T-Mobile wil klanten compenseren voor storing beldienst

Bij sommige aansluitingen klopt het bij mij ook niet. Vorige maand mijn bundels opgemaakt en moest daar iets bijbetalen (dus absoluut niets in bundel over). Nadat ik mijn nieuwe bundels heb gehad (die ook al weer op zijn) staat mijn beltegoed hoger dan een bundel.

› reageer

Provider T-Mobile wil sommige klanten compenseren die vanwege het ontbreken van de belstatus-functie aantoonbaar meer hebben gebeld. De belstatus is sinds maandagochtend weer te raadplegen via de website of een iPhone-applicatie.

Via de belstatusdienst kunnen klanten opvragen hoeveel belminuten van hun bundel er nog over zijn. Klanten gebruiken dat veelal om te zorgen dat ze binnen hun bundel blijven, zodat ze geen extra kosten maken. T-Mobile-woordvoerster Priscilla Tomasoa zegt tegen Tweakers.net dat mensen die aantoonbaar meer hebben gebeld dan normaal, een schikkingsvoorstel krijgen. "Dat doen we voor eind november. De inhoud van zo'n voorstel ga ik niet bekendmaken, dat is iets tussen T-Mobile en de klant."

De belstatusfunctie werkt sinds maandagochtend weer. De dienst lag eruit sinds begin juli. De problemen met de belstatus-functie begonnen na de overname van Orange, waardoor T-Mobile twee abonnementensystemen moest samenvoegen. Inmiddels zijn alle problemen opgelost, claimt Tomasoa, waardoor de dienst nu moet blijven werken.

Bron: tweakers.net

› reageer

Het zou goed zijn als ze iedereen die sms-te 5,- terug geven. Dat zijn wel de echt getroffen gebruikers namelijk. Al was het maar om de sms kosten terug te geven. Ik blijf het raar vinden dat T-Mobile de klanten laat betalen voor de sms. Nog gekker is het dat de sms bij vele klanten duurder bleek dan aangegeven.

› reageer

Ik krijg op beide aansluitingen een saldo te zien wat niet klopt; als ik qua gebelde nummers (vast tarief per gesprek, zoals Belbios enzo) het tegoed van de factuur en saldo van nu zie, zit er op beiden ruim 20% verschil in. Weet dit omdat ik bewust de aansluiting die deze maand uitgaat tot op de cent wilde opmaken.

Lijkt op de BTW van 19%; factuurbedragen zijn vreemd genoeg exclusief. Dus rekening houden met een onjuist bedrag, marge van 20% inbouwen...

› reageer

Bij sommige aansluitingen klopt het bij mij ook niet. Vorige maand mijn bundels opgemaakt en moest daar iets bijbetalen (dus absoluut niets in bundel over). Nadat ik mijn nieuwe bundels heb gehad (die ook al weer op zijn) staat mijn beltegoed hoger dan een bundel.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.