kan iemand me geruststellen?

Dat laatste, internetten via je laptop, kan dus wel, maar mag niet volgens Vodafone. Dus is het geen aanrader om daar veel gebruik van te maken als je geen waarschuwingen wilt krijgen van je provider.
Als je het toch gaat doen, let wel erg goed op je instellingen, want met verkeerde instellingen ga je gewoon buiten de bundel data kosten betalen.

› reageer

hallo mensen,

ik weet niet of dit een goeie forum is om mijn vraag voor te leggen, maar weet zeker dat jullie me kunnen helpen.

ik heb de nokia express music gekocht. daarbij heb ik een simonly abbo bij vodafone en sinds vandaag internet (blox zorgeloos internet voor 9,50 per maand)

maar aangezien ik zoveel horrorverhalen heb gehoord over internet op je mobiel en dikke rekeningen, is het voor mij niet echt zorgeloos.
als ik internet start krijg ik de volgende opties:
-zkn naar WLAN
-internet "vodafone GPRS"
-WAP-diensten "vodafone live!"

wat is het verschil?
en dan heb ik de volgende vragen:
is internet echt helemaal gratis?
of zijn er bepaalde handelingen waarvoor je opeens wel betaalt?
als je downloadt is het nog gratis?
kun je ook onbeveiligde netwerken gebruiken op je mobiel zonder je eigen internet? (bijv als je in het buitenland bent, dan is dat goedkoper)
kun je internetten via je laptop via de internet op je mobiel?

nou volgens mij is dit tot nu toe alles wat me bezig houdt
hoop dat ik geruststellende berichtjes krijg

bedankt alvast!

› reageer

vodafone "zorgeloos" internet is zoals ze zelf zeggen onbeperkt internet. Hier zitten voor VF natuurlijk haken en ogen aan aangezien je vanalles kan doen op het Mobile internet. In basis gebruik is dit dus echt helemaal gratis. mocht je toch door omstandigheden of door toepassingen een buitensporig aantal MB binnenhalen kunnen ze je een brief sturen waarin ze je waarschuwen voor je internte gebruik.

Ik heb inderdaad vaker van het soort spookverhalen gelezen over hoge kosten en dergelijke. Maar het is naar mijn mening niet mogelijk je zomaar meer te laten betalen voor onbeperkt internet (mits normaal gebuirk) zelfs als je buitensporig veel gebruik er van zou maken zullen ze je toch eerst normaal moeten aatekeken per brief.

› reageer

Vodafone Zorgeloos Internet Blox is een goeie keuze. Snel, stabiel en geen verrassingen achteraf. Vodafone GPRS is voor mobiel internet, Vodafone Live! voor WAP. Die scheiding is nog van "vroeger", bijvoorbveeld bij Orange is het relevant. Gebruik gewoon Vodafone GPRS, kan je overal bij.

› reageer

nou bedankt, ik ben echt enorm gerustgesteld!

maar kan iemand nog naar de rest van de vragen kijken? dat zou ik nog fijn vinden!

groetjes

› reageer

ik zal het proberen.

en dan heb ik de volgende vragen:

is internet echt helemaal gratis? ja !
of zijn er bepaalde handelingen waarvoor je opeens wel betaalt?Nee, tenzij je ergens toestemming voor geeft tijdens het surfen op het internet!
als je downloadt is het nog gratis?ja! je kunt plaatjes en muziekbestanden downloaden via bepaalde sites. voor sommige sites zul je moeten betalen. hiervoor zul je wel zelf toestemming voor moeten geven! dus zonder je toestemming van jou kunnen ze je ook niets in rekening brengen.
kun je ook onbeveiligde netwerken gebruiken op je mobiel zonder je eigen internet? (bijv als je in het buitenland bent, dan is dat goedkoper)dit is een mogelijkheid. echter moet hiervoor jou GPRS uitgeschakeld zijn. je maakt gebruik van je WiFi om het internet via een Non-GPRS aansluiting te bereiken
kun je internetten via je laptop via de internet op je mobiel?ja! hiervoor heb je een bluetooth verbinding nodig, of iets anders. als je eenmaal weet hoe het werkt, is het makkelijk. ik zou eens zoeken naar threads hier op TV waarin dat eventueel uitgelegd is. anders kun je het altijd nog Googelen

› reageer

Dat laatste, internetten via je laptop, kan dus wel, maar mag niet volgens Vodafone. Dus is het geen aanrader om daar veel gebruik van te maken als je geen waarschuwingen wilt krijgen van je provider.
Als je het toch gaat doen, let wel erg goed op je instellingen, want met verkeerde instellingen ga je gewoon buiten de bundel data kosten betalen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.