Bellen onmogelijk voor klanten Lycamobile

Dan snap ik nu waarom we al weken zonder beltegoed en ruim een maand zonder Lyca simkaarten zitten. En dan snap ik ook waarom steeds meer mensen er naar vragen, en zeggen dat ze het nergens kunnen kopen.

-edit- Ook online lijkt het beltegoed al bijna niet verkrijgbaar te zijn.

› reageer

Bellen onmogelijk voor klanten Lycamobile

Dat komt doordat T-Mobile, bij wie Lycamobile netwerkruimte huurt, heeft besloten de dienstverlening te stoppen wegens een betalingsachterstand. Dat maakte T-Mobile woensdag bekend.

Volgens T-Mobile gaat het om een betalingsachterstand van ''tientallen miljoenen euro's''. Lycamobile beschikt zelf niet over een netwerk.

Als T-Mobile de dienstverlening stopt, kunnen klanten van Lycamobile nog wel sms'jes en telefoontjes ontvangen. Zelf bellen of tekstberichten versturen wordt dan echter onmogelijk.

Lycamobile heeft nog geprobeerd afsluiting te voorkomen door de Opta in te schakelen. Maar volgens de toezichthouder op de telecommarkt is de actie van T-Mobile niet in strijd met wettelijke verplichtingen.

Beltegoed
Opta stelt dat Lycamobile zijn klanten via een sms'je ervan op de hoogte moet stellen dat ze afgesloten worden. Als de klanten overstappen naar een andere aanbieder moet T-Mobile ervoor zorgen dat abonnees hun telefoonnummer kunnen meenemen.

Voor mensen die nog beltegoed hebben bij Lycamobile bestaat de kans dat ze dit verliezen.

Op de website van ConsuWijzer, een adviessite van de overheid, staat dat deze mensen het beltegoed het beste zo snel mogelijk kunnen opmaken of klagen bij de klantenservice van Lycamobile om zodoende te proberen gecompenseerd te worden.

Bellen voor minder
Bij Lycamobile was de klantenservice woensdag echter buiten werking. Het is onduidelijk hoeveel Nederlanders bellen via het telecombedrijf.

Bron: nu.nl
Bent u klant van Lycamobile? En belt u via het netwerk van T-Mobile? Dan bestaat de kans dat u vanaf donderdag 5 november 2009 om 16:00 uur niet meer kunt bellen of sms'en. U kunt dan wel nog gebeld worden, sms'jes ontvangen en naar het 112 alarmnummer bellen. Als dit gebeurt, moet Lycamobile u daarover van tevoren informatie sturen.
Waarom kan ik straks misschien niet meer bellen of sms'en?

Als u wordt afgesloten, is dat een gevolg van een zakelijk conflict tussen Lycamobile en netwerkeigenaar T-Mobile. Het gaat over een betalingsachterstand van Lycamobile aan T-Mobile.
Wat kan ik doen om gewoon te blijven bellen en sms'en?

Wilt u zo snel mogelijk weer kunnen bellen? Dan raadt ConsuWijzer u aan een nieuwe aanbieder te zoeken voor mobiele telefonie. U kunt weer een prepaidkaart nemen of kiezen voor een abonnement.

Let op: u kunt ook opnieuw bij Lycamobile klant worden. Maar dan op een ander netwerk. Neem contact op met Lycamobile voor de mogelijkheden.

Bron: consuwijzer

› reageer

nou duidelijk verhaal dus, de boel gaat op de fles.
Zsm dus je tegoed opmaken en een portering aanvragen als je het nummer wilt behouden.

› reageer

Dan reist nog de vraag of Lycamobile onder een andere bedrijfsnaam opereerde op het t-mobile netwerk als op het vodafone netwerk. Ik vind het een beetje tegenstrijdig dat Lycamobile juist met allerlei nieuwe acties komt, en nog nieuwe nummerblokken van opta heeft toegekend gekregen en dat het dan ondertussen failliet zou zijn. De variant via vodafone loopt dus blijkbaar nog wel. Zou het kunnen dat t-mobile dit doet omdat Lycamobile is verandert van netwerkleverancier om het bedrijf dwars te zitten?

› reageer

Lyca draait ook al op vodafone netwerk.

Dat het dus failliet gaat lijkt me te voorbarig en te veel onrust stoken. Heb je inhoudelijke informatie op dat gebied?

› reageer

er van uit gaande dat de domeinnaam geregistreerd werd ten tijde van de lancering van Lycamobile, in het t-mobile tijdperk dus, komen we op het volgende uit:
de domeinnaam is geregistreerd door lycatel services limited. Dit is waarschijnlijk ook het bedrijfsonderdeel wat zaken deed met t-mobile. De nummerblokken van Lycamobile, die bij vodafone zijn aangesloten, horen bij Lycamobile Netherlands limited. Een ander bedrijf dus, overigens zijn ze beide niet in Nederland gevestigd. Dus zelfs als de lycatel Limited failliet gaat kan de lycamobile Netherlands limited zijn activiteiten gewoon voortzetten op het vodafonenetwerk.

› reageer

De grap is even dat wanneer ik een rekening niet betaal bij provider A, dat ik dan zeer waarschijnlijk ook geen aansluiting meer krijg bij provider B ...

Veel te eenvoudige gedachte natuurlijk, maar waar rook is is vuur.

