KPN[Telfort] Belstatus opvragen?

ziet er goed uit, werkt prima!

Samen met de daling in bundel prijzen compenseert dat weer een beetje voor de LiFo en hogere buitenbundel tarief veranderingen

› reageer

Weet iemand of Telfort ook een dienst gaat introduceren waarbij de klant via de website of een speciaal nummer het nog ongebruikte aantal belminuten kan opvragen?
T-mobile heeft dit al een tijd meen ik en Vodafone ook (niet zeker)

› reageer

Recentelijk heeft een topman van Telfort te kennen gegeven dat zo'n systeem (momenteel) te veel geld kost. Daarbij komt dat als je de klanten meer controle geeft op hun belgedrag, men mogelijk eerder zal inhouden als men ziet dat er nog maar een aantal minuten te verbellen zijn. Het zal er, verwacht ik, niet op korte termijn van komen, hoewel ik het wel altijd aankaart bij de Telfort vertegenwoordigers die T for Telecom bezoeken. Dus wie weet...

› reageer

Tsja dat krijg je als je goedkoop wilt doen; dan moet je toch via een achterdeur je geld innen, niet?

› reageer

Is dit nog steeds niet mogelijk bij Telfort?
Ik heb nu een 500 SB abonnement en wil ook graag mijn resterende belminuten opvragen..

› reageer

Gevalletje klantenservice bellen
Verder is het begrijpelijk dat ze het niet invoeren.

› reageer

Als iedereen nou eens flink de klantenservice zou gaan bellen dan komen ze er vast erg snel mee.

Ik denk niet dat ze het leuk gaan vinden als je iedere keer de klantenservice belt om achter de resterende minuten te komen.

› reageer

Zelf heb ik een T-Mobile abo en twee Orange abo's en ik moet zeggen dat ik wel af en toe check hoeveel dagen T-Mobile nu weer achterloopt met de belstatus - want ze lopen altijd achter. Die Orange abo's ga ik pas volgend jaar intensief gebruiken, dus het opvragen van mijn saldo is niet echt zinvol op dit moment.
Maar ik begrijp het probleem niet echt. Iedereen heeft toch zo langzamerhand een toestel waarin aparte tellers voor uitgaande en ontvangen gesprekken zitten. Dan is het gewoon een kwestie van je rekening bekijken om te zien op welke datum je nieuwe maand ingaat en dan consequent iedere maand op die datum de uitgaande teller op 0 zetten. Telfort Samenbellen gebruik je als je slim bent alleen voor het bellen naar vaste en Telfort nummers, dus iedere minuut op je teller is een goedkope (€0,01). En als je toch naar andere mobiele nummers belt, dan zou je dat eventueel kunnen opschrijven.

› reageer

Ja maar sommige telefoons hebben zulke slechte tellers. Net als bij mijn Samsung dan worden de wap minuten niet meegerekend.

› reageer

De minuten die je zit te wappen betaal je ook apart dus das alleen maar mooi

› reageer

ow leuk, is dat zo bij Telfort? Damn thanks dat je dan gezegd heb wou bijna een abo afsluiten. Maar hoe dan ook, er zijn tellies met slechte tellers.

› reageer

De WAPminuten gaan wel van je belminuten af als je niet met GPRS gaat wappen, maar via GSM.......
Doe ik ook!! werkt perfect.....
Ik zet ook iedere maand mijn tellers op 0. werkt prima..
maar het zou wel handig zijn als je het tussentijds ook op kunt vragen. Klantenservice zei dat ze er aan werken!!

› reageer

Laat mij raden, nog 10 jaar wachten?

Bij Orange is het probleem dat als je naar andere nummers dan Orange zelf of de normale vaste lijn belt dat je via een hoger tarief zit te bellen. Ook omdat alles uit je bundel gaat zoals sms en dergelijke, is dat met de teller van je telefoon niet te doen. Via de pin2 code zou je andere diensten kunnen gebruiken om dit op te vangen, maar ik ken geen aanbieder die van plan is dat te ondersteunen. Gelukkig kan je via de beltegoed lijn een redelijke indicatie krijgen van hoe je er voor staat, maar die klopt vaak maar half, is buiten bedrijf of loopt erg lang achter.

› reageer

Vind ik van niet. Het opvragen van je beltegoed is naar mijns inziens toch een redelijke indicatie van dat moment (loopt wat achter oke!). Als je immers je rekening (achteraf) bekijkt en je weet wat je 'over' had in een bepaalde maand dan verschilt dat niet zoveel (Heb nog maar weinig storing gehad bij het opvragen naar mijn beltegoed).

