[Tringg] Tringg: Onbeperkt bellen, SMS-en en Internet

mail me man!

› reageer

https://www.tringg.nl/

Op tweakers stond een bericht over Tringg, die onbeperkt bellen zou aanbieden. Het klinkt allemaal erg leuk, iemand ervaringen?

via http://tweakers.net/nieuws/61608/provider-biedt-onbeperkt-sim-only-bellen-en-internetten-aan.html

› reageer

Van Tweakers:
Voor het goedkoopste abonnement, van 24,95 euro, geldt een fair use policy van 1250 belminuten of sms'jes. Tringg zegt alleen in te grijpen als gebruikers daar 'ver' overheen gaan. De maximale snelheid is 7,2Mbps down en 1,6Mbps up. Tethering - het gebruiken van de 3g-verbinding om te internetten op bijvoorbeeld een laptop - is verboden. Internetten is niet mogelijk met het goedkope abonnement.

Bij het duurdere abonnement, van 29,95, is dataverkeer inbegrepen. Dat wordt eveneens per 'eenheid afgerekend', waarbij een megabyte even zwaar wordt geteld als een belminuut of sms. Voor die drie tientjes krijgt de gebruiker 2250 'eenheden' per maand.

Het is dus NIET onbeperkt. Je mag maximaal 1250 en 2250 eenheden per maand verbruiken. Zie ook de algemene voorwaarden op dit punt:
5. Gebruik van de Diensten en Fair Use Policy
a. De Klant zal de SIM-kaart en de Diensten slechts gebruiken voor redelijk eigen gebruik met een enkel mobiel telefoontoestel. De Klant zal de diensten niet gebruiken op een wijze die leidt tot een gebruiksprofiel dat niet in redelijkheid van een consument kan worden verwacht. In het bijzonder zal de Klant de Diensten niet gebruiken in combinatie met SIM-boxen, GSM-routers of GSM-gateways, voor zakelijk gebruik, voor gelijktijdig gebruik door meerdere gebruikers (zoals vanaf een bedrijfsnetwerk of door gelijktijdig gebruik in meerdere telefoontoestellen), het langdurig openhouden van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon, ten behoeve van audio- of video-streaming of voor het downloaden van grote bestanden), voor tethering (het koppelen van een PC, laptop of netbook aan een mobiele telefoon) of door middel van het plaatsen van een SIM-kaart in een PC, laptop of netbook. Redelijk eigen gebruik betekent dat de Klant maximaal twaalfhonderdvijftig (1.250) units per maand gebruikt voor bellen en SMS, waarbij één (1) belminuut of één (1) SMS gelijk staat aan één (1) unit, plus, indien de Klant een Tringg 3G dienst afneemt die gebruik van mobiele data toestaat, maximaal duizend (1.000) units mobiele data per maand waarbij één (1) MB gelijk staat aan één (1) unit.
b. Indien de Klant de Dienst gebruikt in strijd met de gebruiksbepalingen uit artikel 5.a of hij het in dat artikel genoemde maximum aantal units voor redelijk eigen gebruik overschrijdt kan Tringg, onverminderd haar overige uit de wet of de Overeenkomst voortvloeiende rechten, aan de Klant kosten voor zulk gebruik in rekening brengen.

› reageer

toch heel goedkoop voor veel beller 2 cent per minuut heb je nergens met zo'n grote bundel

› reageer

Nog een aantal kenmerken van dit 'onbeperkte' abonnement:
In eerste instantie is het niet mogelijk om met Tringg te bellen en gebeld te worden in het buitenland en kun je niet naar internationale nummers bellen. Later dit jaar -vanaf medio oktober 2009- kunnen de bestaande én nieuwe abonnees een (nieuwe) SIM aanvragen waardoor roaming en internationaal bellen wél mogelijk zijn. Met de Tringg abonnementen is het niet mogelijk om gebruik te maken van 090X nummers en premium SMS diensten.

› reageer

wat ik mij afvraag is, is het nou precies hetzelfde als bellen via kpn?dus geen voip of iets dergelijke?want ik was van plan om tmobile 1000 maar dit is natuurlijk veel goedkoper.
is er iemand die dit heeft genomen en of hij goede ervarigen heeft.

› reageer

volgens mij is dit net nieuw. Dus heel veel mensen zullen er nog geen ervaring mee hebben.

Altijd lastig om de betrouwbaarheid van een nieuwe (en nu nog kleine) aanbieder in te schatten. Tommy telecom had ook wat rare problemen met betalingen aan kpn als ik mij niet vergis. En toen Simpel net ver start ging waren daar ook wat problemen met de facturering heb ik begrepen van een aantal forum topics.
Andere virtuele aanbieders hielden het niet erg lang uit (EasyMobile, UPC mobile), of zijn door kpn opgekocht (Debitel)
Natuurlijk zegt dat allemaal niets over Tringg, de website ziet er in ieder geval netjes en duidelijk uit.

Dus de vraag is wie gaat het proberen? :-)
Ik heb net verlengd bij Telfort, dus helaas, Tringg gaat het voor mij niet worden.

voip of iets dergelijke
Nee hoor, dat zou er echt wel bijstaan. Voip wordt door de meeste toestellen helemaal niet ondersteund, en heeft zoveel praktische bezwaren over een mobiel netwerk dat ze dat echt niet zullen doen.

Wel vraag ik mij af hoe hoe ze dit allemaal hebben geregeld. "onbeperkt" lokt nogal snel misbruik uit. De sim in een laptop modem, of in een simbox. Deze tariefstelling kan alleen maar als ze ervan uit gaan dat de klant net zoveel belt als gebeld wordt.
Zoniet dan zorgt het interconnectietarief ervoor dat ze deze prijsstelling nooit waar kunnen maken.
Ook zullen ze een vaste hoeveelheid MB's hebben ingekocht bij kpn, dus ook daar zullen ze op letten.
Ik denk dat ze sterk letten op de volgende twee zaken:
-verhouding bellen/gebeld worden (veel belangrijker dan totale aantal belminuten)
-data verbruik (niet boven de 1 GB per maand)

Ze zullen wel moeten, anders kost dit abonnement ze geld.

› reageer

Ik ga het een deze dagen proberen.
PS:123456 als je quote moet je goed doen, elke unit is 1 minuut of 1 sms dus de sms tegoed is evenveel als je bel tegoed.

› reageer

Komt nog wel Euro 34,95 aansluitkosten overheen. Dat is bij een jaarabo bijna 3 Euro per maand en dus kost het abo niet 29,95 maar 32,90 Euro. Toch weer zo'n 10 procent duurder.....

› reageer

update:ik heb het vandaag in de middag besteld en binnen uur of 2 kreeg ik een telefoon dat ze het morgen gaan bezorgen. Ze hebben alleen gezegd dat ik 1 cent moet pinnen bij aflevering en niet 34,95 zoals het op de website is vermeld.

› reageer

Om 06.00 uur website down! Dus tringg heeft toch zo zijn beperkingen!

› reageer

Dat pinnen van 1 Eurocent is om te kijken of de opgegeven bankrekening wel voldoet aan de eisen. Dat doen ook andere providers.

Misschien worden er in de loop van de eerste maand van je abo gewoon ook aansluitkosten afgeschreven.....

› reageer

Toch een beetje jammer van dat maximum gebruik van 1250 units.. Heb ik dus niet genoeg aan met iedere maand iets meer dan 500 minuten bellen en meer dan 1000 smsjes.

Volgens mij is een simonly bij T-Mobile (400) of gewoon Telfort 500 bijna net zo goedkoop.

T-mobile 400 = 16 euro p.maand
T-mobile 1000 sms = 10 euro p. maand
Snel internet = 15 euro per maand.
T-Mobile is dus 40 euro voor 1400 units en echt onbeperkt internet.

Telefort 500 = 18 euro
Telfort 100 sms = 11 euro
Telefort internet = 6 maanden 2,50 en 6 maanden 10 euro.
Telfort is dus 6 maanden 31,50 en 6 maanden 38 euro heb je zelf 1500 units en echt onbeperkt internet.

