T-Mobile[T-Mobile] T-mobile doet moelijk bij unlocken

@Bommeltje..
In iets andere woorden heb ik al een reactie (31/10/2009 21:14) geplaatst in dit topic, met dezefde strekking als Bazzjuh. Mooi dat het nu is opgelost.
Over het probleem dat de site het niet zag, of de klantenservice, goede vraag, zou niet weten hoe dat kan, wellicht dat bepaalde batches toestellen ontbreken oid.

› reageer

Ruim een jaar geleden kocht ik bij T-Mobile een prepaidpakket met een Nokia 1209. Afgelopen maandag vroeg ik via hun website de unlockcode aan en kreeg de reactie dat het toestel niet door T-Mobile geleverd was.
Mailtje gestuurd, maar tot en met vandaag geen reactie. Klantenservice gebeld, ca. een kwartier in de wacht gehangen, toen met een vriendelijke dame gepraat die ook zei dat het toestel niet van T-Mobile kon komen Toen ik erop wees dat het toestel in een T-Mobile doos was gekocht, dat er op de achterkant een T-Mobile logo staat en dat het alleen werkt met een T-Mobile simkaart begon ze toch terug te krabbelen. Nu moet ik wachten op een reactie van de afdeling "after sales" en de dame van T-Mobile zei dat dat wel een tijdje kon duren Heeft iemand met T-Mobile een soortgelijke ervaring gehad?

› reageer

Tja, hun reactie "is geen TM toestel" vind ik wat kortdoordebocht. Worse case: Waarschijnlijk gaan ze je vragen het toestel op te sturen zodat zij m met kabel kunnen unlocken

› reageer

Waarom geld betalen voor iets dat de provider gewoon dient te leveren??

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad met Orange & n motorola. ik heb het eigenlijk opgegeven. Orange zei dat ze die telefoon niet verkocht hadden, telefoon was via superdeal.nl besteld, dus dat zou kunnen kloppen, maar zij verwezen me door naar orange. Beiden bleven beweren dat ik bij de ander moest zijn, en uiteindelijk heb ik het maar opgegeven

› reageer

Verplaatst naar T-Mobile

› reageer

@DeSteef: of ze maken een tientje over, zodat je de telefoon kunt laten unlocken in een willekeurige Turkse telefoonwinkel!

› reageer

nette oplossing! creatief!

› reageer

@Bommeltje
Ik zou naar de T-Mobile SHOP gaan.
Neem dan wel de telefoon, de doos, de simkaart, het aankoopbewijs en alle overige gegevens mee.
Hier moet dan een oplossing voor zijn lijkt mij toch.
De aanhouder wint.

› reageer

@Menich:
Dank je voor het meedenken. Voor mij ligt het niet zo voor de hand om meteen op goed geluk naar een T-Mobile winkel te gaan, want de dichtstbijzijnde is hier zo'n 25 km vandaan. Ik wacht even op de reactie van T-Mobile [hebben ze beloofd] en daarna is een bezoek aan zo'n winkel misschien de volgende stap. Ik doe dat trouwens alleen als T-Mobile mij belooft dat ze me in zo'n winkel kunnen en zullen helpen.

T-Mobile is wettelijk verplicht om mij gratis die unlockcode te geven en ik heb niet zo'n zin om meteen allerlei kosten te gaan maken omdat zij hun administratie niet op orde hebben.

› reageer

@Bommeltje..
Creatief googlen doet wonderen.
Zoek eens op 't-mobile unlock afdeling'
Daar vind je onder de eerste link wel een nummer waar je meer info kunt krijgen lijkt me zo.

› reageer

@Joerie
Het hele probleem lijkt te zijn dat T-Mobile beweert dat het toestel niet van hun komt. Ze kunnen blijkbaar de IMEI-code niet vinden in hun administratie en dus ook de unlockcode niet. Daar zal de T-Mobile unlockafdeling ook weinig mee kunnen beginnen, denk ik.

› reageer

@Bommeltje
Niet geschoten is altijd mis.

