[United Mobile] Over en uit met United Mobile? (was: +423 Lichtenstein gaan eruit)

Ook 07mobile is nu helemaal gestopt:Sorry, We no longer except top-up's for any sim cards. On December 31, 2013. The 07mobile website will close down.
We appreciate you as a valued customer but due to the financial climate and with less people travelling overseas, it has not viable to keep the business trading.

› reageer

Door problemen met de bereikbaarheid van de Lichtensteinse nummers heeft de exploitant van de +423 nummers besloten deze per vandaag af te sluiten.
Daardoor is UM gedwongen de simkaarten om te wisselen naar UM +44 simkaarten, ze stellen daarvoor gratis simkaarten beschikbaar incl. 10 euro beltegoed, daarnaast kan het resterende beltegoed van de Lichtensteinse simkaarten overgezet worden op de nieuwe UM +44 simkaart.

Bron: UM partner mail

Persoonlijk ervaar ik al enkele weken het probleem dat ik niet uit kan bellen met UM +423 krijg de melding "Network busy" en dan dus geen callback.
Kan wel bellen naar het UM+423 nummer en gaat gewoon over.
Alleen nog niks gehoord op deze klacht aan de customer service

› reageer

Bij ICQ SIM staat nog steeds vermeld dat je een +423 nummer krijgt...

› reageer

ja, maar je kan die sim niet meer kopen

› reageer

Lijkt mij dat UM de betreffende klanten van te voren had moeten informeren. Ik heb ook een +423 sim die mijn schoonouders in het buitenland momenteel gebruiken. Belachelijke situatie dat je nr ineens uit de lucht wordt gehaald!

› reageer

Mijn nummmers werken nog, alleen kan ik dus niet uitbellen "Network busy"

Je kan je een omwisselverzoek indienen bij customer.service@united-mobile.com , met daarbij dus 10 euro beltegoed ter compensatie.

› reageer

Hallo,

Ik heb een dochter zitten in midden amerika en die kan dus nu ook niet meer bellen met 423 nummer. Wij kunnen haar nog wel bellen. Ik weet niet of dat nog lang zo blijft. We hebben wel een nieuwe Sim ontvangen voor haar in Nederland. Daar heeft zij echter weinig aan. Ik vind dat Unite_mobile de 423 nummers via een zogenaamde nummerbehoud (in ditgeval het nieuwe 44 )van hun nieuwe nummers moeten laten voorzien, eventueel met een begeleidende e-mail naar de persoon hoe deze moet handelen. Want e-mailen lezen doen regelmatig. De Sim ergens heen sturen in de hoop dat me dochter daar dan ook hen gaat is onbegonnen werk. Ik vind dat United-mobile hier een grote stek laat vallen en het minste wat ze kunnen doen is het tegoed als de nummers straks helemaal niet meer bruikbaar zijn terug te storten.
vrg.Hans

› reageer

Op de Lichtenstein nummers ontvingen ze een kickback bij het ontvangen van gesprekken op deze nummers. Dat zal nu wel niet meer zo zijn met de engelse nummers... ben benieuwd hoelang ze hun business model kunnen volhouden.

Porteren naar een buitenlandsnummer kan natuurlijk niet.... kan je dus ook niet verwachten.

› reageer

Sinds enkele dagen ook problemen met mijn +44 nummer. Simkaart weigert zich aan te melden in het netwerk. Daarnaast gaat inloggen op de website ook niet meer:
For the time being, the United Mobile Shop and MyAccount remain temporarily unavailable.
Gaat lekker daar ...

› reageer

Sinds 3 dagen geen +44 tel. nr. meer Wil niet registreren. Card rejected! +423 data card werkt niet meer kan NIET meer inloggen.
Website UM kom je niet meer op!
Fraude? Oplichting'Crisis? Zooitje daar. Heb 3 nummers +44 en 2 nrs +423 Dikke teleurstelling Wat een Zooitje. Nooit meer Ga wel terug naar "echte" telefoonbedrijven

› reageer

Ik kom er gewoon nog op bij de website heb je wel het goede adres met streepje ingetikt? http://www.united-mobile.com/

Inloggen lukt ook.

Verder vraag ik mij wel af hoe winstgevend zij nu zijn en in de toekomst zullen zijn. Als ik het bovenstaande lees, dan lijkt het allemaal wel paniekvoetbal.

› reageer

Zojuist ook geprobeerd. Je krijgt een mooi plaatje en de volgende tekst:
Page content not available
For the time being, the United Mobile Shop and MyAccount remain temporarily unavailable.

gr. Hans

› reageer

Inderdaad een mooi plaatje, maar het blijft een ergelijke error 404.