Dus klinkt leuk, maar is niet echt voordelig volgens mij. Alleen wanneer je bijna niet smst maar wel echt 1000 minuten belt wordt het interessant.

› reageer

km87: telfort rekent per minuut dus die 500 minuten kan even goed 200 minuten zijn. en voordeel van tring is dat je ook gewoon 1250 minuten kan bellen, dus eigenlijk is dit gewoon een goede deal voor veel bellers en niet voor. tmobile abo van 1000 min kost 100 euro ofzo.
smssers
Btw:ik heb de pakket gewoon gisteren binnen gekregen. ik moest wel gewoon 34,95 pinnen. Geluidskwaliteit is gewoon goed en internet doet ook prima. getest met iphone 3gs en htc hd. Ik ben tot nu toe tevreden.

› reageer

kwam het volgende tegen op http://www.simonly.eu/nl/sim-only-tringg/tringg-bellen-en-sms-en-abonnement/

Prijzen buiten bundel Tringg

Bellen buiten de bundel: €0,16 /min
SMS buiten de bundeL: €0,16

Dataverbruik buiten de bundel: €0,30 / MB

op de tringg site is echter niets van dit alles te vinden..

› reageer

Ik vind de prijzen buiten de bundel ook veel lager dan de telfort en t-mobile.

› reageer

Ik heb contact met ze gehad. Die prijs buiten de bundel ligt iets genuanceerder. Zodra ze vinden dat er een dusdanige overtreding heeft plaatsgevonden van de FUP, zijn dat de prijzen die gelden voor het 'misbruik'. Tussen de regels door lees ik dus dat dit bij normaal gebruik niet aan de orde is (dus alleen bij misbruik). Het lijkt dus niet zo dat alle minuten/smsjes >1250 per maand direct worden berekend.

› reageer

Lijkt me onhandig. Er is een "harde" FUP gedefinieerd, maar Tringg bepaalt wanneer ze vinden dat je die overschreden hebt.

Dat risico zou ik niet willen nemen!

› reageer

ze geven met die eenheden toch een heel duidelijk beeld wat ze redelijk gebruik vinden?
Gewoon niet boven dat aantal uitkomen. Is nog steeds een prima deal.
1250 belminuten/SMS-jes en 1 GB data verbruik per maand voor 30 euro per maand is heel redelijk naar mijn mening.
Dat het geen harde grens is moet je als een extra dienst zien, mocht het nodig zijn, dan kan je er een keer overheen zonder hoge kosten.

Je moet nog steeds een beetje bijhouden wat je verbruikt. Maar de meeste telefoons hebben tellers die daar een goed beeld van geven.
Als je weet dat je meer belt/SMS/internet dan dit, dan moet je je afvragen of dit abonnement geschikt is voor je.

› reageer

@XCL --> daar heb je een goed punt. Als je nu niet aan die FUP komt, zal dat bij zo'n abonnement ook wel loslopen, ik ga er vanuit dat mijn belgedrag er niet door zou veranderen.

› reageer

Ik vind het persoonlijk wel een goeie deal. Laten we eerlijk zijn.. betalen per seconde en ook nog echt extreem veel minuten. En ook nog best in orde als je meer belt. Zeker voor de grote bellers een top abonnement. Jammer dat ik net een nieuw abonnement heb afgesloten, voor mij was het wat geweest. Misschien volgend jaar dan maar Tringg.

› reageer

wanneer komen deze abo's in vergelijker

› reageer

Zodra ze betalen waarschijnlijk

› reageer

Hoe kan ik mijn winkel op laten nemen in de vergelijkingen?
Alle webwinkels kunnen zich 100% gratis op laten nemen in de vergelijkingen! Hierdoor is TelecomVergelijker.nl compleet onafhankelijk. Neem contact met ons op hoe u opgenomen kunt worden.

Mijn excuses... die was flauw. Ben benieuwd wanneer ze er in komen inderdaad. Zou wel gemiste kans zijn als ze zich hier niet melden!

› reageer

Ik ben erg tevreden met mijn Tringg-abonnement. Heb het sinds 11 augustus, de geluidskwaliteit bij bellen is prima, sms komt keurig aan en internet werkt perfect en snel. Ik vind het een absolute aanrader en een eerlijke partij die de cnsmenten niet teveel laat betalen.

› reageer

@dsterk heb je eerste factuur al binnen dan ?

› reageer

Een vriendin van mij heeft op mijn aanraden een abonnement afgesloten bij Tringg met nummerbehoud. Helaas lijken ze dat laatste maar niet voor elkaar te kunnen krijgen. Communiceren kan alleen per mail en dat verloopt wat traag. Inmiddels zijn we 4 weken verder en is het nummerbehoud nog niet geregeld. Niet heel positief..

› reageer

En inmiddels is dit opgepakt. Ik ga er vanuit dat het nu goed komt, en zal de afloop laten weten.

› reageer

Dsterk, hoe gaat het met het tringg abo ?

› reageer

administrator, is er al uitsluitsel over het nummerbehoud bij tringg ?

› reageer

Yes, nummerbehoud is rond en gaat als het goed is eind deze maand echt gebeuren. Ik zal een update posten als het nummer daadwerkelijk geporteerd is, maar ik ga er vanuit dat dat wel zal lukken.

› reageer

ik heb het abonnement nu sinds 11 augustus en ben nogsteeds een tevreden klant. Niks op aan te merken wat mij betreft.

› reageer

Vanavond Tringg besteld. hou iedereen op de hoogte van de ervaringen.

› reageer

@dsterk hoe zag je factuur eruit is die duidelijk

› reageer

Ge krijgt geen factuur. Dat hoeft ook niet want die is altijd hetzelfde, namelijk abonnementskosten en verder 0 dus valt niet veel aan te vermelden.

› reageer

ok thanks ook maar besteld. Maar ook geen specificatie van je gebruik te zien online ofzo.

› reageer

Nee ook online is niets te zien. Maar denk dat dit snel zal veranderen omdat de buitenlandsim bijna komt. Dan worden er dus ook betaaldegesprekken gevoerd en dan zal er dus wel een overzichtoptie komen.

› reageer

Even voor de volledigheid, de tarieven van Tringg buiten de bundel zijn als volgt:

Bellen buiten de bundel: €0,16 /min
SMS buiten de bundeL: €0,16

Dataverbruik buiten de bundel: €0,30 / MB

De in de topic eerder genoemde tarieven zijn niet juist.

› reageer

@janjaap: welke bron heb je voor die info? Iemand die nauw bij Tringg betrokken is heeft de eerder genoemde tarieven op tweakers bevestigd dus:
bellen naar vast 0,08, bellen naar mobiel 0,10 sms 0,08 en data 0,30 per mb. ben benieuwd waar jij jouw tarieven vandaan hebt.

› reageer

Ik heb mijn tarieven van iemand van Tringg zelf.

Nog een aanvulling dan m.b.t. omgang met de FUP. In de voorwaarden van Tringg staat aangegeven dat de FUP is gesteld op maximaal 1250 belminuten/SMSjes.

1. Wanneer een gebruiker van Tringg rond de 1100 minuten/SMSjes verbruikt heeft, krijgt deze een waarschuwings SMS en de tip om vast per e-mail aan te geven akkoord te gaan met kosten buiten de bundel. Deze kosten worden in de SMS vermeld. Op deze manier voorkom je dat je niet meer kunt bellen zodra de 1250 eenheden verbruikt zijn.

2. Mocht de gebruiker over de 1250 eenheden heen gaan, wordt deze afgesloten en krijgt direct opnieuw een SMS met het verzoek akkoord te gaan met de buiten-de-bundel tarifering. De tarieven worden in de SMS vermeld. Op dit moment kan de gebruiker zelf niet meer bellen of SMSsen.

3. Mocht de gebruiker verder willen gaan bellen of SMSsen dient deze dus eerst per e-mail akkoord te gaan met de kosten buiten de bundel. Vervolgens wordt deze weer aangesloten.

