T-Mobile[Orange] Einde Orange in zicht deel 2

Orange?
Ik neem aan dat deze reacties gewoon over T-Mobile flex gaan wat het na de omzetting geworden is.

Ben wel benieuwd wat er van de hoge opzegfacturen geworden is die mensen nog hadden lopen.

› reageer

Deel 1 staat hier

De essentie: klanten van Orange hebben een brief ontvangen waarin een persoonlijk aanbod wordt gedaan om over te stappen naar T-Mobile. Wanneer de klant dit niet wil, kan het Orange-abonnement kostenloos worden opgezegd. Wanneer niet op tijd wordt opgezegd, wordt het abonnement automatisch omgezet en loopt door tot het einde van de initiële contractsperiode. Het opgespaarde Orange-tegoed blijft dan behouden en wordt (na een maand of twee) overgeschreven naar het T-Mobile abonnement.

Gepost door dwizzy op 02/09/2009 23:59
@pingping en anderen, let op dat het nieuwe 'tegoed' exclusief btw is. Bij Orange was dat nog inclusief BTW. Zulks staat ook in een PDF verstopt onder My T-mobile, over de verschillen tussen je Orange en T-mobile rekening.

Opzegbrieven moeten naar het adres van Orange:
Orange Nederland NV
Postbus 5127
6802 EC Arnhem

In deel 1 staan meerdere klachten dat opzegbrieven niet aangekomen zouden zijn. Het verdient dus aanbeveling om er voor te zorgen dat je kunt aantonen, (tijdig) een opzegbrief verstuurd te hebben.

Gepost door RikkiRikki op 03/09/2009 08:33
Ik wil hierbij iedereen die voldoet aan het volgende profiel:

1) opzegbrief gestuurd
2) toch omgezet naar Flex wegens niet ontvangen opzegbrief
3) tevergeefs geklaagd bij de Orange klantenservice

aanraden om contact op te nemen met webcare(ed)t-mobile.nl. Daar waar de Orange klantenservice beweerde niets maar dan ook niets te kunnen doen, was men bij webcare gewoon in staat abonnementen per direct kosteloos stop te zetten. Uiteraard moet ik nog wel spookfacturen betreffende eindafrekeningen afwachten, maar er is toegezegd dat die niet zullen verschijnen, ik heb goede hoop :-)

Onder users die hun abonnement om hebben laten zetten naar T-Mobile, zijn veel klachten dat met name de eerste factuur van T-Mobile, niet klopt. T-Mobile heeft dit bij de meeste users inmiddels erkent. De verkeerde bedragen worden niet geïncasseerd en er volgt en credit-nota.

[sub]Startpost aangepast[/sub]

› reageer

Het opgespaarde Orange-tegoed blijft dan behouden en wordt (na een maand of twee) overgeschreven naar het T-Mobile abonnement.

Bij mij gelijk goed gegaan op EERSTE nota.
Het kan dus ook anders!

› reageer

Er zijn wel brieven binnen gekomen, maar in het systeem niet doorgestuurd, teminste, dat was bij mij het geval. Gezien ik 1 van de 2 abonnementen heb laten stoppen zal door een foute afsluiting ik niks aan dat beltegoed hebben en is afgesproken dat het met het andere abonnement zou worden gecrediteerd, alleen was die volledig fout.

› reageer

Ik heb hier drie abonnementen die overgaan en eigenlijk ook geen problemen. Alleen kreeg mijn vrouw een brief met verontschuldiging dat er te veel gefactureerd was, maar voor zover ik het kan overzien was dat nog niet afgeschreven.

› reageer

@pingping en anderen, let op dat het nieuwe 'tegoed' exclusief btw is. Bij Orange was dat nog inclusief BTW. Zulks staat ook in een PDF verstopt onder My T-mobile, over de verschillen tussen je Orange en T-mobile rekening.

› reageer

Ik wil hierbij iedereen die voldoet aan het volgende profiel:

1) opzegbrief gestuurd
2) toch omgezet naar Flex wegens niet ontvangen opzegbrief
3) tevergeefs geklaagd bij de Orange klantenservice

aanraden om contact op te nemen met webcare@t-mobile.nl. Daar waar de Orange klantenservice beweerde niets maar dan ook niets te kunnen doen, was men bij webcare gewoon in staat abonnementen per direct kosteloos stop te zetten. Uiteraard moet ik nog wel spookfacturen betreffende eindafrekeningen afwachten, maar er is toegezegd dat die niet zullen verschijnen, ik heb goede hoop :-)

› reageer

Dat ga ik dan maar eens doen, want het is heeeeeeel grondig mis binnen Orange/t-mobile.

Vandaag een brief gekregen dat mijn abonnement per 5 oktober de lucht uit gaat. Hallo, dat zou 5 september zijn en dat is me 2 weken geleden al gemeld? Maar nee, hup, weer een maand sprokkelen en ondertussen dus wel overzetten naar T-mobile.

IK GA ALLE REKENINGEN STORNEREN!

› reageer

Mail verstuurd.. ben benieuwd wat de reactie zal zijn.

Abonnement 2 loopt ook nog een maand langer door dan afgesproken zou zijn. Heel fijn weer, gaat echt soepeltjes bij het nieuwe bedrijf. Dat belooft nog een mooie toekomst.

