KPN[KPN] Wijziging tarieven Hi-abonnement

Vandaag kreeg ik een bericht van Tele 2 dat per 15 februari de tarieven voor bellen naar vast en mobiel zullen wijzigen en u zult het al begrijpen, goedkoper wordt het niet, maar een verhoging van 00.25 cent per minuut naar 00,34 cent per minuut naar vast is volgens mij een verhoging die niet normaal is.
Volgens mij is dat meer als 35%.
Kan dit wel?m Of maak ik een rekenfout?

› reageer

Hallo iedereen! Zojuist het volgende gelezen op een andere site:

Vanochtend een mailtje gehad van Hi. Bellen in Nederland gaat ook duurder worden:

Op dit moment bel jij met een Hi €25 Abonnement. Per 1 juli wijzigt een aantal tarieven van jouw Hi Abonnement. Hieronder lees je meer over de wijzigingen.

Goedkoper bellen en sms’en in het buitenland
Per 1 juli gaan de bel- en sms tarieven omlaag in het buitenland (EU). Vanaf 1 juli sms je bij Hi al
vanaf 9 cent! Dus bij Hi kan je nu ook op vakantie heel relaxt bellen en sms’en met je vrienden. Kijk voor meer informatie op hi.nl/info

Tariefwijziging abonnement
Op dit moment bel jij met een Hi €25 Abonnement. Dit is inmiddels een oude abonnementsvorm. Door de inflatie zijn de kosten voor bellen en sms’en hoger geworden. Jouw abonnement hanteert de oude, nog lagere kosten. Daarom zullen we helaas een eenmalige tariefwijziging door moeten voeren.

Op dit moment betaal je €25 maandelijkse abonnementskosten. Deze worden per 1 juli verhoogd naar €26,29. Daarnaast zullen de buiten-bundel tarieven verhoogd worden naar 25,3 cent voor bellen en 12,7 cent voor sms’en (nu 24 en 12 cent).

Omdat jouw contract gewijzigd wordt, mag je tot en met 26 juni jouw Hi Abonnement gratis wijzigen. Dit betekent dat jij een andere Hi bundel kunt kiezen als dit beter bij jouw belgedrag past of je Hi Abonnement kunt beëindigen.

Als je niks doet, blijft jouw bundel verder ongewijzigd. Je houdt gewoon hetzelfde aantal belminuten en sms’jes. Daarnaast kan je natuurlijk gebruik blijven maken van onze handige gratis Hi Society diensten via je Mijn Hi account op hi.nl.
------------------------------------------------------------------

Zou dit alleen voor Hi25 gelden of ook voor andere bundels? Heb zelf een hi45 namelijk. En zou iedereen deze mail krijgen?

› reageer

De wijziging als omschreven lijkt me een grond om op te zeggen. Jammer dat het verhaal niet vertelt van wanneer dit "oude" Hi € 25,- abonnement dateert

[sub]Zelf denk ik dat het om contractsvrije abonnementen gaat ...[/sub]

Topictitel aangepast

› reageer

Ook raar dat op hi.nl/info staat dat sms 13 cent is, terwijl hier gesugereerd wordt dat je al je vrienden op vakantie sms't voor 9 cent. Aangezien dit zeer belangrijke info is, waarbij je slechts 30 dagen hebt om te reageren - lijkt mij dit een fout die niet gemaakt zou mogen worden. Dus of de site klopt niet of de e-mail.

Voor mijn vader heb ik net de portering van zijn Hi abo geregeld naar Simyo, ik zal hier even laten weten of hij deze info ook nog ontvangt.

› reageer

Beetje vreemd van KPN om een mail te sturen met een heel verhaal over een Hi 25 abo terwijl je een Hi 45 abo hebt. Ben benieuwd of iedereen dit krijgt.

› reageer

Denk dat dit om een oud contractvrij Hi abo gaat.. buitenbundeltarief was daar 12 en 24 cent, en bij de huidige Hi abo's is dit 12,5 en 25 cent.. Dus denk niet dat je van je contract af kan.. zou wel mooi zijn anders, want mijn vriendin heeft nog een veel te duur niet handig Hi20 abo..

› reageer

Je zou gewoon moeten kunnen opzeggen , ze wijzigen zomaar iets dus dat moet toch wel lukken lijkt mij

› reageer

gepost in nieuw topic:

Gepost door marlene op 12/06/2009 11:41
Gisteren belde ik naar de Hi klantenservice met de vraag wat de eind datum van mijn hi 25 abonnement was. De medewerker vertelde mij dat dat augustus 2010 was.

