Einde Compuserve ADSL

Ik krijg nu ook de hogere snelheid.

Vandaag ontvang ik nog de eerste Telfort factuur op Telfort email box. Grappig is er ook een dag abo kost (0,54 excl. btw) van 31/12/2009 op de factuur. Het is niet een grote bedrag. Ik vind dat Telfort niet echte netjes, omdat ik hele december abo al aan compuserve heb betaald.

› reageer

Vandaag brief binnengehad: mijn Compuserve ADSL abonnement wordt overgegenomen door Telfort. Van de informatie op de telfort-site blijkt dat Compuserver haar ADSL en inbel faciliteiten in Nederland staakt.

In de brief staat netjes dat je het abonnement kunt opzeggen voor 20 november, dan wordt het per 1 december beëindigd.

Voordelen:
* 20 mbit ipv 8 mbit

Nadelen:
* starttarief (5ct) bij vastbellen
* inflatiecorrectie

Mijn abo wordt omgezet naar 20 mbit Telfort inclusief vastbellen voor 19,95 (excl. lijnhuur). Prima aanbod, hoewel ik de scarlet aanbieding nog overweeg.

De toenmalige aanbieding: link
Meer informatie op de website van Telfort: link

› reageer

Ik heb de brief vandaag ook gekregen. Dat van die starttik betekent voor mij een forse verhoging van de kosten. Daarnaast wordt de helpdesk duurder en vrijwel zeker van slechtere kwaliteit (de helpdesk van CS was voor mij een goede reden om daar de afgelopen jaren te blijven).

Was Telfort ook geen KPN club die de prijzen aan de indexering van de prijzen koppelden en ieder jaar meer uit de klant proberen te persen?

Ik ben benieuwd of ik nu wel eindelijk een goede koperlijn naar de centrale kan krijgen. Compuserve kon daarin niets betekenen. Ik woon hemelsbreed nog geen twee kilometer van de centrale, maar het koper tussen centrale en mijn woonhuis legt een afstand van drie kilometer af terwijl diverse buren wel op 2 kilometer zitten. Tot nu kwam CS daar niet verder mee bij KPN. Ik blijf dus hopen.

› reageer

Triest dit, KPN kan er maar geen genoeg van krijgen om de spoeling voor consumenten steeds dunner te maken! Weer een concurrent minder, wanneer houden ze er nu eens mee op om alle concurrentie op te kopen? Sinds KPN alles is gaan opkopen is de trend van elk jaar lagere tarieven of voor dezelfde prijs flink hogere snelheden wel voorbij. Vanaf nu zal het wel steeds duurder worden elk jaar.

Dit aanbod van Telfort van 20 MB + bellen is tegenwoordig ook verhoogd naar 34,95 euro (was eerst 19,95) maar is speciaal voor de overstappers van Compuserve weer even voor het oude tarief om de klanten vast te houden (ik verwacht dat het na het eerste jaar ook omhoog gaat). Die 34,95 is dan wel inclusief onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland maar dat was vroeger ook voor de prijs van 19,95 euro net als destijds bij Tiscali wat nu Telfort is geworden. Zonder gratis bellen naar vast zal het na het eerste jaar wel worden verhoogd naar 24,95 voor ex Compuserve klanten.

Misschien is die nieuwe aanbieding van Scarlet wel een goed alternatief?

› reageer

Ik verwacht niet dat deze abo-kosten voor 1 jaar zijn. Familie van me is van 12move naar Telfort overgegaan en die betalen de oude prijzen nog, wel met 'inflatiecorrectie'.

Maar idd erg triest dat KPN weer meer van de markt in handen krijgt.

› reageer

Jammer... was wel tevreden over CompuServe (m.u.v. enkele kort op elkaar volgende onderhoudswerkzaamheden). Goede prijs (€20 incl. lijnhuur) voor goede snelheid (20 mbit/s) internet. Ga morgen maar eens Scarlet bellen om de overstap te regelen

› reageer

hoeveel (ADSL) marktkaandeel heeft KPN nu al? Meer dan 50%?
En dat keurt de OPTA gewoon goed? We weten toch allemaal dat KPN de prijzen gaat verhogen en weer monopolistisch gaat gedragen.

