Ik kreeg ook een blauwe copperjet, maar gebruik de zyxel van telfort/compuserve.
› reageerIk zat zojuist tijdens het ontbijt SBS6 te kijken (er was echt niks anders op de tv) en daar kwam de volgende infomercial voorbij:
http://www.scarlet.nl/scarlet-one/teletrends.php
1-jarig contract voor Internet+Bellen, met gratis Wifi station en DECT toestel voor €17,50 per maand zonder aansluitkosten. En ook nog een aansluiting voor mobiele telefoon, maar daar krijg je denk ik geen belminuten bij.
Nu heb ik geleerd: als iets te mooi lijkt, dan is het meestal ook zo.
Zit hier ergens een addertje onder het gras? En hoe is de kwaliteit van Scarlet? En waarom staan de abonnementen van Scarlet niet bij de online vergelijkers?
ERG interessant aanbod inderdaad! Jammer dat de voorwaarden niet online staan, want het aanbod lijkt idd te mooi om waar te zijn.
› reageerOok de 'normale' aanbieding is niet slecht:
http://www.scarlet.nl/scarlet-one/
Deze is wel gewoon via Scarlet.nl af te sluiten.Ik neem aan dat de voorwaarden hetzelfde zullen zijn. Behalve dat je geen Wifi-station en DECT toestel krijgt.
Oef
Een belbundel van 300 minuten voor je Scarlet mobiel kost...45.90 euro.
Is niet goedkoop te noemen.
Belbundels
Sta op het punt Telfort aan te vragen, omdat ik geen adsl heb en geen vaste lijn. Daar heb ik voor omgerekend 17.50 p/m netto adsl incl de lijn.
Deze aanbieding lijkt me echter nog beter dus ik ben ook wel heel benieuwd. Begrijp ik het nu goed dat ik voor dat bedrag bij scarlet dus 1. de lijn heb, 2. adsl heb en 3. ook nog eens mobiel kan bellen voor een maandbedrag van slechts 17.50 euro en dan ook nog eens gratis een telefoon krijg en mobiek kan internetten?
@rvh
Ik denk het wel. Ik denk alleen wel dat je voor mobiel bellen en internetten gewoon voor je gebruik moet betalen (dus geen bel- of internetbundel)
Als iemand andere informatie heeft of Scarlet-ervaringen, laat het horen.
Je krijgt alleen niet duidelijk welke snelheid je nu ongeveer zult gaan halen obv een postcode check en dan nog is dat fictief.
Verder zal het netwerk van BBNEd gebruikt worden ? En zoals bij elke provider zijn er overal slechte en goede ervaringen.
200 belminuten per maand is niet echt veel.
Helaas is de aanbieding alleen geldig voor nieuwe klanten...
Scarlet levert niet over BBNed maar over KPN. De snelheid is tot 20Mb maar dat is bij alle aanbieders. Snelheid is wel constant en wordt niet afgeknepen zoals bij kabel wanneer het druk is op het netwerk. Postcode check is inderdaad indicatief. Snelheid heeft meestal weinig met de aanbieder te maken maar meer met de afstand tot de centrale. Dus als je bij Scarlet 18Mb haalt, haal je dat ook bij een andere ADSL-aanbieder.
Het is wel heeeeel goedkoop: ik denk de goedkoopste aanbieding op dit moment. En je krijgt aardig wat extra's: wifi-ding, 200 belminuten naar vast (geen begintik), vast siemens toestel en een SIM. En nog meer maar moet je effe op de site kijken.
De rest van de gebruikskosten (mobiel internetten, bellen naar 06 vanaf vast enzo), moet je wel betalen. Maar voor de vaste telefonie kun je nog extra belbundels afsluiten (zie site van Scarlet). Mobiel is niet zo goedkoop maar wel goedkoper dan de meeste pre-paid abo's. Onderling bellen (bijv. van mijn mobiel naar huis) is wel voordelig.
Iemand gaf een prijs aan van een "dure" belbundel. Deze belbundel is van vast naar mobiel: t.o.v. bijvoorbeeld KPN is dit toch wel voordelig.
Ik ben helaas al Scarlet-klant dus kan er geen gebruik van maken (niet helemaal eerlijk vind ik, maar goed). Ik ben over het algemeen behoorlijk positief: 1X een nieuw modem nodig gehad vanwege een tik op de lijn maar die had ik best snel. Een een probleempje met een factuur maar dit is automatisch opgelost.
Als je providers gaat vergelijken een paar dingen waar je ook op moet letten: onbeperkt bellen, is het wel onbeperkt, betaal je wel of geen starttik etc., is het een contract voor 1 of 2 jaar en betaal je het hele contract dezelfde prijs (deze aanbieding van Scarlet wel en is voor 1 jaar)etc. Verder er op letten dat combinatiepakketten van kabelaars handig lijken maar vaak erg duur zijn. Soms is het echt een stuk voordeliger om televisie alleen bij de Ziggo of UPC te nemen en de rest ergens anders. En als je alleen losse ADSL neemt zonder telefoon, moet je er op letten of de prijs met of zonder lijnhuur is.
Hoe kan ik deze abo aanvragen.Moet ik teletrends bellen of kan het via internet ?
› reageerVolgens mij alleen via Teletrends: zie link bovenaan.
› reageerInternet
Snelheid 4 Mb/s downstream (standaard)
8 Mb/s downstream (voor slechts € 4,95 extra p/mnd)
1 Mb/s upstream
Als je kijkt bij de specificaties van Scarlet-One staat dit er dus. Wat is het nou? Maximaal 20Mbit of maximaal 8Mbit tegen 4,95 extra per maand? Doet nou weer niet echt betrouwbaar aan zo he.
De snelheid was bij mij ook opgevallen.Het zou best wel kunnen zijn dat de specs niet aangepast zijn.
› reageerVind ik dan wel erg slordig en onprofessioneel. Wat moet je nou geloven? Scarlet levert niet over BBNed maar over KPN
Als je bij Installatie service kijkt zie je modems van BBned. Ik had zo'n modem (de oranje) ook bij Alice indertijd. Dus wat is het nou? KPN of BBned? Wordt er zo niet duidelijker op.
Ik heb net Scarlet gebeld met de nodige vragen.Medewerkster klonk heel behulpzaam.
Dit vertelde ze me: snelheid is max 20mbit/s, afhankelijk van afstand tot centrale (zoals altijd). Toestel en wifi-station (ik denk dat ze daarmee een router bedoelen) mag je echt houden. 17,50 per maand blijft het hele 1e contractsjaar je maandtarief.
Toen ik haar vroeg, hoe kan dat zo goedkoop, gaf ze het antwoord dat ze zelden reclame maken en daardoor hun kosten heel laag kunnen houden.
Ik ga het in ieder geval aanvragen. Is het echt slecht dan ben ik max. 12*17,50euro kwijt en dan hebben we altijd nog de Geschillencommissie.
Heb je ook gevraagd op welk netwerk ze zitten dan? En hoe dat zit met die foutieve info op hun site dan?
› reageerFout
› reageerNetwerk heb ik niet naar gevraagd. Wat betreft de snelheid; ze ging een test uitvoeren op basis van mijn PC+huisnummer en daar kwam dan uit dat ik 20mbit zou moeten kunnen halen.
Ik krijg nog een schriftelijke bevestiging thuis. Mochten daar vreemde dingen in staan dan heb ik nog altijd de mogelijk houd om te annuleren. (wettelijke 7 werkdagen bedenktijd bij koop op afstand)
Wel ff € 47,55 aftikken als je geen telefoonnummer hebt van kpn.
› reageerik zie de link om te bestellen ook niet, moet dat via de 0900
bestellijn?
@elysam
Wellicht een idee om, als je besluit te annuleren, dit aangetekend te doen...
In principe vind ik het een interessante aanbieding maar omdat er zo weinig cq. foute info rondom deze aanbieding is, laat ik hem vooralsnog aan m'n neus voorbij gaan. Ik doel dan bijv. op de prijs na het eerste jaar, 20 of 4 mb, BBned of KPN, in/excl vaste lijn etc etc. Dit soort info dient gewoon bij de aanbieding te worden vermeld zodat je niet afhankelijk bent van bijv. posts op TV (hoe betrouwbaar ook...)
Wat ik me ook afvraag: is bellen naar vaste nrs in NL gratis of niet?
En wat wordt er bedoeld met "als je geen KPN nummer hebt € 47,55 betalen"? Als je een vast nummer van Online hebt, zoals ik, moet je dan alsnog betalen?
Veel is afhankelijk van de mogelijkheden van de centrale waar je op aangesloten zit.Niet alle centrales zijn op dit moment in staat om in theorie 20Mb snelheid door te geven (los van afstand,kabelkwaliteit etc)
Met name KPN centrale's in kleinere plaatsen leveren max 8 Mb.
Wellicht maakt men gebruik van zowel KPN als BBNed.Het zou Scarlet sieren om de juiste spec's online te zetten.
Als er staat geen eenmalige aansluitkosten,waarom dan evt toch kosten in rekening brengen ?
Waar vinden jullie eigenlijk die €47,55 euro kosten terug?
