T for Telecom sell-out aan KPN?

Dus praktisch is T for Telecom via de webshop tot pakweg begin 2010 NIET onafhankelijk te noemen. Fijn dat T for Telecom zelf deze knieval bevestigt.

› reageer

Kreeg van de week een mail van een affiliatepartij dat ze exclusief voor 4 sites de commissies op 30 euro per bruto sale hebben liggen voor een bepaalde periode.
Het gaat om de sites:
- debitel.nl
- mobiel.nl
- mediamarkt gsm pagina
- tfortelecom

De eerste 3 zijn stropoppen voor KPN. Men verkoopt er alleen de KPN merken.
Nou had ik het idee dat T for Telecom een onafhankelijke partij was, maar als ik nu op de site kijk zie ik dat ze alleen maar KPN producten verkopen.

Weet iemand meer hierover? Medewerkers van T4T bijvoorbeeld?
Ze verkloten namelijk hiermee naar mijn idee snoeihard hun "onafhankelijke" status.

› reageer

Als t for telecom hebben wij ons de afgelopen jaren ontwikkeld tot de gids die alles kan leveren en kennis heeft van de nieuwste mogelijkheden.

Bron

Vreemde ontwikkeling..

› reageer

Ik doe regelmatig onderzoek voor een bepaald onderzoeksbureau en mijn ervaring is dat je bij T4T het abonnement krijgt dat HEN het meeste aan commissie oplevert, ook als er een beter alternatief is. Klaarblijkelijk is KPN dat op dit moment. Ze zijn dus wel onafhankelijk van de provider maar NIET onafhankelijk van de commissie. Ik heb de verkopers daar onderling zelfs wel eens over horen praten!

› reageer

Ze zitten tegenover de telecomwinkel waar ik werk. Ken ze goed daar. Is idd een KPN merk only, schijnbaar heeft KPN TforTelecom heel wat geld gegeven om te overleven in de markt en in ruil daarvoor krijgen ze abonnementen terug. Je moet daar heel erg je best doen om een niet KPN abonnement af te sluiten. helemaal erg is dat ze daar tegenwoordig ook een energiemaatschapij aan de klanten proberen aan te smeren. Gezien de leegloop daar heeft het personeel er niet meer zo'n vertrouwen in.

› reageer

Volgens mij lopen er in oktober een aantal targets af, en die willen ze binnen tikken lijkt me. En verder moet je wat als BC & TPH er over heen denderen & je al een hoop winkels hebt moeten sluiten.

› reageer

Nou jemig he dit verbaasd me ook wel.

Als je op de site van T4T kijkt bij contact, staat er dit...

KPN B.V.

Postadres:
Postbus 30000
2500 GA Den Haag

Vestigingsadres*:
Maanplein 89
2516 CK Den Haag

Zakelijke gegevens:
- KvK nummer 27124701 te Den Haag
- BTW nummer NL009292056B01
- OPTA registratienummers 940216 en 940264

› reageer

Ook de Algemene Voorwaarden en het nr. van de bestel lijn zijn veranderd.

Hier staan volgens mij delen van de oude website. Waaronder de AV

Dit is vervangen door:
"Ter kennisgeving vindt je hier de algemene voorwaarden voor het afsluiten van mobiele abonnementen van de nederlandse mobiele operators die t for telecom online aanbiedt. [..]

Algemene voorwaarden Telfort
Algemene voorwaarden KPN
Algemene voorwaarden Hi"

› reageer

En het nieuwe 0800-nummer staat op naam van... *tromgeroffel* KPN B.V.

› reageer

Het lijkt er sterk op dat KPN de bende gewoon overgenomen heeft.

Einde onafhankelijkheid van T4T dus.

› reageer

Ik heb een aantal jaar bij T4T gewerkt en ik kan mijn de problemen herinneren die we toen met Orange hadden de vergoedingen waren te laag of werden niet uitbetaald dus we verkochten toen opeens geen Orange meer. En het ziet er nu opeens naar uit dat men of een hele mooie vergoeding van Kpn krijgt, of dat men het boeltje heeft opgekocht omdat ze het onderspit delven tegen de andere telecomwinkels of het Ierse moederbedrijf heeft een mooi bedrag gekregen voor T4T. Maar in mijn ogen lijkt me dat onwaarschijnlijk omdat je al een Primafoon hebt en de Hiwinkels.

› reageer

denk eerder dat ze nog tot aan de zomer volgend jaar willen meeliften op de ''onafhankelijke'' naam van t4t en als de massa het ook door heeft de beste locaties omdopen tot primafoon/ hi-winkel en de merknaam t4t uitfaseren of weer doorverkopen.

› reageer

Als ik het zo bekijk lijkt het er meer op dat T4T zijn online activiteiten een beetje beu was. Het kost relatief veel geld om dat in deze markt "er een beetje naast" operationeel te houden en tegelijkertijd worden de marges dunner. Zeker wat betreft de sim-only's waar veel online shops op draaiden (de meeste mensen kopen uiteindelijk hun toestel nog in een winkel).

Waarom zou je dan de commerciele afwikkeling niet uitbesteden aan de grootste partij. Voor jou geen kosten of minder kosten meer en je maakt een mooi prijsje per aangesloten abonnement via jouw ingang.

› reageer

Ja, ik denk dat het mogelijk alleen om de online activiteiten gaat; als je in het linker menu op shop only klikt krijg je ook aanbiedingen van andere aanbieders (de nadruk ligt ook daar op KPN en dochters, welgeteld één vodafone aanbieding).

