Vodafone: nu 4,6 miljoen klanten

@ Faithful: als ik op de A2 rijd en ik heb alleen GPRS ontvangst, net zoals op de bovenste verdieping van het WTC op Schiphol, of op de A4 stukken alleen GPRS, dan durf ik bij mijn stelling te blijven dat ze een slecht netwerk hebben.

› reageer

Vodafone Nederland maakt [24 juli 2009] de resultaten van het afgelopen kwartaal bekend. Daaruit blijkt dat het aantal klanten met 6,6 procent is gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal van het vorige boekjaar. In totaal heeft Vodafone nu 4.648.937 klanten in Nederland.

De operationele omzet in het eerste kwartaal van boekjaar 09/10 bedraagt 483 miljoen euro. Dat is een groei van een half procent ten opzichte van vorig jaar.

Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone Nederland: “De budgetten van consumenten én bedrijven staan onder druk en het is te optimistisch om te denken dat wij daar ongevoelig voor zijn. De hevige concurrentie op de Nederlandse markt en de steeds lagere tarieven als gevolg van overheidsregulering brengen ons in een uitdagende positie. Meer dan ooit is het daarom nu belangrijk dat klanten óns verkiezen boven de concurrent. Deze resultaten laten zien dat we daar in slagen en op de goede weg zijn. Uiteraard blijven we ons uiterste best doen om de absolute nummer één in klantvoorkeur te zijn, voor zowel bedrijven als consumenten.”

Connexie

› reageer

Vodafone is dan de 3e qua aantal klanten. T-Mobile heeft er ca 5.3 miljoen, en KPN nog veel meer.

› reageer

Mij benieuwd of Vodafone nog T-Mobile gaat inhalen. Denk dat T-Mobile daarvoor een klanten daling moet laten zien. Maar dat hoeft niet onwaarschijnlijk te zijn. Orange klanten voelen zich misschien niet allemaal welkom bij T-Mobile en sinds de "samenwerking" heeft T-Mobile het hoogste aantal prepaidklanten, waar zij eerst de minste prepaid klanten had (bron, interview directie lid T-Mobile). Deze klanten genereren zowiezo minder omzet, maar het is ook niet onwaarschijnlijk dat veel inactieve simkaarten ook nog meetellen, danwel dat veel prepaidklanten binnenkort zullen overstappen. Ook rekent T-Mobile Ben-klanten mee in het T-Mobile-aantal.

› reageer

Snap niet dat T-Mobile toch nog zoveel gebruikers heeft (alhoewel het verhaal hierboven wel een en ander verklaart!). Zat een tijdje bij T-Mobile met een iPhone, maar ik was niet erg onder de indruk van hun netwerk...

› reageer

Ik ben voor meer concurentie, al die telecombedrijven hebben nu totaal geen ambities meer, het is nu eerder taartpuntjes verdelen.
Hopla terug die freqenties van Telfort en Orange, wordt niks mee gedaan dus inleveren!

› reageer

T Mobile heeft 2 jaar geleden 900 mhz frequenties overgenomen van KPN, maar hebben dar nog steeds niets meegedaan zover ik weet. Het slechte bereik ( vanwege het feit dat ze alleen 1800 mhz zenders gebruiken) is ook de reden dat ik bij orange/tmboile weg ga

› reageer

T-mobile heeft vrijwel overal goed bereik. Op enkele plaatsen (lees dorpen of gehuchten)kunnen ze slecht bereik hebben. Maar het is onjuist om te stellen dat T-mobile slecht bereik heeft.

› reageer

T-Mobile en Vodafone hebben simpelweg minder antenne opstelpunten in Nederland. Ik zeil veel in Friesland en heb zeker in alle havens KPN umts ontvangst om het weerbericht te checken. Sindskort heb ik T Mobile in gebruik en ben al blij als ik een gsm signaal in een haven vind als ik hoog in de mast klim.

Overigens heeft T Mobile een E-GSM 900 MHz frequentie van kpn overgekocht (die ooit weer door Telfort gebruikt werd) en daarnaast hebben ze er door de overname van Orange nog één gekregen. T Mobile heeft deze frequenties wel degelijk in gebruik, deze antennes heb ik op meerdere plaatsen zelf buiten gespot.

› reageer

@ Faithful: als ik op de A2 rijd en ik heb alleen GPRS ontvangst, net zoals op de bovenste verdieping van het WTC op Schiphol, of op de A4 stukken alleen GPRS, dan durf ik bij mijn stelling te blijven dat ze een slecht netwerk hebben.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.