T-Mobile heeft een policy mbt schadevergoedingen. M.a.w. ik zou het zeker proberen, de helpdesk medewerkers mogen deze schadevergoeding namelijk zelf toekennen (tenzij je verhaal te ingewikkeld is of je eis volledig de plank misslaat, wat in veel gevallen ook zo is)
› reageerIn een andere post heb ik al wat gemeld over de besommeringen bij de overgang van Orange naar Tmobile.
In dit geval wens ik een schadevergoeding aan te vraen bij T-Mobile. Heeft iemand daar ervaring in?
Mijn geval.
Ik kon tot 7 augustus aangeven of ik wilde opzeggen of naar T-Mobiel zou migreren. Ik heb gekozen voor opzegging maar met behoud van het nummer en dus verzocht ik om omzetting naar Prepaid. Ik kreeg daarop 2 brieven. Een dat ik van 23 op 24 augustus zou overgaan naar T-mobile en een brief dat per 26 augustus het abonnement zou worden opgezegd. Inderdaafd ging ik van 23 op 24 augustus over naar T-Mobile. Daarvan kreeg ik ook een bevestigings SMS. Op 24 augustus heb ik contact opgenomen met de KS van T-Mobile om door te geven dat op 26 augustus het nummer over moest gaan naar pre-paid. Ik werd 25 augustus teruggebeld daarbij werd mi 'absoluut gegarandeerd' dat het nummer op 26 augustus gewoon actief zou blijven maar als prepaid. Prompt was het nummer op 26 augustus uit de lucht. Daarover weer gebeld. Vandaag nog steeds. KS gebeld. 'Ja het nummer is op uw eigen verzoek gedeactiveerd' ??? Activeren schijnt wel weer te kunnen maar duurt minimaal 5 !! werkdagen. Ik heb dit nummer vooral nodig voor mijn werk.
Ik wil een schadevergoeding eisen voor dit gepruts van T-Mobiel. Ervaringen?
Wat is je geleden schade?
› reageerwaarschijnlijk zal dit niet gaan gaan, en zul je niets krijgen.
› reageerAdvies: zet de geleden schade op een rij en stuur dit per aangetekende klachtenbrief op naar T-Mobile met een verzoek tot vergoeding van de geleden schade en het ongemak. NB. T-Mobile moet binnen 30 dagen reageren op je verzoek.
› reageerZe zullen hoogstens reeele schade vergoeden. Dus onbereikbaar zijn waarbij er niets misgaat is geen kans op vergoeding. Daarbij garanderen ze niet dat het werkt, ze doen hun uiterste best om het in de lucht te houden. En dat is relatief
dat het geen zakelijke aansluiting betreft maar een prive Orange abo die naar t-mobile prepaid omgezet zou worden, werkt hier ook in je nadeel als je de ''kosten voor onbereikbaar voor je werk'' zou willen verhalen.
› reageerIk wens je heel veel succes met het krijgen van je schadevergoeding
Ik denk dat je blij mag zijn, dat je je nummer nog mag behouden. Hoewel ze zeggen dat Nederland een rechtsstaat is, valt er niet op te boksen tegen grote bedrijven. Als consument kun je tegen deze bedrijven geen sterke vuist maken.
Tsja, ik moet nog even kijken naar de "schade", maar ik ga sowieso een klacht indienen. Op zijn minst om ervoor te zorgen dat het nummer de mijne blijft. De schade ligt meer in de uren dat ik met ze bezig ben geweest en nog bezig zal gaan zijn om hun fouten te (proberen) te corrigeren. Het is ook meer de frustraties terzake het omgaan met dom volk dat simpele verzoeken niet kan uitvoeren.
En als het telefoonnummer inderdaad niet meer aan mij teruggegeven kan worden dan is het de vraag wat een telefoonnummer waard is. Al mijn contacten van de afgelopen 10 jaar kunnen mij op dit nummer bellen. Een nummer dat 10 jaar in gebruik is is gewoon geld waar voor degene die dat nummer houdt. Als dat weggetoverd wordt door geklooi dan mag degene die klooit daarvoor toch wel een schadevergeoding betalen. Ik vraag me af hoe ik de waarde van een nummer kan bepalen.
› reageerIk ben benieuwd. Als ik ergens weinig vertrouwen in heb op het moment dan is het wel van de klantenservice van Orange/T-mobile. Ongelooflijk hoe het daar mis gaat momenteel.
Zorg je wel dat je brief naar de juiste locatie gestuurd wordt? Voor je het weet verdwijnt ie.
Zou de brief ook het beste aangetekend sturen, dan ben je zeker dat ie aankomt!
› reageerZe zijn inderdaad aan het prutsen daar bij t-mobile.
Bij mij zou al op 18 augustus mijn orange nr. geporteerd moeten zijn naar t-mobile prepaid. Heb al 3 keer gebeld hierover. En elke keer werd er een ander verhaal opgehouden over de reden waarom het nog niet gelukt is. Tot nu toe werd er mij dit verteld: netwerkstoring, aanvraag was intern blijven liggen en mijn (tijdelijke) t-mobile prepaid nr. zou eerst aangemeld moeten worden bij My T-Mobile. Volgens de KS-miep moest ik weer terugbellen als ik dat laatste had gedaan.
Gisteren had ik dus prepaid nr. aangemeld op My T-mobile en vandaag KS, inmiddels voor de 4de keer opgebeld maar ditmaal om door te geven dat het prepaid nr. aangemeld is . Ik hoopte nu dat mijn nr eindelijk geporteerd kon worden.
De gozer die ik aan de lijn kreeg, vertelde mij dat het aanmelden bij My T-mobile helemaal niet van belang is voor nummerportatie.
Mijn aanvraag stond om onduidelijke redenen in het systeem op "pending".
Afijn hij zou een webformulier invullen en dan zou het in orde komen.
Ik heb echt het gevoel dat sommigen die daar bij KS zitten, prutsers zijn.
Nu maar hopen dat vanmiddag de laatste keer was dat ik KS van t-mobile hierover heb opgebeld.
Tsja, ik moet nog even kijken naar de "schade", maar ik ga sowieso een klacht indienen. Op zijn minst om ervoor te zorgen dat het nummer de mijne blijft.
Maak je hier maar niet zo druk om. Als een nummer uit de lucht wordt gehaald dan is de provider verplicht om het mobiele nummer minimaal 30 dagen vast te houden. Vorig jaar maart heeft de Opta deze regel ingevoerd. Providers houden zich hier echt wel aan (boetes van de Opta zijn niet mals).
Een positief bericht hier. Het nummer is sinds vandaag weer in de lucht. Probleemje is nog dat ik alleen zelf kan bellen en SMS'en. Kan (nog) niet gebeld worden.... ik neem aan dat dat 'vanzelf' goed gaat komen.
› reageerT-Mobile heeft een policy mbt schadevergoedingen. M.a.w. ik zou het zeker proberen, de helpdesk medewerkers mogen deze schadevergoeding namelijk zelf toekennen (tenzij je verhaal te ingewikkeld is of je eis volledig de plank misslaat, wat in veel gevallen ook zo is)
› reageer