› reageer

RVH,

Bij mij hetzelfde, maar zou het kunnen zijn dat die extra maand bedoeld is om je tegoed op te maken. Dus (bijvoorbeeld) 6 september voor het laatst betalen en 6 oktober uit de lucht. Letterlijk.

› reageer

Ik heb 2 orange abonnementen opgezegd. De eerste abonnement is op 31-07 en de tweede 21-08. Nu staat de rekening van Orange online. Bij mij staat dat ik maar €1,83 bij moet betalen. (dat klopt trouwens) Dus ik denk dat dit mijn eindrekening is. (tot de 20-07 en 30-08 staat op de rekening)

› reageer

kreeg vandaag een brief binnen van T-Mobile nummerbehoud, handelend namens Orange, dat ze op de dag dat ik over zou gaan van Orange naar T-Mobile me gaan porteren. Die bevestiging had ik gisteren ook al per mail van Ben, waar ik heen ga, gehad.

Kan zo dus mooi rustig m'n hele bundelmaand opmaken.

› reageer

@hpahpa

Die extra maand is dus gewoon een extra maand abonnement die betaald moet worden. Een extra maand abonnement t-mobile flex dus... en wat wilde ik dus niet? Overgaan naar flex.

› reageer

@hpahpa; @rvh;
Nee, die maand is bedoeld om je beltegoed op te kunnen maken!
Dit is, raar maar waar(!), uit coulance voor de klant en GRATIS! _/-\o_
Ben zelf geen T-Mobile medewerker, voor de goede orde.

› reageer

Serieus? Normaal zou mijn bundel dus de 5e ingaan, maar er gaat nu dus geen 20 euro geincasseerd worden voor die laatste maand?

In dat geval is het inderdaad wel netjes van Orange/t-mobile. Gelijk ook het enige positieve ook... dat dan weer wel momenteel.

› reageer

@rvh;
Ja!
Door 4 KS-medewerkers van T-Mobile telefonisch bevestigd! (0800-7111)
Mijn abo stopt 20/11 en ze halen me 17/12 pas om die reden uit de lucht. Heb ook om een officiële opzegbrief gevraagd. Gaf eerst moeilijkheden (heb opgezegd bij Orange, die niet meer bestaat; staat wel goed in hun systeem (bij TM)), deze brief is speciaal voor mij op verzoek gemaakt, terwijl ik aan de lijn bleef. Verwacht hem morgen.

› reageer

Even de belangrijkste delen uit mijn mail aan info@t-mobile.nl voor jullie gekopieerd. Ik vond het gesprek gister met de telefoniste lachen, alleen jammer dat haar steeds langer wordende stiltes niet hielpen mijn gelijk te halen ("Meneer, ik wil het u best uitleggen hoor maar dan ben ik een half uur bezig" "Nou, graag!"

Gisteravond heb ik een kwartier aan de telefoon gezeten met een van uw collega's bij de klantenservice. Na afloop heb ik niet het idee gehad dat serieus naar mij geluisterd is.
Om een fout aan uw kant te melden heb ik een kwartier in de wacht gestaan zonder indicatie van de wachttijd. Al snel leek het dat ik de medewerkster had overtuigd: er is een periode van 15-08-09 tot 22-08-09 in rekening gebracht, terwijl ik pas de 22e ben overgezet van Orange naar T-mobile en tot de 24e al abonnementskosten heb betaald via Orange. De post "correctie abonnementskosten" probeerde zij niet eens te verklaren: het zou rechtgezet worden. Toen ik vroeg of ik de acceptgiro kon verscheuren in afwachting van een correcte nota, werd het gesprek grimmiger: zij beweerde opeens dat ik wel degelijk op de 15e reeds overgezet was en dat het een gunst was dat zij die kosten voor mij niet in rekening zou brengen. Mijn argument dat ik afgesproken heb op de 22e overgezet te worden, feitelijk op de 22e een sms heb gehad dat ik overgezet was en dat ik reeds voor die periode had betaald, bleek opeens niet meer geldig.

Achteraf heb ik in de Algemene Voorwaarden onder artikel 7.4 gelezen dat ik stilzwijgend akkoord ben gegaan ook foutieve rekeningen te betalen. Zulks heb ik dus maar gedaan, om verder gedoe te voorkomen. Dit argument heeft uw collega niet gebruikt, zij is slechts 10 minuten bezig geweest haar eigen woorden terug te draaien en mij te behandelen alsof ik zeur omdat ik niet wil betalen.

› reageer

Probeer voor klachten evt. dit adres: infopostpaid@t-mobile.nl

› reageer

Na alle strubbelingen om mijn Orange abonnement om te zetten naar T-Mobile prepaid is er weer een probleem ontstaan.

Inmiddels heb ik T-Mobile prepaid, na een hoop gedoe met T-Mobile KS. Ik ben nu onlangs overgestapt naar BEN. Nummerbehoud was goedgekeurd door BEN en aanstaande maandag zou ik overgaan met nummerbehoud. Krijg ik vandaag een mailtje van BEN uit het niets dat de aanvraag voor nummer behoud door mij zou zijn geannuleerd. Waarschijnlijk heeft T-Mobile dit verzoek gedaan.... ik in ieder geval niet. BEN is pas maandag bereikbaar dus ... dank u T-Mobile voor de soepele verwerking van e.e.a.