De gebruiker kan te allen tijde gebeld en geSMS't blijven worden. Het 'afsluiten' geldt dus puur voor uitgaand verkeer.

Bron: Tringg Support (via e-mail).

› reageer

ok ik snap het. Dan heeft tringg hierin een heleboel gewijzigd: de Tringg supportdesk zei vroeger dat de fup als richtlijn gold en daar niet strak mee omgegaan zou worden. de tariven die eerder genoemd werden kwamen ook rechtstreeks van Tringg.
Dit is wel een slimme truc: Tringg kan de buitenbundeltarieven wijzigen binnen een abonnementsperiode omdat men die zelf in de algemene voorwaarden en op de site nergens noemt. Klanten kunnen dus niet hun abonnement opzeggen omdat ze nu in plaats van maximaal 10 cent 16 cent gaan betale buiten de buundel. En ook het soepel omgaan met het overschreiden van de Fup staat nergens vastgelegd en daar kan je je als bestaande klant dus ook niet meer op beroepen.

› reageer

vreemd, ik heb dit ook aan tringg gevraagd en kreeg het volgende antwoord begin augustus per email van Tringg <tringg@6gmobile.com>:

Bedankt voor je reactie.

Op het moment dat de 1.250 units (bellen en sms) of 1.000 units (data) limieten bereikt worden nemen wij contact op en overleggen wij hoe verder. De tarieven voor gebruik boven de limieten zijn scherp:

Bellen naar mobiel €0,10/minuut

Bellen naar vast €0,07/minuut

SMS €0,08/SMS

Mobiel Data €0,30/Mb

Met vriendelijke groeten,

Tringg

› reageer

In dat geval zijn de tarieven in de tussentijd aangepast. Ze zijn in ieder geval nu zoals ik in één van mijn vorige posts noemde.

› reageer

dat betekend dus een wijziging van de voorwaarden en de mogelijkheid om nu vroegtijdig te ontbinden.

› reageer

@berth: zoals ik net al noemde dat is dus juist niet zo. Tringg nomet de buitenbundeltarieven namelijk niet in je contract, niet op de site en niet in de algemene voorwaarden. je bent dus een contract aangegaan zonder de buitenbundeltarieven te kennen en kan dus niet opzeggen. niet dat ik dat zou willen want heb genoeg aan deze bundel maar hoop toch dat Tringg net zo soepel met de Fup om blijft gaan als vroeger. anders is er namelijk geen sprake meer van onbeperkt bellen/smssen maar van 1250 belminuten/smsjjes voor 24.95 per maand. Ik denk dat dit meer gebeurd als je bijvoorbeeld al in het begin van je maand je bundelgrens bereikt dan wanneer dit aan het eind gebeurd.

› reageer

Zojuist ook Tringg aangevraagd! Lijkt me echt heerlijk om altijd 29,95 te betalen zonder voor verrassingen te komen staan (zoals ik steeds bij Telfort had!).

Waar ik me wel een beetje druk over maken is; in hoeverre is dit business model rendabel? Hopelijk behaalt Tringg de doelstelling om aan het einde van dit jaar 25.000 klanten te hebben (telecompaper.nl).

Aangezien ik nog nooit echt marketing uitingen van hen ben tegen gekomen vrees ik dat het moeilijk wordt om dit aantal te bereiken.

Zou zonde zijn als er over een paar maanden geen Tringg meer is, maargoed er zal vast goed over nagedacht zijn

› reageer

@amsterdam Dat is juist de bedoeling geen reclamen kost bergen geld.De doel groep is jongeren die doen al veel aan netwerken msn, mail, hyves ,partypeeps ect dus mond op mond. Ik kwamzelf via tweakers achter Tringg en heb al 3 vrienden laten afsluiten en ik ook.

› reageer

hmm oke, zo had ik het nog niet echt bekeken.

Hun twitter-activiteiten zijn helaas wel drastische afgenomen.

› reageer

TIP voor Tringg bellers: stel je telefoon niet in op 'nummer verbergen' want dan kan je niet meer bellen. Ik heb Tringg gebeld en die geven de volgende optie als je je nummer wil verbergen: bel 1331 en kies optie 4, vervolgens optie 3. het is een engels bandje en tot slot vragen ze of je je keus wilt bevestigen, kies optie 1.

› reageer

Ze gebruiken dus toch een andere techniek dan de overige 'normale' aanbieders.

› reageer

Ja, Tringg klantenservice zegt dat ze niet kunnen zien hoeveel minuten je verbeld hebt, maar dat je SIM gebokkeerd wordt als je de 1250 hebt bereikt. Dan bellen ze je op om te vragen of je voor een tarief verder wilt bellen.

› reageer

Ik kreeg net per mail hun factuur:
Omschrijving Aantal Tarief Korting Bedrag Totaal
1 € 20.97 € 20.97
BTW 19% € 3.98

Totaal € 24.95

› reageer

Vandaag mijn Tringg 3G pakket binnengekregen! Zag er allemaal zeer netjes en verzorgd uit (duidelijk informatie, mooie huisstijl).

Meteen even gaan bellen en ge-internet. Dit ging prima! Ben er echt heel blij mee, gaat mij veel geld besparen!

Ik heb nog even met die koerier gesproken, hij was goed op de hoogte van Tringg en hun product. Hij vertelde dat hij steeds meer Tringg-sim's moet afleveren. Gemiddeld 6 à 7 per dag nu (regio Amstelveen).

› reageer

Van mij nog een laatste update. De portering is geslaagd.

› reageer

Nieuwe informatie over bellen in het buitenland:

Beste Tringgers (en toekomstige Tringgers),

We hebben er hard voor gewerkt maar het is eindelijk zover: Tringg Buitenland ziet het licht.
Hiermee kun je naar het buitenland bellen en ook bellen en gebeld worden wanneer je in het buitenland bent. Vanzelfsprekend kun je gewoon binnen Nederland bellen zoals je dat met Tringg gewend bent. Vanaf 15 November kun je je bestelling plaatsen.

Voor Tringgers werkt het zo:

•  Tringg Buitenland is als optie beschikbaar voor Tringg 3G.
•  Heb je Tringg dan kun je vanzelfsprekend overstappen naar Tringg Buitenland, wij zorgen voor upgrade naar Tringg 3G, je maandbedrag veranderd van €24,95 naar €29,95.
•  Vanaf 15 November kun je op de Tringg-website laten weten dat je over wilt stappen naar Tringg Buitenland.
•  Om te kunnen bellen moet je een borg van €100 betalen, deze borg krijg je na afloop van je Tringg abonnement terug.
•  We sturen je een nieuwe SIM, die met je eigen Tringg nummer werkt, hier worden geen kosten voor in rekening gebracht, de nieuwe SIMs worden vanaf eind November verzonden.
•  De kosten van je buitenlandgesprekken specificeren we op de faktuur en worden door ons samen met het abonnementsgeld geincasseerd.
•  De tarieven kun je vanaf 7 November op de website vinden.
•  Tringg Buitenlandgesprekken zijn geen Tringg-units, dus ze worden altijd apart in rekening gebracht.

Nieuwe klanten kunnen vanaf 15 November kiezen tussen Tringg, Tringg 3G en Tringg Buitenland.

We hopen dat je veel plezier van Tringg Buitenland zult hebben.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij het graag!

Met vriendelijke groet,

Tringg

Bron

› reageer

Ik ben wel erg benieuwd wat jullie van de Tringg-buitenlandaanbieding vinden. Zijn hier klane die Tringg zonder data hebben genomen? Zo ja, zouden jullie overstappen naar Tringg 3g om in het buitenland te kunnen bellen?

› reageer

Ik heb Tringg zonder data. Ik zou overstappen als bellen naar het buitenland ook in de bundel zat. Nu komen de kosten bovenop je bundel, terwijl je niet eens inzicht hebt wat die kosten zijn.