› reageerDat bedrag willen ze als ze geen vast kpn nummer kunnen inporteren, je moet ook betalen als ze geen mobiel nummer kunnen inporteren. Misschien ligt daar het addertje?
› reageerDe 47.55 nieuwe lijn kosten worden niet berekend, nooit bij Scarlet. En ik heb 2 Sim-kaartjes met nieuwe nummers. Hiervoor heb ik nix extra hoeven te betalen. Ook ik heb gebeld als bestaande klant en ik mag dus niet maar de aanbieding van Teletrends is alleen via hun te bestellen en is een tijdelijke aanbieding. Daarom kun je het alleen bestellen via het 0900-nummer en zie je het niet op de Scarlet Site. http://www.scarlet.nl/scarlet-one/teletrends.php Kijk effe op de link dan kun je precies zien wat je wel en niet krijgt.
Modem is inderdaad hetzelfde modem als BBNed gebruikt maar Scarlet levert over KPN: was voor mij een reden om het te doen. Het schijnt dat dit de reguliere modem is voor ADSL + telefoon.
Als het een BBned modem betreft werkt de telefonie dus via VoDSL. Dan haak ik af want ik wil graag Budgetphone blijven gebruiken.
› reageerZeg nooit nooit. Het gaat niet om nieuwe lijnkosten, maar een nieuw telefoonnummer. Dit staat op hun website, dus ze kunnen gewoon berekenen.
Ik heb nu geen telefoonnummer van KPN, kan ik een nieuw telefoonnummer krijgen via Scarlet?
Antwoord
Ja, het is mogelijk een nieuw telefoonnummer aan te vragen bij Scarlet. Hier zijn eenmalige kosten aan verbonden van € 47,55 inclusief btw.
Ik heb niets betaald. Moet je ze effe bellen.
› reageer@TnT
Dit is dus het hele probleem! De site staat vol foutieve informatie. Ook bij de Faq en bij de Veel gestelde vragen. Je weet gewoon niet wat klopt en wat niet. Daarom ga ik ook niet in zee met deze partij. Ze zijn niet eenduidig en mocht je problemen krijgen kun je dus niet terugvallen op wat er op de website zwart op wit staat. Voorzichtigheid geboden dus met deze partij. Ik zeg niet dat dit niet en goeie aanbieding is, maar ik weet wat ik nu heb en betaal daar 2,95 euro meer voor dan bij deze aanbieding. En na 1 jaar betaal je toch weer de volle mep (als dat teminste klopt). Er kleeft nog teveel onduidelijkheid aan.
@bcool:eea is afhankelijk van de firmware.Je kunt kiezen uit vods of voip.
› reageer@norge
Dat had ik inmiddels ook al ontdekt De modem is voor beiden geschikt, maar bij Alice indertijd was deze modem dichtgetimmerd en kon je bijna niks wijzigen. De vraag is of je hier zelf je SIP instellingen in kunt stellen. Dat zou dan weer een overweging zijn om het toch te proberen.
Ik zet er gewoon een Linksys ATA achter en dan kan ik sowieso via SIP bellen.
› reageerDie "NR. 1 Beste Klantenservice" logo hebben ze waarschijnlijk ook uit een pak cornflakes.
Wat een onduidelijkheid zeg!
@bcool
Ik zou het handiger vinden om mijn Telfort-router Zyxel P-2602hw-D1a te gebruiken als ik overstap naar Scarlet. Ook al omdat die 2 telefoon-poorten heeft. Zou ik die gewoon kunnen gebruiken ?
Trouwens dat Wifi-basestation snap ik niet. Vlgs mij heeft het modem zelf al Wlan. Wat zou dat (losse?) basestation (waarvan merk/type niet worden genoemd) kunnen toevoegen ....
Hoeveel ethernet poorts heeft de modem eigenlijk?
› reageerIn principe zou je het Telfort modem moeten kunnen gebruiken maar bij BBned ben ik gewend dat ze hun modems dichtgetimmerd hebben en dat je alleen hun modems kunt gebruiken. Het BBned modem heeft 1 ethernetpoort en 2 aansluitingen voor telefoon. Heb hier nog zo'n modem liggen van Alice maar die is op dit moment alleen geschikt voor VoDSL. Dat Wifi-basestation zal wel een router zijn om draadloos internetfunctionaliteit te kunnen bieden. Raar dat ze dan niet gewoon een betere modem met draadloos er in gebouwd aanbieden. Nu zit je met 2 kastjes te stoeien.
› reageerOp het gebied van modems is er weinig draadloos te koop voor ADSL in combi met VoDSL. Of heel erg duur maar dat kan niet voor de huidige prijs.
› reageer@theo 1973
Je bent goed op de hoogte ! Ben je (mede gezien je post-historie) werkzaam bij Scarlet....?
Ik ben vandaag gebeld door Scarlet, er worden geen extra kosten berekend als er op dit moment een actieve lijn aanwezig is. In mijn geval een aansluiting bij Telfort.
Er kan ook direct bij Scarlet besteld worden op telefoonnummer 0900-2353637 (lokaal tarief) ovv Teletrends actie.
heb vandaag naar scarlet gebeld. Telefonie gaat via vodsl en geen voip.
› reageerIk wist niet dat KPN ook aan VoDSL deed. Opzich niks mis mee maar ik haak dan af want ik wil budgetphone blijven gebruiken en daar niet weer een apart kastje voor moeten kopen.
› reageerHeb net ook gebeld met Scarlet.
Je krijgt 200 gratis minuten voor je VASTE aansluiting naar vaste aansluitingen in NL.
Daarna betaal je 0,05 euro per start en in de daluren: 0,02 euro en 0,01 euro in de piek uren?
Nummerportering: gratis
Geen aasluitkosten
Na 1 jaar, blijft het maandbedrag hetzelfde!
Je kunt er bundels bijnemen voor bellen naar het buitenland of voor nog meer bellen in NL.
Vraagje: waarom een ADSL2+ modem in bruikleen en een draadloos Wifi basesstation die je mag houden? Ik ben niet zo technisch, dus ik snap niet waarom je ze beide nodig hebt?
@ zebo: Het adsl2+ modem beschikt niet over de draadloze wifi functionaliteit, die kan je dus alleen via een kabel op je PC aansluiten. Als je draadloos wil dan zal je gebruik moeten maken van dat Wifi basesstation.
› reageer17,50 per maand blijft het hele 1e contractsjaar je maandtarief
Na 1 jaar, blijft het maandbedrag hetzelfde! Daar gaan we weer... De 1 zegt dit, de ander zegt dat... en nergens staat het zwart op wit op de site dus je moet zo'n persoon van de KS maar op zijn/haar woord geloven. Maar als het achteraf niet klopt kun je geen rechten ontlenen aan woordelijke voorwaarden. Blijft vaag allemaal...
Vanavond gebeld om te bestellen. Mn adresgegevens en telefoonnummer zijn opgenomen en ik neem aan dat daarmee ik binnenkort het nodige in mijn brievenbus zal terugvinden voor de defenitieve aanmelding.
Ik ben benieuwd!
@bcool
Als je goed leest dan zie je dat de door jouw aangehaalde posts elkaar niet tegenspreken (als je dat suggereerde), maar juist aanvullen.
Ik had alleen info gevraagd over het tarief tijdens 1e jaar (omdat vaak bij andere aanbieders ze een speciaal tarief hebben voor de eerste maanden). Blijkbaar blijft ook na het 1e jaar het tarief hetzelfde, dat had ik niet nagevraagd.
In de bevestiging staat alleen het tarief van €17,50 vermeld en niet als tijdelijk actietarief. Is dat wat je bedoelt met 'zwart op wit'?
Ik heb de bevestiging inmiddels een paar dagen geleden binnengekregen en er staat niets vreemds in. De KPN aansluitkosten worden inderdaad niet in rekening gebracht.
Je krijgt een Siemens toestel en een Buffalo WHR-G300N wireless router gratis. (via e-mail extra info opgevraagd)
Het mobiel abonnement ga ik niet laten activeren (die mogelijkheid heb je), er zitten toch geen belminuten bij.
Ik ga de aanmelding niet annuleren aangezien de feiten in het voordeel spreken van Scarlet: ik heb de aanbieding correct op papier staan, er heeft zich hier niemand gemeld met recente slechte ervaringen (alleen vermoedens van niet-klanten) en het is ongelooflijk goedkoop.
Mocht de aanmelding op een fiasco uitdraaien dan kan ik achteraf niet zeggen dat ik laks ben geweest.
Kortom; ze hebben er aan mij een klant bij!
Ik hoop dat het goed voor je uitpakt. En wie niet waagt, wie niet wint natuurlijk! Succes ermee Weet je misschien ook of je na dat eerste jaar dan ook nog die 200 gratis belminuten blijft houden naar vaste lijnen? Hoe lang duurt het overzetten nu? Binnen 1 maand?
Ik kreeg vanmorgen ook een mail terug van Scarlet ( had mail gestuurd naar Teletrends..)
Prijs van 17,50 blijft inderdaad ook na 1 jaar , geen KPN nodig, tot 20 Mb( dus die info van 4/8 MB op hun site zal wel verouderd zijn )
Mobiel internet kost 1 euro/mb , dus dat schiet niet echt op.