› reageer

'Bij T-Mobile gekocht'. Hoe heb je dat precies gedaan ?Via de T-Mobile website ?

› reageer

@7110
Nee, niet bij T-Mobile zelf. Het was een prepaidpakket van T-Mobile, dat ik heb gekocht bij Intertoys. Het zat in een doos van T-Mobile, er zat een simkaart van T-Mobile bij en op de achterkant van het toestel staat het logo van T-Mobile.

› reageer

In geval van problemen met wat dan ook moet je altijd gaan klagen bij de winkel die je het product heeft verkocht. In dit geval is dat dus Intertoys.

› reageer

@7110: formeel is dit natuurlijk correct. Je kunt je afvragen of dit in de praktijk ook werkt ...

› reageer

Natuurlijk, Pinokkio, maar de TS heeft zich reeds tot T-Mobile gewend. Dat is formeel niet correct en het werkte in de praktijk ook niet.
Op naar de Turkenwinkel en de 'factuur' indienen bij de hoofdzetel van Intertoys, zou ik zeggen (na natuurlijk eerst contact te hebben opgenomen met Intertoys).

› reageer

Kan je nu eigenlijk al vertellen dat aankloppen bij Intertoys em niet gaat worden

› reageer

Naar Intertoys gaan lijkt me idd tijdsverspilling, het zou wat anders zijn, wanneer het toestel defect zou zijn, maar in dit geval is het de provider, die door de OPTA verplicht is, na een jaar de unlock-code te geven, niet de verkoper.
Dus zal Intertoys je weer naar T-Mobile verwijzen.

› reageer

@bommeltje:
Even voor de zekerheid nog wat vraagjes. Als dit allemaal gesneden koek voor je is, dan excuses daarvoor:
- klopt het imei-nr dat je doorgeeft wel? Als er namelijk ook maar 1 cijfer afwijkt, dan wordt deze al niet meer door de database herkend. Controleer het zowel met de code in het toestel als met de optie *#06#.

- Is het toestel ooit omgeruild of gerepareerd? Want dan kan er een ander binnenwerk inzitten met een afwijkende imei-code. Dit soort toestellen worden dan geleverd via het reparatie-centrum, en komen daardoor mogelijk niet voor in de centrale database van T-Mobile.

- en volgens mij zijn er gewoon procedures om de codes alsnog op te vragen bij de fabrikant, wat volgens mij inderdaad door de afdeling aftersales wordt gedaan. Dat kan alleen inderdaad wel een paar weekjes duren in het slechtste geval. Ik zou hoe dan ook de reactie van T-Mobile afwachten.

› reageer

Ik had toevallig exact hetzelfde probleem met het unlocken van mijn Nokia 1209 bij T-Mobile. Eerst per mail, daarna gebeld naar de KS het toestel kwam niet voor in het bestand. Van de KS het tel nummer 070-3056007 van de sim unlock helpdesk gekregen. Zij konden na even zoeken wel ergens de Unlockcode opduiken en binnnen 5 min per mail toezenden.

› reageer

@bazzjuh
Dank je wel, een gouden tip! _/-\o_ Ik heb zojuist gebeld met het nummer dat je noemde en de dame die ik aan de lijn kreeg heeft stap voor stap de unlockprocedure met me doorgenomen. Het toestel is nu simlockvrij.

› reageer

Nog een opmerking tot besluit:
Mijn unlockprobleem is uiteindelijk netjes opgelost. Ik blijf het wel vreemd vinden dat de klantenservice van T-Mobile en de speciale unlocklink op hun website het IMEI-nummer van mijn toestel nergens konden vinden, terwijl de unlockdienst van T-Mobile in Den Haag er wel snel bij kon.

› reageer

@Bommeltje..
In iets andere woorden heb ik al een reactie (31/10/2009 21:14) geplaatst in dit topic, met dezefde strekking als Bazzjuh. Mooi dat het nu is opgelost.
Over het probleem dat de site het niet zag, of de klantenservice, goede vraag, zou niet weten hoe dat kan, wellicht dat bepaalde batches toestellen ontbreken oid.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.