› reageer

Recentelijk bericht inside information Telfort, medio half februari gaan zij ook een online belstatus lanceren.

› reageer

Hebben ze in hun bed geplast of zo?

Toch nog actie?

› reageer

Wat ik dan niet snap is waarom prepaid wel actuele belsaldo/status heeft en de abonnementen niet. Met name bij Orange aangezien zij met belbundels of zoiets werken. Weet iemand het verschil?

› reageer

De beltegoedstatus van prepaid moet altijd bekend zijn in het netwerk, anders kan iemand meer bellen dan dat er beltegoed op het nummer aanwezig is!
Abos worden vaak eens in de zoveel uur opgeteld (dus niet real-time). Dit geeft het probleem dat een actuele belstatus lastig samen te stellen is.
Vodafone gebruikt een systeem waarbij je 117 (gratis klantenservice vanaf je mobiel) belt en met optie 1 een gratis smsje met een indicatie van je belminuten, sms-bundel en gprs/live bundel ontvangt.

› reageer

Feitje: Telfort gaat zeker niet half februari een online belbundel tool lanceren. Dat duurt nog wel ff.

› reageer

Mobilio, waar baseer jij je op?

› reageer

Het gaat waarschijnlijk nog wel een langere tijd duren voor en zo'n systeem beschikbaar is bij telfort, het is op dit moment niet mogelijk omdat het netwerk daar niet voor geschikt is, het ombouwen kost zo vreselijk veel geld dus dat laat nog even op zich wachten.
Klantenservice hier mee lastig vallen heeft geen zin, zij kunnen het ook niet nakijken en zijn heel goed op de hoogte dat de klanten het graag willen opvragen.
Telfort is er dan ook zeker mee bezig, dus er word aan gewerkt alleen zal het nog wel even duren.

› reageer

Inderdaad. Klantenservice zei me vandaag dat de online rekening inzage er wel degelijk komt maar ze konden geen datum noemen. Ze waren er wel mee druk mee bezig omdat klanten er veel behoefte aan hebben. Tevens past dit beter in het rijtje van de Telfort-kenmerken: transparantie, eenvoud, lage prijzen. Het staat trouwens ook te lezen op www.telfort.nl ergens bij 'Mijn Telfort'.

› reageer

Even deze thread naar boven halen. Belstatus zal wel van de baan zijn, maar klopt het dat je ook op je (niet gespecificeerde) factuur niet eens meer kan zien hoeveel je verbeld hebt en wat je meeneemt naar de volgende maand?

› reageer

Bij het ondernemersabonnement krijg je naast de normale factuur per post ook een gespecificeerde factuur op internet. Daarop kun je precies zien hoeveel en met welk nummer is gebeld. Misschien komt een dergelijke specificatie op internet ook nog voor de particuliere facturen.

› reageer

@Melle: Ik kreeg eergisteren nog een (ongespecificeerde) factuur van Telfort, en daarin zag ik precies hoeveel minuten ik had gebeld, en het aantal minuten dat doorschoof naar de volgende maand...

› reageer

Ik kick dit topic toch maar eens omdat ik me afvraag of er misschien meer bekend is over het opvragen van je belstatus bij Telfort. Ik zit er namelijk over te denken om een Telfort 400 abo af te sluiten, maar dat gedoe met tellers enzo staat me een beetje tegen..

Iemand meer info?

› reageer

Een half jaar geleden zei de klantenservice nog dat zo'n systeem te duur was. Sinds vorige week kun je via Mijn Telfort online je rekening raadplegen (gespecificeerd op gespreksniveau). Volgens de klantenservice wordt ons binnenkort de mogelijkheid geboden om via de website doorschakelingen (bijvoorbeeld voicemail) aan en uit te zetten.
Ze waren er zich wel bewust van dat klanten het kunnen opvragen van hun belstatus zeer zouden waarderen en dat ze er daarom ook mee bezig waren. Maar dat zei Telfort 3 jaar geleden ook al....

› reageer

Op zich zit er dus wel schot in de zaak, als ze namelijk al zover zijn dat ze een online factuursysteem hebben ontwikkeld waarmee je ook online je diensten e.d. aan kan passen, is de stap naar een belstatus systeem niet meer zo ver weg als voorheen .

› reageer

Daar heb je gelijk in. De vraag is alleen: wil Telfort haar klanten inzicht geven in het aantal verbruikte minuten? Ik zou denken dat ze er niet onderuit komen, temeer omdat Orange, Vodafone en T-Mobile deze service al (jaren) bieden. Kunnen ze moeilijk achterblijven lijkt me al weet je het maar nooit.
De nieuwe eigenaar wilde wel servicegerichter gaan werken d.m.v. onder andere meer winkels. Wellicht past de belstatustool ook wel in dit straatje.

