T-Mobile[T-Mobile] [01-2010]Tariefswijziging/Nieuwe Relax abonnementen

T-mobile grenzeloos is ook aangepast. Starttik naar 0,79 euro, bellen binnen zone 1 voor thuistarief, gebeld worden 0,79 euro per gesprek en SMS eindelijk weer het 'gebruikelijke' tarief van 0,13 euro. Volgens medewerkster klantenservice gewoon uit de Flex-bundel, niet terug te vinden op de site. Zeker voor gebeld worden niet een ongunstige verandering naar mijn idee.
link

› reageer

Op Tweakers.net is zaterdag een draadje gestart met de volgende inhoud:

iemand kreeg in de t-mobile shop te horen dat nu verlengen niet verstandig is omdat er per januari een tariefsverlaging aankomt. De klant zou zich anders bekocht voelen. De shops zouden nu geen verkooptarget meer hebben om klanten ook zonder financiële gevolgen voor de shops zelf te kunnen voorlichten.
Verder zou er een spetterende nieuwjaarsactie in het vat zitten. Altijd leuk natuurlijk, maar ik ben juist nu aan verlengen toe. Weet hier iemand al meer van?
linkje naar het topic: tweakers

› reageer

Ik weet er nog niets vanaf, maar ik ga zeker nog even wachten met verlengen nu (wou dit eigenlijk nu al doen, maar helaas besloot t-mobile om de prijzen van mijn voorkeurstoestel (vario V) met een euro of 150 omhoog te gooien). Tariefsverlaging is dan wel terecht m.i. Ik ga me niet kaal laten plukken
Bedankt voor de tip

› reageer

Een tariefsverlaging zou wel leuk zijn, maar het zal dan vast om de minuutprijs gaan. Belangrijker vind ik de toestelsubsidie/netwerk korting, welke de laatste maanden bij T-Mobile aanzienlijk was afgebouwd. Ook het verleng aanbod is momenteel helemaal pet. Deze ervaring was i.c.m een abo met een (waarschijnlijk) lage klantenwaarde, maar hoe goed de aanbiedingen (bij hetzelfde abo/belgedrag) in het verleden waren, hoe slecht waren deze nu.

› reageer

Ik geloof er allemaal maar weinig van.
Als je die thread leest, geloof je nou echt dat een Verkoper in een winkel zegt, nee koop maar nu niet...want...

"Ons hoofdkantoor heeft ons gemeld dat we alle klanten moeten informeren over aankomende prijsverlagingen begin volgend jaar"

Dit is al helemaal lachwekkend.. zoiets gebeurt echt niet.

Maar ja wie weet...we merken het vanzelf.

› reageer

Het is raar dat zoiets anderhalve maand vantevoren, voor de drukke kerstperiode, gezegd wordt. Ik kan me voorstellen dat zoiets gezegd wordt als zoiets niet verder dan een week in de toekomst ligt, maar niet als zoiets nog zover in de toekomst ligt.

› reageer

Klinkt als een broodje-aap verhaal, maar als het waar is ben ik benieuwd naar de acties die er dan vast gaan komen om de huidige klanten tevreden te houden!

› reageer

Lijkt mij zeeeeeeeeeeeeer sterk voor t-mob zou handig zijn om eventueel klagende klanten een coulance aan te bieden, dan nu niks te verlengen. Je zou eerder zeggen dat de verkopers geen provisie meer vangen en misschien pas in januari weer wel ?

› reageer

Ik betwijfel serieus of het waar is maar ik deel het toch met jullie.

Ik hoorde van iemand die in een T-Mobile shop werkt dat er geen geld meer is voor nieuwe toestellen dit jaar. Hierdoor moeten ze klanten vragen om in het nieuwe jaar terug te komen?! Volgens hem is er jaarlijks een bepaald budget voor toestellen beschikbaar en dit zou nu op zijn. Er is dus meer verkocht dan werd verwacht? Op mijn reactie dat er dan gewoon wat geld bij moet (de dure decembermaand komt eraan!) haalde hij zijn schouders op. Daarnaast moeten verkopers ook targets halen wat in dit geval dus lastig wordt. Daar wist 'ie ook niets op te zeggen. Hij wist ook al niets van een eventuele tariefsverlaging of betere acties in het nieuwe jaar.

Hij komt wel vaker met halve waarheden aanzetten waardoor bij mij de vraag rijst: Wat is er nou wel waar van zijn verhaal?

› reageer

Ik las ook inderdaad ergens een verhaal dat iemand op een toestel zou wachten, wat alsmaar niet geleverd werd.. was niet op voorraad blijkbaar.. vroeg vervolgens naar een ander toestel, bleek dat er helemaal geen op voorraad was! zou dus kunnen kloppen...

maar ik vind het een vreemd verhaal.. het is toch juist perfect als je alles verkocht hebt? veel beter dan met restvoorraden blijven zitten? kun je toch weer nieuwe inkopen van het geld dat je verdiend hebt? of ben ik nou zo dom... of zijn ze zo afhankelijk van het geld wat over 2 jaar is uitgesmeerd door een contract wat iemand is aangegaan? zitten in mijn ogen toch ondanks alles nog wel behoorlijke winstmarges op een toestel

› reageer

Ik denk dat T-mobile inderdaad door hun budget zijn, maar ook dat de verkopers geen provisie ontvangen op verlengingen, dus ze inderdaad liever in januari willen verlengen om toch provisie te ontvangen....

› reageer

Juist als ze aan het eind van het jaar bepaalde targets willen binnen fietsen kun je vaak lachen, al dacht ik dat de jaarafsluiting bij sommige (of alle) providers eind februari is.

