Tele2 past sim-only-abonnementen aan

Jammer dat Tele2 haar USPs overboord gooit (buiten bundel hetzelfde tarief als binnen de bundel en betalen per seconde), maar blijkbaar interesseert het de meeste consumenten gewoon niet.

Vraag me af hoeveel consumenten doorhebben dat gesprekken op hele minuten worden afgerond of niet. Of in ieder geval voordat ze een handtekening onder een contract zetten...

› reageer

Tele2 verlaagt de sim-only tarieven met 20 tot 40 procent. Bellen buiten de bundel wordt viermaal zo duur. Voorheen was bellen buiten de bundel even duur als bellen binnen de bundel. De maandbedragen zijn aanzienlijk lager dan voorheen. SIMonly 700 kost nu 27,50 in plaats van 35 euro. SIMonly 500 gaat van 25 naar 20 euro per maand. SIMonly 300 kost 10 euro in plaats van 18 euro. Er zijn twee nieuwe abonnementen: SIMonly 100 (6 euro per 100 minuten) en SIMonly 200 (7,50 euro voor 200 minuten). Bellen buiten de bundel kost voortaan standaard 25 eurocent per minuut, een mms gaat 50 eurocent in plaats van 40 eurocent kosten.

Bron: http://www.telecompaper.com/nl/

› reageer

Tsja, maar dan wel op het belabberde T-Mobile netwerk. Helaas!

› reageer

ja en als je over je bundel gaat mag je flink dokken

› reageer

Deze simonly constructie roept vragen op: Hoe rekenen ze bv af? Hoe duur is een MMS? Data per mb? Wat een onzin dat je voor een SMS bundel van 2.50 je sms tariff met een factor 4 verlaagd, niet in verhouding. Valt wel onder het kopje: hoe kunnen we de klant laten verdwalen in de telecom jungle. Maargoed hier houden zich er meerdere mee bezich.

de maandelijkse verlaging is wel hoog te noemen, maar echt een positief beeld kan ik maar niet vormen in me hoofd.

› reageer

Ik durf niet een telefoonabonnement af te sluiten bij een andere provider dan KPN, Vodafone of T-Mobile. Deze providers bieden je zekerheid en geen rare facturering of iets dergelijks, tenminste dat ben ik van mening. Tele2 is altijd al niet echt concurrerend geweest en is het nog steeds niet met deze nieuwe simonly's.

› reageer

Gesprekken worden afgerond per minuut. Hoezo prijsverlaging?

› reageer

@Le0032:

Alle providers, zonder uitzondering, veranderen met regelmaat de tariefplannen. Soms ten goede maar meestal niet..

KPN Heeft onlangs haar flexibel plan aangepast, het oude flexibel zal worden uitgefaseerd. T-Mobile heeft onlang relax web afgeschaft, dus als je nu 14,50 p/m betaalt is dat zodra je abo is afgelopen 19,50, kpn/hi/telfort hebben opeens weer aansluitkosten... en ik kan zo nog een paar recente voorbeelden noemen.

Tele2 neemt het gedrag van de oude garde operators juist over.. want zo gaat het nou eenmaal in telecomland.

› reageer

Dit heet nu marktconform.

› reageer

Sja, nu door het verdwijnen van Orange er een concurrent minder is, lijkt het me niet echt vreemd dat men zich van zulke praktijken begint te bedienen. De noodzaak om te concurreren is immers minder, de koek is min of meer verdeeld.

Dat betekent in de praktijk aanpassingen die voor de consument meestal nadelig uitpakken.

Denk dat dit nog maar het begin is.

Het wordt de hoogste tijd dat er weer frequenties geveild gaan worden (Telfort en Orange licenties dienen ingeleverd te worden) en er weer meer concurrentie komt. Dan gaan die prijzen vanzelf wel weer omlaag.

› reageer

Jammer dat Tele2 haar USPs overboord gooit (buiten bundel hetzelfde tarief als binnen de bundel en betalen per seconde), maar blijkbaar interesseert het de meeste consumenten gewoon niet.

Vraag me af hoeveel consumenten doorhebben dat gesprekken op hele minuten worden afgerond of niet. Of in ieder geval voordat ze een handtekening onder een contract zetten...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.