Allied Data modem ( zal dus wel de copperjet zijn)
Het lijkt me toch wel een leuke actie, ik heb alleen nu nog mijn analoge KPN Belbudget lijn , twijfel of ik die wel op wil zeggen en helemaal op voip of VoDSL over te gaan , ADSL ligt er bij mij (Tele2)nog wel eens uit nl... , kan ook naar Telfort, die heeft nu eerste 6 maanden 15 euro korting + 25 euro overstapbonus kom dan uit op gemiddeld 15,40 per maand, maar dan krijg ik geen Siemens DECT en Buffalo Wifi 300N router en betaal na een jaar zowiezo veel te veelen een dure klantenservice. Bellen doe ik toch via een Siemens IP kastje met justvoip , dus dat Scarlet bellen boeit me niet zoveel, die 200 minuten per maand bel je zo weg...
@bcool
Hoe snel het overzetten kan gaan weet ik niet. Ik heb namelijk aangegeven pas per eind januari over te willen stappen. Maar ik neem aan dat het ook eerder kan.
Iemand die me kan vertellen hoe aanmelden in zijn werk gaat. Ik heb teletrends gebeld en het enige dat zij hebben genoteerd is mijn adresgegevens en emailadres. Daarna niets meer gehoord?
Stuurt Scarlet je de papieren op? Krijg je een mail?
Je kan je telef aanmelden via 0900- 2353637 (1 ct p.min). Men laat dan een voicelog meelopen.
Laat tzt effe weten hoe de verdere procedure etc ging...
Is het mogelijk om voor een meerprijs van 40 euro de siemens sx 762 te bestellen? Heb zelf al deze modem en mijn broer wil het ook deze modem. Vooral het voip gedeelte van deze modem is handig. Je kan makkelijk dailplannen maken.
Ik denk dat ik hun morgen ook even ga bleven
Weet iemand of die 17.50 ook incl. eventuele lijnhuur is? Heb momenteel helemaal geen ADSL of KPN aansluiting.
Als ik de 'gewone' internetabo van Scarlet afsluit (die online kan) krijg ik nl. deze melding:
Voor aansluitingen op een adres zonder KPN telefoonabonnement zal Scarlet na oplevering van de ADSL verbinding kosten voor 'doorbelasting lijnhuur' in rekening brengen á € 9,95 per maand.
En ik ben benieuwd of dat tientje ook extra wordt gerekend bij deze aanbieding.
Deze aanbieding is incl. lijnhuur KPN. Ik heb ze vorige week gebeld , heb nu een KPN Belbudget lijn , en het was zelfs mogelijk om die apart te laten bestaan met mijn huidige nummer en dat ze dan op het tweede aderpaar bij mij de Scarlet ADSL aansluiten met een nieuw nummer zonder extra kosten. Maar voor de zekerheid kan je alijd de klantenservice bellen 0900-2353637
› reageer@rvh
Je zou als het goed is een dezer dagen door Scarlet teruggebeld moeten worden en die gaan dan de hele aanmelding met je doornemen.
@eded36
17,50 euro is echt het totaalbedrag (volgens de informatie van Scarlet). Dus geen extra lijnhuur of KPN-aansluitkosten.
Ik heb vandaag zelf scarlet even gebeld en het in orde gemaakt. De totaalkosten zijn idd 17.50 euro per maand, vaste prijs. Dus ook na een jaar blijft het 17.50 euro. Geen aansluitkosten, dus ook geen 47.55 euro.
De medewerker vertelde mij dat deze actie eigenlijk al afgelopen was? Maar op de site van teletrends en scarlet staat ie nog steeds.
Mooie deal vind ik!
Het is inderdaad een mooie actie.
Alleen zit ik met één probleem: 200 minuten per maand bellen met mijn vaste lijn, is lang niet voldoende voor mij.
Nu hoor ik sommigen over "budget phone", VOIP bellen e.d.
Is dat gratis en onbeperkt bellen? Zo ja, hoe installeer ik dat en wat heb ik er allemaal voor nodig? Want dat ik RUIM over die 200 min. uitkom, is zeker. Kunnen jullie me op dat punt een goede hint geven?
@zebo
Hint 1: aanmelden op http://www.voipcheap.com
Hint 2: Linksys ATA kopen
Installeren, en je hebt gratis 500 minuten per week naar vaste nummers in Europa (wel een keer per 90 dagen 10 euro opwaarderen).
Ik heb Scarlet gebeld, maar die verwezen me door naar Teletrends omdat Scarlet deze aanbieding niet meer mag verkopen.
Scarlet vertelde ook nog dat Teletrends de korting het eerste jaar betaalt.Door deze laatste opmerking vroeg ik aan Teletrends of het bedrag van 17,50 ook na het eerste jaar nog van toepassing is. De dame die ik sprak wist dit niet zeker; ik word hierover nog teruggebeld.
Ik zal niet zeggen.... Ik heb het je gezegd!! Verwarring is er alweer! Als het nou gewoon duidelijk zwart op wit op de website stond had je nog iets om terug op te vallen. Nu moet je na een jaar maar afwachten. Als Scarlet nu echt zo'n geweldig goed bedrijf was hadden ze volgens mij hun website wel up to date. Hadden ze ook niet zo'n geweldige goeie helpdesk hoeven hebben (zoals ze zelf beweren) want dan waren er vast minder vragen omtrent deze aanbieding en algemene voorwaarden.
PS krijg je die 200 minuten nou ook na het eerste jaar?
Bergrijp ik dat de teletrends aanbieding niet meer te bestellen is, bij scarlet niet en ook niet bij teletrends.
› reageerDat is wat mij ook verteld is. Ik had me eerst aangemeld via teletrends, maar paar dagen later zelf scarlet gebeld.
Als je zegt dat je je al aangemeld hebt via teletrends, maar nog niets gehoord hebt, kun je het vast wel alsnog bestellen.
Ben het eens met Bcool dat de aanbieding weinig duidelijk (cq erg onduidelijk )is en daarom niet uitnodigd tot deelname.
Mevr L. van Scarlet (bereikbaar via 0900- 2353637) vertelde mij vorige week dat er werd overwogen om de info aan te passen / uit te breiden mede nav. de postings op dit forum.
Tot nu toe vind ik het dus allemaal erg amateuristisch: wel voor deze aktie geld steken in TVreclames (ik bedoel TV zoals in TeleVisie...) etc maar vervolgens een armetierige aktie-website op zetten. Blijkbaar is men niet echt zo happig om meer marktaandeel te verkrijgen ! Het is tenslotte allemaal maar lastig die nieuwe klanten >
Oja! Dat is ook zo One2call! Het is begonnen met televisie commercial van TeleTrends. Dat was ik ff glad vergeten. In dat daglicht is het dus helemaal raar dat de website niet up to date is en de klantenservice met verschillende voorwaarden komt! Als je een product in de markt wil zetten zorg je toch eerst dat de ondersteuning in orde is?! Anders krijg je van die KPN toestanden indertijd met hun internetplusbellen pakket. Was ook al zo'n drama. Ik vind het erg kneuterig allemaal. 1 ding is mij wel positief opgevallen aan Scarlet.... We hoeven in ieder geval Beau niet meer in z'n onderbroek te zien
PS ze blijven wel erg lang overwegen daar dan bij Scarlet. Geen snelle jongens daar. Dit topic is op google ook te vinden en dan zeker geen reclame voor Scarlet!
Vandaag heb ik mijn aanmeldingsbrief binnengekregen. Alles wat in de aanbieding vermeld is, staat ook netjes in deze brief vermeld. Daarnaast zal tijdens het telefonisch aanmelden, ook alle nogmaals vermeld worden en dit wordt opgesomd. Feitelijk sluit je dus telefonisch het contract af. Alle voordelen van het pakket worden dan ook opgesomd zodat daar geen onduidelijkheid over ontstaat.
Overigens is de aanbieding nog beter. De brief heeft het over 12 maanden gratis computerbeveiliging, terwijl de aanbieding zelf het over 60 dagen heeft!
@rvh
Vertelt die brief ook of het bedrag van 17,50 ook na het eerste jaar geldt?
Staat er ook in wat die computerbeveiliging na die 12 maanden kost?
Ik zou gisteren of vandaag worden teruggebeld; is niet gebeurd.
Ik heb de brief nu helaas niet bij de hand.
Het betreft een contract voor de duur van een jaar, met daarna stilzwijgende verlenging. Nergens, maar dan ook echt helemaal nergens, wordt er gewezen dat die 17.50 euro een tijdelijke aanbieding is. Ook bij het afsluiten is dat niet vermeld en in geval van twijfel kun je natuurlijk altijd het telefoongesprek opvragen. Na een jaar een hogere prijs rekenen lijkt me dan ook niet mogelijk.
Zou het na 12 maanden omhoog gaan in prijs, dan zou dat mijns inziens duidelijk vermeld moeten zijn. Hoe het met de beveiliging zit weet ik eigenlijk niet, misschien dat je daar na 12 maanden wel voor moet betalen. Daar wordt nadrukkelijk 12 maanden genoemd namelijk. Dat kun je interpreteren als zijn dat het na 12 maanden wel betaald wordt. Maar dan zeggen we dat stukje gewoon op
Gebeld door scarlet vandaag.Toch besteld.Alle vragen van mijn kant keurig beanwoord.Bedrag blijft na het eerste jaar hetzelfde.Gaat wel om een 20mbit verbinding via KPN.Gesprek opgenomen.Kan desnoods als de contract op papier mij niet bevalt binnen een week annuleren.
