KPN[Telfort] Prepay wijziging tarief/voorwaarden per 20 juli 2009

@ Koen,
Vanmorgen het beltegoed en geldigheid van mijn tweede nummer gecontroleerd. Via 1244 krijg ik te horen dat het beltegoed geldig is tot 14 oktober en als ik vandaag nog opwaardeer het nieuwe tegoed weer 6 maanden geldig is. Vervolgens opgewaardeerd met een bon van 10 euro van Trekpleister en weer 1244 gebeld. En wat krijg ik te horen? Uw beltegoed is geldig tot 14 oktober 2011! Doet Telfort ook al aan verdubbeling van de geldigheidstermijn?
Ook tegoed van mijn ander nummer gecheckt. Is nog steeds houdbaar tot 24 september 2011.

› reageer

Vanaf 20 juli betaalt u als prepaid klant nog steeds het standaard tarief. Maar vanaf 20 juli biedt Telfort u ook iets bijzonders: Iedere keer dat u opwaardeert, krijgt u gratis 40% extra beltegoed! Waardeert u bijvoorbeeld met € 10, - op, dan krijgt u € 4, - extra; bij € 20, - opwaarderen krijgt u € 8, - extra tegoed. Dit extra beltegoed is twee weken geldig. U verbelt eerst het gratis extra beltegoed. Zodra dit op is, belt u met uw betaalde beltegoed. Geïnteresseerd in Telfort prepaid 40% extra? Vanaf 20 juli kunt u hier heel gemakkelijk gebruik van maken door gratis 1244 te bellen vanaf uw mobiele telefoon.

Vanaf 20 juli is uw beltegoed nog steeds onbeperkt houdbaar, mits u vanaf die datum minimaal 1 keer per half jaar uw beltegoed opwaardeert. Doet u dat niet, dan wordt uw tegoed na een half jaar voor maximaal 90 dagen vastgezet. U kunt dan wel gebeld worden, maar zelf niet meer bellen en sms’en. Het nummer 1244 kunt u nog wel bereiken, zodat u uw beltegoed kunt opwaarderen. Als u in deze periode opwaardeert, wordt de houdbaarheid van uw gehele beltegoed met zes maanden verlengd en kunt u weer bellen.

Ook tarieven buitenland wijzigen. Lees verder op http://www.telfort.nl/actie/wijziging

› reageer

Haha, 1 keer per half jaar opwaarderen.
Was eerst 1 keer per jaar.
Dan sluiten ze mij maar af en krijg ik het geld op mijn rekening, al zal dat laatste niet zonder slag of stoot gaan verwacht ik.
Ik heb in ieder geval nog niets vernomen van de fortjes.
Mijn houdbaarheidsdatum staat nog op een datum in april 2010.

› reageer

Je doet er dus goed aan om meerdere keren met 10 euro op te waarderen (zeg 4 maal met iedere keer 2 weken ertussen) dan in een keer 40 euro. Want het bonustegoed is max. 2 weken geldig.

De mensen die echt heel weinig bellen zijn denk ik al jaren terug overgegaan op KPN, toen ze dat van 1 keer per jaar opwaarderen invoerden. Hier in huis is toen ook iedereen opgestapt. Nu is het al enige jaren verplicht bellen i.p.v opwaarderen~!?

› reageer

Hoe kom je erbij dat ze het beltegoed op je rekening zullen storten? Tenzij ze hier door de EU toe zouden worden verplicht zal dat niet gaan gebeuren,ook al lever je slag en stoot!
Die verplichte halfjaarlijkse opwaardering is vast door hogerhand (lees KPN) aan Telfort opgelegd, ik begin steeds meer een afkeer van KPN te krijgen ze verpesten de markt voor de consument, zowel voor mobiel als voor internet op de vaste lijn.

› reageer

Het wordt dus tijd dat ik mijn telfortprepaidnummer naar KPN-Mobile prepaid porteer . Dit vanwege de daar nog aanwezige onbeperkte houdbaarheid van het beltegoed, welliswaar met minimaal 1x p half jr betaald gebruik.

Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? Heb geen ervaring met nummerportatie en al helemaal niet, daar dit op hetzelfde netwerk blijft...
Mijn nummer is niet heilig, maar dit is wel het nr waarop iedereen me weet te bereiken; wat een gedonder om dat aan iedereen (veel mensen...) te moeten doorgeven als dat verandert...

Dus nogmaals, wie geeft me info hoe ik dit doe en hoe ik dit slim kan doen? _/-\o_

Edit: Heb me net aangemeld voor geldigheid voor 12 maanden m.i.v. 20 juli 2009; geldigheid was tot 4-2-2010, wordt nu tot 20 juli 2010.
Dit kan alléén als ik in die periode niet opwaardeer. Anders val ik in de "nieuwe categorie". Eventjes extra uitstel (hoop ik).

