KPN[KPN] [Hi] Klantwaarde / contractovername / studentenabonnement

Dat klantwaarde gedoe is gewoon een verkooppraatje,
als je dus een contractsovername aan gaat moet je dus ook je ''klantwaarde'' meenemen, want jij gaat verder met het abbo,
Let wel op als je een contractsovername doet;
Als je ouders in dit geval je moeder het abbo opzich heeft genomen omdat jij destijds minderjarig was maar nu 18 bent geworden is het gratis! Alleen wanneer jij dus minderjarig was..

Als jij een student bent en je kan je ov tonen kan je in de primafoon the phonehous of T for telicom een abbo met studentenkorting krijgen. Vergeet je ov dus niet! Een contractsovername duurt 3 weken dus hou daar wel rekening mee !
Succes.

› reageer

Na browsen op internet ben ik erachter gekomen dat ik voor een goede verlengingsdeal naar een winkel moet gaan want ze kunnen je best wat bieden als je een hoge klantwaarde hebt.

Nu staat het abonnement waarmee ik nu bel nog op naam van mijn moeder waar ik meestal 200% tot 300% van de bundel gebruik, deze heeft dus, neem ik aan, een hoge klantwaarde. Als ik deze nu omzet op mijn naam (is nu nog gratis) begint het tellen van de klantwaarde dan opnieuw? Of hoort deze bij het contract? Ik heb nog maar 5 maanden met dit abonnement te gaan en heb net de bundel met 10 euro verhoogd dus ik denk niet echt dat ik nog een hoge klantwaarde ga bereiken.

Als ik nog op mijn moeders naam een nieuw contract aanvraag moet ik voor omzetten 55 euro (oid) betalen, dat doe ik natuurlijk liever niet.

Dan nog een vraag; is het mogelijk om als ik een normaal abonnement heb afgesloten in bijv The Phonehouse winkel deze bij de Hi winkel om te zetten in een student abonnement (als deze op mijn naam staat natuurlijk)?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

› reageer

Of bij TPH om laten zetten naar studentenabonnement, want die hebben we daar ook. Maar dat kan natuurlijk alleen als het op jouw naam staat (mits je een ov-kaart hebt). Op de andere vragen heb ik zo 123 geen antwoord, sorry...

› reageer

nee, je kan alleen een studentenabonnement krijgen in de Hi Winkel. dat is hun exclusieve aanbieding. en trouwens ik ben daar vorige keer super gejholpen, je kan ook eerst even je mobieltje uitproberen, super fijn!
ik denk dat je de klantwaarde behoud, dat is op nummer, niet erg als je je naam wijzigt, maar check het gelijk even bij hun zelf?

› reageer

nee, je kan alleen een studentenabonnement krijgen in de Hi Winkel. dat is hun exclusieve aanbieding.

Dit is absoluut niet waar, als je iets roept is het handig als het ook klopt

De hi studentenkorting is niet exclusief en is bij meerdere ketens verkrijgbaar ( o.a. T for telecom en ph weet ik zeker )

› reageer

Gepost door light op 02/09/2009 11:34
...............
ik denk dat je de klantwaarde behoud, dat is op nummer, niet erg als je je naam wijzigt, maar check het gelijk even bij hun zelf?

[sub](klein gedeelte uit posting)[/sub]

Als de 'klantwaarde', wat dit ook mag betekenen, niet op naam zou zijn maar op nummer, dan snap ik niet helemaal meer wat de klant 'waard' is als het nummer geporteerd zal worden....

'Nummerwaarde' daar heb ik wel eens van gehoord voor zover 'n nummer 'waarde' kan hebben voor 'iets óf iemand' natuurlijk, maar da's persoonlijk.

Maar goed, misschien dat 'topic-starter' het begrip 'klantwaarde' kan toelichten... ?

› reageer

Lijkt me logischer dat de klantwaarde gekoppeld is aan het klantnummer (die blijft ook na nummerwijziging/portering hetzelfde). De vraag is dus of bij een contractovername het klantnummer wel behouden blijft.

Wat zegt de klantenservice?

› reageer

Ik snap niet dat je met jouw kennis al die tijd je bundel dubbel overschrijdt

› reageer

Maar goed, misschien dat 'topic-starter' het begrip 'klantwaarde' kan toelichten...

Ik ben dan wel niet de topic starter maar ik kan het je wel uitleggen.

Kpn heeft verschillende categorieen klanten, cat a t/m f.

Naar mate je gemiddeld meer over je bundel heen belt kom je in een hogere categorie ( klantwaarde ) waardoor je een extra korting krijgt.

B.v. bij cat A 20 euro extra korting en bij cat F 250 extra korting

› reageer

Mijn ervaring is dat je bij categorie A een veel slechtere aanbieding krijgt dan een nieuwe klant en dat je bij categorie C pas dezelfde aanbieding krijgt als een nieuwe klant. Ben je categorie C, dan spaar je bij verlengen ten opzichte van een nieuwe klant nog wel de heringevoerde aansluitkosten.

› reageer

Mijn ervaring is dat je bij categorie A een veel slechtere aanbieding krijgt dan een nieuwe klant en dat je bij categorie C pas dezelfde aanbieding krijgt als een nieuwe klant. Ben je categorie C, dan spaar je bij verlengen ten opzichte van een nieuwe klant nog wel de heringevoerde aansluitkosten.

Klopt inderdaad vanaf C is het ongeveer gelijk en hoger wordt het vaak zelfs interessant om 1 jaar te verlengen

Het maakt dan ook niet uit naar welke bundel je gaat, ga je bv terug naar een hi 20 terwijl je nu bv een hi 40 hebt is het nog een goede korting

› reageer

Oke oke, even om het allemaal duidelijk te maken.

Hi studentenkorting is ook verkrijgbaar bij The Phone House (tijdelijk),
maar niet bij T For Telecom.

Als je een contractsovername doet blijft je klantwaarde gewoon hetzelfde, maar dat neemt even in beslag totdat het verwerkt is.

Verlengen op diegene waar het nu op staat. Contractsovername gelijk erachteraan doen en bij de contractsovername ook gelijk het abonnement wijzigen naar een Studentenabonnement.

› reageer

Hi studentenkorting is ook verkrijgbaar bij The Phone House (tijdelijk), maar niet bij T For Telecom
Toch raar dan, vriendin had van de week abonnement verlengd en kreeg studentenkorting bij .... t for Telecom!!!

› reageer

@ Sjefke

T for telecom heeft dit weldegelijk...........

Als je iets nou niet zeker weet reageer dan ook niet svp

› reageer

Dat klantwaarde gedoe is gewoon een verkooppraatje,
als je dus een contractsovername aan gaat moet je dus ook je ''klantwaarde'' meenemen, want jij gaat verder met het abbo,
Let wel op als je een contractsovername doet;
Als je ouders in dit geval je moeder het abbo opzich heeft genomen omdat jij destijds minderjarig was maar nu 18 bent geworden is het gratis! Alleen wanneer jij dus minderjarig was..

Als jij een student bent en je kan je ov tonen kan je in de primafoon the phonehous of T for telicom een abbo met studentenkorting krijgen. Vergeet je ov dus niet! Een contractsovername duurt 3 weken dus hou daar wel rekening mee !
Succes.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.