› reageerVandaag ben ik toch teruggebeld en heb het abo afgesloten.
17,50 blijft ook na het eerste jaar van toepassing.
Computerbeveiliging moet je zelf downloaden. Als je dit niet doet hoef je het ook niet te betalen.
Vandaag terug gebeld door een erg vriendelijke dame van Scarlet die alles tot in het detail wist uit te leggen aan me. Tot nog toe erg positief. Contract werd 'getekend' door middel van een bandopname, waarop je moest bevestigen dat je het Scarletpakket wou bestellen.
Hopen dat de overstap goed gaat....
Ik begrijp dat de modem fireware kunt kiezen VoDSL of VoIP. Mijn vraag is of de modem een lijn met VoDSL en een lijn met VoIP kan werken. Momenteel heb ik een KPN lijn met nummer voor Voice-in, en een voipbuster voor Voice-uit. Ik wil graag Scarlet de KPN nummer kunt overnemen (dus VoDSL), en de voipbuster lijn (VoIP) kunt bijven gebruiken.
› reageerIk heb de telefoon en router geheel onverwacht al ontvangen terwijl ik pas eind januari wordt aangesloten! Kan ik mooi alvast gebruik maken van de telefoon (Siemens Gigaset AS150).
› reageerIk internet nu via deze aanbieding
Moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben tot nu toe!
-snel opgeleverd!
-klantenservice correct
-snelheid lijkt oke
Al met al een mooie deal
Afgelopen week afgewezen door Scarlet
Zal ongetwijfeld komen doordat ik in een studentenhuis woon, en de vorige bewoners wel eens schulden hebben gehad.
Heb iig even een verzoek tot heranalyse naar ze gestuurd met wat aanvullende info, dus hoop dat ze m'n order goedkeuren.
@rvh kan je zien of je gebruik maakt van KPN of bbned m.b.t de adsl network? Is Vodsl ook naar tevredenheid?
› reageerGeen idee hoe ik kan zien of het bbned of kpn is.
Ik heb begrepen dat het via het netwerk van KPN gaat, weet niet meer van wie ik dat heb. Waarschijnlijk via hier. Kort na mijn aanvraag ben ik door KPN benaderd voor een afspraak om de lijn door te meten, dus ik denk dat het via KPN loopt. Kan ook komen vanwege het feit dat ik geen actieve koperen lijn had. Het modem is een grijs/blauwe copperjet met helaas maar een aansluiting voor adsl. Dat is het enige jammere.
Telefonie heb ik nog niet uitgeprobeerd, zou paar dagen later geactiveerd worden.
Scarlet one binnen en geactiveerd maar mijn profiel zit op 8mbit volgens mij.Ik kom niet boven 860KB/sec. Hiervoor tele2 en ik haalde 1.5MB/sec en het is bekend dat tele2 begrenst is op 1.5MB.Zit 900 meter van de centrale en heb bijna het dubbele kwa snelheid in het verleden gehaald.Het kan dus niet aan de kwaliteit van het copperdraad liggen.Zijn er mensen die wel 20mbit kunnen halen?
› reageer@ givemebeer:
Ka je best gelijk in hebben , ik heb hier Tele2 20Mb (krijg meestal maar tussen 7,5-11 i.v.m. afstand tot de centrale) , heb van de week Scarlet gebeld om me op te geven , werd me ook verteld dat ze op mijn lokatie maar 8 Mb konden leveren , terwijl Telfort, Alice , Tele2 enz. hier wel 20 Mb kunnen leveren. Schijnt met afspraken met KPN te maken te hebben.
@telek. Bedankt for de info. Deze is jammer genoeg niet aan mij verteld. Niet netjes van Scarlet maar het bedrijf heeft zich ingedekt om in de voorwaarden tot 20mbit te noemen.Als het mij niet bevalt ben ik over een jaartje weg.
› reageerInmiddels heb ik op de site van KPN gekeken en 20mbit is inderdaad via KPN leverbaar op mijn postcode.Als KPN inderdaad de leverancier is van scarlet dan ben ik wel op een 8mbit profiel gezet.Ga strakjes scarlet bellen hierover.Tot 20mbit aanbieden en achteraf tot 8mbit kregen is wel balen.
› reageerIk had ook gevraagd naar de snelheid, 8MB, nou dat komt er bij mij echt niet in, daar kan ik niks mee.
› reageerNou mensen.Ik heb met scarlet gebeld. Bij mij is alleen 8mbit leverbaar.Dit is mij niet meegedeeld tijdens het opgenomen gesprek bij het aanvragen van scarlet one.Baal er nogal van. Alle andere leveranciers hebben wel 20mbit in Noordwijk (ZH).Dus mensen opletten bij het aanvragen van deze.De prijs is wel gunstig anders had ik echt werk van gemaakt.
› reageerVandaag gebeld naar Scarlet omdat ik nog steeds niks van ze gehoord heb. Ze zouden op 27-11 opleveren, maar dit kunnen ze niet waar maken. M'n oude abonnement verloopt morgen, en m'n nieuwe abonnement moet dus nog geactiveerd worden. Het modem konden ze ook nog niet opsturen, want dat mocht niet volgens de regels omdat de lijn nog niet is vrijgegeven
Als ze nou ook nog eens dat 8 mb/s geintje gaan flikken bij me, dan gaan we maar eens kijken wat voor verdere stappen we kunnen ondernemen tegen deze amateuristische boefjes
Alles netjes opgeleverd door Scarlet, kan m'n oude Compuserve modem (Zyxel) blijven gebruiken icm Budgetphone/Voipbuster
Bij mij was alles ook netjes opgeleverd alleen konden ze geen 20mbit leveren omdat alleen 8mbit beschikbaar is op mijn adres. Tijdens het aanvragen werd dit niet gemeld ondanks het feit dat in expres vroeg of 20mbit leverbaar was. Ik kon ook niet via de modem bellen en dit is blijkbaar nodig voor het porteren van je nummer. Ik moest ook een eigen splitter gebruiken omdat de verkeerde werd geleverd namelijk eentje geschikt voor isdn en niet analoog. De helpdesk heeft mij geinformeerd dat porteren gebeurd ook als je niet via de modem belt maar inmiddels heb ik een brief gekregen van Scarlet waarom ik niet via de modem heb gebeld ivm porteren.Het sturen van een email leerd weren dat 20mbit wel leverbaar is maar het was een standard copy en past antwoord. In andere worden als je problemen hebt is de helpdesk slecht. langs elkaar heen communiceren. Heb nooit eerder zoiets meegemaakt.
› reageerAls ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik er niet aan begonnen ben. Vond er toen al veel onduidelijkheid over bestaan en dat blijkt dus nu te kloppen. Je weet gewoon niet wat je in huis haalt. Voor de meesten zal het gewoon kloppen maar je zal maar net bij die sommigen horen die niet krijgen waar ze recht op denken te hebben. Die 8 Mbit inplaats van 20 Mbit namelijk... Nergens staat zwart op wit dat er de mogelijkheid bestaat dat je maar maximaal 8 Mbit geleverd krijgt op jouw adres. En bij de helpdesk navragen heeft duidelijk ook geen zin gehad. Veel ergernis voor een gratis router, dect-telefoon en een kleine korting op je abonnement lijkt mij.
› reageerIk kan nog niet zeggen of Scalet wel of niet de juiste snelheid levert, omdat de lijn pas eind januari bij mij wordt opgeleverd (heb wel reeds router en telefoon ontvangen).
Maar laten we nou eerlijk zijn; bij welk bedrijf gaat niets mis? Kijk een keer naar het programma Radar of ga een keer zelf bij een Klantenservice werken en je zult zien dat ieder bedrijf z'n problemen heeft. UPC, Ziggo, KPN, energieleveranciers, noem het maar op.
Lijkt me dan erg voorbarig om bij 2 posts van mensen direct de conclusie te trekken dat het boeven en oplichters zijn.
Ik heb me verder totaal niet in deze aanbieding verdiept, maar als ik die link open, zie ik binnen 3 seconden staan: internet tot 20Mb, dat betekent dus dat het ook minder dan dat kan zijn.. geen kleine lettertjes, staat duidelijk vermeld en voor 17,50 vind ik dat je echt niet moet zeuren dat je "maar" 8 Mb krijgt, met verder wel de verwachte rest
Ik zei ook niet dat het oplichters zijn.... Ik zeg dat er gewoon teveel onduidelijkheid bestaat. Overal gaat idd wel eens wat mis maar dan weet je wel waar je recht op hebt. Het staat zwart op wit! Bij Scarlet is gewoon heel veel onduidelijkheid en ze hebben nog steeds hun site niet aangepast welke nog vol foutieve informatie staat.
@Hugo Boss
Niet zeuren? Er staat idd tot 20Mbit ja. Dan hoort je snelheid afhankelijk te zijn van afstand tot de centrale en niet omdat je afgeknepen wordt tot maximaal 8Mbit.
