Storingen bij Vodafone en T-mobile

Het probleem is eindelijk opgelost. Ik kan weer bellen

› reageer

Bron: Nu.nl

AMSTERDAM - Een technische storing bij T-mobile lijkt vrijdagavond heel Nederland te hebben getroffen. Eerst zou het alleen om de regio Rotterdam gaan. Later kwamen er uit heel het land klachten binnen.

"Het betreft alleen mobiel naar mobiel bellen", aldus de woordvoerder van provider.

"Als persoon A naar persoon B wil bellen kan hij persoon C aan de telefoon krijgen", gaat de woordvoerder verder.

Volgens T-mobile is het slechts kleinschalig, lang niet iedereen zou problemen hebben met bellen. "Bovendien is sms'en en data verzenden gewoon mogelijk. Evenals bellen naar vaste- en noodnummers."

Vodafone

Ook bij Vodafone zijn er vrijdagavond problemen opgetreden. In Noord-Holland kan het gebeuren dat mobiele gebruikers geen verbinding krijgen en niet gebeld kunnen worden.

"Het betreft vooral de kop van Noord-Holland en het gebied ten westen van Amsterdam", licht een woordvoerder toe. "We hopen het probleem in een uur te heben opgelost maar dat is niet zeker. "

Het is niet bekend of de storingen iets met elkaar te maken hebben.

› reageer

Wat een rare situatie zeg.

› reageer

Klopt, in de regio van Haarlem werkte het niet, ik hoorde een voormalig buurmeisje al klagen.

› reageer

Hier regio Rotterdam (Orange) idd gehad dat vriend me wilde bellen en hij een ander kreeg, terwijl ik gebeld werd door 'mijn moeder' (die naar mijn weten heel anders klinkt).

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat ook Vodafone er last van had overigens.

› reageer

Ik zelf kan nog steeds niet bellen, maar wel gebeld worden. Ik bel via T-Mobile.
Ik heb de klantenservice gebeld en zij hebben een case gemaakt en door gestuurd naar afd. Netwerken (of netwerkbeheer). Vooraf had ik van alles geprobeerd zoals zij mij adviseerde: telefoon uit en weer aanzetten. Simkaart in een andere telefoon stoppen, maar het heeft allemaal niet geholpen.
Ik krijg nog steeds de melding als ik wil bellen, dat alle lijnen bezet zijn.
Ik vrees dat ik dus de gehele weekend + maandag niet kan bellen .

Wie heeft ook hetzelfde probleem als wat ik ook heb?

› reageer

Hier gisteravond twee keer gebeld door een vreemd nummer, maar dat was dan ook alles.. alles werkt weer normaal

› reageer

Het probleem is eindelijk opgelost. Ik kan weer bellen

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.