TS: THANX voor de melding! _/-\o_

› reageer

Bedankt, ik wou nog een Telfort PP er bij kopen maar maak nu eerst alles op. Valt mij echt tegen van ze, ze gaan Vodafone achterna. Jammer.

› reageer

Mocht je nog een ongebruikt kaartje of prepaidpakket thuis hebben liggen:

Nu inclusief € 5,- starttegoed op de simkaart en € 10,- bonusbeltegoed via Tientje van Telfort.
De aanbieding Tientje van Telfort is geldig tot 20 juli 2009. Daarna krijgt u € 5,- bonusbeltegoed.

› reageer

Staat er op de doos niet dat je €15,- krijgt, dan mogen ze er later toch niet €10,- van maken? Kan wel in de voorwaarden staan, maar staat die voorwaarde ook op de buitenkant van de doos.

Tientje van Telfort?
Zeker 10 guldens!?

› reageer

Tientje van telfort na registreren was de laaste keer dat ik het activeerde ook nog maar een maand geldig.
Ik gebruik mijn prepaid met name om bereikbaar te zijn en doe normaal gesproken bijna twee jaar met 10 euro beltegoed. Moet nu toch maar gaan omzien naar een andere provider.

Weet iemand of je nu voor 20 juli nog kan opwaarderen en of dat opwaardeerbedrag dan nog tot juli volgend jaar geldig blijft?

› reageer

Je kunt hier
je beltegoed "verlengen" tot 20 juli 2010!

› reageer

Er wordt hier van alles gesuggereerd over houdbaarheid tot 20 juli 2010. Ik heb dit niet op de Telfort site kunnen vinden.
Er staat eenduidig het volgende:
Eenmalige verlenging houdbaarheid aanvragen
Mocht u niet in staat zijn om uw huidige beltegoed binnen de nieuwe termijn van 6 maanden te gebruiken, dan geven we u de mogelijkheid om eenmalig de houdbaarheid van uw beltegoed te verlengen naar 12 maanden tot 20 januari 2010.

› reageer

Klopt maar vervolgens staat er dan dit:

Als u dit formulier invult, verlengen we uw beltegoed vanaf 20 juli met 12 maanden.

Natuurlijk is dit gewoon een soort opschoonactie, bij Vodafone is het inmiddels nog maar min. een keer per jaar opwaarderen, terwijl er tijd een regel was dat je min. 40 euro per jaar moest opwaarderen.

Groter nadeel is de verdere inperking van het zgn. tientjevantelfort.
De geldigheid van dit tientje was al teruggebracht tot 1 maand na activatie/registratie Het wordt straks teruggebracht naar vijfjevantelfort.

Verder lijkt voicemail straks echt niet meer gratis te zijn.

› reageer

Beltegoed bij T-Mobile is onbeperkt houdbaar..hoef je alleen maar 1 keer per half jaar voor te bellen of sms'en.
Ik heb een prepaid van telfort via rentepunten van de postbank. Geregistreerd via tientje van telfort , 10 euro ontvangen , maar ook 10 bonus euro..en dat laatste is 1 maand geldig. Heb al gebeld , maar dat gaat van het gewone beltegoed af. Weet iemand hoe ik dat bonustegoed op kan bellen?

› reageer

Ik heb nog 4 prepaid pakketten liggen waarop met koeienletters staat dat ik een tientje extra beltegoed krijg bij aanmelding.Nu blijkt dat ze per 20 juli van dat tientje een vijfje hebben gemaakt. Ongetwijfeld hebben veel tv-ers ook nog van die pakketjes liggen.Wat doen jullie daar nou aan? Ik heb ze gemaild en geeist dat ik mijn tientje krijg.Helaas nog geen reactie van Telfort ontvangen.

› reageer

Haha. Telfort, goedkoper dus leuker.

Lol.

Zeggen ze met een prepaidtarief van 35ct per minuut en 8ct per sms.

Vergeten ze zeker dat T-Mobile met 24/7 beduidend goedkoper is. En Vodafone ook met 30ct per minuut. Hi Prepay 35ct per minuut 5ct per sms, en dan 1x in het jaar opwaarderen.

Tja, hoe prijs je jezelf de markt uit?

En nee, ik ga niet vergelijken met providers die niet aan toestelsubsidies doen

› reageer

Vandaag een reactie gekregen op mijn email.
Om alsnog in aanmerking te komen voor het tientje van Telfort voor al mijn pakketten dien ik mijn naam,geboortedatum en adres/woonplaats door te geven...Heel netjes van ze.