Wie beweert dat je wordt afgeknepen? Is daar al bewijs over, of toegegeven door iemand? Volgens mij zit Scarlet op BBned, dus dan zegt het compleet niks dat KPN wel 20 Mb zou kunnen leveren... het lijkt mij een vrij sterk verhaal in ieder geval
ik heb ook veschillende keren geinformeerd , en de medewerkers spreken elkaar tegen. De eerste keer was het bij mij 16-20 , later werd er verteld dat ze maar 8 mb konden leveren, omdat ze geen afspraak hadden met KPN over de 16mb aansluiting.er werd mij steeds verteld dat ze niet over BBned maar over KPN lijn leveren. Uiteindelijk besloten om , ondanks die 8mb het toch te nemen, bel ik op , kan ik weer 16 krijgen
Daarna Tele2 gebeld om mijn adsl daar op te zeggen, krijg ik van Tele2 een aanbod van 10/maand korting als ik nog een jaar blijf. Heb ik dat uiteindelijk maar gedaan en blijf ik lekker zitten , heb daar toch meer vertrouwen in dan in Scarlet met hun telkens veranderende beloften Medewerker wist mij wel te vertellen dat als er een storing was in de internet verbinding, de telefonie bij hun gewoon blijft werken
Het blijft hoe dan ook goede aanbieding, ook met maximaal 8 MB. Ik ben het er wel mee eens dat ze die beperking tot 8 MB op sommige adressen er wel met kleine lettertjes onderaan de pagina bij hadden moeten vermelden. Maar formeel gezien staat er met hun claim van "tot 20 MB" geen onwaarheid in de aanbieding.
Wat die bewering van die Tele2 medewerker betreft dat als er een storing in de internet verbinding is, de telefonie bij hun gewoon blijft werken daar heb ik voor als nog niet zoveel vertrouwen in. Dat zou dan het eerste bedrijf zijn dat dit voor mekaar krijgt want ik heb dit bij verschillende andere providers bij een storing nog nooit meegemaakt dat ik dan nog kon bellen. Een gezonde dosis wantrouwen ten opzichte van de praatjes van medewerkers van de klantenservice en afdeling verkoop lijkt me hier wel op zijn plaats.
@ dikkie , het was een medewerker van Scarlet die me dat verhaal vertelde over telefonie. Ik geloof er ook niets van.
Maar inderdaad , ondanks dat ze op bepaalde plaatsen maar 8 mb leveren , blijft het op zich een goede aanbieding. Er zijn trouwens nog zat plaatsen in Nederland waar er zelfs niet meer dan 8 mb door de centrale geleverd kan worden. Ook Online werkt zo , al is er 20 mb aanwezig , als je op een centrale aangesloten zit waar geen eigen Online netwerk aanwezig is, krijg je maar max 8mb over een KPN lijn.
Dat verhaal van Scarlet over de telefonie klopt wel, Scarlet gebruikt VoDSL ipv voip, de spraak gaat apart over de DSL lijn. Als internet wegvalt, zou telefonie nog wel moeten werken tenzij de DSL verbinding ook wegvalt.
› reageer@dikkie. Ik ben niet helemaal met je eens.De vermelding tot 20mbit impliceert dat je de mogelijk zouden moeten krijgen om 20mbit te kunnen halen. Als je lijn op maximaal 8mbit word gezet betekend dat dat je geen mogelijkheid heb om de 20mbit te kunnen halen.Dat is wel iets anders. Niet netjes gewoon.Tijdens het aanvragen had scarlet dit duidelijk moeten vertellen en helemaal zoals in mijn geval als je expliciet om vroeg.Ik geef toe dat de aanbieding goed is maar er ontbreekt duidelijkheid bij de medewerkers in het verstrekken van informatie.
› reageerSterker nog, ik zou ook maar 8mb krijgen over kpn. Natuurlijk wil ik dat niet, ik wil over BBned want dat heeft 16-20mb, dit is bevestigd door de medewerkster. Zo de aanvraag gedaan en dat zou dan geregeld worden. Wordt ik een paar dagen later gebeld door die gasten dat maximaal 8mb mogelijk is, vanwege slechte koperlijn bla bla bla.....
Nou ja zeg, afspraken komen ze blijkbaar ook niet na. Ze willen blijkbaar gewoon iedereen op een goedkoop 8mb kpn lijntje kwakken.
Hopeloos gewoon.Onduidelijkheden en slechte communicatie.Heb vandaag voor de derde keer contact met de klantenservice gehad m.b.t het nog niet porteren van mijn telefoon nummer.Moet wel eerlijk zeggen dat ik snel doorverbonden werd met de technische dienst deze keer.Nu afwachten of de portatie wel plaatsgevonden heeft als ik thuis ben en of ik wel weer de modem kan bellen.
› reageer@givemebeer ik ben het met je eens dat als jij er speciaal naar gevraagd hebt dan had die medewerker je natuurlijk de goede info moeten geven. Ik kan me voorstellen dat je je hierdoor misleid voelt. Het zou me trouwens niet verbazen als dit niet bewust is gedaan maar dat de betreffende medewerker ook maar gewoon op de informatie op de website is af gegaan (en dus niet uitblonk in deskundigheid).
Wat de info op hun website betreft, daarom schreef ik ook formeel klopt het "tot 20 MB" maar ze hadden moeten vermelden tot 20 MB* en dan onderaan dat dit voor sommige adressen maximaal 8 MB zou kunnen zijn.
Ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat het een goede aanbieding is (ook met max. 8MB) maar dat ze hun zaakjes wat informatie verstrekking en klantenservice betreft nog niet op orde hebben.
Scarlet blijft mij verrassen. Ik heb net een reactie gekregen van de digitale klantenservice en ben geinformeerd dat de profiel op mijn adres zeker 20mbit is maar ja een betrouwbare speedtest geeft keurig 8mbit aan. Ze willen ook weten wie mij geinformeerd heeft m.b.t 8 mbit want volgens hen klopt het niet.Zelf kan ik alleen bedenken dat er iets verkeerd is met de modem b.v oude firmware of zoiets.Het blijft een rommel daar met de informatie voorziening.Het kan ook zijn dat 20mbit via bbned gaat en dat ik op een kpn 8mbit zit.Misschien zijn beide snelheden in Noordwijk (ZH) verkrijgbaar via scarlet.Het blijft gissen.
› reageerVandaag dan de bevestiging gehad dat 3,5 week na de beloofde leverdatum mijn abonnement eindelijk wordt opgeleverd. In de tussentijd zit ik dus zonder internet, en een 'excuses voor het ongemak' kon er niet vanaf bij de klantenservice Zodra m'n contract erop zit ben ik weg bij de Debitel onder de internetaanbieders!
Het zou me niets verbazen als ik dus ook 8mbit heb.
Voordat ik het kreeg heeft KPN mn lijn doorgemeten en ik zou 13Mb moeten kunne halen.
@ rvh :
je kan je snelheid hier testen : http://speedtest.net/
@schraagen Ik ben ook van plan om weg te gaan als mijn contract verlopen is, waardeloos gewoon.
› reageerIk kom via speedtest uit op iets meer dan 6mbit, maar het kan natuurlijk zijn dat dat deels door mijn pc komt.
Verder geen klachten hier eigenlijk, behalve dat mn 06-nummer volgens mij nog niet over is gezet terwijl ik dat wel gevraagd heb. Daar zou ik nog een keer voor moeten bellen eigenlijk.
@ rvh :
Dan zullen ze je waarschijnlijk ook op een 8mb profiel gezet hebben. Als je bij een 20mb lijn 13 krijgt volgens KPN, zit je een redelijk eind van de centrale af. Als ze dan op een 8 mb "inschieten", klopt het wel dat je rond de 6 mb uitkomt.
Dat klopt volgens mij niet ik heb zelf ooit een 8MB lijn gehad van Tiscali waarmee ik vanwege de afstand net geen 6 MB kon halen. Later na de overname door Telfort bij hun overgestapt op een 20MB lijn en daar bleef hij ook op net geen 6 MB hangen. De afstand is bepalend niet de maximaal bereikbare snelheid van een lijn.
Gezien de meting van KPN zou ik verwachten dat rvh gewoon de volle 8 MB zou moeten kunnen halen als hij op 8MB lijn zit. Als dat niet het geval is vermoed ik dat het aan de netwerk instellingen op zijn PC ligt.
Ik zit hier ook met het probleem, dat Scarlet niets van zich heeft laten horen. Ondanks dat mijn abo zou ingaan op 29 november, zit ik al sinds 27 november zonder telefoon en internetverbinding! (Online heeft me i.p.v. 1 december, voor het gemak maar al 27 november uit de lucht gehaald! Precies op ons feestdag, ik ben dus flink gedupeerd en ga ook een schadeclaim indienen!)
Daar heb ik ook minutenlang over moeten bellen, en elke keer de modem etc. moeten resetten. Totdat ik vroeg of ik niet "toevallig" al afgesloten was i.p.v. 1 dec. Bij verdere navraag, bleek dat inderdaad het geval! Excuus heeft de "online" meneer wel aangeboden, maar kon me verder niet helpen.\
Daarna meteen met Scarlet gebeld, waarom ik nog helemaal geen modem ed. van hun had ontvangen.