› reageer

het zou met niet verbazen als de afschrijving van vroegtijdig beëindigde Orange abo's + toestel qua niet lonende toestelkorting van het jaarbudget voor kortingen af gegaan zijn. Wel een situatie die T-Mobile zelf gecreëerd heeft.

› reageer

We moeten inderdaad niet vergeten dat je als mobiele provider best het nodige voor je klanten "voor moet schieten". Al die telefoons die je al dan niet bijna gratis krijgt moeten wel betaald worden.

Zou mij niets verbazen wanneer door het in de markt zetten van enorm dure toestellen (T-mobile als groenteboer met appels) waarvan de opbrengsten nog lang op zich laten wachten er wat liquiditeitsproblemen kunnen ontstaan.

Maar met de decembermaand als traditioneel de beste maand van het jaar kan ik mij absoluut niet voorstellen dat Deutsche Telekom niet even ergens wat geld regelt.

› reageer

Bij mij komt toch vooral broodje aap als reactie op. Een provider met een paar miljoen betalende klanten kan toch wel wat extra toestelbudget regelen?

Toch kan er iets inzitten. Toen ik mijn KPN bundel wilde opzeggen drong de verkoper ontzettend aan om toch met KPN door te gaan aangezien er zeer binnenkort wijzigingen aan kwamen waardoor ik er toch weer vanaf zou kunnen. Dat heb ik toen afgedaan als broodje aap en verkoop praatjes. Gewoon de opzegging in laten gaan. Tot ik enkele weken later door KPN gebeld werd met de mededeling dat ik op kon zeggen vanwege wijzigingen. Jammer dat ik toen nog slechts 1 week abonnement te gaan had.....vooral als de T-Mobile verhalen van verschillende richtingen komen, dan zal de basis mogelijk wel kloppen. Ik ben benieuwd wie hier meer over te weten komt.

Of is er misschien heel wat anders aan de hand: gaat T-Mobile door verminderde concurrentie na het samengaan van de netwerken nu opeens korte metten maken met toestelsubsidies en zijn ze in stilte aan het uitverkopen?

› reageer

Ik had hier al van de slechte verlengings deal gepost bij mijn 1e abo. Een paar dagen terug heb voor het 2e abo ook de verlengings deal kunnen opvragen. En dezelfde slechte deals! (dwz 10,- extra toestelkorting t.o.v nieuw!!). Nou bel ik met dit abo eigenlijk regulier nooit en internet weinig. Totaal maak ik €40,- maandelijks over, waarvan 30,- voor het 2de abonnement waarvan 10,- is voor internet (slechts <50MB p.mnd.)

Nou vind ik het niet heel erg, ik wilde toch al over op Ben, aangezien me toestellen nog goed zijn. Maar het verschil met een jaar geleden (en zeker twee jaar geleden) is groot. Destijds kreeg ik zulke geweldige aanbiedingen dat ik naast lopende abo's (gem. 2) ook bij T-Mobile 2 abo's had verlengd. Ik vind het wel leuk worden als het in januari of februari beter wordt. Maar als ze veel klanten zulke verlengings aanbiedingen doen (ben misschien een uitzondering) verwacht ik dat er veel zullen weglopen. Denk dat er genoeg andere provider 40,- p.mnd willen verdienen. Slechte klantenwaarde of niet.

› reageer

Afgelopen zaterdag werd mij hetzelfde geadviseerd in een T-mobile winkel om te wachten tot januari voor verlenging.

› reageer

Opvallend; levertijd alle toestellen bij t-mobile.nl bij verlengingen is opgelopen tot 2 - 4 weken. Voorraad tekort?

› reageer

Aan een vriend van mij is hetzelfde geadviseerd (wachten tot januari) bij het verlengen van zijn abonnement. Ik geloof er wel in.

› reageer

done

› reageer

Ik geloof stiekem ook wel wat in dat verhaal van dat het geld voor nieuwe toestellen een beetje begint op te raken. T laten komen van een MDA Vario V duurde ook 2 weken. echter kon ik eerst niet verlengen, en toen wel, maar in de tussentijd was de prijs wel met 150e omhoog gegaan, dus ze mogen um houden van mij ja, dan ga je idd wel door het geld voor nieuwe toestellen heen, als je ze wel laat komen maar in de tussentijd prijs omhoog gooit waardoor mensen toch ergens anders gaan kijken

› reageer

T-mobile heeft zijn jaartarget gewoon binnen.
Daarom geen focus meer op nieuwe abo`s dit jaar.
Vanaf januari weer nieuwe postpaid targets dus ze proberen iedereen "warm"te houden voor T-mobile en de klant terug naar de winkel te laten komen in januari.
Dit is een veel voorkomend verschijnsel in telecomland. Ik heb bij debitel en KPN gewerkt (hoofdkantoor, inkoop) en de laatste 3 maanden van het jaar werd er bijna niets meer ingekocht omdat de targets meestal dan al binnen waren.

› reageer

Mooi verhaal, maar er is toch iets anders aan de hand, zie de eerder genoemde thread bij tweakers.

Samenvatting:
De t-mobile shops hebben eerst te horen gekregen dat alle verlengingen zoveel mogelijk tegen moesten worden gehouden, met verwijzing naar een spectaculaire aanbieding / prijsverlaging in januari. Ter ondersteuning waren de targets en verkoopbonussen op verlengingen ingetrokken. Dus niet voor nieuwe abonnees, alleen voor verlengingen.

Inmiddels is er nieuwe info: Er komt in januari een nieuw tariefplan. Verlengingen kunnen gewoon weer worden verkocht, en de verkoopbonus is ook weer terug.

Oordeel zelf maar of dit een canard was, of interessant genoeg om nog op te wachten .