Maar hij vertelde mij er ook bij dat omdat drie dagen geleden de tarieven waren verhoogd ik per direct mocht opzeggen.

Ik moest bellen met 0800 0201165. Vandaag gebeld en te horen gekregen dat wel de tarieven van kpn hi omhoog gingen maar niet voor alle klanten. Er waren volgens haar 20.000 klanten aangeschreven over tariefswijzigingen. Ik zat daar volgens haar niet bij. Maar er zouden volgens haar nog meerdere rondes komen.

Ik ga nu maar afwachten, voor andere hi gebruikers hou de post in de gaten of bel even bovenstaand nummer om zeker te zijn.

Onduidelijkheid bij Hi, dus.
Denk persoonlijk dat het contractvrije abo's zijn die mensen te lang hebben laten doorlopen.

› reageer

Ik werk bij een telefoonwinkel en kreeg een klant in de winkel die een jaar geleden een 2-jarig abonnement had genomen van Hi. Zij had ook een brief gekregen en mag per 1 juli weg. Ze is overgestapt met nummerbehoud naar T-Mobile en alles is al goedgekeurd!

Het gaat dus ook om klanten die een jaar geleden pas bij Hi zijn gekomen!

› reageer

[sub]Gepost door marlene op 12/06/2009 11:41[/sub]
Gisteren belde ik naar de Hi klantenservice met de vraag wat de eind datum van mijn hi 25 abonnement was. De medewerker vertelde mij dat dat augustus 2010 was.

Maar hij vertelde mij er ook bij dat omdat drie dagen geleden de tarieven waren verhoogd ik per direct mocht opzeggen.

Ik moest bellen met 0800 0201165. Vandaag gebeld en te horen gekregen dat wel de tarieven van kpn hi omhoog gingen maar niet voor alle klanten. Er waren volgens haar 20.000 klanten aangeschreven over tariefswijzigingen. Ik zat daar volgens haar niet bij. Maar er zouden volgens haar nog meerdere rondes komen.

› reageer

Is idd voor 20000 klanten, niet voor allemaal. Zijn allemaal mensen met een hi 25, niet allemaal contractsvrij. Kan niet bedenken wat ze met de rest doen... Soort test ofzo? Kijken hoe mensen reageren op tariefswijziging? Klantenservicemedewerker deed ook heel vaag, zo van: Vertel maar niet tegen de klant dat het niet voor iedereen geldt... (terwijl de klant in kwestie een vriendje had die geen brief had gekregen, met hetzelfde abonnement)

Hoe kan KPN dit verkopen aan de toezichthouders??

› reageer

Ja idd raar, maar mijn abo voldoet om de een of andere reden weer niet, ik proef toch enige vorm van willekeur.

Denk dat ik het maandag nog maar eens probeer en dan maar hopen dat er iemand is die toehapt, scheelt mij een dikke duit.

Vraag me af of hier nog wat tegen te doen valt, waarschijnlijk niet aangezien ik er niet slechter van word dat de een wel op kan zeggen maar ik niet. Alleen gevoelsmatig dan

› reageer

Ja die brief heb ik laatst per post ontvangen.
Ik meteen opgebeld of dat klopte en ja zei mevrouw we mochten idd opzeggen.
Ze had me zelfs meegeholpen aan de foon dus per 1 juli 2009 zou het abonnement stoppen.
Nou je kent het wel....meteen een nieuw abonnement zoeken en een nieuwe foon.
Zelfs de man in de foonwinkel had het nog nagecheckt en zei je hebt gelijk.
Nou inmiddels is de datum van 1 juli verstrekn....en wat denk je komt de eindrekening binnen. ...........297,97 euro.
Ik verschrok me suf.
Ik kijken hoe dah nou weer kon.
Ja het was het vroegtijdig afzeggen van een abonnement wat nog liep (185 euro) en de administratiekosten waren ook nog 20 euro en daar kwam ook de btw nog bij.
Jeetje hun sturen mij een brief dat ik weg mag en nou krijg ik een hoop gezeik.
Ik betaal niet...gelukkig lang leve de rechtsbijstand!!!!!!

› reageer

Misschien verstandig om eerst contact op te nemen met de klantenservice en/of winkel ipv het gelijk op rechtsbijstand af te laten gaan? Waarschijnlijk een fout in het systeem.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.