› reageer

Kom vandaag ook op hun winkel website maar NIET op mijn account. Al mijn nummers werken niet/meer al 3 klacht emails verder en de eerste was drie dagen geleden.Niets gehoord behalve automatische bevestiging mail.Ik veronderstel dat faillisiment er aan zit te komen en dat ze nog FF pakken wat er te pakken valt met nieuwe klanten.
Zijn er veel gedupeerden net als ik? en heeft het nut ons te verenigen? om aktie te ondernemen, of is het allemaal toch tevergeefse moeite, en is het Jammer dan...was mooi.

› reageer

De tarieven waren in ieder geval voor gebruik binnen de EU niet concurrerend meer aangezien de mainstream providers hun prijzen gedwongen door de EU hebben verlaagd. Ik heb alleen een sim besteld om goedkoop aan een modem te komen. Het tegoed was mooi meegenomen.

Waren ze buiten de EU nog echt goedkoop?
Zijn er hier anderen die grote verliezen leiden als ze toch om mochten vallen?

› reageer

Ik kom er nu inderdaad ook niet meer in.

› reageer

Mijn +44 logt niet meer aan, mijn +423 nog wel maar kan geen calls maken.....en wat gaat er met de beltegoeden gebeuren, toch zo'n 50 euro.....Jammer dat ze niets van zich laten horen....

› reageer

Ze zijn failliet, daarom laten ze ook niks horen.
je kan je sims inruilen bij concurrenten:

http://www.unlted-mobile.com/

http://www.onesimcard.com/mobile_signup/?United-Mobile-SIM-card-customers-problem

jammer, buiten europa was united-mobile ook zeker niet duur en zeer concurrerend, zeker in vergelijking tot traditionele providers

binnen europa, belde je toch nog steeds goedkoper en gratis gesprekken ontvangen op een +44 nummer (sinds 2009 19 ct/gesprek), heb dat nog steeds niet ergens voordeliger gezien.

Hoop dat ze een doorstart kunnen maken, alhoewel dat moeilijk wordt, andere mogelijkheid is dat alle klantgegevens kunnen worden doorverkocht aan een concurrent die een alternatief aanbod kan doen. Mogelijk met UK nummerbehoud?

En volgens mij waren de roaming afspraken die UM had zeker scherp, of hebben ze er geld op toe moeten leggen? Maar kan me voorstellen dat concurrenten of een nieuwe partij wel geïnteresseerd is in die roaming afspraken.

Mijn eigen ICQ UM +423 en gewone UM +423 sims zijn alleen nog te bereiken, bellen gaat niet meer lukken vrees ik.

› reageer

Ik kan niet vinden waarheen ik mijn Sim moet opsturen (per post) om hem om te wisselen bij http://www.onesimcard.com/mobile_signup/?United-Mobile-SIM-card-customers-problem
of moet je alleen je nummer opsturen (mailen)? Is er verder echt geen adder onder het gras? of doen ze dit om snel een hoop nieuwe klanten te krijgen.

› reageer

heb het ook gezien maar om uw kaart om te ruilen moet je de oude terug sturen en krijg je £10 gratis belwaarde, ik wacht echter nog want vind het raar dat men je oude kaart wil, wss heeft deze nog wel een waarde, zou anders niet weten waarom men je oude sim wil hebben....

› reageer

Mail: PO Box 481, Belmont, MA 02478-0004, USA
Bron: http://www.onesimcard.com/?idmenu=7

› reageer

Willen ze niet de simkaarten van huidige klanten in bezit krijgen voor het geval er een doorstart komt? Ik heb nog geen officieel bericht gezien dat ze failliet zijn.

› reageer

Ja ik vind die lui ook niet echt goedkoop en wacht nog maar FF af wat er gebeurd

› reageer

Nog eentje gevonden die United Mobile simkaartjes omruilt:
Free sim card exchange for united mobile customers
We are happy to exchange your non working united mobile sim card.
Once received, we will then post back our UK 07924 Travel sim.
You will receive a sim card and English user guide.
To activate your new sim card, you will need to add credit and then
Your new sim card is ready to go.

Please post your old United Mobile sim card - including your postal address to:

Travel Sim Network (united)
124 Claymoor
Flora Street
Oldham
OL1 2XG
United Kingdom

Bron: www.travelsim.co.uk/ma/page.asp?pgid=158&pgsid=34

› reageer

Kon vandaag weer inloggen op My Account. Meteen maar even een screenshot gemaakt van mijn beltegoed en nummer. Simkaart werkt (nog?) niet.

› reageer

Kon net inloggen op 2 verschillende my Account rekeningen Zelfs een +44 nummer, wat ik nog had, geactiveerd! Dat ging dus.....Helaas werkte het ook niet!Kaart geweigerd!
Zijn ze nu gewoon nog het onderste uit de kan aan het halen en proberen ze nog zoveel mogelijk te verkopen? of ligt de boel gigantisch in de knoop en zijn hun servers de weg kwijt

› reageer

als ik nu inlog is mijn Balance 0,00

over en sluiten dus.

voor mij afschrijven wat ik nog had, en stap denk ik over naar Trendcall FreeRider om voordelig vanuit het buitenland te kunnen bellen.