› reageer

Laaste nieuws:
- Advies om niet meer te verlengen - vanuit HQ gecommuniceerd aan medewerkers - is ingetrokken.
- Er komt volgend jaar een nieuw tariefplan
- Welke waarschijnlijk alleen voor huidige T-Mobile abonnees is. (?)

In een reactie tegenover All About Phones laat Henny van der Heiden, woordvoerder van T-Mobile Nederland, weten dat de eerste geruchten iets te voorbarig zijn. Echter kon Van der Heiden de geruchten niet bevestigen of ontkennen en wist daarnaast te melden dat hij ons niet verder kon helpen in de zoektocht naar een antwoord voor dit vraagstuk. Mocht dit gerucht daadwerkelijk kloppen dan is de actie op zijn minst opmerkelijk te noemen aangezien traditiegetrouw de decembermaand één van de drukste maanden van het jaar is voor retailers. Echter weten desondanks medewerkers van T-Mobile te melden dat zelfs hun bonussen voor deze maand en de aankomende maand niet van toepassing zijn op verlengingen in afwachting van de nieuwjaarsactie. Inmiddels zou duidelijk geworden zijn dat het om een nieuw tariefplan zou gaan.

AAP, vooral op basis van GoT. (zie link)

› reageer

Providers zijn geen filantropische organisaties die in het belang van de klant adviseren om te wachten met verlengen. Als je nu vele flink betalende klanten kunt behouden, waarom dan wachten tot ze dit in januari voor half geld kunnen doen?

De enige reden is dat er grote belangen zijn bij T-Mobile om in januari een verkoop piek mee te gaan maken. Daardoor ben ik huiverig voor de komende verandering. Ik heb wel wat ideën wat er zou kunnen gebeuren uit de duim gezogen:

-T-Mobile gaat speciale verlengingsbundels aanbieden zonder toestelkorting en waarbij je korting op de abonnementsprijs gebaseerd is op je klantwaarde van voorgaande maanden
-T-Mobile moet van een stapel oude Iphone 3G toestellen af die sinds de komst van de opvolger 3Gs niet meer te verkopen zijn (in bijvoorbeeld Duitsland zijn Iphone 3G toestellen gedumpt bij verlengers, abonnement met korting en toestel gratis). Deze optie heeft denk ik de meeste kans.
-Flexbundels verdwijnen evenals kortingen op andere bundels

Het blijft giswerk. Optie 2 lijkt mij de meest reële. Als men verlengers korting zou willen bieden, dan waren vast de kortingen op Relax niet geschrapt voor online verlengers. Juist als verlenger krijg je de laatste maanden veel mindere acties dan voorheen. Mijn conclusie is dat verlengers in Januari of T-Mobile van een ander probleem af moeten helpen, of dat er een tarief/optie komt waardoor verlegengers minder geld kosten voor T-Mobile.

Elke provider zou toch een stapel blijvende klanten nu willen cashen in plaats van straks.

› reageer

Het "gevaarlijke" van een verlenging is dat je dan niet meer onder je oude voorwaarden valt maar onder de huidige voorwaarden , die er meestal niet beter op worden door zaken als de startminuut , alle minuten naar boven afronden en prijzen van 25 of 30 cent buiten de bundel.

Als voorbeeld mijn spraak abonnement uit 2003 wat nooit is verlengd en/of vernieuwd:

- sim only 450 min. voor 25 Euro.
- geen startminuut , alle minuten betaal ik per seconde zelfs de eerste.
- buiten de bundel 11 cent per minuut (starttarief 5 cent per gesprek).

Ook heb ik nog een pocket internet totaal plus data bundel erbij uit 2006 ook nooit verlengd/vernieuwd:

- download:tot 1Mb per seconde , upload:tot 384 Kb per seconde en mobile tv.Hier betaal ik 19,50 Euro voor en dat is meer dan het huidige web and walk plus dat 14,95 Euro kost met identieke snelheid en eveneens mobile tv.
Maar de laatste wordt na 2GB in snelheid verlaagd wat voor mij dus niet geldt.

Nieuwe voorwaarden worden er dus vaak niet beter op , neem de voordeel sim van T-mobile ziet er op het eerste gezicht goed uit maar je betaald 30 cent per minuut/sms buiten de bundel.
Plus alles wordt op hele minuten naar boven afgerond.Dan ben ik met mijn abonnement uit 2003 veel beter af.

Dus wat t-mobile ook gaat bieden in 2010 kijk niet alleen naar de gratis telefoon maar ook naar de tarieven en voorwaarden t.o.v. je oude abonnement.
Dus je kunt je abonnement soms beter niet verlengen/vernieuwen maar gewoon door laten lopen en onder de oude en meestal betere voorwaarden blijven vallen.

Op een ander forum was iemand die een flex sim only 30 had (er zijn alleen meerdere flex sim only 30 abonnementen met verschillende voorwaarden).
De contractduur was reeds voorbij en hij wil wachten met verlengen tot de mogelijke "aanbieding" van T-mobile begin 2010.
Ik heb hem toen voor gerekend dat de eerste versie vam de flex so de beste waren en dat de daar op volgende alleen maar slechter werden m.b.t. de kosten van de klant.
En sinds juli 2009 is flex in mijn ogen geen flex meer omdat je bij overschrijding van je bundel niet meer gaat naar de lagere tarieven van die bovenliggende bundel.

Heb je de oude flex so 30 (voor 25-11-2007) , dan betaal je 30 euro pm en is een minuut/sms altijd (dus in en buiten de bundel) 0,08 cent.

