085- nummer bij betamaxclones (voipbuster, voipcheap etc.)

Reactie op Givemebeer's: "Bij werkt dat 085 perfect" , ook als je dat vanuit je mobiel belt? En ook vanuit mijn analoge werkt dat nummer niet het niet moet kunnen dacht ik. Zal toch niet aan de routerinstellingen zitten. Want nu krijg je het fenomeen dat de opgebelde dat 085 nummer te zien krijgt en dat niet terug kan bellen van uit dus een analoge telefoon.Ik weet nog niet of een voipcheap gebruiker dat wel kan. Gister net nummer voor de 1 € "gekocht". Je kan er volgens mij ook niet weervanaf.

› reageer

Vanaf nu kun je voor 1 euro een 085- telefoonnummer krijgen bij bijvoorbeeld Voipbuster of Voipcheap. Dit wordt van je tegoed afgeschreven.

› reageer

Dat is kassa voor voipbuster, geven ze geen gewoon nummer meer uit?

› reageer

1 euro per maand?

Wat kost het 085 nummer voor de gene die jou dan belt per minuut?

› reageer

Dat is afhankelijk van je operator. De onderlinge afrekening tussen operators is het een tarief tussen het binnen en buiten de regio tarief. Er zijn echter operators (zeker prepaid) die veel hogere kosten doorberekenen. Kassa heeft er een onderwerp over gehad en wij bij Voys.nl hebben hier over geschreven met Economische zaken naar aanleiding van een bedrijfsbezoek van dhr. van Heemskerk.

Er is echter nog steeds geen eenduidige verrekening. Er zijn daarnaast ook providers die de tarieven niet eens op hun website vermelden. Dit mag niet volgens de Nederlandse wet- en regelgeving. Klagen kan bij consuwijzer.

› reageer

volgens mij is het éénmalig 1 euro. Ik heb het ook proberen na te zoeken, maar kan het niet duidelijk vinden.

› reageer

Helaas werkt het allemaal niet zo best.
Ik heb een 085 nummer nu enige weken in gebruik.
Als ik gebeld wordt gaat de telefoon volgens de beller schijnbaar 2 maal over en daarna in gesprek. Dat terwijl 100% zeker de telefoon niet gebruikt wordt. Op mails naar voipcheap is na 10 dagen nog niet gereageerd. Wat dat betreft is Budgetphone een stuk betrouwbaarder in gebruik.

› reageer

Persoonlijk werkt mijn 085 nummer verkregen via voipcheap perfect.

› reageer

Mijn telefoonnummer via poivy (ook een betamax-kloon) werkt al jaren perfect, behalve wanneer mijn router moeilijkheden heeft. Het is een Zyxel, dus dat gebeurt zeg een paar keer per jaar. Het probleem dat je omschrijft klinkt hetzelfde, en is een aanmeldingsprobleem van je eigen apparatuur, geen probleem bij betamax.

Wat is er dan bij mij aan de hand: ik kan dan zelf wel bellen maar niet gebeld worden.
De sip-client (bij mij in mijn router) staat dan niet standaard aangemeld, waardoor de server mij niet kan vinden als ik gebeld word.
Wil ik zelf bellen dan meldt de client me aan en komt er wél een verbinding tot stand. Helaas wordt direct nadat ik heb opgehangen de verbinding ook weer verbroken.

OIplossing (bij mij): in de router de sip-client van "on register" naar een andere waarde zetten. Dit opslaan, en vervolgens weer terugzetten naar "on register". Dan meldt hij zichzelf weer aan en houdt de verbinding weer open. Daarna ben ik gewoon bereikbaar.