› reageer

De buitenlandtarieven van Tringg staan nu ook op de buitenlandpagina! Gebeld worden binnen europa kost 21 cent

› reageer

Jammer dat dit de zoveelste aanbieder is die "onbeperkt" gebruikt waar ze "beperkt" bedoelen. Jammer dat de Opta daar niks tegen doet, de hele telecombranche hangt met misleiding aan elkaar (zie de paginagrote advertenties vol met "gratis"...

› reageer

Ik vind de buitenland tarieven tegen vallen zodat ik maar bij T-mobile blijf , die staan voip toe en dit in combinatie met Nimbuzz out op je mobiel (net als Skype out maar dan goedkoper) is voor mij een betere combi.

http://www.nimbuzz.com/en/nimbuzzout

Voorbeeldje:

Tringg Nederland naar Duitsland:
mobiel 0,44 Euro + 0,10 Euro starttarief.
vast 0,27 Euro + 0,10 Euro starttarief.
10 min. vast + 10 min. mobiel kost dan 7,30 Euro.

Nimbuzz out (voip) Nederland naar Duitsland:
mobiel 0,1594 Euro + geen starttarief.
vast 0,0203 Euro + geen starttarief.
10 min. vast + 10 min. mobiel kost dan 1,80 Euro.

Dus op 20 minuutjes naar Duitsland bellen (10 vast en 10 mobiel) is Nimbuzz out al 5,50 Euro goedkoper.
Dan kun je wel na gaan hoe groot het verschil is als je nog veel meer belt en/of nog veel verder van huis belt.
Tel uit je winst , of voor de Tringg bellers tel uit je verlies .

O.k. Nimbuzz out is Voip maar T-mobile staat dit gewoon toe op je mobiel en ook Vodafone (De Zorgeloos Internet Totaal BloX) staat voip toe op je mobiel.Dus waarom niet , het werkt perfect en is goedkoop (en je hoeft ook geen 100 Euro borg te betalen zoals bij Tringg).

Dit alles neemt niet weg dat Tringg een goede prijssetting heeft mits je niet te veel gesprekken naar het buitenland voert en genoeg hebt aan 1 GB data.In mijn geval zou ik met mijn huidige data verbruik al tussen 150 Euro en 300 Euro aan data kosten bij moeten lappen als ik naar Tringg zou overstappen (0,30 cent per MB buiten de bundel) , en dat zie ik natuurlijk niet zitten.Ik gebruik bij mijn huidige aanbieder tussen de 1,5 GB en 2 GB per maand.

Natuurlijk staat het buiten kijf dat de 1250 eenheden voor bellen en sms'en en de tarieven buiten deze bundel voor eveneens bellen en sms'en tot de goedkoopste in de markt behoren.Verder moet je ook niet vergeten dat het KPN netwerk , waar Tringg gebruik van maakt de beste dekking heeft.Vooral m.b.t. 3g dekking komt T-mobile veel tekort.Als laatste wil ik aankaarten dat ondanks je maar 1 GB mag downloaden dit wel gebeurt op een snelheid die tot het snelste behoort wat er te krijgen is ook hier komt mijn aanbieder weer tekort.

Zo zie je maar dat je eerst goed moet bekijken hoe en wat je verbruikt:
Gsm of voip , meer binnenlandse of meer buitenlandse gesprekken , sms'en of meer mailen (dus meer data) , geen downloadlimiet of wel downloadlimiet (of misschien een fair use policy) , hoeveel per mb buiten de data bundel (als hier sprake van is) of gaat alleen de snelheid omlaag na een aantal mb's , tethering , hoeveel je per maand belt of hoe vaak sms'en (tarieven buiten de bundel zijn vaak veel duurder).

Zelfs een aanbieder waar je minder minuten krijgt maar die geen startminuut heeft kan voordeliger zijn (als je veel hele korte gesprekken voert).Ook de aanbieders die alle minuten altijd naar boven afronden zijn vaker minder voordelig dan in eerste instantie lijkt.

Dus eerst je bel/data verbruik goed onder de loep nemen en dan pas de diverse soorten abonnementen/aanbiedingen met hun voorwaarden langs elkaar leggen.Het kan ook verstandig zijn om je niet blind te staren op het toestel dat je bij je abonnement krijgt (niets is voor niks) maar voor een sim only te kiezen.

nb.Wat ook vaak vergeten wordt is om even te testen liefst met een prepaid kaartje van de aanbieder waar je keus op gevallen is of deze wel een goede ontvangst heeft op de plek die je van belang vindt (huisadres/werkplek).De dekkingskaartjes van de telco's zelf zou ik niet gebruiken omdat die vaak niet kloppen met de werkelijkheid.

› reageer

weet iemand de internet instellingen van Tringg?ik gebruik Nokia e71 en daar moet ik perse instellingen zetten anders werkt internet niet. Ik heb al maand of 2 op iphone gebruikt en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben.

› reageer

De Access Point Name (APN), username en password moeten leeg zijn. Kijk in de gebruikshandleiding van je telefoon waar en hoe je dit kunt instellen.

Of klik op deze link om de juiste instellingen naar je mobiel te sturen.
bron www.tringg.nl

› reageer

Heeft iemand ervaring met het bellen in het buitenland met Tringg? Als ik op hun website onder het kopje vragen kijk word ik niet heel vrolijk van deze procedure...

Quote:
Hoe werkt Tringg Buitenland als ik in het buitenland ben?
Twee keer drukken op de groene knop en onze buitenlandprijzen zijn gemiddeld 20% lager dan waar dan ook!

Om dit voordeel te kunnen bieden werkt Tringg buitenland op de volgende manier:

Je belt vanuit het buitenland naar een nummer 1st keer groene knop!
De verbinding wordt verbroken en je wordt teruggebeld door onze centrale
Nadat je hebt opgenomen 2de keer groene knop! word je verbonden met het gekozen nummer

Tip: Sla het nummer +31658807603 op als “Tringg Buitenland”, dan weet je altijd dat wij het zijn die je terugbellen.

› reageer

Klinkt als een jaar of 8 geleden, toen moest je dat ook zo doen met *100* ervoor en dan werd je teruggebeld

› reageer

Vaker als ik bel krijg ik netwerk bezet. nog meer mensen dat probleem?
Gisteren had ik dat kreeg u belt een niet bestaand nummer. 1200 gebeld die zeiden storing van kpn maar nergens er over gelezen.
Andere wat gemerkt?

› reageer

Interessant abonnement, pasgeleden iemand aan een Flex 100 geholpen waar dit misschien beter was. Maar ik kende het toen nog niet. Buitenland tarieven vind ik nog wel tegen vallen, maar misschien dat dat nog concurrerender wordt.

› reageer

Forum leden opgepast,

Ik heb twee abonnementen besteld bij Tringg met nummerbehoud, het is echter nu een nachtmerrie aan het worden. Twee keer een e-mail gestuurd, inmiddels 6 keer met KS gebeld met toezegging teruggebeld te worden echter mijn oude nummers zijn inmiidels uit de lucht zonder dat nummerportering heeft plaatsgevonden.

› reageer

Wanneer heb je die abonnementen besteld?
Hoe heb je de nummerportering geregeld? Je hebt toch net zelf bij je oude aanbieder opgezegd? Dan ben je je nummers namelijk kwijt, want dat moet Tringg doen niet jij anders kunnen ze niet meer geporteerd worden.

› reageer

11 november besteld, 13 november bezorgd, nummerportering op hun site aangevinkt, opzegging conform richtlijnen Tringg desondanks problemen.

› reageer

ik denk dat je geduld moet hebben ik heb ook nummer geporteerd en eerst tijdelijk nummer van tringg en daarna nieuwe sim per post met nummer behoud. je krijgt via mail status.

› reageer

@furkan: dat klinkt helemaal verkeerd. Jijmoet niet opzeggen, je moest alleen je provider laten weten dat je weg gaat en je nummer zal porteren, niet opzeggen. Je hebt als het goed is van Tringg een mail gehad waarin je gegevens ovr je oude nummer en simkaart moest opgeven. Nu je zelf hebt opgezegt ben je je nummer kwijt denk ik, maar dat heb je zelf gedaan door zelfstandig je oude abonnement op te zeggen terwijl Tringg dat moest doen. Dat is dus nit hun schuld. Je kan je oude aanbieder bellen of het nummer nog aan jou gekoppeld is, zo niet dan vrees ik dat je het kwijt bent. Maar daar hoe je de forumgebruikers niet voor te waarschuwen, je hebt zelfde richtlijnen verkeerd begrepen.