Of heb je een nieuwe flex so 30 (na 25-11-2007) , dan betaal je 15 euro pm maar mag je voor 30 Euro bellen/sms voor 0,16 cent binnen en buiten de bundel en je betaald dus 15 Euro.

In de oude situatie heb je dus voor 30 Euro:
30:0,08=375 minuten of sms'jes.

In de nieuwe situatie heb je voor 30 Euro:
(30:0,16=187,5) plus (15:0,16=93,75) is 281 minuten of sms'jes.
nb.De eerste 30 euro kost maar 15 euro vandaar dat ik nog een keer 15 euro heb geteld om aan 30 euro te komen.

Je ziet dus dat je bij de oude flex so 30 veel meer minuten/sms'jes krijgt dan bij de nieuwe:

375-281=94 minuten/sms'jes meer.

En als je buiten de bundels gaat wordt het verschil nog veel groter.
Dus tel uit je winst , of verlies .

nb.In juli 2009 is het tarief voor flex so 30 verlaagd naar 0,13 cent per minuut/sms maar dit is hier dus niet aan de orde.Ook blijf je vanaf dan altijd je eigen tarief betalen en ga je na overschrijding van je maand bedrag niet meer naar het goedkopere tarief van bovenliggende bundel m.a.w. flex is geen flex meer .

De moraal:

Heb je nog een oude flex so 30 van voor 25-11-2007 dan zou ik die nooit verlengen of vernieuwen omdat dit gewoon super tarieven zijn die ze nu en ook in 2010 echt niet meer gaan aanbieden.Zolang je niet verlengd of vernieuwd blijven deze super tarieven gewoon gelden.

Heb je een nieuwe flex so 30 van na 25-11-2007 dan zou je die gerust kunnen verlengen of vernieuwen omdat de tarieven helemaal niet gunstig zijn.

nb.T-mobile bevalt mij super goed mbt service , voorwaarden en de prijs.Ook de gsm dekking is goed alleen de 3g dekking zou beter mogen.Ik zit er nu bijna 7 jaar met volle tevredenheid en zie geen reden om over te stappen.

› reageer

Het verhaal van Koen kan ik me wel in vinden: Maar ook optie 3 lijkt me wel reeel van het vervallen(?) van de Flex abo's. T-Mobile is dacht ik de laatste met dit soort abonnementen waarbij alles uit de bundel gaat. Ik denk dat T-Mobile op bijvoorbeeld Relax abo's meer winst maakt omdat Flex abo's veel gebruikt worden om naar 0900 nummers te bellen, buitenlandse gesprekken mee te voeren enzo. Daarvoor moet T-Mobile ook weer hoge interconnectie tarieven vergoeden aan andere providers.

Ik heb deze week ook een Flex abo verlengd en dat kon ik helaas niet uitstellen omdat de korting alleen gold voor bepaalde tijd. Op de site kreeg ik idd ook alleen maar op een paar toestellen 10 euro extra korting. Maar dat was ook wel een beetje te verwachten gezien mijn facturen...

› reageer

Op verschillende websites verschijnt het bericht dat KPN in onderhandeling is met Apple over het gaan leveren van Iphones aan KPN klanten. Volgens het stuk hier is de einddatum van de exclusieve T-Mobile overeenkomst geheim. Stel nou dat die einddatum 31-12-2009 is, dan maakt KPN nog een goede kans om ze per januari 2010 ook met korting (door simlock) te kunnen verkopen. Dat zou dan wer de speculatie ondersteunen dat T-Mobile vanaf 1 januari een Iphone actie moet beginnen om KPN het wind uit de zeilen te nemen. De exclusiviteit is dan afgelopen en T-Mobile kan de Iphone contracten en Iphones niet meer kwijt tegen de huidige relatief hoge prijzen (2 jaar abonnement + forse bijbetaling).

Wie meer weet mag het natuurlijk ook alvast melden...

› reageer

Heeft nog iemand iets nieuws gehoord??
Heb met dealerlijn gebeld en die wisten zaterdag nog niets, tenminste dat werd gezegd...
ben benieuwd...

› reageer

het lijkt me opzich logisch dat de beste aanbiedingen in Januari komen aangezien januari februari maart de slechtste retail maanden van het jaar zijn. Ik wacht dus ook nog even tot Januari tot ik verleng voor een Iphone. Als ik nu verleng heb ik toch grote kans dat door de feestdagen dat ding pas of bijna op 31dec binnen is of pas in 2010

› reageer

...maar het kan in januari natuurlijk ook duurder uitpakken....altijd lastige keuzes!

Zou dit er nog iets mee te maken kunnen hebben?

› reageer

Ik heb half november een iPhone 3GS 32GB besteld, maar die kan pas in de tweede helft van januari geleverd worden... Dat duurt natuurlijk belachelijk lang, maar ik heb niet zo veel keuze, dus wacht maar gewoon af. Maar als straks blijkt dat de nieuwe anbiedingen beter zijn kan ik toch gewoon mijn order annuleren? Ik heb namelijk bij een website besteld, de 7 dagen termijn waarin je je kan bedenken geldt toch vanaf het moment van levering?

› reageer

Ik heb begrepen dat de in januari de bundelprijzen ietsje omlaag gaan, maar de prijs van bellen buiten de bundel wordt verhoogd, naar 30 cent per minuut.

› reageer

Offtopic. Het volgende is erg vreemd:

KPN gaat vanaf volgend jaar zijn prijzen verhogen. Voor de diensten van de telecomprovider moet in 2010 1% tot 2% meer betaald worden. De toestelsubsidies zijn deze maand al verlaagd. [..] De winkelprijzen zullen naar alle waarschijnlijkheid in januari merkbaar stijgen.
Bron; AAP

Denk dat T-mobile niet gaat stunten, als de rest van de markt het tegenovergestelde doet. Helaas.
Ook raar dat ze na de kerst de subsidies nog verder terugschroeven, terwijl het qua verkoop dan vrij rustig is. Blijkbaar is er in 2009 genoeg omzet geboekt.