› reageer

Ik heb een linksys modem/router. Voorheen een Zyxel.
Daarmee ging het met Budgetphone ook geregeld mis.
Ging wel over maar hoorde de andere kant niet.
Na overstap op een Linksys met de Siemens C470IP geen
enkel probleem meer gehad in combinatie met Budgetphone.
Nu een 085 van Voipcheap geprobeerd. Omdat het geregeld mis ging heb ik een extra account aangemaakt bij Voipcheap en probeer daarmee verschillende keren per dag mezelf op te bellen. Meer dan de helft van verbindingen komt niet tot stand.
Zoals ik al schreef heb ik geen enkel probleem met het nummer van Budgetphone. Ook had in het verleden ook geen probleem met Voipplanet. Mocht het toch aan mij liggen ben ik wel benieuwd wat er mis is.

› reageer

Kan helaas mijn vorig bericht niet wijzigen.
Dus een aanvulling.
Ik schreef dat meer dan de helft van de verbindingen niet tot stand komt.
Maar dus ook bijna de helft van die verbindingen komen wel tot stand zonder dat er aanpassingen zijn aan de cofiguratie. Dus de ene keer wel en de andere keer weer niet.

› reageer

Misschien loopt de leaseperiode van je verbinding niet synchroon met wat Betamax verwacht? Daar heb ik in het verleden ook mee gestoeid om het goed te krijgen.

› reageer

Van de grote vaste telefonie providers vermelden alleen Telfort en KPN de 085-nummerreeks in hun tarievenlijst. Bij Alice, Online, UPC en Ziggo staat 085 niet vermeld in de tarievenlijst en is het dus niet duidelijk welk tarief van toepassing is.

Een trucje om het bellen van 085 bijvoorbeeld vanaf een mobiele telefoon betaalbaar te houden:
XS4ALL heeft een technisch alternatief ontwikkeld waardoor iedereen die belt naar een 085-nummer lokale kosten in rekening krijgt gebracht. Zo werkt het:
- Bel naar het lokale nummer 020 - 737 3333 en wacht op de kiestoon
- Draai het gewenste 085-nummer

Bron: http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/faq.php#bereikbaar

› reageer

Idd, schandalig dat er allerlei uitzonderingen gelden op die 085 en 088 nummers, bij de mobiele providers betaal je vaak het buiten de bundel tarief.
Bij KPN weet je eigenlijk ook niet wat je precies betaalt want Globalcall B.V. wat de nummerhouder is van de betamax 085-785 nummers is, staat niet in het lijstje.

› reageer

antwoord van T-mobile op mijn vraag over 085 nummers

De kosten voor het bellen naar 085 nummers via T-Mobile zijn 0,25 eurocent per minuut bij een Relax. Je betaalt per seconde met een minimum van een minuut.

Het bellen naar 085-nummers valt buiten de bundel. Daarom betaal je ook het tarief van bellen buiten de bundel voor deze gesprekken. We brengen de kosten van het bellen naar 085-nummers apart in rekening.

› reageer

Ik heb sinds kort een 085nummer v voipbuster. Zou ik mijn vaste nummer (van KPN en dus geen 085nummer...) nu kunnen porteren naar voipbuster? Zou wel aardig zijn

Opta zou hiermee geen moeite moeten hebben want het vaste nummer is al gekoppeld aan mijn woonplaats.

› reageer

Een trucje om het bellen van 085 bijvoorbeeld vanaf een mobiele telefoon betaalbaar te houden:
Quote:
XS4ALL heeft een technisch alternatief ontwikkeld waardoor iedereen die belt naar een 085-nummer lokale kosten in rekening krijgt gebracht. Zo werkt het:
- Bel naar het lokale nummer 020 - 737 3333 en wacht op de kiestoon
- Draai het gewenste 085-nummer

Ik krijg "sorry dat is een ongeldig nummer" te horen als ik een nummer van voipbuster wil bellen via 0207373333

› reageer

Dat XS4ALL trucje is alleen voor XS4ALL 085 nummers! Kpn = niet gek !