› reageer

Ze zijn er blijkbaar mee bezig, want je kan de hele dag al niet inloggen op mijn telfort.

› reageer

OT: Is dat zo, dat je bij T-mobile je bundeltegoed kunt opvragen? Heb ik nooit geweten... Hoe dan?

› reageer

T-Mobile website.. ff registreren en klaar is kees

› reageer

Ik zit er ook over te denken om een abo van Telfort aan te schaffen een Telfort 500 met sms bundel. Maar sms schijn je dus ook niet te kunnen natrekken. We leven in 2004 en moeten met (tellertjes) je eigen minuten bijhouden. Schandalig.

› reageer

Is het inmiddels al mogelijk om achter de actuele belstatus te komen?

› reageer

@ precise
Nee!

› reageer

Voor particulieren is het nog steeds niet mogelijk de belstatus in te zien ondanks dat Telfort hier al bijna een decennium mee zegt bezig te zijn.
Nu las ik op http://www.telfort.nl/zakelijkbeheer dit punt: - Actueel verbruik bekijken
Daarom besloten maar een zakelijke Telfort sim-only af te sluiten, omdat ze nog steeds wel het voordeligste zijn. En het lijkt erop dat het inzicht in het verbruik inderdaad in te zien is.

Helemaal vreemd dat het voor particulieren dan nog steeds niet inzichtelijk is.

› reageer

Ja! Vanaf 1 januari 2011 komt Telfort met nieuwe voordelige abonnementen waarmee u de kosten in de hand kunt houden. Daarnaast biedt Telfort u vanaf dan de mogelijkheid om op verschillende manieren inzicht te krijgen in uw kosten en verbruik, zodat u dit kunt bijsturen.

Onder:
Zijn er ook voordelen voor mij?

› reageer

Dat inzicht in verbruik hebben ze al meerdere keren met datum en al beloofd. Eerst zien, dan geloven. Daarnaast zullen de nieuwe bundels voor een drastische verlaging van toestelvergoedingen gaan zorgen.

› reageer

Al sinds 2003 is het blijkbaar onmogelijk om je belstatus te controleren.
Zodra ze dit wel mogelijk maken lopen ze miljoenen euro's per maand mis.
Je word door de kat of de hond gebeten, je blijft ruimschoots binnen je bundel
en verbruikt dus lang niet alle belminuten waarvoor je betaald hebt of je belt
buiten de bundel tegen een extreem buiten-bundeltarief.
In beide gevallen levert dit Telfort gigantische bedragen op.
Als je precies datgene verbruikt waarvoor je betaalt ben je waarschijnlijk voor
Telfort niet echt interessant.
Derhalve verwacht ik niet dat men het binnenkort mogelijk zal maken.

› reageer

Wellicht neemt Telfort dan op 1 jan het saldo-systeem van KPN over. Die augurken geven, terwijl de bundel loopt van de 1ste tot de 1ste, saldo-info over bijv de periode 10e tot de 10e of 21e tot de 21e.
Heb je nog niets aan !!!
(En idd: eerst zien en dan geloven)

› reageer

Ik heb hiermee ook lange tijd gezeik mee gehad, ik vond de beste optie om over te stappen naar een andere provider

› reageer

De belstatus via Zakelijk beheer werkt uitstekend, het is zelfs erg up to date. En je kan een bijna real-time gespreksspecificatie inzien.
Dus voor mensen die een kvk hebben (voornamelijk zzp'ers) vind ik een Telfort Sim-only echt wel een aanrader.
- voordeligste minuten, ondanks elke min volledig
- belbundel 2 maanden geldig (LiFo)
- uitgebreid inzicht in actueel verbruik

› reageer

Vanaf 2011 schijnt Telfort toch echt inzicht te geven in je actueel verbruik:
Dus voordeeltje van de nieuwe abonnementen is geen verrassingen meer eens in de maand.
Bestaande abonnementen kunnen in februari ook hun verbruik inzien.
http://shop.telfort.nl/belbewust/

Ik kan bij mijn oude Telfort Sim-only via Mijn Telfort nu ook de BelStatus inzien.

› reageer

ziet er goed uit, werkt prima!

Samen met de daling in bundel prijzen compenseert dat weer een beetje voor de LiFo en hogere buitenbundel tarief veranderingen

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.