› reageer

KPN gooide begin 2009 ook zijn tarieven omhoog en dat terwijl Vodafone aankondigde te gaan stunten. De 50% kortingsacties van Vodafone hebben ze gegarandeerd veel (blijvende) abonnees opgeleverd. Zeker nu KPN zich per 2010 nog verder uit de markt gaat prijzen. Als T-Mobile start in 2010 met soortgelijke acties als Vodafone in 2009, dan zullen ze flink kunnen groeien ten koste van KPN. Dat laatste is altijd al de wens van T-Mobile geweest. Als T-Mobile nu toeslaat met flinke prijsacties, dan kunnen ze op termijn misschien zelfs wel marktleider worden.

› reageer

@Koen
Ik zit zelf sinds 2003 bij T-mobile maar ik erger me steeds vaker aan de slechte 3g ontvangst.
De gsm dekking is gewoon goed maar gezien het feit dat de toekomst in data zit zie ik T-mobile ondanks de beste data voorwaarden niet de grootste worden.

› reageer

Wie kan mij tippen (eventueel per email): vanaf morgen mag ik mijn T-Mobile verlengen. Ik weet niet welke acties er dan voor mij klaar staan. Mochten die redelijk zijn, kan ik ik Januari wat beters verwachten of kan ik maar beter nu zo snel mogelijk nog toeslaan?

› reageer

@Koen: Tot nu toe overal gelezen dat consumenten max 10,- extra toestelsubsidie krijgen online tov nieuwe aasluitingen via t-mobile.nl, totaal en niet per maand. (Ook bij 2 van mijn abo's)
Laat even weten of jij dit jaar een betere deal aangeboden krijgt?
Want het lijkt er nu op, dat je zowiezo dit jaar niet moet verlengen!

› reageer

Wat is het verschil tussen online en via t-mobile.nl?

Bedoel je niet gewoon verschil tussen verlengen en nieuwe klant? Is dat tientje verschil niet gewoon de aansluitkosten die dan niet berekend worden? (volgens mij alleen bij SO toch)

› reageer

Bij mij was het verschil tussen een nieuwe klant en verlengen als bestaande klant per toestel en abonnementsvorm verschillend!
Ik had een flex 20 met web 'n walk, en als ik opnieuw een flex 20 voor 1 jaar zou nemen zou ik de htc touch2 voor 29.95 kunnen kopen.
Dat wass hetzelfde bedrag als bij verlengen met relax 150 voor 1 jaar.
Voor nieuwe klanten is de htc touch2 bij een 1-jarig flex 20 nog 129,95 euro, dat is 100 euro meer. Bij een relax 150 is dat voor 1 jaar slechts 49,95, oftewel 20 euro extra.

Bij andere toestellen was er voor mij een enorm verschil tussen verlengen met relax-abonnementen en of met flex-abonnementen, alleen bij de touch2 was de bijbetaling gelijk.

Oftewel, het is niet eenvoudig te stellen wat het verschil is tussen de aanbiedingen voor verlengen en voor nieuwe klanten, en wat je kunt krijgen als je verlengt is ook nog eens afhankelijk van wáár je mee verlengt.

› reageer

@Hugo Boss: Met dat tientje bedoel ik hetzelfde als de twintig in het voorbeeld van Andreas2005. Verschil tussen relax nieuw en retentie via website. Ik heb begrepen dat je telfonisch (zelfde tot goedkoper) en in de winkel (goedkoper? tot duurder) soms wel meer subsidie kan krijgen. Die tien euro gaat niet over het wegstrepen van aansluitkosten , omdat het niet om sim-only gaat en alleen over online. Het verschil tussen flex nieuw en retentie is wel groter, maar dat is altijd zo geweest, de bijbetalingen bij flex voor nieuwe klanten zijn gewoon ongelofelijk hoog. Zo "scheef" ga ik niet vergelijken, om voormezelf net te doen of ik "voordeel pak"
Ben benieuwd naar 2010.. en of het al in januari zover is...

› reageer

Ook ik krijg dit jaar zo'n 100,- korting bij verlengen ten opzichte van een nieuwe klant. Eerder 2009 kon ik verlengen waarbij ik 100,- extra korting kreeg bij verlengen via de website. Ook bij de huidige verlengingsmogelijkheden is dat weer het geval. Het verschilt wel per toestel trouwens. Helaas valt de Iphone hier buiten. Daarvoor moet ik bij verlengen de volle mep betalen (zelfde bedrag als voor nieuwe klanten en 2 jaar contract). Hopelijk komt er later in januari een betere aanbieding voor verlengers die een Iphone willen. Bij de 3G kregen bestaande klanten na een aantal maanden ook opeens wat korting.

NB. bij de Iphoneclub hebben ze ontdekt dat er op de T-Mobile site onder de knop Iphone een banner aan het aftellen is. Vermoedelijk een banner die er verkeerd op staat. We zullen zien. Om 2 uur vannacht loopt de teller af.

› reageer

Vanaf 11 januari kan er wel eens van alles gaan veranderen.

› reageer

@blabla:
Verklaar je nader s.v.p.

› reageer

Dat denk ik ook, omdat alle tarieven van T-Mobile nu op 'Geldig tot 10-01-2010' staan. Dus er gaat wel degelijk iets veranderen. Nog nooit meegemaakt dat er zoiets stond en er niets ging veranderen.