Als ook de fysieke shop KPN only wordt, denk ik ook dat de naam T4T zolang mogelijk gehandhaaft wordt (tot de massa door heeft dat ze niet meer onafhankelijk is). Voorzover ik weet heeft KPN tot dusver slechts enkel online kanalen welke alle en enkel KPN merken verkopen. In het straatbeeld bestaat dit nog niet, de vraag is of er behoefte (voornamelijk vanuit KPN) naar is. KPN heeft de Hi producten niet voor niks uit de Primafoons gehaald, en afzonderlijke Hi shops opgezet.

Goude oude: Thread: T for Telecom neemt Tell Me over

› reageer

Dus KPN als de crocodile hunter?

› reageer

KPN heeft jaren alles wat niet tot de core business behoorde willen afstoten. Daarom was ik verbaasd toen KPN opeens Wehkamp over nam. Met T-fortelecom krijgen ze er dan nog een verkoopkanaal bij. Ik snap nog steeds niet wat de strategie van KPN hierbij is. Aan de ene kant steeds meer verkoopkanalen, anderzijds een steeds verdere verslechtering van abonnementsvoorwaarden en toestelprijzen. Ik ben jaren trouwe KPN klant, maar vind dat er in slechte voorwaardenland nu door KPN grenzen overschreden worden. Natuurlijk was dit te verwachten na de provider sell-out van de afgelopen 3 jaren. Nu wil KPN cashen. Ook zonder woekervoorwaarden en kleine lettertjes zou dit ze gelukt zijn. Dus de huidige ontwikkelingen zijn best jammer.

› reageer

KPN heeft wehkamp niet overgenomen. Get your facts straight

› reageer

Wehkamp verkoopt tegenwoordig mobiele telefoons (+ abo) en dat gaat via The Phone House, heeft verder niks met KPN te maken.

› reageer

KPN heeft wehkamp niet overgenomen. Get your facts straight
Precies - Wehkamp is overgenomen door een groep investeerders waar Ad Scheepbouwer (CEO KPN) er één van was - maar dat is gewoon vanuit persoon Scheepbouwer gegaan en staat volledig los met KPN.

› reageer

Zo zie je maar, nooit afgaan op de krantenkoppen. Ik zat er inderdaad naast: KPN topman Scheepbouwer neemt Wehkamp op persoonlijke titel over met een paar andere investeerders. Dan is het verhaal opeens wel begrijpelijk. Blijkbaar is de bonus bij KPN van dat jaar goed geweest. Wehkamp zal niet goedkoop zijn geweest. Nu snap ik ook meteen waarom KPN klaagt dat ze zo arm zijn en over onze rug meer moet verdienen...zijn bonus heeft vast ook een inflatiecorrectie...

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2808183

› reageer

Het worden steeds minder partijen in de markt:

- Telecombinatie is groot op internet
- The Phone House is groot op internet (Typhone, GSM Easy, Wehkamp, Otto)
- KPN is groot op internet (KPN/Hi/Telfort/Media Markt/T4T)

› reageer

Sja, er zijn eigenlijk al jaren teveel telecomwinkels in Nederland en na het verdwijnen van Telfort en Orange als zelfstandige merken zal dit alleen maar meer zijn gaan spelen.

Alleen de sterkste jongens zullen overleven, want de marges worden steeds kleiner doordat de providers nu lagere vergoedingen geven vanwege het wegvallen van een deel van de concurrentie.

Het lijkt erop dat de markt nu min of meer wordt opgeschoond, in navolging van het verdwijnen van Telfort en Orange.

Ben benieuwd hoe dat zich verder zal gaan ontwikkelen.

› reageer

Als ik onderstaande lees dan klopt dit niet met mijn winkelervaring. Vorige week nog, heb ik advies gekregen om een Vodafone abonnement te nemen. Over online kan ik natuurlijk geen uitspraken doen, maar ik moet morgen nog naar de winkel, ik ga eens informeren.

› reageer

Goh, een nieuwe user met als eerste post het sellout verhaal van T for Telecom tegenspreken. Erg geloofwaardig...

Overigens is T4T al jaren zoals mrtelecom al zegt erg matig in advies. Advies mag het eigenlijk niet heten. Ze verkopen waar de meeste posters van hangen. Een van die knuppels in Enschede heeft me een jaar of 2 terug aangeraden met een belgedrag van 1500 minuten per maand om een Vodafone 300 abonnement te nemen. 25 cent buiten de bundel negeerde hij voor het gemak even....

› reageer

Goedemiddag,

N.a.v. deze discussie wil ik graag e.e.a. ophelderen.

De huidige situatie is ontstaan vanwege 2 dingen. Allereerst vanwege de constatering dat de website niet genoeg aansloot bij t for telecom
en ten tweede onze verhuizing van het hoofdkantoor.

Naar aanleiding hiervan zijn wij een re-design fase ingegaan, we kijken hier naar systemen, gebruikersgemak en regelen de processen optimaal in.
Quick Win is het gebruik van de portal van KPN waarbij het door t for telecom gewenste servicelevel gewaarborgd blijft.

Begin volgend jaar zullen wij onze eigen vernieuwde webshop lanceren.

Met vriendelijke groet,
t for telecom

› reageer

Dus praktisch is T for Telecom via de webshop tot pakweg begin 2010 NIET onafhankelijk te noemen. Fijn dat T for Telecom zelf deze knieval bevestigt.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.