KPN stopt met "toets 5 bij bezet" [KPN Vast]

Jammer, dat gebruikte ik altijd voor als ik de huisarts moest bellen. Die krijg je anders nooit aan de lijn en op deze manier wachtte je eerlijk in de rij.

› reageer

DEN HAAG - Telecombedrijf KPN stopt met ingang van 1 juni met de dienst 'toets 5 bij bezet'. Dat heeft het bedrijf laten weten.

KPN stopt naar eigen zeggen met de dienst omdat er steeds minder gebruik van werd gemaakt.

''Daarom wordt het niet geïntegreerd in ons nieuwe systeem'', zei een woordvoerder vrijdag.

Mensen die van een vaste telefoon naar een ander vast toestel belden en een ingesprektoon kregen, konden de 5 intoetsen zodat zij een belsignaal kregen wanneer de andere lijn weer vrij was.

De service was gratis en werkte alleen op traditionele telefoonlijnen.

Nu.nl

De 5 gebruikten wij wel eens..

› reageer

Ik las het al op teletekst, maar het is goed dat het stopt.

Straks kan ik ook weer eens mijn huisarts telefonisch bereiken.

› reageer

Hmmm.. 'k wist niet dat het nog voorkwam: van vast naar vast

› reageer

''Daarom wordt het niet geïntegreerd in ons nieuwe systeem'', zei een woordvoerder vrijdag.Welk nieuw systeem?

› reageer

Ooit 1 keer getest geloof ik paar jaar terug toen we KPN nog hadden.. was wel handig, maarja mis het niet echt sinds we met Ziggo bellen

› reageer

1 keer getest, en het werkte niet. Waarschijnlijk vonden ze het te laat om terug te bellen...

Maar wie heeft er nou nog een vaste telefoon via kpn?

› reageer

Dat zal de crux ook zijn: wie nog een vaste lijn gebruikt is zo weinig geïnteresseerd in de alternatieven en in nieuwe diensten, dat ze vast ook "5 bij bezet" niet kennen. Voor wie het wel kende is de kans groot dat je zelf of de ontvangende partij al via internet belt. (soms zonder dit zelf te beseffen). Dan werkte het volgens mij toch niet.

Op zich vond ik deze dienst wel handig toen ik nog een vaste lijn had. Er is op KPN's eigen wijze/traditie erg weinig bekendheid aan gegeven.

› reageer

Jammer, dat gebruikte ik altijd voor als ik de huisarts moest bellen. Die krijg je anders nooit aan de lijn en op deze manier wachtte je eerlijk in de rij.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.