› reageer

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er echt een tariefsverlaging zal komen. Straks zal het blijken dat het slechts om een verkapte prijsverhoging zal gaan. Waarom zou T-mobile de tarieven verlagen? KPN is van plan om de tarieven te verhogen deze maand en denk je niet het goed uitkomt voor de providers als Vodafone en T-mobile? Ze hebben al verliezen geïncasseerd door het ingrijpen van de Eu (Vivian Reding)

Let maar op na 10 januari. Mogelijk gaan de abonnementsprijzen met 1 a 2 euro omlaag en de buiten de bundeltarieven bv wordt 0.30 cent of alles wordt op de hele minuten afgerekend.

› reageer

Ik denk ook dat Faithful gelijk heeft maar we zullen zien...

› reageer

even bijblijven jongens:
verandering voorwaarden voordeelsim

› reageer

Dus?

› reageer

@andreas

Dat staat los van de verandering die wellicht gaat komen volgende week.

› reageer

Of het er niks mee te maken heeft is nog maar de vraag: de ingangsdatum van de wijzigingen is namelijk 11 januari.
De geruchten spreken van (iets) goedkopere bundels in combinatie met hogere tarieven buiten de bundel. Er wordt 30 cent per minuut genoemd. Dan past het verschuiven van de klantenservice van buiten de bundel naar binnen de bundel, zoals dat bij de voordeelsim gaat gebeuren daar wel in.
Er is ook sprake van een beter data-abo in combinatie met de HD2. Dat maakt het uitsluiten van voip binnen de voordeelsim wel logisch, voor voip moet je dan een ander (vast duurder) abo nemen.

In de T-M shops doen ze nogal geheimzinnig over tariefswijzigingen die er aan zitten te komen: ze mogen niks zeggen.

› reageer

T-Mobile komt inderdaad met een nieuw abonnement op 11 januari, vergelijkbaar met Flex. De nieuwe belbundels gaan van Relax 15 tot Relax 150(dus beltegoed). Je kunt er aanvullende bundels bij nemen die per maand opgezegd kunnen worden (dit doet me denken aan Vodafone Blox). Het lijkt er dus op dat de huidige Relax en Flex gaan verdwijnen. Ik heb begrepen dat bestaande Flex klanten wel nog kunnen vernieuwen met Flex, ik denk dat nieuwe klanten na de wijziging geen Flex meer kunnen nemen. De nieuwe Relax schijnt voordeliger te zijn maar de tarieven weet ik niet.

Bovenstaande heb ik van iemand die bij T-Mobile werkt. Helaas werkt deze persoon niet bij de KS en is hij geen kenner als het over 'klantenservice' zaken gaat. Op mijn vragen over het tarief buiten bundel, tarief klantenservice en geldigheid van het tegoed kon hij helaas geen antwoord geven.

Of de gegeven informatie 100% klopt durf ik niet te zeggen. Ik hoop later deze week meer en duidelijkere info te krijgen van kennissen die wel bij de klantenservice werken. Als iemand anders al eerder meer weet dan hoor ik het graag. Ik vind het wel interessant klinken maar of het ook echt interessant is kan ik natuurlijk pas zeggen als ik meer details weet.

› reageer

Lekker verwarrend, Relax voor "Flex" gaan gebruiken.. ben ook erg benieuwd

› reageer

Ik ben blij dat ik nog een flex30 heb met zowel binnen al buiten de bundel 13 cent p/m, ik denk niet dat ze de tarieven voor mij gunstiger gaan maken helaas. Maar we zullen zien

› reageer

Wijziging T-Mobile prijsplannen
Op maandag 11 januari introduceert T-Mobile nieuwe T-Mobile Relax-abonnementen en verdwijnen een aantal abonnementen. T-Mobile wil hiermee het productfortfolio duidelijker en transparanter maken. Hieronder in het kort de belangrijkste wijzigingen:
• Nieuwe Relax-abonnementen.
• Het prijsplan Flex particulier is alleen aan te sluiten als contractverlenging.
• Het prijsplan MyFaves verdwijnt geheel.
• Web'n'walk zal zowel te verkrijgen zijn in de variant 'gehele contractsduur' als in de variant per maand aan- en uitzetten.
• De Voordeelbundel Sms Maximaal wordt geïntroduceerd. Sms Starter vervalt.

› reageer

Als dit klopt dan is er niets meer " alles uit een bundelen" en dat is dan bijzonder jammer voor bv vakantie en 0900 bellen.

› reageer

Ik hoop wel dat je als bestaande klant nog wel mag switchen naar een flex ABO?!

› reageer

@90simone op 06/01/2010 10:10
Houdt dan in dat ik mijn Flex straks kan verlengen tegen de huidige Flex tarieven en weet je of nog kan verlengen als Flex simonly?

› reageer

Zoals ik lees kun je als bestaande flex klant nog gewoon je flex verlengen naar flex of flex sim only maar kunnen er geen nieuwe flex abonnementen meer aangesloten worden.

Ik heb niet veel meer gegevens dan deze... die volgen nog wel.

› reageer

@90simone:

Kun je vanaf 11 januari nog wel lopende Relax Sim Only abonnementen omzetten naar Flex Sim Only's ?

› reageer

hm, flex was wel het enige abo waarbij vanuit het buitenland bellen nog van je bundel af ging

› reageer

@90simone, hoe kom jij aan je info?