› reageer

Ik kick even dit topic: ik heb naar aanleiding van dit topic verlenging aangevraagd voor mijn Telfort prepaid sims. Enkele weken later was de geldigheid ook echt verlengd naar juli 2010. Net checkte ik de geldigheid nogmaals en ik zie nu dat de geldigheid van het tegoed in alle stilte is teruggezet naar de oude geldigheid. Kunnen de personen die ook gebruik hebben gemaakt van de verlengmogelijkheid eens kijken hoe het er bij hun Telfort simkaarten voor staat? Het lijkt erop of Telfort de sims van deze weinigbeller die hun toestel met gerust hart hebben opgeborgen tot juli 2010 alsnog zo snel mogelijk willen proberen af te sluiten.

Wat is jullie ervaring?

› reageer

Ik heb voor een aantal sims verlenging aangevraagd , ik heb daar nooit iets van gemerkt. Vandaag verloopt er dus 1, met een tegoed van 85 euro. Ik wacht maar 3 maanden met opwaarderen, dan is het nog net niet weg. Ik heb nog een sim met nog meer beltegoed, het liefst zou ik dat samenvoegen, nog liever op mijn rekening gestort zien, maar dat is een illusie natuurlijk.

› reageer

Ik heb voor het vervallen van mijn tegoed de klantenservice gesproken. Ik moest eerst mijn nummer op naw. registreren via Telfort.nl voor zij mij wilden helpen. Dat wilde ik niet (vind het onzin dat je gegevens bekend moeten zijn om tegoed te verlengen). Omdat ik toch wilde weten of er met account wel iets gedaan zou worden, toch maar geregistreerd en teruggebeld. Met veel pijn en moeite en heen en weer overleg met de supervisors is mijn tegoed verlengd met 6 maanden vanaf nu. Kosten ruim 10,- aan beltegoed aangezien de klantenservice een betaalnummer heeft. Na aandringen was 5,- tegoed retour ontvangen het maximum wat eruit te halen was. Kortom kosten ruim 5,- euro om 6 maanden verlenging te krijgen. Voor 4,- extra zou ik 10,- tegoed en 6 maanden verlenging gehad hebben, dus eigenlijk uiteindelijk niet heel charmant opgelost door Telfort. Dit soort boevenpraktijken (je eigen korting weer moeten betalen) maken dat ik niemand Telfort aan zou raden. Als klant trek je altijd aan het kortste eind de kosten die je moet maken om je gelijk te krijgen zijn bij Telfort niet in verhouding tot de oplossing.

› reageer

Bellen ga ik inderdaad niet doen, hooguit via de site klagen bij klantenservice. Moet dat toch al doen omdat ik geen unlockcode krijg via de site via Mijn Telfort Mobiel

› reageer

24 september jl. mijn Telfort nummer met 10 euro opgewaardeerd.
Via 1244 krijg ik te horen dat het totale beltegoed (uitgezonderd de 40% bonus) geldig is tot 24 september 2011. Is de geldigheid van het tegoed weer opgekrikt naar een jaar of is het een foutje?
25 maart heb ik dit nummer ook met 10 euro opgewaardeerd en kon het tegoed gebruiken tot 25 september.

› reageer

Ik heb het toegoed een keer laten verlengen (kon toen de looptijd van het tegoed verminderd werd.) Enkele weken later was mijn tegoed inderdaad weer een jaar geldig. Toen ik vervolgens enkele maanden later nogmaals de geldigheid opvroeg was deze weer naar een half jaar terug gezet. Helaas is het verlengen van het tegoed nergend door bevestigd en heb ik geen bewijs daarvoor waarmee ik iets kon. Wat Telfort aan het doen is weet ik niet. Houd dus even in de gaten of je tegoed volgende maand niet opeens een andere einddatum heeft dan vandaag.

› reageer

Van de mogelijkheid om te verlengen heb ik vorig jaar ook gebruik gemaakt. Tussen 20 juli 2009 en 25 maart 2010 heb ik niet hoeven opwaarderen. Dat is goed gegaan. Geldigheid dus niet na enkele weken weer teruggezet.
Voor 13 oktober moet ik mijn andere Telfort sim opwaarderen om bevriezing van tegoed te voorkomen. Afwachten wat daarvan de houdbaarheidstermijn wordt.

› reageer

@ Koen,
Vanmorgen het beltegoed en geldigheid van mijn tweede nummer gecontroleerd. Via 1244 krijg ik te horen dat het beltegoed geldig is tot 14 oktober en als ik vandaag nog opwaardeer het nieuwe tegoed weer 6 maanden geldig is. Vervolgens opgewaardeerd met een bon van 10 euro van Trekpleister en weer 1244 gebeld. En wat krijg ik te horen? Uw beltegoed is geldig tot 14 oktober 2011! Doet Telfort ook al aan verdubbeling van de geldigheidstermijn?
Ook tegoed van mijn ander nummer gecheckt. Is nog steeds houdbaar tot 24 september 2011.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.