› reageer

De officiële opzegbrief/ bevestiging einde contract, voorzien van alle relevante informatie, is binnen (zie mijn vorige post).
Dit zou, aldus mij toegezegd, vandaag binnenkomen.
Belofte is waargemaakt. Thanks T-Mobile. _/-\o_

› reageer

Complimenten aan de dames/heren achter Webcare@t-mobile.nl !

Een mailtje heeft ervoor gezorgd dat mijn reeds opgezegde abonnementen op korte termijn alsnog beeindigd worden. Tevens zijn mijn overige vragen -betreffende omzetting naar prepay- netjes beantwoord, daar waar een reactie op dezelfde vragen in mijn eerdere (opzeg)brief zo goed als uitbleef.

Hulde! Ze kunnen het dus wel, service verlenen

› reageer

Het is toch heel apart: aangetekende opzegging- raakt zoek.
Op advies van de KS via een T-mobile shop het bewijs van opzegging gefaxt - raakt zoek.
Daarover gebeld, telefonisch zou alsnog de opzegging worden uitgevoerd - raakt óók zoek!
Daar weer over gebeld, nu werd tijdens mijn gesprek, in overleg met de supervisor, mijn nummer alsnog uit de lucht gehaald. Kennelijk is direct uitvoerenn de enige manier om interne communicatieproblemen te voorkomen.
Nu nog afwachten of er een eindafrekening komt. Die raakt vast niet zoek.

› reageer

@rvh: Told you so

› reageer

Bij mij alle 4 de abo's uit de lucht, geen enkele bevestiging gehad.

› reageer

hm, nu weer een overdaad aan bevestigingen met 2 verschillende data.

Eerst een brief van T-Mobile nummerbehoud (namens Orange) gekregen dat m;n nummer naar Ben over gaat per 22-9, Ben bevestigde dat per mail een dag eerder.

Nu nog een brief van Orange zelf er overheen waarin ze m'n opzegging bevestigen en dat ik per 24-9 afgesloten wordt en dat ik zo fijn m'n bundel kan opmaken (originele datum in eerste brief was 22-9).

Hm, toch maar eens bellen wat het nu is. Heb geen zin in vervelende verrassingen achteraf.

› reageer

Het zijn daar (bij Orange/T-Mobile) wel zeldzame e*kels ...

Begin juli brief gehad voor abonnement 1. Voor abonnement 2 nog niet. Vanwege de vakantie wel gelijk beide abonnementen opgezegd. Voor abo 1 ging dit (min of meer) goed. Abo 2 werd opgezegd per einde contract. Logisch, want er was nog geen brief Half augustus brief ontvangen voor abonnement 2. Daags er na een SMS van Orange: wij hebben uw opzegging verwerkt, wilt u ons bellen. Ik gebeld, afgesproken dat nummerbehoud (naar KPN) door mij zou worden aangevraagd. Zo gezegd zo gedaan. Van de week krijg ik een brief "u gaat per 15/16 september over naar T-Mobile". Vandaag weer gebeld, zou ik niet tijdig opgezegd hebben

Dat wordt dus alle correspondentie en SMS bij elkaar harken en dikke doch boze brief -> Orange/T-Mobile ... Ze zitten daar zeker om werk verlegen

Heel bijzonder dat T-Mobile marktaandeel verliest, hoe zou dat toch komen ...

› reageer

Na 4 jaar t-mobile ben ik ook maar even verhuisd naar vodafone. Nu mijn vrouw nog en dan zijn wij helemaal weg bij T-mobile (ik had 5 abonnementen lopen daar) Hopelijk leren ze bij t-mobile van deze hele affaire maar ik heb er een hard hoofd in.

› reageer

Vandaag stond mijn tweede factuur online op My T-Mobile. Het Orange-beltegoed wat ik nog over had (€ 157) was nergens te bekennen terwijl ze hadden beloofd dat op de tweede factuur bij te schrijven. Wie mijn verhaal in Deel 1 van deze thread heeft gelezen, weet dat ik eerst Orange had opgezegd vanwege onduidelijkheid met betrekking tot de overzetting naar T-Mobile. Later heb ik alsnog mijn contract vernieuwd en is die opzegging ongedaan gemaakt. Heb verder zwart op wit op papier staan dat mijn Orange-beltegoed mee zou gaan.

Weet niet waar het verkeerd is gelopen, maar dit vind ik uitermate slecht van T-Mobile. Er is duidelijk een administratief probleem daar als je het mij vraagt.

Heb net een kwartier in de wacht gestaan bij de klantenservice en de meneer die ik daarna aan de lijn kreeg constateerde dat ik inderdaad recht had op overzetting van dat beltegoed en hij zou het alsnog in orde maken waarna ik de volgende factuur het resterende Orange-beltegoed zou moeten kunnen zien.

Het is nu weer afwachten hoe dat verder zal gaan.

