binnenkort maar eens bellen.
› reageerHeel graag. Zou je dan ook gelijk de uitkomst hier kunnen vermelden? Ben er zelf ook wel benieuwd naar.
› reageerIs goed, ga ze morgen bellen, zouden ze dan open zijn? Staat niet op hun site namelijk.
› reageerMijn vriendin en ik heben beiden zo'n prepaid nummer van Budgetphone. Ideale oplossing omdat we nu nog niet samen wonen (volgend jaar gaan we trouwen) en alleen elkaar bellen via die vaste lijn. Budgetphone nummers bellen elkaar voor nop Ik heb al wel 1 keer zo'n mailtje gehad dat ik weer betalen moest voor het volgende jaar. Je krijgt dan een mailtje met een factur die je voor een bepaalde datum betaald dient te hebben anders komt je nummer te vervallen. Je hebt daar ruim de tijd voor. Ik had iets van 2 maand de tijd. Als je het mailtje nog niet gehad hebt en je weet dat je bijna weer een jaar verder bent zou ik idd ff aan de bel trekken voordat je nummer komt te vervallen. Succes
Ik gebruik het ook al jaren. Werkt super. Facturen gaan volgens mii altijd al digitaal. Bij ons in de famailie bellen ze allemaal met budget, daardoor is het voordeel ook zo groot. Voor 1 tientje per jaar onbeperkt onderling bellen.
› reageerbovenstaande klopt. Heb net met ze gesproken en in september krijg ik een factuur digitaal. Even afwachten dus.
› reageerzit me nog wel af te vragen hoe die portering nou werkt.
Formulier ''gekocht'', ingevuld en bevestiging van KPN gehad dat m'n nummer over gaat.
Maar moet ik dan niet nog een kaart voor een prepaid nummer thuis krijgen of komt dat pas als het daadwerkelijk is omgezet?
Mijn vriendin heeft ook haar nummer van Orange ADSL naar Budgetphone laten porteren. Je krijgt vanzelf een mailtje van Budgetphone wanneer de portering voltooid is en de SIP instellingen.
› reageerhet is ondertussen half oktober maar nog geen factuur ontvangen. Zal ze morgen maar weer eens bellen... zucht. Misschien laat ik het ook wel zo, heb toch nog een voipbuster vast nummer.
› reageerzo ging het dus precies bcool, keurig geregeld dus.
Vind het sowieso wel goed werken daar, alleen de communicatie en duidelijkheid laat flink te wensen over waardoor je vaak met vragen zit en niet alles staat op dat forum. Wel reageren ze erg snel op vragen maar dat zou toch anders op te vangen moeten zijn vooraf.
Aankomende woensdag wordt ons vaste nummer geporteerd naar Budgetphone. SIP account werkt al, dus vast ingeprogrammeerd. 0800 nummers bellen gaat niet zonder tegoed, laat ik dus mooi via voipbuster lopen. Alleen hoe zit het met 112? Werkt dit wel zonder tegoed? Of ook via Voipbuster. Is een beetje lullig om te gaan testen vind ik, maar wil het het liefst wel werkend hebben.
› reageer112 werkt zonder tegoed bij budgetphone(heb ik ooit gelezen, maar weet het ook zeker)
ik weet niet hoe het met 0800 bij voipbuster en andere zusjes zit,
maar bij 12voip.com betaal ik voor 0800 1,5ct/min. en zelfs ook nog 3,9 ct starttarief !?
Bij voipbuster gaat dat wel goed, valt denk ik gewoon onder NL landlines, dus bij het hebben van freedays, is dat gewoon gratis is mijn ervaring. Buiten de freedays om durf ik niet te zeggen.
› reageerNummerportering is uitgevoerd! Lijkt allemaal perfect te werken, ziggo telefoonlijn is uitgeschakeld en internetverbinding is zelfs al opgeschroefd qua snelheid. Valt me niet tegen. Eerste testgesprekken zijn van prima kwaliteit. Ik hou het in de gaten, maar gezien alle reacties hier verwacht ik dat het allemaal prima in orde zal zijn
Alleen een functie die niet meer werkt nu, maar zie daarvoor het Linksys SPA topic.
Budgetphone onbereikbaar???
Sinds enkele dagen kan ik niet op de Budgetphone website komen.
Ook niet inloggen via de webinterface op mijn account bij Budgetphone. (SIP account werkt wel)
Ondervinden anderen dat probleem ook?
Schijnt dat ze een nieuwe website aan het lanceren zijn, maar blijkbaar een en ander niet goed getest, waardoor je alleen maar in de online shop uitkomt. Wacht het maar even af, zal wel weer goedkomen Belangrijkste is in ieder geval dat je wel gebeld kunt worden!
› reageerJammer dat Budget Phone dit niet vooraf heeft medegedeeld.
Kan je er dus ook niet op anticiperen. Plotseling werkt het niet meer.
Maakt op mij niet echt een betrouwbare indruk.
1. Budgetphone.nl is niet meer compatible met Internet Explorer 7.
2. Webpagina's zijn grotendeels verdwenen uit de Google zoekresultaten.
3. Externe links naar budgetphone.nl webpagina's werken niet meer. (Ook niet met IE8)
Ik werk nu sinds een dik jaar met een vast nummer van Budgetphone voor inkomend telefoonverkeer.
In eerste instantie hebben we wat problemen gehad met wegvallend geluid (wij hoorden de andere kant niet meer), maar uiteindelijk is dit probleem in stilte opgelost...
De diensten van Budgetphone werken sindsdien prima voor ons en prijstechnisch zijn ze ook erg interessant. Wel vind ik dat er over het algemeen slecht gereageerd wordt, je geen idee hebt wie er verder achter zit, de communicatie aangaande veranderingen e.d. achterwege blijft.. kortom, daar valt nog wat te verbeteren....