› reageer

Daar heb je gelijk in. Maar als provider b nog niet weet dat ik mijn rekeningen niet betaald heb aan provider a zal provider b zijn contract met mij niet zomaar ontbinden zolang ik hem netjes betaal. Dus zolang Lycamobile Vodafone nog wel betaalt zal Vodafone niet stoppe met de levering aan Lyca

› reageer

Vreemd genoeg is op de site van Lycamobile hier nog niets over te vinden. Jammer, weer een MVNO minder.

› reageer

...rare is dat lyca al maanden bezig is alle klanten over te zetten naar het Vodafone netwerk... Of het was een vooropgezet plan... lijkt mij dat Vodafone dan nu ook wat extra garanties vraagt...

› reageer

Ze willen dat alle klanten hun nummer overzetten naar de nieuwe simkaarten die gebruik maken van het Vodafone netwerk.
Door de afsluiting bij T-Mobile worden klanten hier toe gedwongen, alleen had Lycamobile dit natuurlijk allemaal voor kunnen zijn als ze hun klanten beter hadden geïnformeerd. Over de omzetting.
Wel wordt er op de website's vermeld dat alle acties zolas extra beltegoed alleen gelden op de nieuwe simkaarten, dus actieve gebruikers zijn wellicht al over.

Meer info over de omzetting: (beltegoed wordt ook overgezet)
http://www.lycamobile.nl/migration.aspx?lang=NL

Zelf heb ik een GT Mobile sim, voor erbij.
Met hun kon je Free roamen binnen West-Europa, verder zijn de simkaarten van binnen hetzelfde dus zal ik deze ook kunnen omzetten naar Lyca. Want op de www.gtmobile.nl zie ik niks over de migration staan.

› reageer

Op de site van de OPTA zijn de besluiten te vinden en terug te lezen over het huidige conflict tussen T-Mobile en Lycamobile:
BESLUIT
7) Het college besluit, gelet op het vorenstaande en op artikel 6.3 Tw, met toepassing van artikel 12.5 Tw:
a) T-Mobile te gelasten zich te onthouden van kortdurende onderbrekingen van de dienstverlening aan klanten/abonnees van Lycamobile;
b) aan T-Mobile toe te staan om niet eerder dan 3 werkdagen nadat zij Lycamobile daarover schriftelijk en gemotiveerd op de hoogte heeft gesteld, haar dienstverlening aan klanten/abonnees van Lycamobile, die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile, te beëindigen, dan wel gedeeltelijk te beëindigen in die zin dat het voor die klanten/abonnees niet meer mogelijk is te bellen, met uitzondering van het noodnummer 112, of SMS-berichten te versturen, maar dat zij nog wel gebeld kunnen worden en SMS-berichten kunnen ontvangen;
c) Lycamobile te verplichten haar klanten/abonnees, die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile, individueel en binnen uiterlijk 2 werkdagen nadat zij een schriftelijke mededeling als bedoeld onder b) van T-Mobile heeft ontvangen, op objectieve wijze over deze beëindiging van de dienstverlening te informeren en te wijzen op de mogelijkheden de dienstverlening bij een andere aanbieder af te nemen. Bovendien dient Lycamobile voormelde klanten/abonnees te informeren over welke diensten nog wel geboden kunnen worden - voor zover nog diensten worden geboden - als een klant/abonnee van Lycamobile niet zou besluiten bij een andere afnemer af te nemen.
d) Lycamobile voorts te verplichten de tekst waarmee zij haar klanten/abonnees informeert als bedoeld onder c) 1 werkdag dag tevoren ter goedkeuring voor te leggen aan het college;
e) met toepassing van artikel 3.47 Algemene wet bestuursrecht de nadere motivering van dit besluit binnen een week na dagtekening ervan aan partijen toe te zenden.

HET COLLEGE VAN DE ONAFHANKELIJKE POST EN TELECOMMUNICATIE AUTORITEIT

› reageer

GT is ook aan het overzetten

Upgrade your old GTMobile SIM to New GTMobile SIM

En het nummerporteren van t-mobile lyca naar voda lyca is een ramp wacht al een maand erop en ze zouden ermee bezig zijn.....

› reageer

Jammer want ik gebruikte GT voor free Roaming receiving, kon gratis gebeld worden in Europese landen op een Nederlandse mobielnummer.
Dat zal nu ook wel over zijn.

Bron: http://212.58.141.59005/GTMWhatWeCostNL.htm

› reageer

Lycamobile legt beslag op 15 miljoen schuld

wordt een ingewikkeld juridische verhaal met 2 Lycamobile partijen vs T-Mobile

› reageer

ook met de opmerkingen in het topic Lycamobile en GT Mobile problemen met opwaardeerkaarten is de recente opmerking bij bovenstaande al wat oudere link wel erg interessant:

JaapStar op Donderdag 28 Januari 2010 12:14
image

Dit verhaal krijgt nog een staartje. Wellicht haal ik nu een te oud bericht op, maar ik heb begrepen dat T-mobile afgelopen maandag een beslaglegging heeft gedaan op de tegoeden van lyca. Beltegoedcodes raken bij de groothandels uit voorraad en Lycamobileklanten zullen waarschijnlijk in de loop van volgende week algeheel niet meer kunnen opwaarderen. Het verbaast mij dat dit het nieuws nog niet heeft gehaald.

› reageer

Dan snap ik nu waarom we al weken zonder beltegoed en ruim een maand zonder Lyca simkaarten zitten. En dan snap ik ook waarom steeds meer mensen er naar vragen, en zeggen dat ze het nergens kunnen kopen.

-edit- Ook online lijkt het beltegoed al bijna niet verkrijgbaar te zijn.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.