KPN[KPN] KPN Personal Sim abonnement

@PRISMA:
Zie hier en hier. Deze verandering kan zeer nadelig voor je zijn.

› reageer

KPN brengt binnenkort een nieuw mobiel abonnement uit genaamd Personal Sim. Kreeg bij een online enquete de reclame campagne te zien. Voor zo ver ik kan opmaken uit de reclame lijkt het veel op de huidige Flexibel. Wie weet meer? Any inside information, zoals tarieven?

› reageer

personalsim.nl geregistreerd door KPN.

en op kpn-personal-sim.nl (niet van KPN zelf) "De Personal Sim wordt een abonnement waarbij je veel meer persoonlijke instellingen kunt verwachten"

› reageer

Alleen dit gevonden:

Titel: Personal Sim
Ondertitel: Het nieuwe verhaal van KPN Mobiel.

› reageer

Er is al een foto van een Reclame uiting voor KPN Personal Sim te vinden op Flickr. Zeg verder niet heel veel. Maar toch:

Zie hier

› reageer

Ook wordt het personeel al getraint in de verkoop van personal sim in o.a. het Heerenveen stadion en het willem 2 stadion. Twitter van een trainer

Volgens de verkoop training is de nieuwe slogan voor personal sim:
"Het nieuwe verhaal van KPN mobiel" Zie hier

› reageer

Hoorde van een bevriende KPN verkoper dat het gaat om nieuwe voordeelbundels die wanneer je er meerdere afneemt en ze combineert met elkaar je korting opleveren. Het gaat in ieder geval samen met een Flexibel abonnement

› reageer

Kortom: aan het begin van de maand de tarieven verhogen en aan het eind van de maand abonnementen lanceren waarbij je de oude korting weer terug krijgt als je er meerdere afneemt? Slimme marketing truuk dan.

› reageer

Dat gebeurt vrees ik bijna altijd en overal. De Albert Heijn's van deze wereld zijn hier bijvoorbeeld heel sterk in. Ik heb zelf jaren gewerkt in de plaatselijke super naast mijn studie. Als ik dan prijsmutaties moest lopen, omdat er in de folder stond dat er duizend prijzen zijn verlaagd, moest ik meestal 2000 schapkaarten vervangen. 1000 verhogingen en 1000 verlagingen. Sterker nog de verlagingen gingen meestal om centen en stuivers, terwijl de verhogingen om om stuivers en dubbeltjes gingen.

Maar terug on topic. De reclame-uiting (hier) doet vermoeden dat de Personal Sim betekend dat iedereen een op zijn of haar situatie toegesneden aanbod krijgt. Of is dat te klantgericht voor KPN?

› reageer

Als ze weer de oude KPN Mobiel bundels in een nieuw jasje introduceren ben ik misschien wel bereid over te stappen.
Vind belbundels met enkel minuten maar vervelend, alles uit 1 bundel, zoals vroeger Orange en nu nog T-mobile vind ik veel fijner werken.

› reageer

Stel niks voor, is gewoon alle diensten in een nieuw jasje. Dit komt uit de The Phone House magazine augustus op blz. 50.
Personal Sim van KPN
Altijd zoals jij het wilt.
*Zet kosteloos je bel- en smsbundel omhoog en omlaag, zoals het jou uitkomt
*Zet kosteloos je Slimmer en Doe meer opties aan en uit, wanneer jij dat wilt.
en dan heb op de pagina staan een kolom Bellen+SMS met de huidige Flexibel abonnement en dat kan je kennelijk ieder maand omhoog of omlaag zetten, zoals het nu ook het geval is.
Een tweede kolom met de Slimmer opties: MobielThuis, Avondbundel, Weekendbundel, KPN OpReis, SMS Verdubbelaar en SMS Totaal en daaronder met AAN/UIT.
Derde kolom Doe meer opties: Surf&Mail Totaal, Surf&Mail Extra Snel, KPN OpWeg en MobielTV en daaronder met AAN/UIT. Bij de internetbundels staat er nog bij: voor extra voordeel zet je de Surf&Mail optie vast

Dus kortom het blijft hetzelfde. Abonnement blijft hetzelfde, dienst blijven hetzelfde.