› reageer

Je bent je nummer niet zomaar kwijt. Je oude provider moet deze 30 dagen vasthouden, zie ook dit artikel over nummerbehoud. Mocht de nummerportatie niet gelukt zijn, zul je je oude provider moeten verzoeken om het nummer terug in de lucht te brengen zodat deze alsnog geporteerd kan worden. Het is wel mogelijk dat je oude provider hiervoor kosten in rekening brengt.

› reageer

Ik heb precies gehandeld als door Tringg verzocht. Bij de bestelling wordt gevraagd of je gebruik wenst te maken van nummerbehoud. Ik heb daarop ja geantwoord. Alles is door Tringg bevestigd ook nummerbehoud dus. Ik heb van Tringg een e-mail ontvangen betreffende nummerbehoud (standaard gegevens nummer, simkaartnummer e.d.)waarbij kenbaar is gemaakt wanneer nummer overgezet diende te worden. Ik heb daarop de termijnen in acht genomen welke Tringg voorschrijft echter zij zijn desondanks nalatig gebleven.

› reageer

@furkan: Tringg kan net nalatig geweest zijn op dit ogenblik. Je schrijft zelf dat je de simkaarten op 11 november hebt besteld. De in acht te nemen termijn voor nummerportering is 1 maand + 10 werkdagen voor Tringg om het verzoek te verwerken. tussen 11 november en nu liggen 20 dagen, dus zefls de 1 maand-termijn die altijdvoor nummerportering bij een abonnement staat is nog nit eens verstreken. Dus iksnap niet precies in hoeverre Tringg hirin nalatig geweest kan zijn. Grote vraag blijft: hb jij zelf je oude aanbieder al opgezegt? Dat zal el want je zegt dat je nummer daar al uit de lucht is, dat had je dus niet moete doen. Gelukkig is het nu bljkbaar zo dat je oue aanbieder je nummer nog een maand moet vasthouden voor jou dus misschie kan Tringg hem toch nog porteren. Mar gezien de hier door jou verstreke feiten kan het in elk geval in dit stadium nog niet de schuld van Tringg zijn dat jouw nummer nog niet is overgezet.

› reageer

Ik heb een email van Tringg daarin staat 10 werkdagen en niet een maand zoals door dsterk wordt weergegeven

› reageer

Furkan, ik zal morgen het één en ander uitzoeken aan onze kant, mocht het zo zijn dat wij daadwerklijk fouten gemaakt hebben, dan word je voor het ongemak vergoed. Kun je mij je details sturen (ordernummer, naam)? Graag naar info@tringg.nl met vermelding van dit forum, dan weet ik waarover het gaat. Vriendelijke groet, Bas van Tringg

› reageer

Nog even over porteringen!
Uit mijn ervaring; ik heb een keer zelf opgezegd bij mijn provider en vervolgens een ander abonnement bij andere provider genomen met nummerbehoud. Als je het een week van te voren doet, ja dan ben je je nummer zeker kwijt. Ze hebben natuurlijk wel verwerkingstijd nodig om alles goed te regelen. Maar ruim op tijd, zoals 1.5 maand, dan lukt het zeker. Netjes aangeven, dat je nummerbehoud wilt en dat je zelf al hebt opgezegd, dan regelen de providers alles onderling.

› reageer

Op woensdag heb ik alle gegevens doorgemaild nog steeds geen e-mail ter bevestiging ontvangen. Voorts blijkt op twitter dat ik niet de enigste ben met problemen bij nummerportering

› reageer

Nog steeds geen bevestiging ontvangen van mijn e-mail. Vorige week werd ik door Tringg gebeld dat ik de datum bij T-mobile moest verlengen tot en met 12 december 2009. Alsnog T-mobile zoover gekregen echter heb ik 07 december 2009 gebeld m.b.t. de status van de nummerportering. Daarbij werd te kennen gegeven dat een nummer vandaag geporteerd zou worden en het andere nummer, door een fout van T-mobile aldus Tringg, pas 14 december 2009 overgezet kon worden. Ik heb verzocht om uiterlijk 11 december 2009 te porteren en mij schriftelijk te bevestigen. Jullie kunnen het vast raden nog nummerportering van heden nog de bevestiging is ontvangen.http://www.telecomvergelijker.nl/images/smilies/frown.gifhttp://www.telecomvergelijker.nl/images/smilies/devilish.gif

› reageer

Mijn dochter heeft ook nummer portering aangevraagd telfort naar tringg. telfort nummer is een aantal dagen geleden uit de lucht gegaan en je weet het al nog geen portering gebeurd. Inmiddels al twee emails gestuurd naar tringg en jawel geen reactie mogen ontvangen. Abo afgesloten en nummer portering volgs richtlijnen gebeurt.Wat een zooitje bij het bedrijf.

› reageer

@givemebeer: dan kan je dochter jou beter de volgende keer om advies vragen, want gezien je trackrecord hier had je dan vast geadviseerd om bij een iets duurdere, maar meer betrouwbare provider te blijven of te shoppen....

› reageer

@Nico
Waarom zo negatief over Tringg? Ik ben een zeer tevreden gebruiker, het scheelt mij bakken met geld, het is echt heerlijk onbezorgd bellen en de kwaliteit is goed!

Kortom, mensen laat je niet misleiden, Tringg is een prima provider voor een zeer schappelijk prijs.

› reageer

Ben het eens mensen ben al een tijdje hier actief en ook tevreden met tringg. Ik heb ook nummer behoud gedaan maar wel zo slim eerst abo naar prepaid en daarna tringg aangevraagd.

› reageer

@amsterdam85: ik heb geen negatieve ervaring met tringg, ik was juist cynisch richting anderen die gelijk beginnen te roepen dat het ergens een zootje is....

› reageer

Mijn kritiek op tringg heeft betrekking op nummer porteren. Ik heb mijn dochter geadviseerd om over te stappen naar deze provider wegens ongelimiteerd bellen/smsen.Inderdaad je kan veel geld besparen maar ik vind het niet netjes als je nummer niet op tijd word geporteerd en er niet op je emails word gereageerd. Slecht gewoon. @ Nico kinderlijke reactie om op de man de spelen. Je bent zeker nog niet volwassen

› reageer

Ik vind het heel gewoon dat forumleden positieve geluiden mogen laten horen over een provider echter dat neemt niet weg dat forumleden die niet netjes behandeld zijn door een provider ook deze rechten hebben. Ik sluit mij aan bij het vorige bericht.

› reageer

@givemebeer: ach, op m´n 54ste lust ik ook wel een biertje...

› reageer

Betreffende Tringg...

Ik heb een abo op Tringg 3G, maar was op de eerste dag van het abo al uit de lucht... erg balen...

Ook nummer behoud dat ik had aangevraagd duurde ondanks het veel aandringen mijner kant dat het nummer al was vrijgegeven door mijn "oude" provider. Duurde het toch ongeveer 3 weken langer dan technsich en administratief noodzakelijk.

Ik mijn communicatie naar Tringg heb ik voortdurend te maken met een call center en kan je dus niemand spreken van Tringg zelf. Na de zoveelste mail wordt ik eindelijke gebeld door iemand van Tringg zelf en vanaf dat moment zou het allemaal geregeld worden. Durrde toen nog ander halve week.

Doordat ik veel bel en gebeld wordt, heb ik mijn nummer gewoon nodig en is een tijdelijk tringg nummer er lastig.

Ik bel/SMS veel en ik dacht dat dit het abo was wat bij me pastte. Onbeperkt bellen en SMS-en (fair use policy)

Dit blijkt dus geen fair use te zijn, maar er zit wel degelijk een maximum aan.
Dat kan je overigens wel lezen op de site... maar je wordt toch wel misleid.