VRESELIJKE KS: ze kon zien, dat er nog niets was opgestuurd, wanneer wel, wist ze niet. Gewoon afwachten, voor hoelang kon ze niet vertellen.
Maandag weer gebeld met Scarlet. Mijn "pakket" lag inmiddels bij afd. "verzending" maar hoelang het zou duren, was nog steeds niet zeker!
Vandaag wéér gebeld: het pakket lag nog steeds bij dezelfde afd. Verder kon ze me niets zeggen/beloven. SCHANDALIG: dat ze niet weten, wanneer ik het krijg en WAAROM het niet op tijd kan/kon komen! Verder wilde/kon ze me ook niet zeggen, wie het wel wist. WAT EEN ROTZOOI!
Dit is echt om gek van te worden. Iemand suggesties, wat ik het beste kan doen om z.s.m. telefoon en internetverbinding, van WELKE provider dan ook te krijgen en zo deze ZOOI gewoon af te blazen? Het is echt afschuwlijk zonder huistelefoon. Ik zit momenteel bij familie te internetten.
@zebo Als je internet via adsl wil hebben dan zou ik vooral geen enkele opdracht tot wijziging geven want dan kan het zomaar een week langer duren vanaf het moment van wijziging. Het enige alternatief is internet en bellen via de kabel maar die zullen je ook niet gelijk morgen al kunnen aansluiten, dat zou je bij je kabelaar moeten navragen. Als je bij adsl wil blijven dan is het een kwestie van afwachten tot ze zover zijn.
› reageernet een bericht gekregen dat ik een ander sort modem opgestuurt krijg waardoor ik wel de betreffende snelheid zou moeten halen.Gisteren heb ik namelijk een mail gestuurd waarin ik aangegeven heb dat het misschien aan de modem/firmware zou kunnen liggen en of ze de settings van de modem op afstand zouden kunnen bekijken.Blijkbaar is dit inmiddels gebeurt.Hopelijk gaat de snelheid wel omhoog.Er is blijkbaar ook een meting gedaan en scarlet heeft bepaald dat 20mbit haalbaar zou moeten zijn op mijn adres.
› reageerlol scarlet had mij een adsl1 geconfigureerd modem opgestuurd deze heeft natuurlijk een max snelheid van 8mbit.Ik krijg nu dezelfde modem opgestuurd met adsl2+ firmware. Toen ik contact opgenomen had met de klantenservice stelde ik voor dat de beperking in snelheid misschien door een oude firmware zouden kunnen komen en of ze de configuratie remote zouden kunnen bekijken. Het rommelt aan alle kanten bij Scarlet.
› reageer@givemebeer
Leuk dat je er zelf nog de lol van kunt inzien. Deze lol was je bespaard gebleven als je gewoon bij je ouwe provider was gebleven... en dat zou toch zonde geweest zijn
Inderdaad zonde. Snelheid is nu hetzelfde als bij tele2 en ik ben van KPN af. Bespaard mij een hoop centen per jaar.
› reageerHoe weet je of je een adsl1 of een adsl2+ modem hebt?
Ik heb zo'n grijze copperjet broodtrommel ontvangen en heb dus ook het idee dat ik mn maximale snelheid haal.
Helaas is het probleem van de te lage snelheid niet alleen van Scarlet specifiek, maar (b)lijkt het bij vele providers voor te komen:
Nieuwsbericht
@rvh firmware was verkeerd. Dus scarlet heeft een modem opgestuurde wiens firmware adsl2+ ondersteund.Blijkbaar durfde scarlet de firmware niet op afstand te vervangen.Ik had het ook locaal kunnen doen als scarlet mij een link had gegeven.
› reageerMijn ervaringen met Scarlet zijn op zijn minst niet goed te noemen. Om eerlijk te zijn dramatisch slecht. Als je een beetje overweg kunt met computers is het wellicht interessant om alleen een Internet aanbieder te kiezen. Telfort (ook niet goed in het nieuws), of online (vroeger Orange) is voordelig en daar van hoor je in de regel minder slechte geluiden. Als je hier op het forum bij Voip kijkt, zou je ook zelf een provider kunnen kiezen. Zo bel ik via Internet (wat dus ook bij Scarlet en dergelijke is) voor circa € 3,15 per maand naar vaste nummers binnen Nederland. De aanbieders lijken goedkoop, maar als je het zelf kunt doen, bespaar je (veel) meer. Instellen van de apparatuur kan vrij eenvoudig zijn, echter dit is afhankelijk van het merk wat je kiest. Zo zou je voor minder dan € 25,00 helemaal klaar kunnen zijn. Ook je mobiele telefonie kosten zijn zeer drastisch te reduceren, maar is ook een kwestie van slim kiezen en combineren. In mijn geval bel ik regelmatig met het buitenland en kan ik via mijn provider mijn mobieltje doorschakelen. Zo bel ik naar de Verenigde Staten voor een Nederlands nationaal tarief. Het kan voor nog minder, maar ik weet niet of ik dit topic hiervoor mag gebruiken, om verkeerde post te voorkomen. Mijn advies is; Probeer uit je basis Internet verbinding te halen wat er in zit en bekijk en combineer de mogelijkheden.
› reageerPersoonlijk ben ik nu tevreden met scarlet.De heuvels zijn nu voorbij en netjes opgelost alleen de communicatie binnen het bedrijf was m.i niet bevredigend.
› reageerScarlet heeft vanmiddag zomaar gebeldd met de vraag of alles werkte. Ik schijn dus ook een 8mbit verbinding te hebben en volgens de technische dienst zou dit echt het maximaal haalbare zijn. Ik heb zelf niet met ze gesproken, maar ik zal er van de week nog eens achteraan bellen. KPN die de lijn is komen doormeten voor adsl heeft toch echt gemeten dat ik 13Mb kan halen hier.
Ik vrees dat ik dus ook een oude modem heb. Een vraagje: kan ik een ZyXel aansluiten? Gezien er geen software meegeleverd is, weet ik het dus niet.
Een vraagje: kan ik een ZyXel aansluiten?
Ja, je kunt een Zyxel (van Telfort/Compuserve) gebruiken. Je moet deze dan wel instellen op PPPoA, VPI = 0, VCI = 35 en je Scarlet username en password invoeren.
Dat is mooi, ik heb hiervoor Compuserve gehad en heb daar nog 2 Zyxel modems van liggen. Geen idee hoe ik die instellingen kan wijzigen, maar daar kom ik nog wel achter.
Eerst maar eens een keer met scarlet bellen voor opheldering over de 8Mbit
Mijn probleem met Scarlet is nog steeds niet opgelost!
Situatie:
Mijn Online abo, zou 1 december jl. aflopen en ik zou dan door Scarlet overgenomen worden.
Scarlet meldt mij dat ze ons "voor alle zekerheid" op 29 november zullen aansluiten op hun netwerk, zodat ik niet zonder internet en telefoon kom te zitten.
Prima... zou je denken.
Wat gebeurt er?
Scarlet besluit (buiten mijn medeweten!) ons, per 27 november aan te sluiten. Maar op 27 november kom ik tot mijn schrik erachter, dat ik helemáál geen internet/telefoonlijn meer heb!
Online weet niet hoe dat kan. Scarlet zegt, dat ze me pas per 1 dec. aan zullen sluiten(!)
2 December, na elke dag te bellen met Scarlet krijg ik eindelijk mijn modem, wat blijkt: Nummerportering is niet rond.
Zou ong. nog een paar dagen duren.
Wéér elke dag bellen, en ja hoor: 10 december, zou nummerportering plaatsvinden. Maar 10 december: Wéér niets!
11 December weer bellen: ticket wordt aangemaakt!
14 December weer niets, weer bellen. Wordt niet teruggebeld, krijg geen contact.
15 December: Als ik naar mijn huisnummer bel, knippert Phone 1 lampje, alleen de telefoon gaat niet over!
Bellen met Scarlet: "stopt u de stekker eens in Phone 2?"
Dat heb ik gedaan, maar daar heb ik zelfs een dode lijn. (hij knippert niet en ik kan ook niet uitbellen, bij Phone 1, WEL)
Waarschijnlijk is de modem niet goed, krijg ik te horen, ze wil me doorverbinden met de technische dienst en.... de lijn verbreekt.
Weer terugbellen, krijg ik iemand anders. HELE verhaal weer vertellen, na een lange tijd van wachten: ze gaat contact opnemen met de lijndienst, want waarschijnlijk is er iets misgegaan bij het overzetten v/d lijn. Ik antwoord: Maar uw collega, beweerde net, dat het aan de modem kon liggen, dus ik wil een andere modem.
DOET ZE NIET! Volgens haar ligt het niet aan de modem en "Phone 2 knop" zou het NOOIT doen, bij geen enkel ander modem, omdat ik maar 1 lijn heb.
Ik ben woedend, radeloos en vraag jullie: is het waar dat als je je telefoon aansluit in "Phone 2," en je hebt maar één aansluiting, DOET JE TELEFOON HET DAN NIET OF ZITTEN ZE GEWOON WEER UIT HUN NEK TE KLETSEN DAAR BIJ SCARLET?
