KPN bezuinigt op alle fronten

Maar Telfort is wel duurder geworden. Voicemail was vroeger gratis, bellen was per seconde, en bundels waren niet vast voor de gehele contract periode.

Je vergeet het einde van de eeuwige "geen aansluitkosten" netwerkactie, het hoge buitenbundeltarief en de klantenservice voor 30ct per minuut + gesprekskosten..

› reageer

AMSTERDAM - Telecomconcern KPN begint ook de pijn te voelen van de economische recessie. Het bedrijf gaat daarom extra bezuinigen om de winst op peil te houden.

...

KPN gaat bij de consumententak onder meer bezuinigen door de kosten omlaag te brengen bij het aantrekken van nieuwe klanten. ''Wij zullen minder strooien met gratis mobieltjes'', zei Scheepbouwer.

Nieuwe prijsverhogingen zijn niet voorzien, aldus de topman. KPN verhoogde onlangs sommige tarieven en heeft net als andere telecomaanbieders weer aansluitkosten ingevoerd bij het afsluiten van een nieuw abonnement.

Bron: nu.nl

› reageer

En de rest zal wel weer volgen... Was er een tijdje geleden geen melding van het feit dat KPN weinig last had van de crissis?

› reageer

klopt en nu willen ze een winstgevende tak van getronics afstoten omdat het niet tot de corebussenis bestaat

› reageer

Tip aan KPN: kijk eens naar dochteronderneming Telfort. Daar wordt pas flink bezuinigd en wel op de kwaliteit van diensten en dienstverlening. Overal stomen de klachten binnen en zijn klanten aan het ontbinden. Laat ze het prijsvechten maar via hun dochterondernemingen doen, zonder dat de dik betalende klanten van het KPN merk er iets van merken.

Ik kreeg vandaag een SMS dat KPN per 1 juni een voordeliger buitenland tarief in gaat voeren in plaats van het huidige tarief.Zie ook het topic over de verlaging van mobiele kosten. Daar wordt ook al gespeculeerd dat de providers vermodelijk op weg gaan naar snelle afschaffing van de toestelsubsidies

Wat ik verwacht is dat KPN de klanten en ook zijn concurrenten op deze wijze alvast wil voorbereiden op een aanstaande verhoging van de toestelprijzen. Door het in de media te brengen hopen ze vast onder een boete voor vermeende prijsafspraken uit te komen. Als op alle fronten bij alle providers tegelijk de prijzen stijgen zoals nu steeds gaande is, dan vraag ik mij af wat je nog meer nodig hebt voor ernstige vermoedens in die richting.

› reageer

KPN -en/of dochterbedrijven zorgen er natuurlijk voor dat ze altijd net iets eerder dan de rest met prijsverhogingen zijn. Zoals het een echte marktleider betaamt. : Tenminste marktleider in Nederland... nog wel

› reageer

Tip aan KPN: kijk eens naar dochteronderneming Telfort. Daar wordt pas flink bezuinigd en wel op de kwaliteit van diensten en dienstverlening.

In mijn optiek was de kwaliteit van de klantenservice van Telfort altijd al laag. Helaas is de prijs die je voor deze "service" moet betalen sinds de kpn overname wel sterk omhoog gegaan.
Ook de kwaliteit van de dienst verlening is in mijn optiek niet slechter geworden (zelfs verbetert, want het netwerk van kpn is echt beter). Maar Telfort is wel duurder geworden. Voicemail was vroeger gratis, bellen was per seconde, en bundels waren niet vast voor de gehele contract periode.

Ook is gebleken dat de internet dienst van Telfort (het vroegere Speedlinq en Tiscali), volstrekt niet schaalt. De snelheid waarmee Telfort ADSL nieuwe klanten probeert aan te sluiten kunnen ze gewoon niet aan. Helaas geeft dit een heel negatieve indruk van het merk Telfort.

Wat Telfort wel goed doet: simpele producten.
kpn heeft met al haar merken een volledige chaos kwa producten. je krijgt sterk de indruk dat de eene helft van kpn niet weet waar de andere mee bezig is.
Verkopers bij de primafoon die niet weten wat er in hun eigen folders staat, monteurs die niet weten aan wat voor aansluiting ze moeten werken, klantenserive die niet weet wat er op hun eigen website en nieuwsbrief staat etc etc.
En als je dan ook nog veel geld voor deze "service" moet betalen dan levert dat veel ergernis op voor de klanten.

Ook de "nieuwe" producten zijn in mijn optiek slecht gepositioneerd in de markt en worden slecht uitgelegd. De toekomstige glasvezel diensten bijvoorbeeld hebben nog steeds een heel beperkte upload, terwijl dat juist de "killer-feature" van glasvezel is. De markt voor enkel "hele hoge downloadsnelheid" is heel beperkt.
De nieuwe "direct online" diensten van ADSL internet van kpn waarbij je tijdelijk een hsdpa USB dongle krijgt klinkt leuk, maar is relatief te ingewikkeld voor de meeste gebruikers.

Een voorbeeld van een absolute chaos kwa producten:
Mobiel internet op je laptop:
7 verschillende abonnementen van kpn
4 verschillende bij Hi
4 bij Xs4all
1 bij Telfort
--------------
16 VERSCHILLENDE abonnementen op 1 netwerk!

Vergelijkingen met mobiel bellen gaan niet op. 90% van internet gebruikers begrijpen NIETS van de snelheden en datalimieten. Ze weten gewoon niet wat 1 MB is, daarom is zo'n producten groep ook zo belachelijk.

Volgens mij is dat ook 1 van de problemen van de automatisering bij kpn. Het aantal producten is zo gigantisch dat dat problemen geeft.

› reageer

Maar Telfort is wel duurder geworden. Voicemail was vroeger gratis, bellen was per seconde, en bundels waren niet vast voor de gehele contract periode.

Je vergeet het einde van de eeuwige "geen aansluitkosten" netwerkactie, het hoge buitenbundeltarief en de klantenservice voor 30ct per minuut + gesprekskosten..

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.