Met mijn andere Orange-abbo is alles wél goed gegaan, alleen zie ik nu dat ik daar in het tariefplan van Flex '07 zit volgens het contract? Verder is daar het beltegoed wat ik nog van Orange overhad al bij de eerste factuur overgezet, het staat er namelijk op onder de noemer 'behouden beltegoed'. Best vreemd als in de brief die ik voorafgaand aan de omzetting van Orange naar T-Mobile zie staan dat het toch echt pas bij de tweede factuur overgezet is. Snap na dit alles nog maar weinig van het hele gebeuren daar, maar goed, het zal wel.

Hoop maar dat ik niet weer hemel en aarde moet bewegen om wat voor elkaar te krijgen zoals twee maanden terug. Ben al blij als het Orange-beltegoed de volgende maand wordt overgezet.

Wat een toestanden allemaal

› reageer

Ik heb getracht door alle pagina's aan opmerkingen heen te spitten maar ik heb de exacte voorwaarden waaraan je dient te voldoen om je abonnement per direct kosteloos op te zeggen niet kunnen vinden.. Iemand die het me wil laten weten?

› reageer

Alles, wat je moet weten, om te kunnen opzeggen, staat in de brief, die Orange/T-Mobile je gestuurd heeft, zowel de datum, waarop je overgezet wordt naar T-Mobile, als de uiterste datum, waarop je opzegging binnen moet zijn, wanneer je niet overgezet wil worden.
Deze data zijn voor iedereen anders (bij mijn twee abo's zat er ruim een maand tussen de ontvangst van beide brieven), zodat we je, wat dat betreft, geen advies kunnen geven.

› reageer

en weg ben ik, geporteerd naar Ben.

Eigenlijk is het allemaal toch best soepel verlopen en hebben ze het netjes afgehandeld (onder voorbehoud van de eindfactuur dan). Alleen had ik toch liever gewoon m'n Orange abo laten lopen tot mei 2010.

› reageer

Tot mijn opzegging per einde contractdatum (februari 2010) blijf ik bij T-Mobile, maar ik moet zeggen dat ik de overgang enorm slecht vind.
Even opsommen:
-Aan het begin van mijn contract werd Orange overgenomen, waarbij de Orange-zendmasten werden uitgezet o.i.d. en mijn bereik stukken slechter werd (of geheel geen bereik op veel plaatsen)
-Recentelijk is Orange volledig veranderd, met als verschil voor de klant dat het tarief bijna verdubbeld
-Mijn altijd-werkende 1244 beltegoedstatus doet het nu niet meer, dat is blijkbaar al maanden zo, en T-Mobile verwacht nog weken nodig te hebben om klanten weer de status van hun tegoed te laten zien.
Erg klantonvriendelijk wat mij betreft, en een verandering die gewoon onnodig was.

› reageer

Mijn eindafrekening was gewoon goed na de nummerportatie naar VodaFone. Was uiteindelijk € 2,19 buiten mijn bundel gekomen door enkele last minute smsjes toen ik mijn bundel al leeg gecd had en dit 1 keer teveel gedaan had....

Alleen nog een issue met Orange dat mijn 24 maanden korting als 12 maanden in hun systeem terecht gekomen was, net in de laatste maand ging dit fout. Heb foute incasso gestorneerd en het juiste bedrag gestort. Had ze al een brief en 2 faxen gestuurd hierover, maar van hun kant geen reactie. En tot nu toe blijft het stil na de stornering op 10 september.......

Iedereen die wel gebleven is, veel sterkte bij TMobile

› reageer

Voor de Orangisten die bij T-mobile zijn blijven plakken geeft deze LINK verduidelijking over hoe op de Tmobile-facturen wordt omgegaan met Orange-beltegoed

› reageer

Ik heb nog geen bevestiging van mijn opzegging gehad (maand geleden). Wel kreeg ik net een sms: "Beste T-mobile klant, op 19-09-2009 gaat uw nieuwe Flex bundel in."
Lekker snel!

› reageer

Snap 'r ook niets van. Vorige factuur was duidelijk 22-8 t/m 22-9 en krijg nu sms dat nieuwe tegoed 28-9 ingaat?

Op mijn andere aansluiting vandaag (!) bericht dat 08-09-2009 mijn nieuwe flexbundel ingaat

› reageer

Kunnen ze dat eigenlijk maken, dat Orange tegoed later bijschrijven? Bij mijn weten is er geen melding van gemaakt op het moment dat een opzegging nog mogelijk was.

Ik zit namelijk met het probleem dat ik nog bijzonder veel Orange-tegoed over heb en dat komende 2 maanden wil gebruiken in het buitenland. Dat gaat natuurlijk niet wanneer het Orange-tegoed daarna pas wordt bijgeschreven. Sterker nog, een week daarna loopt mijnc ontract af, succes met ruim 200 euro aan tegoed opbellen.

De KS kon in dit geval niks voor me doen (en waren bijzonder onbeleefd).

Iemand suggesties?

› reageer

@TArus in de brieven en op de website is duidelijk gecommuniceerd dat het pas de tweede factuur bijgeschreven wordt. Ik denk dat het jou niet gaat lukken, aangezien tmobile een best stugide organisatie is.

› reageer

In de documentatie die je hebt ontvangen toen je overging van Orange naar T-mobile, staat dat +/- 10 werkdagen na ingang van je T-mobile abo het Orange beltegoed wordt overgezet. En kan dan dus ook worden gebruikt !!
Dat het beltegoed pas op de 2e factuur zichtbaar wordt, heeft in principe niks te maken met de verrekening van het tegoed. Een evt "foute" 1e factuur dient op de 2e factuur te worden gecorrigeerd.