Wat een onprofessioneel en ongeorganiseerd zooitje.
Ik ga hier een schadeclaim indienen, via mijn rechtsbijstandverzekering, want de schade die ik geleden heb, materieel en vooral IMMATERIEEL is zeer groot!
Als je zo,n BBned modem hebt dan doet phone 2 idd niets. Dat was ook het geval bij Alice indertijd. Ik kon de telefoon alleen op phone 1 zetten. Dat was dan wel via Vodsl. Als jouw telefoon via voip verbonden wordt moet je in de instellingen kijken van het modem en dan bij SIP 2 account. Daar zouden dan instellingen moeten staan die hetzelfde zijn als bij de SIP 1 account. Dan pas kan je via phone 2 verbinding maken. Sterkte er mee.
› reageerDank voor je reactie.
Zij het niet, dat ik helemaal geen verstand heb van dit soort dingen.
Ik zou dan ook niet weten hoe ik allemaal bij die instellingen kan komen en kijken. Mijn modem is een "Copper Jet." Weet niet of dat iets zegt?
Daar ben ik weer, met mijn leuke Scarlet problemen.
Ik heb 3 vragen:
Vraag 1: Ik heb bij het knopje "Phone2" een dode lijn. Is dit bij iedereen zo?
Dus kun je geen andere Voip aanbieders gebruiken om uit te bellen via deze modem?
Vraag 2: Mijn gewone Philips dect telefoon, doet het niet op deze modem.
Daarom ging mijn telefoon niet over!
Nu ik de gratis Siemens telefoon ingeplugd heb in de modem, kan ik ineens wél telefoontjes ontvangen.
Weet zeker dat mijn Philips dect telefoon het gewoon deed en doet, alleen met deze modem, dan deze telefoon WEL uitbellen.
De telefoon gaat echter NIET over als er telefoontjes binnen komen?
Maar als ik Phone 1 zie knipperen en ik neem de telefoon gewoon op, kan het ik gewoon contact en kan ik praten.
Wie herkent/snapt dit. Graag niet te technisch antwoorden, daar ik helemaal geen technische kennis heb.
Vraag 3: Biedt Scarlet niet gewoon nummerherkenning aan? Ik dacht dat dat standaard was tegenwoordig?
Ik krijg nl. geen nummers/namen te zien van de ontvangen telefoontjes.
De KS beweert, dat Scarlet zowiezo geen VOIP ondersteunt? Dus ik zou geen gebruik kunnen maken van Phone2 op de modem, voor uitgaande gesprekken, waar ik dan mijn Voip provider naar toe wilde leiden.
Toen ik zei, dat dat wel was beloofd dat dat kon, heeft ze aangegeven, ons telefoongesprek af te luisteren om te horen, of dat inderdaad was toegezegd.
Zo ja, moesten ze kijken naar een passende oplossing!
Vaak is het zo dat je niet direct met Scarlet contact hebt, maar met een call center wat voor Scarlet (en vaak ook voor anderen)werkt. Deze mensen hebben in de regel geen specifieke technische opleiding gehad om de moeilijkere problemen (waar die zich ook bevinden) te verhelpen. Even voor de duidelijkheid; We hebben het niet over domme mensen, maar mensen die niet bepaalde kennis en vaardigheden hebben om de vinger op de zere plek goed aan te kunnen wijzen. Zorg er daarom voor dat je het probleem duidelijk uit legt. Vaak wordt er niet (goed) begrepen waar / wat het probleem is, zodat er van alles wordt gedaan, behalve dan het oplossen van het "echte" probleem. De medewerker die je te spreken krijgt, dient er voor te zorgen dat het (technische) probleem bij de juiste mensen terecht komt. Wat ik niet begrijp is dat er wordt gezegd dat Scarlet geen Voip ondersteund. Raar, hoe bel je dan via Scarlet?! Eerlijker is het om te zeggen dat ze andere Voip providers niet ondersteunen en het modem dicht zetten om te voorkomen dat je zelf dingen gaat veranderen. De dames en heren verkopers beloven van alles om je binnen te halen. Tja en als ze niet kunnen nakomen wat ze hebben beloofd, dan is de koop / contract waarschijnlijk niet veel meer waard... maar om van ze af te komen. Bij mij was het een vreselijk drama, ik hoop dat het goed komt. Dat de Philips (dect) telefoon niet meer werkt, ligt niet aan Philips. Bij mij werkt geen enkele Siemens en wel Panasonic. Als ik mijn Siemens onder de arm neem naar de buurman doet hij het wel. Dit kan te maken hebben met bepaalde instellingen in het modem, of elders in de verbinding.
› reageerVoor zover ik weet is de telefoon verbinding van Scarlet via VoDSL ipv VoIP. Dat verklaart hun antwoord dat ze VoIP niet ondersteunen. Dat is gewoonweg een hele andere techniek, dus helemaal niet raar. Ik denk ook niet dat ze verplicht zijn om VoIP te ondersteunen. Dat is alsof je een auto met diesel-motor koopt en vervolgens van de fabrikant eist dat je ook op benzine moet kunnen rijden.
Als je per se via VoIP wilt bellen, dan kun je een apparaatje aansluiten achter het modem en daar vervolgens je telefoon op aansluiten. Maar het ontvangen van gesprekken zal altijd via VoDSL blijven gaan, omdat dat via Scarlet gaat.
Dat je telefoon niet werkt met het modem komt vaker voor. Je kunt de schuld bij Scarlet leggen, maar net zo goed bij de fabrikant van de telefoon. (het gaat om de wisselwerking)
En nummerbehoud; ik kan nergens lezen dat Scarlet dat aanbiedt, dus dan kan het kloppen dat je geen nummers te zien krijgt. Ik kan niet zeggen dat ik daar blij mee ben, maar ik kan ook niet zeggen dat ik voorgelogen ben.
Kortom, lijkt erop dat iemand heel boos is op Scarlet, maar in dit geval mijns inziens niet terecht. (behalve dan over het feit dat er te laat is opgeleverd)
Het klopt inderdaad dat er problemen kunnen zijn met diverse (dect) telefoons. Zoals ik al zei; Bij mij krijg ik een Siemens dect niet goed aan de praat en wel een Panasonic. Ik heb echt geen hekel aan Siemens, ze maken gewoon goede en (vind ik) mooie telefoons maar ja, als het niet werkt, dan heb je daar niet veel aan. Scarlet adverteert met nummer behoud, dus dat zal je dan wel waar moeten maken. Vodsl is inderdaad anders. Ik heb niet kunnen zien of zij hier mee werken. Persoonlijk vind ik dat daar ook de voorlichting niet helemaal deugt. Eigenlijk geld dat voor de meeste providers. Voor de gebruiker is er weinig verschil: Pak de telefoon, toets het nummer in en begin een gesprek. Mensen die bijvoorbeeld vanwege gezondheid problemen een persoonlijk alarm bij zich hebben, zijn beter af (vaak verplicht) met een PSTN / life line. Dat zie ik in de meeste advertenties niet meer terug. Je praat over hele verschillende technieken, waar de eind gebruiker vaak geen weet van heeft. Zo krijg ik het in mijn familie kring niet uitgelegd, dat het Internet+bellen abonnement wat ze hebben van KPN anders is dan een bel basis abonnement met adsl. (terwijl KPN dat op de site hoewel een beetje verstopt wel vermeld). En eerlijk is eerlijk, het gaat toch wel erg vaak mis bij de telecom bedrijven in het algemeen. Als je overstapt naar een nieuwe provider en je verteld dat aan je collega's of vrienden, dan wensen ze je bij voorbaat al sterkte toe. Daar is de branche niet bij gebaat.
› reageer@belspel
Nummerbehoud was ook geen probleem, ik denk dat @elyslam daar een foutje heeft gemaakt.
Het ging om nummerherkenning, wat ik dus niet meer heb.
En volgens @elyslam, mag ik daar niet over klagen, omdat dat inderdaad nergens is aangegeven dat dat bij Scarlet gewoon erbij zat.
Maar dat betekent niet dat ik er wel teleurgesteld over ben en eigenlijk gedacht had, dat dat tegenwoordig standaard was.
Maar blijkbaar dus niet.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de "onwetendheid" van mensen over een gewone PSTN/life line of een zgn. Vodsl aansluiting.
IK ben daar een goed voorbeeld van bijvoorbeeld.
Ik dacht dat het net zoiets was als de lijn van Online, het Net, etc.
Nooit gedacht dat je telefoon het dan ineens niet meer doet!
(tenminste, je kunt er wel mee bellen en gebeld worden, alleen gaat de telefoon nooit meer "over" wat normaal wel gebeurt. Als ik het phone 1 lampje zag knipperen, en de telefoon opnam, kon ik wel een gesprek voeren. Maar dat is natuurlijk niet te doen)
@elyslam: watvoor apparaat zou ik dan aan het modem kunnen koppelen, om toch via VOIP te kunnen bellen?
Probeer eens in te loggen op die copperjet modem via 192.168.1.1 of 172.19.3.1 (in de adresbalk van je internet explorer zetten en dan Enter) Dan kom je als het goed is in het inlogscherm. Je kunt dan proberen in te loggen met admin, admin of user, user (Username + Password) Als deze niet dichtgetimmerd zijn kom je dan in het menu van de Copperjet. Als je nergens iets over SIP vindt gaat het dus via VoDSL
› reageerExcuses, ik bedoelde inderdaad nummerweergave ipv nummerbehoud.