› reageer

nee dat zal wel meevallen kabel jongens en scarlet, online, alice ect nog zat keuze in nederland.

› reageer

Ik heb ook de brief ontvangen en vind het ook heeeel jammer.

Vooral onbeperkt bellen naar vast zonder startik was interessant.
Een poosje terug was Alice een goed alternatief hiervoor. Volgens mij één van de weinigen nog zonder die starttikken.

› reageer

Het kan goedkoper dan Alice hoor. Ik zou bij Telfort geen telefonie nemen maar je nummer porteren naar Budgetphone. Je kan daar voor 10 euro per jaar je nummer plaatsen. Dan heb je natuurlijk nog geen gratis bellen maar ben je al wel bereikbaar. Dan neem je bv. een account bij voipcheap en kun je gratis nationaal en internationaal bellen. Kost je dan 10 euro per 90 dagen dacht ik. Hier al in meerdere topics aangehaald. Je kunt bij Budgetphone trouwens onderling ook gratis bellen. Daarom heb ik geen voipcheap want ik belde toch alleen mijn vriendin op de vaste lijn. Nu hebben we de vaste lijn alleen maar voor bereikbaarheid voor mensen die ons gratis willen kunnen bellen.

PS je kan bij voipcheap ook voor 1 euro een nummer kopen begrijp ik. Dan wordt het geheel nog goedkoper maar heb je niet je eigen nummer.

› reageer

Ik heb de brief (nog) niet ontvangen. Momenteel heb ik alleen een 20mbit abo voor 19,95/m (incl lijnhuur). Weet iemand wat mijn aanbod wordt en wat op dit moment een goed alternatief is?
Mijn wensen: +10mbit/s, max€20/m (incl lijnhuur en aansluitk.).

› reageer

@giel

Dat pakket van je wensen heb je nu toch? Wat is nu je vraag?

› reageer

@giel: ik verwacht dat het bij jou hetzelfde blijft.

› reageer

Dat pakket van je wensen heb je nu toch?
Nog wel ja
Wat is nu je vraag?
Weet iemand wat mijn aanbod wordt?
Wat is op dit moment een goed alternatief?

Wanneer de prijs en snelheid gelijk blijft ben ik gerust.

› reageer

Scarlet lijkt mij dan op dit moment het beste alternatief. 20MB+200 minuten gratis naar vast inclusief lijnhuur voor 17,50 EURO.

› reageer

Linkje naar de aanbieding?

› reageer

staat in de startpost

› reageer

Heb er nog best lang naar zitten zoeken

Ik overweeg toch terug te gaan naar online ivm met hun newsserver.

› reageer

@dikkie Volgens mij is de Scarlet aanbieding via teletrends er niet meer.

› reageer

Dan bel je even met Scarlet en zeg je dat je na je aanmelding bij teletrends niets meer gehoord heb. Dikke kans dat ze je alsnog de aanbieding doen. Daarnaast wordt de scarlet-aanbieding nog steeds getoond op de site van teletrends en de link daar naar de aanbieding op scarlet.nl doet het ook nog.

› reageer

Ik had ADSL 8M van Compuserve. Volgens de brief van Compuserve, is het nu ADSL 20M van Telfort. Maar ik zie niets versnellen (bij www.speedtest.net). Ook er is geen brief van Telfort. Hoe weet ik dat of het nu bij Telfort of steeds bij Compuserve is?

› reageer

Ik heb nu sinds vandaag ook adsl via Telfort. Gisteren kreeg ik via www.watismijnip.nl nog te zien dat ik bij aol zat, vandaag zie ik Provider: telfort.nl staan.

› reageer

Bij mij is het ook omgegaan. Helaas geen hogere snelheid wat wel gesuggereerd wordt maar daarvoor zit ik te ver van de centrale . Ik denk dat de omzetting vannacht tussen 3:30 en 4:00 heeft plaatsgevonden want in die tijdsperiode heeft het SIP account (telefonie) zich steeds om de 3 minuten opnieuw aangemeld.

