Zouden oud-orange klanten in dat geval per 1 oktober over moeten stappen op een t-mobile plan of vertrekken ?
› reageerDeze week is Connexie nummer 3 verschenen. In deze uitgave staat een interview met Alexander Hamel, Directeur Klantenservice bij T-Mobile. Het hoofdinterview uit Connexie Magazine is sinds enkele maanden ook online te lezen. Zie hier
Hierbij een kleine samenvatting:
+ Het integratietraject met Orange, is ongeveer op de helft.
+ Volgens Hamel heeft Apple bewust voor T-Mobile in Nederland gekozen, omdat deze tweede speler qua grootte in de Nederlandse mobiele telecommarkt als eerste een flatfeeabonnement voor mobiel internet had, de ideale abonnementsvorm voor de iPhone. “Dat is mijn volle overtuiging.”
+ Het netwerk is compleet gemoderniseerd. We hebben nu een uniek netwerk in de wereld. Zowel hardware als software is volledig ip-georiënteerd. Klanten merken dat bijvoorbeeld doordat verbindingen veel sneller tot stand komen. Maar er is meer. De capaciteit van het netwerk is uitgebreid en we hebben de deep indoor-dekking met tien procent verbeterd. Orange had de beschikking over een e-gsm-frequentie en wij konden zelf zo’n frequentie overnemen van KPN. We hebben inmiddels een derde van alle masten ermee uitgerust.”
+ De extra onderhoudswerkzaamheden (netwerkintegratie Orange) zijn achter de rug.
+ In december hebben we het Orange-netwerk uitgezet. We zullen de komende maanden de Orange-masten die een aanvulling zijn op ons netwerk integreren in het T-Mobile-netwerk. De andere sites worden op dit moment ontmanteld.
+ De apparatuur wordt hergebruikt. In bepaalde landen gebruikt T-Mobile dezelfde apparatuur als die nu van het Orange-netwerk vrijkomt. Die gebruiken we voor reserveonderdelen. De overige apparatuur wordt verkocht aan operators in andere landen.”
+ “Het gebruik van de naam Orange in Nederland is in contracten met France Telecom vastgelegd. Sinds 1 juli vorig jaar mogen we geen reclame meer maken met die naam. En op 1 oktober van dit jaar moet de naam Orange ook van alle andere uitingen, zoals facturen, zijn verdwenen. Dus tot 1 oktober aanstaande kun je als mobiele klant de naam Orange soms nog tegenkomen, maar na die datum is het helemaal T-Mobile.”
Ik heb inderdaad wel gemerkt dat de 3G en indoor dekking is verbeterd. Al met al is de integratie van de 2 netwerken niet slecht geweest voor mij.
› reageer
+ Volgens Hamel heeft Apple bewust voor T-Mobile in Nederland gekozen, omdat deze tweede speler qua grootte in de Nederlandse mobiele telecommarkt als eerste een flatfeeabonnement voor mobiel internet had, de ideale abonnementsvorm voor de iPhone. “Dat is mijn volle overtuiging.”
Dat kan ONMOGELIJK de (belangrijkste) reden zijn geweest dat Apple voor T-mobile koos
"We zullen de komende maanden de Orange-masten die een aanvulling zijn op ons netwerk integreren in het T-Mobile-netwerk."
Houdt dit dus in dat de komende maanden de dekking nog kan verbeteren?
laten we het hopen, overigens zag ik op de dekkingskaart weer nieuwe gebieden waar ze 3G gaan toevoegen binnen 3 maanden. Ik hoop ook dat ze het gsm netwerk ook goed nakijken want die heb je wel nodig als de 3G dekking er niet is. Ben benieuwd hoe het over een half jaartje is gaat de 3G dekking dan richting die van vodafone?
› reageerDe keus van Apple voor T-Mobile lijkt mij een hele logische: de keus is gemaakt bij de invoering van de Iphone 1 die in Nederland niet eens verkocht is. In de grootste europese markt (Duitsland) is T-Mobile marktleider met een groot EDGE netwerk (nodig voor de Iphone 1 en dat netwerk missen we in NL), ze zijn daarnaast in de belangrijkste Europese landen aanwezig met een eigen netwerk en de belangrijkste reden: Amerikanen zijn grote angsthazen. Wat ze niet kennen, gaan ze niet mee in zee. Apple kent T-Mobile al vanuit de USA waar ze ook een groot landelijk netwerk hebben verkregen door vele overnames. Reken maar dat dat meespeelt.
Nederland doet er bij die keuze natuurlijk totaal niet toe. Dat merk je ook al aan de plaats waar introducties plaatsvinden: Iphone 1 niet in Nederland.
Zouden oud-orange klanten in dat geval per 1 oktober over moeten stappen op een t-mobile plan of vertrekken ?
› reageer