De zinsnede van "10 werkdagen..." staat er letterlijk dus daar kan je Tmobile aan houden

› reageer

@Onecall: dat wilde ik toch ook zeggen. KS houdt er echter een andere versie op na. We zullen het wel zien, ik ga gewoon bellen en achteraf kijken we wel hoe het afloopt. Wel even die brief opzoeken natuurlijk.

Overigens staat er in de eerste brief en ook de enigste die ik heb gehad voordat de mogelijkheid om op te zeggen verviel uitsluitend: "Je houdt je simkaart met contacten en berichten, je telefoonnummer en natuurlijk je resterende Orange beltegoed. Dit laatste is uniek en kan alleen omdat je verder gaat met T-Mobile."

Thanks!

› reageer

Zou men ook kunnen opzeggen wegens al die veranderingen en dan het opgebouwde en nog niet gebruikte beltegoed gewoon op eigen bankrekening terug gestort kunnen krijgen per abonnementseinde ?

› reageer

@bas2: Nee, dat kan nooit, bij geen enkele provider, bij opzegging ben je het eventueel resterende beltegoed kwijt. Dat moet je dus vantevoren verbruiken, tijdens vakantie ofzo

› reageer

Eergisteren de eindfactuur binnengekregen voor 1 van de nummers. ipv van geld teruggestort te krijgen heeft men een complete maand namelijk van 19/8 tot 18/9 afgeschreven. Op 19/8 is het nr overgzet dus men heeft GEEN recht op een volledige maand abbonementsgeld maar maar van 1 dag. Ik ga ze maandag dus maar eens bellen en vragen hoe dat zit! Want betalen en geen gebruik meer maken van hun diensten dat lijkt me niet!

› reageer

W00t! Sneller dan (on)verwacht, zou begin oktober zijn, doet de belstatus het weer, bijgewerkt tot een kwartier terug!

› reageer

Iemand een idee of je de ks van Orange nog kan bereiken 0628500777 werkt in mijn geval niet (meer)en 1200 kan ik niet meer bellen heb namelijk geen aansluiting bij Orange meer

› reageer

Probeer 0800-7113 , heb ik ook een paar keer gebruikt ( ze nemen op met Orange-TMobile)

› reageer

Ok, op mijn eindfactuur van orange staat dus een bedrag van 81,22 en op mijn t-mobile factuur staat dat ik 70 euro erbij heb gekregen aan resterend beltegoed. Ik voel me toch eventjes lichtjes bestolen. Morgen maar eens KS bellen.

› reageer

Bestolen ? gematst zal je bedoelen Orange rekende het beltegoed altjd incl. BTW , bij T-Mobile staat het beltegoed excl. BTW vermeld , 70 * 1,19=83,30 , dus je hebt nog 2,08 gratis beltegoed erbij . Ik zou maar niet bellen , straks corrigeren ze dat nog

› reageer

Damn, dankje, je hebt gelijk Ben nog steeds niet gewend aan T-Mobile dingen.
Net zoals er nu bij ieder gesprek van minder dan een minuut staat dat het 17 cent kost, en daar dus eigenlijk nog 3 cent bij komt! Dat was vroeger wel anders
Ach, ik ben niet de enige die moeite heeft om over te schakelen tussen 2 verschillende BTG-systemen

› reageer

@Telek ik heb gisteren 0800-7113 gebeld ik heb aangegeven dat ik vragen over mijn laatste factuur had ik werdt niet geholpen. Ik ga niet de moeite doen om naar een shop te gaan, werdt ik in het verleden ook al totaal niet geholpen. Ik heb een brief en email gestuurd but thanks anyway.

› reageer

Kreeg vandaag, terwijl ik al weg ben, nog een sms dat m'n laatste factuur klaar staat en dat ze nog 0 euro gaan afschrijven op 1 oktober.

Even ingelogd en bekeken en dat hebben ze gedaan zoals het moest. Tot op de dag nauwkeurig m'n volledige bundel kunnen benutten en een eindfactuur van 0 euro.

Tot zover Orange voor mij dus.

› reageer

Ik was net op de site van Orange om te kijken naar het beltegoed dat mee zou gaan naar T-Mobile voor mijn tweede aansluiting en daar zag ik staan dat je tot 1 november 2009 nog via 'Mijn Account' je rekeningen in kunt zien. Daarna kan het alleen nog via 0800-7113.

Het lijkt erop dat Orange op 1 november definitief ophoudt te bestaan. Hun klantenservice is al niet meer te bereiken als ik het niet verkeerd heb. In elk geval niet via het bekende mobiele nummer of 1200.

Wie zijn of haar facturen dus nog wil inzien, kan deze het beste opslaan of printen zoals ook op de site vermeld staat. Lijkt me handiger dan helemaal bellen en maar afwachten hoe of wat.

› reageer

Mijn saldo blijft in de laatste maand hetzelfde ondanks c..hen.
Kan slapende rijk worden of orange gaat nog me effe na..en.
Maar hoe is dat mogelijk en hoeveel rechten kan je uit de info van 1244 halen ?

