Vodafone gaat toestellen simlockvrij leveren

Ik heb laatst een T-Mobile gelockedte samsung m110 ontvangen bij mijn abo...

› reageer

Afgelopen donderdag was ik in de Vodafoneshop te Arnhem en een medewerker vertelde mij dat binnen een maand alle Vodafonetoestellen simlockvrij gelverd gaan worden. Bovendien kun je je huidige Vodafonetoestel gratis laten unlocken. Al met al goed nieuws lijkt me zo! Voor alle duidelijkheid het gaat dus om toestellen die door Vodafone zelf worden uitgeleverd, hetzij online of via de shop.

› reageer

Het is wel een goede ontwikkeling als voor abonnees de toestellen simlockvrij geleverd gaan worden. Je zit toch al via je contract aan de provider vast voor 1 of 2 jaar. Betekent dat dan ook dat de extra provisies er af gaan? Dat is vraag 2.

› reageer

Tja, dat lijkt me een logisch gevolg.. maar geldt neem ik aan niet voor prepaid?

› reageer

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de bron ...

› reageer

Zou best wel eens kunnen kloppen (hoop het ), Vodafone UK levert al sinds begin 2008 (februari of maart, pin me er niet op vast ) simlockvrije toestellen bij een abo.
En ook daar kon men toen voor een toestel, dat men al in bezit had, de unlock-code gratis krijgen.

› reageer

Dst vind ik nou eens aardig van ze! Alleen de achterliggende reden is mij onduidelijk (te hoge kosten simlocken?)..

› reageer

maar zit er dan nog steeds subsidie op? Gaan de prijzen niet
omhoog?

› reageer

Ik kan mij 2 paden voorstellen: Vodafone wil de subsidies verlagen en schaft daarom de simlock ook direct af (als je bijna de volle mep betaalt wil je geen simlock), of pad 2: Vodafone wil geen rompslomp meer hebben met een unlock administratie en wil generieke toestellen in gaan kopen zonder branding.

Voorheen was het argument dat door de branding alles al vooraf ingesteld was. Door de netwerk instel berichten die automatisch per SMS worden toegestuurd aan nieuwe abonnees is dit geen probleem meer.

Ook de EU tarieven per 1 juli 2009 zodanig verlaagd dat de aanschaf van een buitenlandse simkaart voor af en toe bellen of sms-en uit het buitenland niet snel meer rendabel is voor een klant. Dat hoeft een simlock dus ook niet meer te voorkomen.

› reageer

Reden is hoge kosten branding&simlock&sneller uitbrengen van toestellen.

› reageer

En met nummerbehoud overstappen vanaf een andere provider...

› reageer

Ter verduidelijking:

Vanaf week 27 zullen alle nieuw te introduceren postpaid handsets simlock vrij geleverd worden.
Dit heeft een aantal voordelen voor de klant. De voordelen zijn voornamelijk zichtbaar in Vodafone winkels waar de klant onmiddellijk de aangekochte handset kan gebruiken.
Uitzonderingen hierop zijn Vodafone exclusieve handsets zoals HTC Magic en prepaid handsets.
De simlock op bestaande toestellen en de unlock procedures blijft gehandhaafd.

Jan
Vodafone Web Relations

› reageer

Citaat:
,,De voordelen zijn voornamelijk zichtbaar in Vodafone winkels waar de klant onmiddellijk de aangekochte handset kan gebruiken."

En als er wel een simlock bij postpaid (of prepaid) opzit, kan de klant de telefoon dan niet onmiddellijk gebruiken???

Dacht het wel....kortom, wat een onzin....

› reageer

Waarschijnlijk wordt bedoeld, dat de nieuwe klant, die nog een opzegtermijn heeft bij zijn oude abo en het Vodafone abo dus wat later laat ingaan, de telefoon dan al met zijn oude simkaart kan gebruiken.

Zo zijn de (meeste) abo-toestellen van T-Mobile momenteel ook simlockvrij, om overstappende Orange klanten tegemoet te komen, zodat ze hun nieuwe toestel meteen in gebruik kunnen nemen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.