En het leek zo handig en makkelijk als ik wel eens wat zocht 'on the road' met iemands internet-mobieltje, dus ook ik aan de touchphone toen de ouwe kleine de geest gaf. Een samsung QWERTY a.k.a. B7610 Het is mij -1- maal gelukt voor 3 MB aan data te internetten via simyo daarmee (wifi bewust uitgezet)
En ik weet niet meer met welke settings, na een storing van windows mobile OS op de telefoon moest ik opnieuw beginnen. Op de simyo site staan allerlei verschillende samsung settings bij div. modellen en mijn telefoon staat er net niet tussen.. Het varieert van portalmmm.nl tot KPN of basicinternet, IP geen, 0.0.0.0, 10.10.100.20, poort (om en nabij..) 5402 9204 e.d. proxy, weet ik het ip niet meer van zo top of mind.
Dus ik hoop enorm dat iemand hier de simyo settings goed heeft op precies zo een telefoon, of andere verlossende tips..
Bij voorbaat dank.
Zojuist per e-mail:
Vanaf 19 november 2009 wijzigt Simyo haar tarieven voor `Internet op je mobiel´. Met deze dienst kun je bijvoorbeeld het laatste nieuws bekijken of je e-mail checken met je telefoon.
Simyo introduceert, naast een nieuw standaardtarief, een dag- en maandbundel voor internet op je mobiel. Zo ben je altijd online tegen scherpe tarieven! Vanaf 19 november kun je de dag- en maandbundel aanvragen via Mijn Simyo.
Tarieven per 19 november 2009:
Standaardtarief € 0,10 per 100kB
Dagbundel€ 1,- per 24 uur max 20MB
Maandbundel € 10,- per 30 dagen max 200MB
De huidige tarieven zijn:
Voor de eerste 1 Mb betaal je € 1,- en daarna kun je vrij internetten tot aan 10 Mb.
Gebruik je minder dan 1 Mb, dan betaal je 10 cent per 100 Kb. Simyo rekent af per Kb.
Gebruik je meer dan 10 Mb, dan betaal je vanaf 10 Mb weer 10 cent per 100 Kb. Simyo rekent af per Kb.
De nieuwe tarieven gaan overigens 19-11 in (niet 12-11). Vanaf dan dus de mogelijkheid om een dag- of maandbundel te kopen via Mijn Simyo.
Vandaag heeft elke Simyo prepaid klant bovendien een maandbundel cadeau gekregen. 200 MB gratis data dus, te gebruiken tot 19-11.
Ik vind het maar slapjes hoor dit , 10 euro voor 200mb datalimiet , sla ik maar even over. Denk dat dat wel beter kan deze tijd ........
› reageerDat is wel leuk, ik heb wel een Simyo kaart maar vond dit in de praktijk geen alternatief gezien het eerst niet kunnen gebruiken van internet op Simyo. Wat is trouwens de snelheid waarmee je online mag en is dit een bundel die voor de laptop gebruikt mag worden, dat zou namelijk pas echt een vernieuwing zijn die ik graag ook bij Simyo Nederland zou zien.
› reageerWel leuk, kan nu met me simyo kaartje t/m me verjaardag gratis Internetten (max. 200 mb)
Simyo maakt gebruik van de portalmmm, waar enkele beperkingen op zitten, waardoor je o.a. geen mail kan lezen en NS Reisplanner Xtra niet werkt.
Dat was iig de laatste keer zo.
portalmmm hoef je niet te gebruiken. (alleen bepaalde, iets oudere telefoons)
het APN: basicinternet
en alles werkt gewoon
weet/begrijpt iemand hier of in de nieuwe situatie je zondermeer tot 20MB per dag kan internetten voor 1 euro (ipv de huidige 10MB) ?
Of moet je perse zo'n dagbundel gevalletje 'kopen' ?
Zonder de Dagbundel betaal je volgens mij het Standaardtarief van € 0,10 per 100kB. In jouw voorbeeld ben je met de nieuwe tarieven dus duurder uit dan nu het geval is.
Mooi dat laatste zinnetje in de mail:
Wil je vanwege deze wijziging je aansluiting bij Simyo beëindigen? Dan kan dat heel eenvoudig en kosteloos door geen gebruik meer te maken van je prepaid aansluiting.
Met vriendelijke groet,
Het Simyo team
@Itsmeallright: De dagbundel (20 MB voor 1 euro) kun je via Mijn Simyo aanzetten (vanaf 19-11)
@Koen Snelheden: 128 kbps down / 64 kbps up… daar heb je niet veel aan met de laptop. Wie weet in de toekomst…
@PrinsStuff: Dat soort zinnetjes, daar ontkom je helaas niet aan in dit soort berichten..
Wat nieuwe info:
Het standaardtarief voor internet op je mobiel wordt 10 cent per 100 kB.
Met de dagbundel kun je 24 aaneengesloten uren internetten tot 20 MB voor € 1,-.
Verbruik je extra data buiten de bundel, dan wordt weer het standaardtarief gerekend.
Dus bij de maandbundel van 200 MB en de dagbundel van 20 MB betaal je voor elke MB extra 1,- !
De dagbundel is ws voor 24 uur, dit in tegenstelling tot KPN/Hi waar je dagbundel na activatie geldig is tot middernacht; 00:00 (dus altijd minder dan 24u)
@robert-jan: lees het eerste bericht van 123456 nog eens en dan jouw bericht...
› reageerhoe kan ik nu als ik onderweg ben zo'n dagbundel activeren, daarvoor moet ik eerst het internet op. Voordat ik 't dan ingesteld heb ben ik alweer een euro kwijt (plus het ongemak), voordat ik die 20 MB kan gebruiken.
geef mij de oude constructie maar weer terug...
10 MB voor een euro was (voor mij) een betere deal.
En het leek zo handig en makkelijk als ik wel eens wat zocht 'on the road' met iemands internet-mobieltje, dus ook ik aan de touchphone toen de ouwe kleine de geest gaf. Een samsung QWERTY a.k.a. B7610 Het is mij -1- maal gelukt voor 3 MB aan data te internetten via simyo daarmee (wifi bewust uitgezet)
En ik weet niet meer met welke settings, na een storing van windows mobile OS op de telefoon moest ik opnieuw beginnen. Op de simyo site staan allerlei verschillende samsung settings bij div. modellen en mijn telefoon staat er net niet tussen.. Het varieert van portalmmm.nl tot KPN of basicinternet, IP geen, 0.0.0.0, 10.10.100.20, poort (om en nabij..) 5402 9204 e.d. proxy, weet ik het ip niet meer van zo top of mind.
Dus ik hoop enorm dat iemand hier de simyo settings goed heeft op precies zo een telefoon, of andere verlossende tips..
Bij voorbaat dank.