› reageer

om heel kort te zijn: geen ! en reken er maar op dat ze alles zullen verhalen.

› reageer

Ik ben vandaag teruggebeld door Tmobile over mijn vraag waarom mij € 20,- in rekening is gebracht terwijl ik geen klant meer was bij ze.De dame in kwestie kon niks vinden maar ze keek bij Tmobile en niet bij Orange toe ik vertelde dat ik exOrange was werdt ik doorgeschakeld naar het Transitieteam. Ik heb daar aangegeven dat ik als Orangeklant de oude vertrouwde nrs niet meer kon gebruiken. Het blijkt dat je het vastenr moet bellen van Tmobile dus 0624001200 en dan geen keuze moet maken vraag dan naar het Transitieteam van Orange. Zo kom je terecht bij de medewerkers die weten waar je het over hebt en je uitleg kunnen geven. Deze mensen zijn tot Januari '10 te bereiken. Ik zou mijn € 20,- terug komen krijgen deze week nog ben benieuwd dan kan ik het hoofdstuk Orange voorgoed afsluiten.

› reageer

Ik snap het even niet had bij orange nog een beltegoed van 159,07 en nu krijg ik bij t-mobile 140,00 dat is toch 19,07 minder als dat ik tegoed had ?
Bij orange kreeg je echt 15 euro er bij maar bij t-mobile 12,61 euro dat vind ik raar maar het beltegoed wat je bij orange had blijft toch het tegoed wat overgaat naar t-mobile. Of werkt het zo niet ?

› reageer

@ boots

Bij T-Mobile wordt je beltegoed altijd exclusief BTW getoond. Als je goed kijkt in My T-Mobile of op je factuur, dan zie je dat ook staan.

Bij Orange was het altijd inclusief BTW.

Dus eventjes narekenen en dan zul je zien dat het allemaal klopt.

› reageer

13 oktober is de datum waarop de allerlaatste contracten die nog op orange staan (zoals de mijne) overgezet worden. Daarna bestaat er geen orange contract meer. (bron: ks)

› reageer

Ik had een, Orange 20 met 15 euro korting, abonnement (al in 2008) opgezegd en bevestiging gekregen dat ik op 25 juli 2009 uit de lucht zou gaan. Dit gebeurde ook. Daarmee was ik geen Orange klant meer. Kreeg ik op de eindnota van 27 juli 2009 een bedrag van 4 maanden contract (80 euro) erbij berekend. 'Kosten tot einde contract' stond erbij. Daarover geklaagd. Een en ander was fout gegaan en zou met de volgende factuur worden verrekend. De factuur van 27 augustus 2009 geeft aan correctie gemiste korting 60 euro! Dus geen correctie van het gehele onterecht in rekening gebrachte bedrag. Die 60 euro heb ik overigens nog niet terug ontvangen.

Ik wil dus in totaal 80 euro nog terug.
of.... als het niet anders kan mijn 80 euro beltegoed geleverd hebben (tegen betaling van 20 euro van mijn kant).

Anderen ook dit probleem?

Ik schrijf vandaag even een klachten briefje aan de KS.

› reageer

Inmiddels een maand geleden heb ik geklaagd bij Orange/T-Mobile over het omzetten van een aansluiting, waarvan ik had aangegeven dat niet te willen. Niks gehoord, afgezien van een lege email van info@t-mobile met mijn brief (en rappel). Sinds de (gedwongen) omzetting heb ik het abonnement niet gebruikt en ik heb me niet aangemeld voor My T-Mobile. Ik heb dus ook geen zicht op de rekeningen. Als er geen gekke dingen gebeuren, ga ik niet storneren. Wel overweeg ik, als Orange/T-Mobile nu niet gauw reageert, om de zaak aanhgangig te maken bij de GCT.

› reageer

Klantenservice al gebeld?

› reageer

De klantenservice kan je per direct afsluiten. Ik werd ook ongewenst omgezet, maar ze hadden wel de brieven en alles ontvangen, dus kon ik direct via de telefoon worden afgesloten. 2 minuten later was ie uit de lucht

› reageer

Ik ben overgezet naar tmobile. De meeste contracten zijn later dan de opzegdatum opgezegd, maar de korting is gebleven. Toppie van tmobile

› reageer

Het is nu bijna echt ten einde.
Van mijn Orange account.

Het is tot 1 november mogelijk je Orange rekeningen hier te bekijken. Wil je ze daarna nog bekijken, sla ze dan nu op of print ze uit. Na 1 november kun je je rekeningen alleen nog opvragen via 0800 - 7113.

› reageer

hm, dacht ik dat ze het helemaal goed gedaan hadden maar niets is minder waar.

Wordt er afgelopen vrijdag ineens ''out of the blue'' nog een bedrag afgeschreven terwijl ik op 22-9 al omgezet was en in oktober een laatste factuur gehad had.

Ook heel erg fijn dat ik van deze november factuur geen attendeer sms meer gehad heb terwijl ik maar tot 1 november heb om die nog van orange.t-mobile.nl te downloaden.

Wat blijkt: op de oktober factuur hebben ze nog wat gesprekskosten van de laatste paar dagen gemist en die zijn nu nog gefactureerd. Op zich niet erg maar deze hadden nog binnen het tegoed van de laatste bundel moeten vallen (en die ruimte was er ook nog) die tot de 24ste van de maand liep.