› reageer

fritz!box en compuserve internet

Dag allemaal,
Even geaarzeld of ik op de goede plek deze vraag stel, als ik fout zit graag even commentaar svp

Vanaf 7 juli zal ik mijn telefoon en internet verbinding hebben bij Compuserve. (modem: ZyXel P-2602HW-Dia (P-2602R-D1A ZyXEL).
Ook heb ik een Fritz!box aangeschaft omdat ik meer dan een (1) voip-aanbieder heb (voor Azie, Amerika, Australië en Zuid-Amerika).
Tot nu toe heb ik bij de vorige provider naar volle tevredenheid gewerkt met de Spa3102-Linksys, maar ik heb begrepen dat meerdere voip-aanbieders op de Spa niet mogelijk is. Bij die installatie ben ik geholpen hier.
Is iemand bereid mij te helpen met de installatie, graag regel voor regel.
Ik heb Compuserve gevraagd, maar die houden zich formeel aan datgene wat zij aanbieden.
Zij hebben echter wel iets gezegd over modem activiteiten bij beide producten.

Ik wik gebruik gaan maken van VoIPBuster, 12VoIP, SmartVoIP, VoIPRaider.

Zag dat een van de gebruikers het hier had over het Zyxel-MODEM.
Graag uw antwoord en/of een verwijzing waar ik het e.e.a. kan vinden.
Ik ben een leek op dit gebied.

Bij voorbaat dank voor elk antwoord.

Hans Minekus

› reageer

overigens dit als aanvulling op mijn bericht, hoe kom ik in vredesnaam in contact met de werkbedrijven (voip) van betamax en b.v. voipraider.
ik probeer deze vragen en ook enkele andere te stellen maar weet geen email-adres.

hans

› reageer

@dutch1
met de Fritzbox(7170) ben ik wel redelijk bekend, maar ik gebruik hem als ook modem(dus de Zyxel ligt in de kast) en gebruik tevens 12voip. En Telfort ipv Compuserve, is volgens mij vrijwel gelijk.
(Fritzbox als ATA achter Zyxel zou volgens mij ook wel moeten kunnen, maar heb ik geen ervaring mee.)

Wat betreft de klantenservice van Betamax, die is er niet.
(ok, zo goed als niet, je zou het via http://www.12voip.com/en/customerserviceslogin.php kunnen proberen)

› reageer

Dat heel makkelijk zykel in bridge mode zetten en de fritzbox via lan/wan aansluiten dan heb je beide in gebruik. Je kan de fritxbox ook rechtsreeks als modem gebruiken maar dan moet je wel weten in te stellen zie tweakers.net

› reageer

@johnwent
dank voor je reactie
zou je misschien je dialplan naar mij kunnen versturen of dat we even communiceren?
heb je ervaring met de leverancier van frotz!box en hun after-sales-service?

› reageer

@sjeroen,

daar was ik dus al bang voor de voor mij onbegrepen jargon woorden (=bridgemode)
mocht je het willen graag even wat meer hulp.
ik kom er niet uit.

› reageer

Inderdaad zet je mail in profiel , die van mij staat er al dus vragen specifiek kan per mail.

› reageer

mensen excuus, moest even zoeken hoe ik mijn email ergens kon neerzetten
is nu gebeurd, dus:
minhans249@gmail.com

dank voor het geduld

hans

› reageer

beste mensen, dank voor alle support.
met wat hulp en veel zwoegen ben ik er uit, denk ik,lol
allemaal geweldig bedankt.
wat een geweldig iets toch die forums.
in ieder geval hoop ik e.e.a. ook aan derden te kunnen vertellen en hen weer helpen.
veel ouderen weten niet van het bestaan van dit soort dingen en bellen en betalen zich blauw om met hun kinderen en kleinkinderen te bellen
dank allemaal,
xiaoping en hans minekus

› reageer

Is er iemand die weet wat het tarief is voor bellen naar 085 via Vodafone? Op de tarievenpagina kan staat het niet vemeld (alleen 084 en 087).
Linkje

› reageer

1200 bellen(klantenservice)ik denk uit de bundel als vaste nummer ik bel vaak 088 nmrs en die gaan gewoon van mijn minuten bij vodafone abo

› reageer

088 nummers zijn niet hetzelfde als 085 nummers. Maar ik zal het eens vragen aan de KS.

