NL belt minder door crisis

"NL belt minder door tariefverhogingen"!
Mijn fijne Orange 12 cpm is binnen m'n eerste contract omgezet in een T-Mobile 22 cpm... Dan kan ik vanzelf minder bellen binnen m'n bundel.

› reageer

De economische crisis is van invloed op het mobiel bellen door consumenten. Bijna een op de vijf Nederlanders van 18 jaar en ouder belt minder dan voorheen. Ook op vakantie in het buitenland past de Nederlander zijn belgedrag aan. Dit blijkt uit een landelijk onderzoek naar mobiele telefonie in Nederland in opdracht van t for telecom.

http://www.ad.nl/multi-media/3437240/Nederlanders_bellen_minder_door_crisis.html

http://www.telegraaf.nl/overgeld/4633080/__Minder_bellen_door_crisis__.html?p=1,1

› reageer

Binnenland:
"Bijna een op de vijf NL-ers belt minder dan voorheen"
Over welke periode is zoiets gemeten, ik begrijp dat iedereen altijd in is voor kostenbesparing, maar als je al een goede bundel hebt (cq. vaste overeenkomst), heb je geen reden om minder te gaan bellen. Of hebben zoveel mensen een te krappe bundel, dat ze vaak buiten de bundel bellen? En zolang die andere vier op de vijf NL-ers meer gaan bellen lijkt me het geen probleem.

Buitenland:
"Meer dan de helft (57 procent) neemt de telefoon daarom alleen mee om bereikbaar te zijn of voor noodgevallen. "
Maar houden ze zich er ook aan?

Ik ben in het buitenland alleen maar meer gaan gebruiken. Ja ik sms en bel amper nog op vakantie, maar stuur nu e-mails. Maar waar vorige jaren mijn dataverbruik ca 2 MB (a 18,-) op vakantie was, was het dit jaar ruim 30 MB (ca. 35,-), Ik ben natuurlijk niet echt een normale klant

Conclusies onderzoek (niet perse de resulataten) lijken wat gekleurd voor persbericht, op het eerste gezicht. Ik heb nog niet het onderzoek zelf gezien, maar dit is een eerste indruk.

› reageer

"NL belt minder door tariefverhogingen"!
Mijn fijne Orange 12 cpm is binnen m'n eerste contract omgezet in een T-Mobile 22 cpm... Dan kan ik vanzelf minder bellen binnen m'n bundel.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.