Tariefsverhoging Simyo voor klanten op oud tariefsplan

@pipodeklaun

Beltegoed kan niet worden teruggevorderd, alleen verbruikt. U kunt het dus opmaken door te bellen of sms'en.

› reageer

Vandaag het volgende van Simyo ontvangen:
"Beste klant,

In deze e-mail informeren wij u als Simyo klant over een wijziging van ons tarief per 25 augustus 2009. Omdat wij onze klanten graag volledig informeren, vindt u deze informatie ook terug op onze nieuwspagina via www.simyo.nl.

Starttarief
Uw starttarief wordt per 25 augustus 2009 gewijzigd van € 0,07 naar € 0,10 per gesprek binnen Nederland. Alle overige Simyo tarieven blijven ongewijzigd en daarmee even voordelig.

Vragen?
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Wilt u vanwege deze aanpassing uw aansluiting bij Simyo beëindigen? Dat kan eenvoudig en kosteloos door geen gebruik meer te maken van uw prepaid simkaart."

KPN blijft wel bezig met het opvoeren van de tarieven zeg
Aan de andere kant, heeft deze wijziging alleen gevolgen van gebruikers van het oude tariefsplan, van voor 1 juli 2008. Het vreemde is dat Simyo niet aanraad om over te stappen op het 10ct/10ct tariefsplan. Dit zal ook niet voor iedereen voordeliger zijn, maar voor de meeste waarschijnlijk wel.

Hier een vergelijking, van de situatie na 25 augustus:
Oud tariefplan* / Nieuw tariefsplan
Bellen binnen NL: € 0,15 per minuut^ / € 0,10 per minuut
Bellen naar Simyo nummers: € 0,07 per minuut^ / € 0,10 per minuut
SMS'en: € 0.08 per bericht / € 0.10 per bericht
SMS'en naar andere Simyo nummers: € 0.02 per bericht / € 0,10 per bericht
Starttarief: € 0,07 0,10 per gesprek / € 0,10 per gesprek
Internet op je Mobiel: € 0,10 per 100 Kb^ / € 0,10 per 100 Kb^
MMS'en: € 0,50 per bericht / € 0,50 per bericht

*vóór 1 juli 2008 klant geworden en niet overgestapt naar het nieuwe tarief.
^zie website

› reageer

Sja, nu Orange verdwenen is en de koek verdeeld is, stijgen de prijzen. Weg Telfort, weg Orange is dus ook weg concurrentie. Die bestaat alleen nog op papier. In de praktijk heeft KPN de halve markt in handen en moeten de andere twee om de rest van de koek vechten.

Ik vind dat ze zo snel mogelijk de licenties van Telfort en Orange moeten terugvorderen om deze vervolgens te veilen zodat er weer meer concurrentie komt.

Anders zullen de prijzen alleen maar verder stijgen, ben ik bang.

› reageer

Juist dat is een goede opmerking ,
De frequenties van Orange en Telfort opnieuw veilen.

De prijzen stijgen .
Ik las zelfs dat Vodafone ook een slimme verhoging heeft doorgevoerd door de minuten die niet gebruikt worden pas in de maand erna op te laten maken als de belminuten uit de bundel op zijn.
Normaal maakte je eerst je oude bundel op en begon aan de nieuwe , het verschil is dat je een maand sneller je minuten kwijt bent die je over had.

› reageer

@pulzar

Als het om geld gaat, verzinnen ze de meest onwaarschijnlijke constructies om dat uit je zakken te halen.

Dat is nog tot daaraantoe, punt is dat in dit land nu opeens twee van de drie operators in het bezit zijn van een licentie waar ze eigenlijk helemaal niet voor betaald hebben.

Er is wat dat betreft duidelijk wat misgegaan tijdens het vrijgeven van de telecommarkt. Vind het namelijk niet kunnen dat een bedrijf twee licenties heeft terwijl dat niet nodig is.

Daarnaast vind ik dat het toezicht te slap is en de regels te onduidelijk en daar maken bedrijven gebruik of misbruik van. Geef ze eens ongelijk.

De verliezer van het verdwijnen van Telfort en Orange is de klant, die ziet zich in dit geval geconfronteerd met stijgende tarieven zonder dat duidelijk is waarop die stijgingen dan gebaseerd zijn.

Lijkt me dat men dus werk moet maken van die concurrentie. Gewoon opnieuw die frequenties veilen.

› reageer

Is het mogelijk mijn reeds aangekochte beltegoed terug te eisen?

› reageer

@pipodeklaun

Beltegoed kan niet worden teruggevorderd, alleen verbruikt. U kunt het dus opmaken door te bellen of sms'en.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.