› reageer

Dus hetzelfde product, alleen een ander (verkoop-/marketing-) verhaal?

Gemiste kans, hier hadden ze zoals het nu lijkt meer uit kunnen halen.

› reageer

Inmiddels heeft KPN hun website aangepast, feitelijk niks nieuws. Alle opties hetzelfde.
Wel zag ik bij Het Flexibel abonnement dit staan: "Het tarief van je bundel of abonnement wordt jaarlijks op 1 oktober aangepast met de inflatiecorrectie" Wat krijgen we nou zeg??

› reageer

Dat is al langer zo, in ieder geval sinds de introductie van de nieuwe Flexibel-abonnementen.

› reageer

U bedoelt zeker de Flexibel abonnementen vanaf 1 juli. Heb nog de oude Flexibel (voor 1 juli) en daar staat het niet bij.

Is jullie dit ook opgevallen:
Heb je tegoed over, dan wordt eerst je nieuwe tegoed verbruikt daarna het oude.
Het oude tegoed wordt tegen het buitenbundeltarief verbruikt.
Het buitenbundeltarief is € 0,30 per minuut.

Niet alleen dat het LIFO systeem gehanteerd wordt (dat wisten we al en is nadelig), maar ook dat het oude teggoed tegen buitenbundeltarief wordt gerekend.

Ik snap nu wel waarom ze met Personal Sim komen. Meer nadruk leggen op de aanvullende diensten en producten en minder op het technische gedeelte van het (bel/sms)abonnement.

› reageer

www.kpn.com/personalsim

› reageer

KPN heeft binnen zijn Generatie KPN-campgane het abonnement Personal Sim geïntroduceerd, de klant kan op KPN.com inloggen en bundels aan en uit zetten [...]

De Personal Sim dienst past goed in de reclamecampagne ‘Generatie KPN’. De klant kan inloggen op kpn.com en daar bundels afsluiten of beëindigen. De bundels zijn opgedeeld in de categorieën “Slimmer” (bespaar op je abonnementskosten) en “Doe meer” (ontdek nieuwe mogelijkheden op je mobiel). Hier biedt KPN al zijn bundels aan, het merendeel hiervan zou voor de gemiddelde consument nieuw zijn.

Het is aan de klant om de juiste route naar de bij hem passende combinatie van abonnement en telefoon te komen. Een klant kan een Nokia N96 met Flexibel 100 abonnement nemen voor 20 euro per maand plus een eenmalige som van 150 euro. Interessanter is het echter om hetzelfde toestel met een Flexibel 265-abonnement te nemen à 32,75 euro per maand en dit na drie maanden gratis te downgraden naar Flexibel 100 à 20 euro per maand. Op deze manier is het dus mogelijk om een duur toestel te nemen met bijhorende duurder abonnement en na drie maanden te downgraden.

KPN ziet dit niet als een bedreiging en gelooft niet dat het veel zal voor komen. Het baseert zich op het feit dat de downgrademogelijkheid al langer bestaat. Het grote verschil is dat het nu voor nieuwe klanten beschikbaar is.

Personal Sim biedt dus naast een kostenbesparing door de klantenservice buitenspel te zetten, ook de mogelijkheid om op een eenvoudige wijze de consument bekend te maken met bestaande bundels. Naast de kostenbesparing vergroot dit de kans dat een klant een add-on bundel afsluit aanzienlijk. Het gebruikersgemak kan de klantenbinding vergroten en hetzelfde geldt voor de omzet. KPN richt zich met dit abonnement op nieuwe klanten en die hebben een prijs.

KPN zelf meent dat het gemak van add-ons aan en uit te kunnen zetten door consumenten zee gewaardeerd wordt. Het is echter geen bijzonderheid, ofschoon KPN er via de retailers groots mee uitpakt. Concurrent Vodafone heeft in zijn al jarenlang bestaande Blox-propositie een vergelijkbaar aanbod.

Bron: TelecomPaper

› reageer

Vandaag ontvangen KPN-rondschrijven over Personal Sim. 'k Hoef niets te doen; ze doen het gewoon voor me, tenzij ik voor 25 september laat weten er geen in te hebben.......

› reageer

@PRISMA:
Zie hier en hier. Deze verandering kan zeer nadelig voor je zijn.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.