Maar goed zat dus aan mijn maximum, dus wat doen ze, eerst blokkeren.... kan ik daarna niemand meer bellen en dus ook de klantenservice van Tringg niet, want die kan je alleen vanaf je eigen mobiele nummer bellen...
Dan maar mailen.... met antwoord dat je een SMS krijgt daarover...

De SMS kreeg ik dus pas daarna. Je kan verder niet zien hoeveel je beld/Ge SMS hebt of hoeveel data je gebruikt heb (max 1000 mb pm)
Dus is het erg lastig om hier enigsinds rekening mee te houden...

De tarieven die die na de 1250 min/sms gelden zijn 16 euro/pm (heb geen idee hoe dat wordt berekend, waarschijnlijk worden de minuten naar boven afgerond... waar door je achter af (nadat je uiteraard eenmalig akkoord gegevens hebt) welicht toch nog met onverwachte hoge kosten te maken krijgt, omdat je niet kan zien hoeveel je gebeld/gesms hebt)
Meeer dan 1000 mb data kost 30 ct/mb.

Regelmatig ben ik ook niet te bereiken en zegt de telefoonstem dat "dit nummer" buiten gebruik is. Maar na een paar keer opnieuw proberen lukt het men dan toch... (lekker betrouwbaar)

Hopelijk voor Tringg ben ik de enige die deze ervaring heeft (ik ken naast mij nog 1 persoon die ook niet echt tevreden is met Tringg).

› reageer

Uiteindelijk vandaag nummerportering geslaagd echter mijn vraag is aan forumleden hoe zij de snelheid van 3G vinden. Ik heb in de postcodegebieden 2285 (Rijswijk) en 2585 (Den Haag) heel slecht ontvangst op de Iphone 3G. Beloofde snelheid van 7.2Mb wordt niet gehaald. Nu weet ik dat de iphone 3G slechts 3.6mb haalt doch ook deze snelheid wordt niet gehaald. De snelheid is bijzonder slecht t.w. 0.6-0.8mb. Ik heb vandaag de klacht bij de technische afdeling van Tringg gelegd.

› reageer

Vandaag werd ik door Tringg gebeld met de mededeling dat de snelheid van Tringg data rond de 1 zit, bij mij zelfs ver daaronder, zodat mijn constatering zoals weergegeven in mijn vorige e-mail is bevestigd. Tringg gaf te kennen dat de snelheid van 7.2mb waarschijnlijk nooit gehaald zal worden. Tringg heeft niet voldoende capaciteit ingekocht. Er moest rekening worden gehouden met een snelheid rond de 2-3 mb. Dit is echt belachelijk voor woorden te meer je bij T-mobile bent weggegaan om de snelheid van 3mb. Ze gaan deze week proberen om de capaciteit uit te breiden echter ik ben zeer pessimistisch.

› reageer

Haalde je bij t-mobile 3Mb? Op de site van t-mobile wordt bij een iphone abo max Download/upload snelheid 2048/384 Kb/sec in het vooruitzicht gesteld. Verder zie ik bij de andere providers alleen bij Vodafone een download rond de 3Mb, waarom verwachtte je bij tringg 7,2Mb wat eerder een technisch maximum is?

› reageer

Haalde je bij t-mobile 3Mb? Op de site van t-mobile wordt bij een iphone abo max Download/upload snelheid 2048/384 Kb/sec in het vooruitzicht gesteld. Verder zie ik bij de andere providers alleen bij Vodafone een download rond de 3Mb, waarom verwachtte je bij tringg 7,2Mb wat eerder een technisch maximum is?

Voordat ik een abonnement bij Tringg afsloot heb ik naar data snelheid per e-mail gevraagd. Mij is desgevraagd per e-mail bevestigd dat 7.2 mb snelheid van kpn toepassing was. 7.2mb in het vooruitzicht stellen en dan slechts 0.6-08mb halen wat overigens heden ook door Tringg is bevestigd kan echt niet door de beugel ook al is het een technisch maximum.

› reageer

Welke snelheid haalde je bij t-mobile?

› reageer

dat was vergeten te vermelden rond de 3mb was normaal maar ik had een ouder data abonnement add-on van 7.2 mb welke nu alleen te verkrijgen is met laptop executive abonnement

› reageer

ja, maar dat is een dataabo voor een laptop, we hebben het hier over data op een mobiele telefoon. Wat heb je max op je telefoon gehaald bij t-mobile?

› reageer

Data abonnement was gekoppeld aan mijn spraakgsmnummer (dus normaal gsm nummer)

› reageer

Inmiddels gebeld door Tringg dat de kosten voor data abonnement gecrediteerd zijn en zullen zijn totdat data naar behoren werkt aldus Tringg. Nu nog steeds aan het afwachten betreffende de nummerportering welke nog steeds hapert aangezien ik niet door T-Mobile klanten gebeld kan worden.

› reageer

Iemand enig idee of SMSjes vanuit Nederland naar het buitenland ook in de semi-onbeperkt bundel zitten? De emailhelpdesk snapt de vraag niet helemaal.

› reageer

Nee, gaan niet uit de bundel. Kijk zelf maar op de site onder tarieven.

SMS naar belgie is 13 cent...

› reageer

ik krijg mijn sim woensdag en ik woualleen dat ik het eerder had geweten over tringg had me eenhoop geld gescheeld nu weet ik teminste hoeveel in iedere mand kwijt ben en niet zo als bij andere wachten en aan het eind van de maand niet meer kunnen bellen

› reageer

Nederlands?

› reageer

zo ik ben dyslecties en wou alleen iets positiefs laten horen over tringg en zeggen dat ik hoop dat alles goed gaat

› reageer

Laten mensen met een data abonnement bij Tringg hun ervaringen weten. Ik kom niet verder dan 0.6-0.9 mb. Waar blijft de toegezegde 7.2 mb (niet gelijk zeggen is max. snelheid dat weet ik wel).

› reageer

7.2Mbit is nooit realistisch. Dit kan je alleen behalen als je de enige bent op de GSM cel. De snelheid wordt gedeeld met het aantal gebruikers wat op dat moment aan het internetten is.

Ik vind het dan ook absoluut een onrealistische eis, dat je 7.2 Mbit eist van Tringg. Bij ADSL krijg je ook een "TOT MAX" garantie.

Heb je je niet vergist in MBITS/MB's? 7.2Mbit/s ~ 0.9 MB/s.

Daarnaast vraag ik me af wat je met 7.2Mbit moet?? Ik bedoel een mobiel device heeft aan een 1 mbit verbinding al ruim voldoende en kan je alles doen op je mobiel wat je wil.

Ik heb het idee dat je het voor tethering gebruikt en dat mag volgens de voorwaarden niet!

› reageer

Wat nooit realistisch is moet dan ook niet naar buiten gecommuniceerd worden.

Ik heb mij niet vergist. ik verwijs jullie naar de website van Tringg zelf onder vragen kopje DATA, daarnaast heb ik een e-mail van Tringg ontvangen waarin dit is bevestigd.

Ik heb een iphone 3gs die heeft de mogelijkheid van 7.2mb te halen. Uw opmerking wat ik met die snelheid is niet relevant, waarom koop je een snelle auto bijvoorbeeld Ferrari je mag toch maar 120 km per uur in Nl.

Tethering wordt voor de volledigheid door mij niet gebruikt. Ik zou u willen verzoeken intentielezen achterwege te laten.

› reageer

Ik dacht doe ook een speedtest op mobiel met tringg 3g.

Eerst met gprs 36kbit/s en toen 3g+ en dat wqas 145kbit/s. Weet niet of dat normaal is zit in Rotterdam 1 blokje ontvangst maar.

› reageer

laat iedereen die een Tringg data abonnement heeft zijn/haar snelheid delen op deze forum zodat inzicht kan worden verkregen in de daadwerkelijke snelheid en beloofde snelheid.

Ik heb inmiddels ter genoegdoening het data abonnement terug ontvangen totdat er een acceptabele snelheid wordt gehaald.