› reageer

Hier precies hetzelfde: vannacht (pijnloos) omgezet, maar geen snelheidsverhoging. Heb er een mail over gestuurd wanneer ik dit kan verwachten, maar nog geen reactie. Iemand al een belletje aan gewaagd?

› reageer

@yeahbaby het is zoals kranedo al melde dat als je te ver van de centrale zit dan kan het zijn dat je snelheid gelijk blijft. Ik heb dit zelf ook al meegemaakt. Indien je eerder bij Compuserve niet de volle 8 MB haalde dan zal je zeker geen verhoging in snelheid krijgen.

› reageer

Volgens mijn modem: Downstream-snelheid: 9120 kbps
Maximale lijnsnelheid: 20908 kbps (downstream)
Denk dus dat het een tandje sneller moet kunnen.

› reageer

Ik had ook 8MB bij Compuserve en zou 20MB krijgen, maar toen ik laatst de KS van Compuserve aan de lijn had en ook een vraag stelde over de komende snelheid bij Telfort, kreeg ik het antwoord dat het 8MB bleef.

Ik wacht de brief van Telfort wel even af, die m.i. toch wel lang op zich laat wachten. Dan zie ik het wel. Ik sta er toch erg kritisch tegenover.
Bevalt het niet dan ben ik met een maand weg. De vaste termijn heb ik al volgemaakt bij Compuserve.

› reageer

Compuserve heeft vandaag weer een keer ADSL abo-kost van mijn bankrekening overgemaakt!?

› reageer

De overgang naar Telfort heeft wat mij betreft zeker niet onder een gelukkig gesternte plaatsgevonden. Eergisteren echt uren storing gehad en helpdesk wist van niks: niet hoe het kwam, of er aan werd gewerkt of wanneer het ws opgelost zou zijn... Fijne organisatie dat Telfort! Enige kleine lichtpuntje is dat je, als je belt, niet meer torenhoog tarief hoeft te betalen. Bij Compuserve nooit storing gehad en nu dus zo'n beetje direct nadat Telfort zaakje heeft overgenomen. Snelheid die ik maximaal kan halen ligt vlgs mij rond 13Mb meestal zat ik rond 10/11Mb. Nu met Telfort is het bagger. Instabiele verbinding van 5 - 8 Mb. Als het niet snel verbetert trek ik volgende maand mijn kuierlatten.

› reageer

Vandaag heb ik een Telfort brief gehad. Ik heb nu wel Telfort Internet 20 Mb, volgens de brief. Ik had ADSL 8M van Compuserve. Maar ik zie nog steeds geen hogere snelheid (bij www.speedtest.net). Ik zit 400m van centrale. Ik krijg altijd 7,33Mb/s.

› reageer

@Pingping: de brief zegt bij mij dat ik de snelheidsverhoging in de loop van december kan verwachten (onderaan achterzijde brief, FAQ). Eind december moet de hele overgang afgerond zijn. Nog even wachten dus. Ik zit ook nog steeds op 8mbit.

› reageer

@yeahbaby: bedankt. Ik heb de achterzijde brief niet gezien. Dus weer wachten...

› reageer

Bij mij sinds vanochtend 20mbit.

› reageer

Compuserve vond waarschijnlijk dat ze genoeg klanten hadden overgedragen aan Telfort, want ze hebben ons abonnement per abuis afgesloten. Erg lekker, geen internet in de vakantie. En ieder bij compuserve heeft begrip dat het lastig is, maar niemand kan het oplossen... Wat een drama!!! Snel prepaid dongle van t-Mobile gehaald, factuur en andere onkosten declareren bij Compuserve.

› reageer

Ik hoop 't voor je, maar ik vrees toch van niet.

› reageer

Ik krijg nu ook de hogere snelheid.

Vandaag ontvang ik nog de eerste Telfort factuur op Telfort email box. Grappig is er ook een dag abo kost (0,54 excl. btw) van 31/12/2009 op de factuur. Het is niet een grote bedrag. Ik vind dat Telfort niet echte netjes, omdat ik hele december abo al aan compuserve heb betaald.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.