Het apparaatje dat ik bedoel is bv een Linksys SPA-3102. Voordeel daarvan is dat je de telefoon lijn vanuit het modem daarop kan aansluiten en vervolgens 1 telefoon op de Linksys aansluit. Zo kan je met 1 telefoon gesprekken ontvangen via Scarlet en bellen via VoIP.
@bcool
Met het nummer 172.19.3.1 kwam inderdaad een inlogscherm.
Heb kunnen inloggen. Inderdaad, kom ik nergens SIP tegen.
Dus dan gaat het over VoDSL en moet ik bijvoorbeeld een Linksys SPA-3102 (zoals @elyslam, aangeeft)kopen, om toch via VoIP te kunnen bellen?
Waar kan ik zoiets kopen en weten jullie misschien ook hoeveel zoiets kost?
Is de installatie ervan makkelijk?
Bedankt voor jullie hulp allemaal!
@zebo
Gepost door cnsmr op 30/11/2009 20:23
Alles netjes opgeleverd door Scarlet, kan m'n oude Compuserve modem (Zyxel) blijven gebruiken icm Budgetphone/Voipbuster
Dit staat op pagina 5 van dit draadje. Op marktplaats worden veel ZyXel modems aangeboden. Als je het telefoniegedeelte van Scarlet dan toch niet gebruikt zou je dus ook een modem als de Zyxel P-2602R-D1A ADSL2+ modem router VoIP 2 kunnen overwegen. Of als je draadloos wil de Zyxel P-2602HW-D1A Draadloze Modem & Router ADSL2+ VoIP IAD. Laatstgenoemde modem/router heb ik laatst op marktplaats kunnen kopen voor 35 euro. Je kunt dan beide SIP accounts zelf configureren.
Wil je toch liever een Linksys kijk dan even hier http://www.budgetphone.nl/shop/product_info.php?cPath=29&products_id=51 Misschien is dat wat voor je
De SPA3102 is ook verkrijgbaar bij Tijdhof en de Voipshop. Ik heb er een aantal al geprogrammeerd en werkt goed, maar let wel het is geen plug & play apparaat. Wil je een eenvoudig te programmeren telefoon adapter pak dan een Fritzbox Fon adapter. Deze ligt hoger qua prijs, maar is vele malen eenvoudiger in te stellen en bied voor de normale gebruiker genoeg mogelijkheden. De Linksys dien je helemaal voor Nederland in te stellen en je dient een dial plan te maken (bel plan hoe en met welke provider te bellen). Als je met de Linksys aan de slag gaat, lees vooral de forums door, daar staan mooie bel plannen en nuttige tips. Bij de Fritzbox hoef je geen dialplan te maken en staat standaard al goed ingesteld voor Nederland. Afhankelijk van de Voip provider die je kiest is het mogelijk om bijvoorbeeld je nummer mee te zenden. In mijn situatie: Als ik via Voip bel, wordt mijn KPN nummer mee gezonden. Men kan mij terug bellen op de KPN lijn. Een andere optie is als Scarlet doorschakelen ondersteund (*21), je de telefoon gesprekken van Scarlet door laat schakelen naar een Voip provider met telefoon nummer. Bij een provider als 12 Connect krijg je een gratis nummer en bij de Betamax mensen (Voipbuster en dergelijke), kost dat eenmalig € 1,00. Als dit een goede optie is, zou je ook met de Linksys PAP2T vooruit kunnen. Deze zijn goedkoper als de SPA 3102. Ik weet niet of Budgetphone de SPA 3102 al heeft voor geprogrammeerd, dit zou je kunnen navragen. Als ze dit al gedaan hebben, dan zul je weinig last hebben van instel problemen bij de Linksys en zal er dan ook een passend bel plan instaan. Nummer weergave kan net als de verschillende telefoon soorten een hardware probleem zijn, of een bepaalde instelling die niet geheel goed staat in een modem.
› reageerVandaag dan eindelijk alles werkend gekregen. Was een zware klus! Zou eerst 1 december opgeleverd worden, maar werd 17 december (geen idee waarom....???!!!). Daarna werd het modem, de dect en de router gestolen van de postbode dus moesten ze het weer opnieuw opsturen. Kerstvakantie zat ertussen dus was er 2 weken niet, maar toen ik thuiskwam kon ik een pakketje ophalen bij het postkantoor waar...... alleen het modem inzat en niet de router en de dectset.
Vandaag dan toch eindelijk alles binnen en gelukkig werkt het wel allemaal prima. Heb zelfs een Wifi-N router geleverd gekregen Ben ik de enige, of krijg je die sowieso al?
De router en de dect set worden apart nagestuurd. Dat was bij mij tenminste het geval.
Tot nu toe bevalt het me uitstekend, alleen vind ik scarlet wel erg traag met het porteren van mijn mobiele nummer. Dat is volgens mij nog steeds niet gedaan. Ook gaat mijn adsl maar tot 8mbit, waar ik reeds voor gemaild heb trouwens. Nog geen reactie gehad.
Zo, we zijn een half jaar verder. Ik ben benieuwd of iedereen nog tevreden is of dat er meerdere mensen zijn die last hebben van een lijn die af en toe wegvalt. Verder nooit een bericht gehad over de portering van mn mobiele tel.nr en mijn adsl is volgens mij ook nog steeds 8mbit?
› reageerHet heeft bij mij wel een tijd (2maanden) geduurd voordat ook telefonie werkte. Bij mijn broer en zus werkte alles wel goed vanaf dag 1.
Moet wel zeggen dat ik ondanks dat probleem toch tevreden ben over de service. Ik heb namelijk de totale abonnementskosten van die 2 maanden teruggekregen. Dit hebben ze zelf aangeboden.
Nu werkt alles al een tijdje goed (ook nummerweergave) en ik vraag me af of ik ooit ga overstappen. Een vaste lage prijs van 17,50 euro wordt namelijk niet snel overtroffen.
De snelheid van mijn lijn is inmiddels bijna gehalveerd van 1.4 mbyte/sec nu 800 kbyte/sec. Voor de rest ben ik wel tevreden.
› reageerIk ben tevreden over snelheid (ik haal 4 mbit in een gebied met alleen KPN netwerk) en zeker over de service.
Wel valt ook bij mij af en toe de lijn (tijdelijk) weg.
Ben zeer benieuwd of de prijs inderdaad blijvend is (is wel toegezegd)
Eergisteren even met Scarlet gebeld. Ik krijg een ander modem opgestuurd; had nu nog een oude blauwe Copperjet. Daarmee zouden mijn problemen opgelost moeten worden dus ik ben benieuwd.
› reageerBetaal je bij Scarlet nou 'doorbelasting lijnhuur' à € 9,95 per maand bij Scarlet One of Scarlet Family? Want als je alleen internet bij hun wil bestellen is dit blijkbaar wel het geval maar bij One of Family wordt mij dit niet duidelijk.
› reageerVolgens mij is het bij scarlet One inbegrepen. Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding destijds en betaal geen aparte lijnhuur aan KPN.
Even een vraagje voor de overigen: wat hebben jullie voor modem? Ik heb wederom een blauwe copperjet ontvangen namelijk...ter vervanging van de blauwe copperjet.
Ik kreeg ook een blauwe copperjet, maar gebruik de zyxel van telfort/compuserve.
› reageerEven een megabump! Niet dat ik de kans groot acht dat iemand het leest die 10 jaar terug hier ook was, maar toch :)
Afgelopen week lijkt er een einde gekomen te zijn aan dit abonnement. Bijna 10 jaar lang heb ik het gehad voor de beloofde 17.50 euro per maand. Nouja, het werd na de BTW-verhoging 17.80 euro per maand maar dat vergeef ik ze :)
Nu is Scarlet, Stipte geworden en verleden jaar overgenomen. En daarna bleef alles zoals het was, tot afgelopen week mn internet eruit lag en mij pardoes werd meegedeeld dat ik 27/3 naar Online overgezet zou worden!
En daar heb ik nu een klantnummer van en ben ik nu kennelijk klant van geworden. Waarbij mijn abonnement is omgezet kennelijk en waardoor ik nu de eerste 6 maanden 32.50 euro moet lappen, en daarna ruim 40 euro per maand :(
Nog meer trouwe honden hier? En, kan iemand me vertellen of dit zomaar mag en of een geschillencommissie wellicht iets kan doen?
WTF!?
AFAIK heb je het recht nu om het contract te beëindigen zonder boete oid, maar daar houdt het ook mee op.
› reageer[quote][b][url=https://www.telecomvergelijker.nl/forum/onderwerp/28674/scarlet_one_via_teletrends#r303244]hellum schreef:[/url][/b]
AFAIK heb je het recht nu om het contract te beëindigen zonder boete oid, maar daar houdt het ook mee op.[/quote]
Dat zal vrees ik ook gaan gebeuren, want ik ga niet akkoord met die prijsverdubbeling.
Haha, Grappig dat dit forum nog leeft. Na 10 jaar mag je niet klagen :
› reageer