Het blijkt namelijk aldus Tringg dat er teveel DATA abonnementen zijn verkocht zodat de snelheid is teruggevallen naar de snelheid welke ik heb weergegeven. Ze zij bezig om meer DATA ruimte in tekopen bij KPN

› reageer

Bij de vragen op de Tringg site staat:
Wat gebeurt er als mijn abonnement afloopt?

Voor die tijd zullen we je benaderen met een nieuw contractvoorstel. Je kan zelf beslissen of je je abonnement wilt verlengen.

Wat is mijn garantie dat het abonnements geld dan niet met een tientje omhoog gaat of verdubbeld wordt na een jaar?

Ik vind dat de provider hier teveel ruimte krijgt

› reageer

Ik ben nogal onbekend met alle mogelijkheden op abo gebied. Heb altijd zakelijk abo gehad, dus niet zo hoeven kijken op de details. Ik ga nu over op particulier en zoek dus naar een juist abo.
ik ben op tringg gestuit en lijkt interessant. Ik bel, sms en internet veel, maar vooral bellen en smsen (ca. 85%) naar hetzelfde nummer. Kan iemand mij adviseren of er dan wellicht ook andere (goedkopere) oplossingen zijn voor dit "onderling" gebruik of kan ik dan toch het beste Tringg (3G) kiezen?

› reageer

@mithi
85 % zegt nog niks hoeveel bel je 100 of 1000 minuten en welk nummer vast ,mobiel en welk netwerk(provider).Dus veel meer informatie

› reageer

Abo vodafone. 85% bellen naar zelfde gsm. ca. 16 uur/mnd. sms ca. 300 stuks/mnd.

› reageer

tringg nemen 25 euro 1250min/sms en kan je ook voor andere gebruiken no brainer. 16 uur is 960 minuten en 300 sms = totaal 1260 kan ongeveer uitkomen

› reageer

Ik heb het vrijdag besteld en ze komen morgen de Simkaart brengen.

HET grote voordeel vind ik dat als je op 90% van je limiet komt je een sms krijgt waarin ze vermelden dat je er bijna bent.

En als je je limiet hebt bereikt kan je niet meer bellenof smssen maar wel gebeld worden!

Als je toch buiten je bundel wilt bellen moet je ze eerst per email op de hoogte stellen dat je dat wil voordat je weeer verder kunt bellen!

Dit is natuurlijk ideaal om de kosten ind e hand te houden

Groetjes, Ilona

› reageer

Ideaal? Verre van ideaal. Als ik een abonnement heb wil ik gewoon bellen en niet met een mailtje moeten verzoeken of ik alsjeblieft weer mag bellen.

› reageer

@ Floris sorry maar als je 1250 minuten gebruikt dan moet je maar een zakelijk abo a 13 cent per minuut dan nemen . Na een maand piep je wel anders. Voor 25 euro niet zo zeuren.

update Niet persoonlijk bedoelt ik werk niet bij tringg en ben tevreden gebruiker gebruik nooit meer dan 800 min maar wel lekker dat ik niet hoef nadenken oer bundel(buiten de bundel kassa)

› reageer

@sjeroen Ik zal geen klant worden bij Tringg. Heb momenteel de keuze gemaakt voor Vodafone. Binnenkort emigreer ik en dan ga ik daar lokaal wat leuks zoeken.

Waar het me om ging is tegengas geven tegen een half halleluja verhaal (tringg medewerker?) dat de manier waarop ze het insteken "ideaal" is.

Dat is die oplossing niet namelijk, iig zeker niet voor iedereen. Stukje nuance dus.

Daarbij, het is 1250 minuten OF sms....

› reageer

Nou ik heb mijn Tringg kaartje binnen hoor

Was keurig op de afgesproken tijd bezorgd, de bezorging werd netjes en goed afgehandeld.

De bezorger vertelde dat hi er die middag al 7 moest bezorgen en dat het lijkt hof het er elke dag meer worden.

Het Pakketje zag er verder netjes uit en het kaartje werkte direct.

Internet werkt ook prima!

Dinsdag het pakketje gehad en vandaag zijn netjes de eerste abbonements kosten afgeschreven.

De factuur krijg je per email, ik denk dat ze darom ook zo goedkoop zijn want dat scheeld natuurlijk ook een hoop werk.

Kortom ik ben een beginnende maar tot nu toe HEEL tevreden klant!

› reageer

Ik heb nu al sinds 08-2009 Tringg en was tevereden tot maandag. want sinds maandag is mijn abo geblokkeerd en kan ik niet bellen, smssen of internetten.Ik kan alleen gebeld worden, ik heb een mailtje gestuurd en blijkt dat zij in OKT geen geld van me rekening hebben afgehaald(ik heb altijd genoeg geld dus probleem lag echt niet aan mij) en tot de tijd dat ik geld niet overmaak blijft mijn abo geblokkeerd, maar nadat ik geld over heb gemaakt heb ik weer mailtje gestuurd dat geld is overgemaakt. Ik kreeg uren later bericht dat ik bewijs moest sturen dat ik geld heb over gemaakt, helaas was ik toen niet thuis en beschikte niet over pc om dat te doen, na dat ik uren later thuis was had ik andere mail ontvangen dat ik het geld kon storten naar rekening bllblab met volgende faactuurnr terwijl ik al had verteld dat ik het geld al 12 uur eerder heb overgemaakt.Ik vind dit eerlijk gezegd wel heel slechte service, ze konden mij ook gewoon netjes bellen of mailen of brief sturen en vertellen dat ik een openstaande saldo heb en dat ik die zsnm(binnen week/dag/uur/minuut) moet overmaken, dan had ik dat gedaan. Helaas was ik vanaf maandag ook niet thuis dus dit probleem was echt heel slechte timing, ik kan echt niet zonder internet.

› reageer

Ik heb een tringg abt gekregen en ben heel erg tevreden met het bereik en werking. Ik krijg alleen mijn ziggo mail niet op mijn iphone werkend.
Weet iemand de juiste instellingen?

› reageer

Staan op de ziggo site denk ik, anders gewoon via webmail binnen halen via email.ziggo.nl

› reageer

ik heb deze week ook maar eens een tringggg besteld. alles is goed afgehandeld. allen ik krijg het internet niet voor elkaar en het smsje van de instellingen krijg ik niet:s
weet iemand toevallig de juiste instellingen?

› reageer

ja de juiste intelling is alles leeg laten, dus een toegangspunt maken met welke naam je wil maar alle instellingevelden leeg laten.

› reageer

laat het nou net zo zijn dat ik er niet zo heel verstand heb. bellen met tringg resulteerde in het invullen van het volgende APN : internet.bt username en wachtwoord leeg gelaten.
dit zonder resultaat. Na een beetje googelen kom ik achter dat edge aan moet staan, maar ik kan geen edge vinden in het hele menu

Edit:
gelukkig had ik bossprefs geinstleerd.
wel jammer overigens van die tringg medewerkers, als ze het niet weten doen ze er ook geen kut voor.
anyway hij doet het!!!!!

Alles leeg en edge actieveren! dan doet ie et

› reageer

Nou ik ga NU per direct mijn abonnement opzeggen bij Tringg.
Ik heb net 134,00 betaald als toegangsgeld en voor het Buitenland.

Het is ronduit schandalig dat ze hun abonnementskosten 20% verhogen !
Aangezien ik dit niet neem (ik krijg van mijn werkgever zo ook niet 20% extra salaris), en ik het idee krijg dat het hun toch niet uitmaakt dat er mensen opstappen, hoop ik dat meer mensen mijn initiatief ondersteunen en ook bij Tringg weggaan ! (het gaat mij niet om de 80 euro per jaar, maar op deze wijzen ga je echt niet met klanten om!)

Hun slogan:
"Vaste prijs, geen verrassingen"
Dit zouden ze ook moet aanpassen...er zit een fair user policy op, dus niets vaste prijs...maar daar valt mee te leven, maar het bericht dat ze zomaar even tussen neus en lippen door 20% boven op hun tarieven zetten, is zeker voor mij een verrassing !