› reageer

Koste ze vast teveel, verdient men niks aan, dus dan maar geen all in one bundels meer. Prima, maar dan verleng ik mooi niet meer. Hoogtends naar een sim only mits dat tegen die tijd nog mogelijk is. Die andere twee 'telecomboeven' zijn geen haar beter. Maargoed even afwachten dan maar. Misschien hebben ze relax dusdanig aangepast dat daar ook alles gewoon uit de bundel gaat (alhoewel ik mijn hart vasthoudt)

› reageer

Ik heb wat meer info gekregen. Het tegoed van de nieuwe Relax zal onbeperkt houdbaar zijn. Alleen bellen en smsen gaan uit de nieuwe bundel en bellen naar de klantenservice zal niet meer gratis zijn. T-Mobile Buitenland en T-Mobile Grenzeloos blijven ongewijzigd.

› reageer

@ Yre

Thanks for the info, weet ik ook meteen dat ik niet meer hoef te verlengen. Die nieuwe bundels zijn totaal niks voor mij. Dag laatste provider met all in one bundels

› reageer

Wat 90simone zegt klopt inderdaad, Belsimpel meldt het ook.

› reageer

Ik lees er niet in dat Flex verdwijnt, je kunt het alleen niet krijgen als nieuwe klant. Verlenging blijft mogelijk, dus ik neem aan dat dat ook blijft gelden vanuit de oude of nieuwe relax-abo's. Immers, nu kun je ook een relax-abo verlengen(in mijn-t-mobile heet het vernieuwen, maar het is hetzelfde) met een Flex.

› reageer

Mij benieuwd of flex sim only voor venieuwingen (huidige klanten al dan niet relax (so) of flex(so)) blijft bestaan. Aangezien er naast relax sim-only ook al voordeelbellen is en dit erg gepromoot wordt. Onder het mom van "vereenvoudiging", zie ik dit T-Mobile (op den duur) wel afschrijven. Dit is geen gerucht, maar hardop denken.

Bij mij zijn de deals nog net zo slecht als vorig jaar, en hoop nog steeds een beetje op een stunt. (echt nieuw tariefplan, dus niet relax 2.0 of een iPhone knaller) Anders denk ik aan een overstap naar Ben maar daar is het aanbod ook een beetje verschraald. Maar er is geen haast, desnoods even terug naar prepaid.

› reageer

Het staat er niet letterlijk nee, maar de toegang tot een abo op een dergelijke manier beperken doet een bedrijf niet omdat ze het nou zo graag willen blijven verkopen. Tenzij die verlengingen heel aantrekkelijk worden (zeer onwaarschijnlijk) is dit praktisch gezien dus gewoon het einde van "alles uit de bundel".

› reageer

Even niet kijkend naar de prijzen, is T-Mobile Relax wel een goede vernieuwing.. Je krijgt waarschijnlijk exact dezelfde soort bundels als bij Hi, dus bellen, sms en mms. Nu kan je kiezen tussen of 30 smsjes, óf 1000. En laten de meeste mensen nou net iets ertussenin willen hebben...
Verdwijnen van Flex is jammer, maar ook begrijpelijk.. neem een Flex SO en je kunt voor je helft van de prijs in het buitenland bellen...

› reageer

Hoe zit het met het bellen naar buitenlandse nummers?
Dat is zeker niet meer uit de bundel?

› reageer

Weet vrijwel zeker van niet...

› reageer

Als je in de oude/huidige situatie nog verlengt met een Flex simonly, is de korting dan een actie tot dat contract afloopt (en ga je dan weer de volle mep betalen) of behoud je de Flexsimonly tarieven "eeuwig" tot je zelf opzegt?

› reageer

Bij een Flex SO betaal je altijd de helft van het maandelijkse bundeltegoed, dus bijv bij een Flex 15 SO betaal je 7,50/mnd. Daar zitten verder geen kortingen op dus dat zou gewoon door moeten lopen ook na de contractperiode.

Ik heb eventueel ook nog wel een aantal Flex 15 SO ter overname.

› reageer

Die zou je theoretisch eeuwig behouden, want het is geen korting, de helft van de prijs. Ik heb nog een Flex45 SO van zomer 2008 waar ik 12,51 per maand voor betaal, maargoed in juli zou dat dus 22,50 worden als ik niet opzeg...

› reageer

Afgelopen week nog maar even 2 (1 week oude) aktie relax SO 100 overgezet naar SO 15 flex.

› reageer

gsmtopdeals heeft nog een klein aantal flex mogelijkheden. Ik twijfel HEEL erg of ik voor de bij een moet nemen. Flex is zo handig voor vakanties en 0900's, maar dat weten jullie al.

› reageer

Zo te lezen gaat Flex verdwijnen en dat gaat T-Mobile een hoop klanten kosten.

Ik overweeg ook nog een Flex, want van een verlening verwacht ik niets.

Relex onbeperkt houdbaar is weer wel een aardige optie, maar wat gaan de tariven doen?

› reageer

@Casper
Ik denk juist dat het wel een sterk product wordt, maar niet voor de gemiddelde TV'er

De meeste consumenten hebben geen flauw benul van het verschil tussen all-in bundels en belbundels en het gros neemt niet de moeite om voorwaarden te begrijpen (minuten naar boven afronden, LiFo principe, etc.)

Relax bundels (ik denk ook dat Relax veel meer verkocht wordt) worden goedkoper en flexibeler (sms inbegrepen) en gaan ontzettend op KPN en Vodafone lijken.