› reageer

Nou dat is lekker. Inloggen gaat wel maar al mijn 7 nummers staat het saldo op 0 euro en inaktief staat aangevinkt. Fijn is anders.
Die Trendcall vind ik nogal prijzig is er nog wat anders dan de al genoemde in deze thread?

› reageer

Die Trendcall vind ik nogal prijzig is er nog wat anders dan de al genoemde in deze thread?

Misschien zelf even zoeken en wat je gevonden hebt dan aan ons melden?

› reageer

Sinds vandaag is mijn resterende beltegoed weer zichtbaar en staat mijn nummer weer op ACTIVE. Dus toch niet zo dood?

Voor wie desondanks z'n simkaart wil inruilen, weer eentje:
Gegen Zusendung Ihrer alten, internationalen SIM Karte erhalten Sie von uns eine GlobalSim Holiday Prepaid gratis, Sie zahlen nur 3,50 Euro Versandgebühr.
Deze simkaart heeft een +44-762 nummer (UK: Isle of Man)

› reageer

Das lekker, ben sinds november onderweg met 4 internationale simkaarten. 2 van United Mobile, en kaarten van 09 SIM en Go Global sim. Alle 4 zijn inmiddels niet meer bruikbaar.

› reageer

EXCHANGE YOUR UNITED-MOBILE SIM CARD AND GET TRAVELSIM FOR FREE!
If you want to exchange your old United-Mobile SIM card into a new TravelSIM card, we offer you this procedure for FREE! Additionally you get extra 5 euro Airtime on your SIM card, so that we cover also your mailing costs for the old SIM card.

Is this offer interesting for you?
If so, please send us your old United-Mobile SIM card together with your desired delivery address, to receive the new TravelSIM card, to following address:
Rafael Wosztyl
Ogrodowa 43 / 31
00-873 Warsaw, Poland

As soon as we have received your letter with the old United-Mobile SIM card we send you immediately your new TravelSIM card with your new EU- Estonia telephone number.

Bron: http://www.travelsimshop.com/exchange_united_mobile_to_travelsim.php

› reageer

Estland is niet duur met SmartVoip (betamax). 5 cent ex btw.

http://www.smartvoip.com/en/calling-rates.html

› reageer

De website van United Mobile is sinds enkele dagen niet meer te bereiken. Ik vrees dat het echt voorbij is.

› reageer

De website kwam terug, maar meldt nu al maanden:
United Mobile would like to apologise for interruption in service to customers. The United Mobile service will be back shortly. Aflopen zomer is het faillissement van de onderneming aangevraagd bij de rechtbank in Liechtenstein. Een bewindvoerder is momenteel de schuldenlast in kaart aan het brengen. Voor wie nog een United Mobile simkaart heeft en deze wil omruilen:
Exchange the old, unworking SIM-card of United Mobile for new airBalticcard mobile and get 10 EUR airtime for your calls. Send to us by mail in an envelope your card of United mobile (in avoidance of misunderstanding delete all information on a card: telephones, SMS -messages and etc). After a receipt we immediately will send you a new SIM-card of airBalticcard mobile with a 10 EUR airtime for your calls (with the opening balance sheet of EUR10!!!)

Address where to send cards:
Telecom Discount
Post office NR 4, Satiksmes Str. Post box 4
Riga, Latvia LV-1004

Bron: http://www.airbalticcard.com/en/examples/

› reageer

Ik heb mijn UM card omgeruild (eind Augustus 2009) bij http://www.travelsim.co.uk/ en ontving een dag of 10 later hun Simcard zonder saldo weliswaar.
Heb er 20 engelse ponden opgezet, en hij werkt nu.
Lees hun site maar even erop na.
Voordeel om met dit Engelse nummer te gebruiken is dat degene die belt geen vermogen kwijt is om er naar te bellen.
Lees hun site maar. Nu alleen weer afwachten hoelang dit bedrijf weer standhoud

› reageer

@Bramsnor: Travel Sim UK heeft in oktober 2012 haar naam veranderd in 07mobile en is in april 2013 volgens een mededeling op hun website gestopt met de verkoop van nieuwe simkaarten. Helaas geen nieuws op de website of deze stap gevolgen heeft voor simkaarten van huidige klanten?

› reageer

Ook 07mobile is nu helemaal gestopt:Sorry, We no longer except top-up's for any sim cards. On December 31, 2013. The 07mobile website will close down.
We appreciate you as a valued customer but due to the financial climate and with less people travelling overseas, it has not viable to keep the business trading.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.