Maandag wel ff bellen voor ik het storneer want de machtiging had ik met het opzeggen ook ingetrokken en daar hebben ze zich ook niets van aan getrokken.

› reageer

Helaas precies hetzelfde meegemaakt
Ik heb gebeld en het zou worden teruggestort.
Wegens de drukte kon dit echter wel een paar weken duren helaas...

› reageer

ook gebeld vandaag en meteen gelijk gekregen want het had in m'n bundel moeten vallen. Zelf gevraagd of ik niet beter kon storneren en ks gaf zelf aan dat ik dan een stuk sneller was, via hun ging crediteren anderhalve maand duren.

› reageer

Lekkere firma toch, dat T-Mobile. Bij mij werd onlangs een bedrag van 16,40 afgeschreven wat buiten de bundel viel. Dus bellen met KS. Mevrouw, ik ben ex-Orange klant en had op het moment van overgang (20 juli) nog een beltegoed van 75 euro. Ja meneer, maar dat was op die datum (16 september!) nog niet verwerkt, dus op dat moment had u geen beltegoed bij òns. Maar wel dus al twee maanden rekeningen van T-Hufters betaald.
Ik ween nog dagelijks om het verlies van Orange.

› reageer

Mijn Tmobile flex 20 (in september 2009 omgezet van Orange 20 voor 5€) loopt in december af. Zijn er mensen met tips hoe ik dit tmobile abonnement zo goedkoop mogelijk kan verlengen? Had zelf al wel de optie van een flex so 15 voor 7,50 gezien. Dan behoud ik wel mijn opgespaarde tegoed. Misschien nog tips van leuke deals met gsm en behoud van tegoed? Heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt maar daaruit komt niet zoveel....

› reageer

@Gypsy Stuur ze een brief met voorstel dat ze het bedrag terugstorten en in mindering brengen op het t-mobile tegoed. Mochten ze weigeren dan vecht je het uit via de geschillencommissie.

Je hebt gewoon gelijk, nu nog je gelijk krijgen ! Kost alleen helaas een hoop tijd.

› reageer

@DeSteef:

Ach, voor die 9 euro (was 7,50 abonnement bij) ga ik toch geen brieven schrijven en/of naar de geschillencommissie...
Maar het zegt alles over het bedrijf T-Mobile, denk ik zo.

› reageer

Maandag succesvol gemigreerd naar lowcall. Op my-tmobile kan ik de facturen niet meer zien (terwijl na inlog er staat dat je dat 2 maanden kunt na beeindiging).

Na ruim 1,5 maand nooit antwoord gehad op 2 vragen via de site. Belstatus stond vorige week nog te hoog, en van andere aansluiting idem.

Factuur van nog bestaande nummer klopt wel, maar hoewel dit de 3e factuur nu is, is het restant saldo van Orange nog niet overgezet (zou als ik het goed gelezen had in de brief na de 2e factuur gebeuren).

Zal wel inderdaad gedoe worden met het afgesloten nummer qua bundel, die net 3 dagen liep. En dat terwijl ik nog een brief van Orange had liggen dat het per 23e een prepaid zou worden. Echt nooit meer TM.

› reageer

@ckeijer:
per 17-09-2009 Orange sim only 10 omgezet naar T-mobile flex 20 voor 10 euro, contract loopt tot 15-11-09.
Bij niet verlengen blijft het contract gewoon doorlopen voor 10 euro volgens de telefonische helpdesk, ik ben benieuwd...
Verlengen zou ook voor 10 euro zijn, maar dan zit je er weer een jaar aan vast.
Onduidelijk is of jouw T-mobile flex 20 waar je 5 euro per maand voor betaalt voor 5 euro door blijft lopen als je niks doet, bel de helpdesk eens met deze vraag.

› reageer

vandaag is de laatste dag dat je je facturen van orange.t-mobile.nl kunt halen

› reageer

@berth Dank je, ik heb ze maar even opgeslagen van de laatste drie maanden. Zou best eens handig kunnen zijn als T-Mobile vreemd gaat doen.

› reageer

Hmm gister gebeld met Tmobile en mijn abonnement Flex 20 voor 5 euro blijft helaas niet doorlopen voor 5 euro na de contractstermijn. Ik kon wel verlengen met een Flex 15 voor 7,50 of Flex 20 voor 10 euro. Dat is dan een Sim Only. Op de site van tmobile zie ik ook de optie om bij een eenjarig flex 15 normaal abonnement de nokia 6500 classic of de 2700 gratis te krijgen. Iemand ergens anders nog een goede aanbieding gezien?

› reageer

Bel even tmobile op en zeg dat je wil opzeggen. Daarna wordt je zogenaamd doorverbonden naar de "opzeg" afdeling. Is gewoon verkoop afdeling. Om te voorkomen dat je gaat opzeggen krijg je persoonlijke aanbiedingen. Grote kans dat je een leuke voorstel krijgt.

› reageer

Ik heb bij twee van mijn Orange-abonnementen 'spook-rekeningen' gekregen van 120 en 140 euro, terwijl ik niet boven mijn bundel heb gebeld.