Als een telco op deze manier zomaar omspringen met hun klant, door gewoon hun tarieven zonder pardon zo maar op te hogen, ben ik er volledig op afgeknapt en ben er klaar mee !

PS. Nu net mijn opzeg mailtje de deur uitgedaan.

› reageer

Ik kan alleen mar positief reageren
Ik heb nu 2 maanden tringg en ben zeer goed bereikbaar.
Ook in het buitenland. zeer overzichtelijk en je kunp per dag de stand van det belkosten zien. Zo word je nooit verrast met een hoge rekening.

Goed bereik en ik kom door heel nederland

( en ....nee ik heb geen aandeel in in Tringg ;-)

› reageer

Ik ben wel tevreden, ondanks de verhoging
ik bel meer dan 600 minuten per maand, en ook nog eens 2-300 smsjes. ook het internet(snelheid) bij tringg is redelijk tot goed.
hiervoor betaalde ik tussen de 60 en de 100 euro per maand, nu 'slechts' 30! en die 5 euro kan me geen zak schelen, er is namelijk geen andere alternatief!

› reageer

Hallo.. ik heb op 10 April Triing aangevraag, met nr behoud.
heb de mail meteen terug gestuurd met alle verdere info, maar heb de 135.- Euro pas 22 April betaald ( loon was niet op tijd )
Helaas heb ik vanaf het terug sturen met de info NIETS meer gehoord van Triing. Ook heb ik een mail getuurd op 03-05. OOK daar GEEN reactie op gehad.
Begin hem Nu eventjes te knijpen... een fatsoenlijk woord, mail te bevestiging zou al voldoende zijn ! ( toch ? )

› reageer

Vreemd dat op de tringg site de laatste twitter berichten alweer uit april komen, ruim een maand geleden... plaatst tringg geen nieuwe berichten meer (censuur?) of is de aandacht weg?

› reageer

Ik kwam toevallig deze aanbieding tegen van tringg:
http://www.simonlyoutlet.nl/sim-only/index/provider/Tringg+SIM+only+abonnementen+-+SIMonly+outlet+shoppen
Is een stuk goedkoper dan direct via de website.
Vraag me wel af of die shop echt betrouwbaar is, maar dat is een gokje wat je bij dit soort winkels moet wagen.

› reageer

Tringg is echt oplichterij,zij bepalen zeker wanneer je teveel hebt gebeld,behalve dat sturen ze je facturen van 5 maanden in 1 keer. Ze sturen rekeningen op wat totaal niet kan, ik zou in 2 weken 1037 smsjes hebben gestuurd,terwijl ik een fulltime job heb en een kind. Zou me god niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om zoveel te smsen. Ze sluiten je af maar incaseren steeds het abbonnementgeld. Ik ben al maanden afgesloten maar vrienden krijgen nog steeds gemiste oproepen van dat tel.nr.wat al een tijd is afgesloten. Als ik Tringg een mail stuur van hoe dat kan krijg ik daar geen antwoord op(heel vreemd. Nu ik er van af wil komen moet ik eerst mijn rekening betalen om van tringg af te zijn. Echt oplichters die Tringg. ben er helaas ingetrapt.

› reageer

ehh.. wat jij zegt klopt volgens mij niet!
Smsjes en belminuten worden als 1 unit gezien! Ik hou mijn bundel om de paar dagen in de gaten, en ik hoef gelukkig nooit bij te betalen .
Service is soms niet erg goed, hoewel ze wel moeite doen om het op te lossen.(zie mijn eerdere post betreft internet via tringg op de iphone)

› reageer

Ik was ook een beetje huiverig maar werkt nu goed. Ik heb sinds een paar dagen een nexus one en data iets meer dan op ander smartphone (15mb per dag). Tringg.nl/selfservice werk goed soms 1 dag achterstand.(zat voorheen bij vodafone en die konden er ook een potje van maken)

Dus dat het dieven zij en oplichters ben ik niet mee eens maar ja hollanders willen altijd voor dubbeltje op de eerste rang zitten. Ze hadden wat kinderziektes 31 minuten afbreken en niet bereikbaar zijn maar dat is nu bij mij in ieder geval niet meer zou.

ik bel 1000 min per maand met mijn tringg . Ben dus tevreden gebruiker. Als iemand weet waar je goedkoper 1000 minuten kan bellen met data bundel hoor ik dat graag

› reageer

Is het bij Tringg mogelijk om je exacte verbruik in te zien?
En mensen al ervaringen met verlengen bij Tringg?
Blijf je dan ook het goedkope tarief betalen?

› reageer

niet helemaal je ziet zoiets

Op deze pagina kun je zien hoeveel units je in de huidige contractmaand1 hebt verbruikt. De verbruikgegevens worden 1x per dag bijgewerkt. De laatste keer is dit gebeurd op: 22 juni 2010 om 02:00.
9 november 2009 Startdatum contract
Active Status van het contract
414 Verbruik units Bellen en SMS (nationaal)
45 Verbruik units Data (in MB, nationaal)

› reageer

Oké ziet er wel betrouwbaar uit,

Al mensen die ervaring hebben met het verlengen na 12 maanden bij Tringg?

› reageer

Ik bel al een tijdje met tringg en dan de 3G variant .
het bevalt mij prima het gaat over het kpn netwerk .
wat de units ( belminuten) betreft is dat best veel 1250 units is gelijk aan 1250 bel minuten en ga maar eens kijken wat dat kost bij een andere provider .
zelf gebruik ik ook regelmatig de data van tringg en ook dit bevalt me prima .
de service is zelfs prima , laatst was ik vergeten 1 nota te betalen en werd geblokkeerd voor uitgaande gesprekken , ik kreeg netjes een mailtje met een link naar ideal , ff klikken inloggen bij de bank betalen en klaar en ik was binnen 30 min weer aangesloten .

maar ook bij tringg natuurlijk een min puntje zoals bij ieder ander .
en dat is in dit geval dat heel af en toe het wel eens voorkomt dat tringg niet werkt zoals het zou moeten werken dan is er geen bericht die verstuurd wordt en kan je soms even niet bellen erg irritant maar goed voor de prijs waar tringg het voor aanbied kan je natuurlijk geen wonderen verwachten
maar al bij al is tringg zeker een aanrader .

› reageer

Tringg: waardeloze service. Lage prijs inderdaad, maar daar krijg je dan een niet direct bereikbare klantenservice bij. Je kunt ze alleen bereiken door middel van een contactformulier op de website.

Gisteren al HELE dag geen bellen/sms/data mogelijk. Ben niet de enige. Op de website staat een zinnetje dat ze het gisterenmiddag al opgelost zouden hebben. Niet dus!

Terwijl ze toch met het netwerk van KPN werken, wat nu helemaal geen storing heeft. Ligt dus echt aan Tringg. Op de website van Tringg is de enige plek waar er iets over staat de contactpagina.

Gisterenochtend stond daar dat ze het in de middag opgelost zouden hebben. In de middag werd het avond. En nu staat er dat ze het vandaag hopen op te lossen. Nu al anderhalve dag niet kunnen bellen, sms, data.

Als je reageert via het contactformulier (enige manier dus) beloven ze binnen twee (!!) dagen te antwoorden.

Voor mij zeker geen Tringg meer! Goedkoop is in dit geval duurkoop. Weet iemand of je het contract om deze reden kunt beëindigen?

› reageer

Een storing kan overal voorkomen, bij elk bedrijf. Om het daar nu gelijk waardeloos om te noemen. Eigenlijk is het vooral waardeloos hoeveel mensen het beste voor het minste willen.

› reageer

tringg is een heele goede provider want je krijgt 1000 units dat is dus 1000 belminuten bij andere providers kosten 1000 belminuten over de 100 euro bij tringg maar 3o euro supper goedkoop me ouders gaan kijken of ik tringg mag hebben supper lau netwerk kpn man van rik bos email is van mij rikbos1995@hotmail.com mail me man

› reageer

mail me man!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.