Alert oplichting

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook. Hier kunnen we honderden topics mee vullen, maar dat gaan we niet doen

Closed.

› reageer

Mensen ik wilde graag meedelen dat de onderstaande site gemaakt is om mensen te bedonderen. Op marktplaats kan je ook advertenties vinden (de specificaties kloppen trouwens niet)en deze winkel verkoopt nu al gsm die niet op de markt beschikbaar zijn. De prijzen zijn trouwens veel te laag. Als iemand weet op welke site je dit kunt aangeven doe dat. OF reageer ff....

http://www.media4-everyone.nl/index.php?page=main

› reageer

Komt veel vaker voor. Overigens wel vrij suf als je hier intuint

› reageer

Ik had ff ter informatie geplaatst

› reageer

LET OP: Aan de afbeeldingen kunnen geen rechten worden ontleend. Prijzen zijn onder voorbehoud

Dit plaats je natuurlijk op een website als je geloofwaardig wilt overkomen.

› reageer

Nou dat kan nog. Druk en zetfouten zijn in een advertentie ook voorbehouden. Maar je kunt alleen mailen en geen adresgegevens

› reageer

Overigens wel vrij suf als je hier intuint

Je zou ze niet de kost willen geven , vooral bij gehypte toestellen staan er regelmatig "gezocht"-advertenties op Marktplaats, maanden voordat het betreffende toestel uitkomt.
Aangezien dergelijke sukkels er dan meestal ook nog iets bij vermelden, in de zin van : "ik wil er ongeveer 200 euro voor betalen", zijn ze een "gefundenes Fressen" voor deze oplichters, die tuinen er zo in.

Overigens niet alleen op Marktplaats, ook op Tweakers (waar men er toch vanuit gaat, dat de users een iets hoger IQ dan een pinda hebben), staat er momenteel in V&A een advertentie, waarin naar een SE W995 gevraagd wordt, ook dat toestel is nog niet uit.....

› reageer

Misschien dat dit ook hoort bij het kopje oplichting maar heb zelf een gsm die ik op marktplaats probeer te verkopen,echter 2 keer heb ik de advertentie geplaatst en iedere keer krijg ik mail om de betalngsgegevens op te sturen naar een mailadres(in het engels)en dan zeggen ze dat ze de gsm willen kado doen aan familie in Afrika???
Vertrouw dit toch nie echt.
Iemand anders nog zulke ervaringen hiermee?

› reageer

ja, dat doen ze maar ik mail dan altijd terug met ass of i like of it is a pencil of would you like to suck etc.

is meestal wel leuk, ze reageren dan ook heel leuk terug van volgens mij heb je je mailtje niet afgemaakt. Zo kan je weer de hele tijd bezig zijn. Ik raad je hetzelfde aan

› reageer

Dat is gewoon oplichting, niet op ingaan en mail verwijderen

› reageer

Idd, de alombekende "Nigeriaanse" oplichters-trucs (hoeven trouwens helemaal niet uit Nigeria te komen, er zijn er pas nog in Amsterdam een aantal opgepakt).
Iedereen, die weleens iets als gsm's, laptops, digicams, etc. op Marktplaats verkoopt en niet tien jaar onder een steen heeft gelegen , heeft hier al mee te maken gehad.
Gewoon verder niet op reageren en mails deleten.

› reageer

@floris,

Het is geen advertentie, maar een website.

Een website is een etalage van de webwinkel.

Alleen als de prijs echt niet kan, dan mag men hier van afwijken, maar dat is wettelijk.

› reageer

Floris zegt toch niet voor niets "ook"

› reageer

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook. Hier kunnen we honderden topics mee vullen, maar dat gaan we niet doen

Closed.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.