Contact opgenomen met T-Mobile: "Meneer, u kunt de automatische incasso zonder problemen terugboeken. Het probleem is bij ons bekend, onze excuses voor het ongemak".

Gisteren bij de post: verassing!! 2 Aanmaningen, met de aanzegging de aansluitingen morgen (!!) af te sluiten. Lekker bezig... Ik heb er maar een pittig briefje aan gewaagd.

Wordt vervolgd.

› reageer

Heb ik ook gehad, kreeg eerst een factuur voor de maanden dat mijn contract nog liep onder de noemer afkoop contract, was al geincasseerd voordat ik het door had (ik was op vakantie). Gebeld met klantenservice en binnen een week (!) een creditnota, maar kreeg geen bedrag teruggestort want zou worden verrekend met mijn volgende factuur (Welke? Als je contract is beeindigd? ) Weer gebeld en binnen twee weken een gedeelte teruggestort gekregen, want ik had nog buiten mijn bundel gebeld!! Ik heb de laatste dagen van mijn abonnement meerdere keren per dag gebeld met het saldonummer dus ik wist zeker dat ik nog (ruim) beltegoed had op het moment van afsluiten. Als het goed is wordt dit ook nog gecorrigeerd.. Jammer dat je alles zo in de gaten moet houden....

› reageer

Hier van hetzelfde laken een pak. Abonnementen opgezegd en een boetebedrag geincasseerd door Orange. De medewerker gaf aan de incasso te zullen stoppen en heb inmiddels het bedrag alten storneren door de bank.

› reageer

Ik heb een rekening van 111 euro nog openstaan bij Orange... Fout van orange.. zouden ze gaan herberekenen, en incasso even stopgezet.
Paar weken terug zouden ze mij bellen.. niet gedaan... Hoor helemaal niks van ze. Kan ik nog een boete van ze verwachten? "Je hebt nog 111 euro niet betaaldop 22 oktober, nu extra administratiekosten op 111 euro".

Ik vind dat wel typisch voor Orange.... Heb ook vorige week geprobeerd te bellen naar Orange. Heb toen een uur in de wacht gestaan en toen opgegeven =(

Ik word beetje gek van Orange.. Mijn rekening hoort 30 euro te zijn. En nu heb ik niks betaald, maar kan ik een aanmaning verwachten??

› reageer

ik geloof dat de meesten nu wel klaar zijn met Orange maar je kan uiteraard nog 0800 - 7113 bellen en je naar het migratieteam door laten zetten. Die zitten er nog tot in januari voor dit soort zaken.

› reageer

Dat had ik gedaan, maar ik heb een half uur in de wacht gestaan. Vervolgens heeft ze mij meteen doorverbonden, en moest ik weer 35 minuten wachten, maar niemand nam op....

› reageer

Ik zou me er niet zo druk om maken. Gewoon factuur betwisten en er zeker van zijn dat die boodschap is doorgekomen, dan ligt de bal daar. Bij eventueel incassobureau opnieuw je verhaal doen maar dan bij hen en klaar. Al doen ze er 2 jaar over om het op te lossen, de bal ligt bij hun. Ik zou zelf echt geen uren aan de tel zijn blijven zitten om hun probleem op te lossen

› reageer

Ik heb eerder zelfde probleem gehad, waarbij ik van te voren heb gewaarschuwd heb dat er waarschijnlijk iets niet klopt.. omdat ik na 1e dag al sms kreeg dat ik over mijn persoonlijke limiet was.

Ik vertelde toen dat werknemer waarschijnlijk een fout heeft gemaakt door per ongeluk mn orange to orange heeft uitgezet, ze vertelde mij dood leuk "Tsja ja, ik weet niet wat jullie hebben besproken dus ik kan jou niet helpen. Dus de rekening is voor jou."

Hoewel de incasso sowieso niet is stopgezet door mij maar door een medewerker zelf..
Maar ik denk dat ze niks op orde hebben eigenlijk.. waardoor zij mijn factuur gewoon uit eindelijk vergeten, of als ze aan toe komen.. is het van "hey die heeft niet betaald! ha! mooi een aanmaning met een boete van 50 euro erboven"

› reageer

Tja Myia, in zo'n geval (ze gaan niet akkoord met je betwisting) zou ik alsnog betalen en via de geschillencommissie je gelijk halen. In zulke gevallen leert de ervaring dat ze wel schikken. www.geschillencommissie.nl

› reageer

Gelukkig is het aftellen, nog drie maandjes tot afsluiten.
Kreeg net sms van 2/3 dat ik 2 voicemailberichten zou hebben.
Nou stond die uit sinds migratie eind vorig jaar. Online staat ie (wederom) aan, destijds ook al achteraan moeten bellen.
Vreemd is dat sms bij gemiste oproep aan staat, ook nooit iets van gemerkt dat dat actief zou zijn.

› reageer

ze vinden het bij Orange leuk om spontaan voicemail ed. weer aan te zetten. Daar heb ik tot mijn grote ongenoegen ook al een paar keer mee te maken mogen hebbn. Op te lossen door naar de shop te gaan.

› reageer

Orange?
Ik neem aan dat deze reacties gewoon over T-Mobile flex gaan wat het na de omzetting geworden is.

Ben wel benieuwd wat er van de hoge opzegfacturen geworden is die mensen nog hadden lopen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.