› reageer

Reactie op Givemebeer's: "Bij werkt dat 085 perfect" , ook als je dat vanuit je mobiel belt? En ook vanuit mijn analoge werkt dat nummer niet het niet moet kunnen dacht ik. Zal toch niet aan de routerinstellingen zitten. Want nu krijg je het fenomeen dat de opgebelde dat 085 nummer te zien krijgt en dat niet terug kan bellen van uit dus een analoge telefoon.Ik weet nog niet of een voipcheap gebruiker dat wel kan. Gister net nummer voor de 1 € "gekocht". Je kan er volgens mij ook niet weervanaf.

› reageer

Vaak weten mensen niet precies het verschil tussen 085 en 088 nummers.. SpeakUp legt hierover wel het e.e.a. uit op hun website; http://www.speakup.nl/telefoonnummers/

› reageer

Is Voipbuster nog steeds de voordeligste om mee uit te bellen?

Geeft Voipbuster ook lokale telefoonnummers inmiddels weer uit?

Kan je het telefoonnummer wat je al bezit naar Voipbuster porteren?

Zijn er nog alternatieven voor Voipbuster?

Welk apparaat moet in de router om zowel uitgaand als binnenkomend telefoonverkeer aan te sluiten op een analoge (draadloze)telefoon met werkend nummerweergave en hoe werkt dat precies? (liefst stap voor stap uitgelegd)

Zijn er ook apparaten als je alleen de beschikking over een wifi verbinding hebt (bijvoorbeeld een hotel), deze op een analoge (draadloze)telefoon aan te sluiten zodat je niet van een vaste router afhankelijk bent? Dus ook met uitbellen, gebeld worden en nummerweergave?

› reageer

Hier staat het allemaal..... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1188696

› reageer

Vast telefoonnummer inkomend gebruiken: cheapconnect. 8,95 per jaar per nummer.

Uitgaand via Freevoipdeal is nog steeds heel goedkoop. Hoewel een mobiel abonnement met onbeperkt bellen voor 1 a 2 tientjes per maand tegenwoordig veel makkelijker is dan freedays en opwaarderen.

› reageer

Er zijn betamax clonen zoals Cosmovoip en Powervoip waarbij bellen naar mobiel 0,005 of 0,007 en naar vast 0,001 of 0,002 binnen NL is. Dat is dus een halve cent per minuut naar mobiel!
Samen met cheapconnect de beste deal denk ik.

(ik heb zelf nog een voipbuster account met een gratis 020 nummer lopen, maar die gebruik ik alleen voor inbellen en voor uitbellen naar 0800 nummers)

› reageer

@birdie,

Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn, is dat geen tijdelijke actie?

Ik zou graag bij Voipbuster een telefoonnummer aanvragen, maar is dat nog steeds niet mogelijk?

Daarbij moet ik mij nog steeds goed verdiepen in een kastje dat via de ethernetpoort de modem in gaat om zo gratis dan wel bijna gratis te kunnen bellen. Het moet eenvoudig instelbaar zijn, maar daarnaast zou het ook fijn zijn als er naast 1 inkomende lijn en 1 uitgaande lijn wat al mooi is, ook voor 2 inkomende en uitgaande lijnen die mogelijkheid er is. Nummerweergave zou erg mooi zijn, ook het eenvoudig aan- en uitzetten, want niet iedereen hoeft mijn telefoonnummer te hebben als ik die heb.

› reageer

Waarom koop je geen Gigaset N300A basisstation met een minimaal C klasse handset?

Heel makkelijk instelbaar, zeker als je er nog niet zoveel ervaring mee hebt.

› reageer

Ik dacht dat zo'n apparaatje goedkoper is en meer kan dan een Gigaset N300A.

Het moet tenslotte op de ethernetpoort worden aangesloten, het apparaatje doet zich voor alsof het een computer is waardoor je de mogelijkheid heb om zeer goedkoop te bellen.

Ik zit ook wel eens aan een Alfa Awus te denken i.c.m. een ander apparaatje zodat je waar je ook komt, altijd tegen een zeer voordelig tarief kan bellen, bijvoorbeeld via de wifi van een hotel waar het alleen in de lobby gratis wifi is en op de kamer niet.

De Alfa Awus type ? , kan samen met backtrack in meen inmiddels 5 het één en ander makkelijk open krijgen, het bereik is behoorlijk groot, al kan je dat terug regelen om te hoog vermogen te voorkomen. Helaas heb ik er (nog) geen ervaring mee, iemand hier anders hier wel?

› reageer

Die laatste nog nooit van gehoord. Prijsverschil met een N300A is niet zo heel groot als je hem nieuw koopt. Tweedehands wel een stuk goedkoper. SPA112 is nog nieuw verkrijgbaar, de SPA3102 niet meer. Daar kon je ook een analoge lijn op aansluiten.

Maar Freevoipdeal en anderen hebben tegenwoordig een uitstekende app om mee te bellen. Werkt via wifi en 4G uitstekend. Ervan uitgaande dat je een smartphone hebt scheelt je dit de investering van apparatuur.

› reageer

Ik ben even aan het zoeken voor mensen met een vaste lijn met internet, analoog via ADSL bestaat niet, dat wordt in het modem onmiddellijk omgezet in digitaal, dus dat analoge kan mij gestolen worden.

Inmiddels heb ik de Gigaset N300A al gezien op het internet, het is alleen een basis station, maar wel met goede mogelijkheden, voor een dikke 50 euro heb je al zo'n kastje. Echter moeten de DECT telefoons in huis wel geschikt zijn, anders moet je alsnog nieuwe DECT telefoons aanschaffen die ondersteunt worden, want dan kan het weer wel een aardige investering worden.

Zijn er lijsten waarbij je kan zien welke telefoons op de Gigaset N300A aangesloten kunnen worden?

› reageer

http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/ondersteuning/compatibiliteit/compat/list/CompatEntry/GIGASETN300AIP.html

Ik raad je echter af om een Gigaset handset uit de A klasse te nemen. Minimaal C zou ik nemen, alles hoger dan dat is prima met de laatste firmware van het basisstation.

› reageer

@Hugo Boss,

Wat is er mis met de A serie?

Gigaset A540A Quattro dect telefoon

Dit lijkt mij een leuk setje en niet zo duur.

Kunnen er overigens geen ander merk telefoons op de Gigaset N300A?
Ik mag toch aannemen dat de Gigaset N300A GAP compatibel is, of is dat niet het geval?

Als ik het goed gelezen heb, dan heeft de N300A ook analoge mogelijkheden, of zit ik er naast?

› reageer

A serie toestellen en ander merk toestellen kun je prima aanmelden op het basisstation, maar de functionaliteit is beperkt. Denk aan bellen, gebeld worden en met een beetje geluk nummerweergave. Bepaalde functionaliteit om het basisstation te besturen / te bekijken werkt niet of zeer beperkt met zulke toestellen. Denk aan het IP-adres uitlezen, een firmware update starten, intern bellen naar andere handsets, statusweergave in het display mocht je VoIP lijn om wat voor reden dan ook eruit liggen, het in en uitschakelen en beheren van het ingebouwde antwoordapparaat. Meerdere gesprekken tegelijk aannemen en wisselen daartussen. Kiezen tussen welke uitgaande lijn je wil bellen (VoIP of inderdaad een vaste analoge lijn, die zit erop). Ik zou iets meer uitgeven en minimaal een C klasse nemen. De A klasse zijn prima toestellen, maar gewoon voor gebruik op een A klasse basisstation zoals je als voorbeeld geeft, dat Quattro setje. Oja, nog een belangrijke: mocht je beperkt bereik hebben, dan kun je een repeater op de N300A aanmelden. Volgens mij, maar ik weet het niet 100% zeker, zijn A klasse handsets niet geschikt voor repeater gebruik.

› reageer

Dat Quattro setje heeft minder bereik, het is bedoeld voor een normaal huisgebruik met VOIP mogelijkheden voor 2 voip aanbieders, uitbellen en ontvangen, om zo goedkoper te kunnen bellen en gebeld te worden. Nummerweergave is wel zo handig, maar waar vindt ik 3 a 4 telefoons in de C klasse voor een iets duurdere prijs?

3 telefoons is voldoende, 4 telefoons is 1 extra. 1 telefoonnummer is voldoende, een extra is 1 extra, als het maar allemaal op de zelfde telefoons werkt. Wisselgesprekken zijn grappig, maar ik zit daar niet op te wachten, op mijn mobiel heb ik het juist uitgezet i.v.m. dat ik het onhandig vindt.

Het gaat mij dus alleen om een VOIP in en een VOIP uit aanbieder in te stellen, nummerweergave vindt ik belangrijk, het antwoordapparaat is handig als ik weg ben, maar anders staat deze uit.

De Gigaset A540A Quattro dect telefoon koop je al voor 88 euro, maar welk type is vergelijkbaar in de C klasse?

De eisen zijn minder dan de Gigaset N300A allemaal kan, echter zijn er wel wensen die belangrijk zijn.

Als het zoals eerder aangegeven door birdie allemaal in te stellen is, dan is het denk ik wel voldoende, het is niet voor bedrijfsdoeleinden bedoeld, nummer/naamweergave en antwoordapparaat is voldoende, zie het voorbeeld van birdie in de quote hieronder:

Er zijn betamax clonen zoals Cosmovoip en Powervoip waarbij bellen naar mobiel 0,005 of 0,007 en naar vast 0,001 of 0,002 binnen NL is. Dat is dus een halve cent per minuut naar mobiel!
Samen met cheapconnect de beste deal denk ik.

› reageer

Is de Gigaset N300A niet via een computer in te stellen?

Als dat mogelijk is, dan is het ook niet zo'n probleem om bijvoorbeeld de Gigaset A540A Quattro toe te passen.

Of is het mogelijk om 1 C klasse toestel te gebruiken en de rest op bijvoorbeeld een Gigaset A540A Quattro aan te sluiten zodat het met het ene C klasse toestel alles in te stellen is?

Als dat allemaal niet kan, wat is een goedkoop C klasse toestel, of eigenlijk 3 a 4 toestellen set?

› reageer

Het is allemaal prima via de computer in te stellen en A handsets zullen ook wel werken, maar verwacht niet meer dan bellen / gebeld worden. Functionaliteit heb je niet. Antwoordapparaat instellen zal niet werken, intern bellen tussen de handsets misschien nog niet. Doorverbinden waarschijnlijk niet of moeizaam. Op de handset kiezen via welke lijn je gaat bellen ook niet.

De goedkoopste C klasse handset is de C530. Je kunt ook een compleet setje kopen, namelijk de C530 IP. Hier zit zowel een IP-basis als handset inbegrepen. Is denk ik goedkoper dan los een N300A + handset.

Handsets combineren kan ook prima, maximaal 6 stuks, alleen met A klasse beperkte functionaliteit.

› reageer

@Koen,

Hoe kan ik mijn oude reacties terug vinden?

Ik heb voor deze even moeten graven, maar via Google uit eindelijk gevonden.

Ik zie via mijn naam alleen de 5 laatste reacties, dat vindt ik zelf wat onhandig met terug zoeken.

› reageer

Even deze draadje omhoog houden.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.