En helaas, Orange is ooit begonnen met all-in bundels en met het verdwijnen van Orange verdwijnt ook dit hele concept

› reageer

Hebben jullie al die posters en banners gezien met "397.123.456 verloren minuten" er op? Er staat nu op de banners dat er vanaf 13 januari meer info is.
De bijbehorende website is "verlorenminuten.nl". Deze website is geregistreerd afgelopen 9 november door het bedrijf info.nl. En dat bedrijf heeft (onder andere) T-Mobile als klant!
T-Mobile gaat het kennelijk groots brengen, de nieuwe relax-bundels. Hét verkoopargument wordt het behoud van je belbundel "voor altijd". Oftewel, één van de flex-argumenten maar dan op zo'n manier dat het T-Mobile niet zo veel kost als bij flex. En ons dus niet zo veel oplevert.
God, wat verlang ik terug naar Orange . De tijd dat "wat van jou is blijft van jou". Met het uitkopen van Orange is de concurrentie weg, en kennelijk binnenkort daarmee ook de abonnementsbundel die wordt berekend in geld.

› reageer

ik zit er hard aan te denken om er nog snel een flex simonly verlenging voor 2 jaar tegenaan te gooien, vooral met het oog op bellen vanuit het buitenland vanuit de bundel.

Pff, mis Orange dus duidelijk.

› reageer

Zou deze hele verandering ook betekenen dat ik mijn huidige Relax op kan zeggen?

› reageer

@Edgar, nee, beetje jammer die vraag, maar goed... pas als je verlengt gelden de nieuwe voorwaarden en nee, je kunt dus niet vroegtijdig opzeggen, je loopt een paar jaar achter

› reageer

Ja, Orange was de bundel, daar kon geen provider tegen op.

Ik hoop dat er met de nieuwe veiling weer echte concurentie komt.

› reageer

Advies gevraagt aan mede tvs:
Ik wil graag een apple iphone 16GB of 32GB. Die wil ik graag verlengen met mijn huidige relax abonnement. Nu staat de prijs van apple 16GB/32GB mij wel eigenlijk aan. Wie weet of de prijzen na 11-01 voordeliger of nadeliger worden mbt abonnementsprijzen en gaat dat ook weer tenkoste van de toestelprijzen?

› reageer

@janzeeschuimers

Je vraagt Windstorm om een Flex SO 2006 !!

Let op: voor een Flex SO 2007 of 2009 geldt, dat je na de einddatum de helft van het normale tarief blijft betalen. Voor een Flex 15 SO 2007 of 2009 betaal je dan gewoon de 7,50 euro per maand.

Voor een Flex SO 2006 geldt dat NIET, daarvoor betaal je na de einddatum het volledige tarief, aangezien je bijvoorbeeld bij een Flex 15 SO 2006 al belt tegen het voordelige tarief van 0,10 euro per minuut. Voor een Flex 15 SO 2006 betaal je dan 15,00 euro per maand.

VOOR ALLE TV-ERS:

Denk dus heel goed na als je een Flex SO abonnement opzegt, je kan zo maar een heel aantrekkelijk all-in abonnement opzeggen, die je vanaf 11 januari a.s. voorlopig bij geen enkele provider meer kunt krijgen.

› reageer

Wat je kan doen is bestellen via internet op de laatste dag, en als de prijzen wijzigen kan je volgens mij binnen 7 dagen de overeenkomst ongeldig verklaren. Dan kan je daarna opnieuw met gunstigere voorwaarden verlengen. Volgens mij werkt het zo, wet Colportage geloof ik.
Maar anders, ik heb van een grote dealer begrepen dat het groots gelanceert gaat worden en dat T-Mobile echt de concurrentie aan wil gaan met Vodafone/ KPN/ Telefort. En ik weet nog van de introductie van Flex dat die wel specataulair was.

› reageer

Kijk voor wat betreft verlengingen ook even op het forum van t-mobile. Het staat me bij dat als je verlengt en vervolgens annuleert het enkele weken tot maanden duurt alvorens je weer kan verlengen (en misschien zelfs je nr. kan uitporteren). Het is dus misschien riskant als je in de laatste 2 maanden van je contract zit. Je kan het beter doen als je in de laatste 3 tot 4 maanden zit.

› reageer

@Pinokkia: ik verwacht dat de nieuwe Relax bundels met extra toestelkorting verkocht worden in de weken na de overgang. Als Flex je ideale abonnement is zou ik nu nog niet verlengen denk ik. Zoveel te verliezen heb je namelijk niet. Als je voorkeur naar alles uit 1 bundel gaat inclusief buitenlandgebruik (naar en vanuit het buitenland) en 0900 dan weet je nu dat die bundels vermoedelijk verdwijnen. Via de T-Mobile website kan je verlengen met een Iphone en Flex met extra korting als je een Web&walk internetbundel afsluit. Vanaf 21:00 uur vanavond zou T-Mobile zijn systemen volgens zeggen stil gaan leggen voor de overstap, dus doe het op tijd.

› reageer

t-mobile is momenteel bezig, ik kan niet inloggen op my-tmobile. Morgen maar eens kijken wat er veranderd is. Kan ik altijd mn vodafone htc hd2 nog annuleren en flex '07 behouden.

› reageer

Hoe zit het eigenlijk met de ex-Orange abo's die omgezet zijn naar Flex met korting?

Vallen die nu ook onder de reguliere Flex 2007-2009 abo's waarbij de korting na einddatum blijft doorlopen?

edit: laat maar, verkeerd gedacht. Regulier abo, dus korting tot einde contractdatum. Geen SO.

› reageer

Als je inlogt kan je zien of je wel of geen SO hebt, en zonder SO vervalt je korting aan het eind van je contract en betaal je dus net zoveel als de grootte van je bundel..

zit toch een beetje te twijfelen wat ik zal doen.. mijn Flex45 SO loopt tot juli, alleen wil ik mijn nummer wel wegporteren, alleen het abo wil ik best verlengen.. gaat dat samen? Of wordt dat toch opzeggen om mn nummer weg te krijgen?

› reageer

Is het wel zeker dat bij flex SO de korting blijft bestaan na de contractsperiode?
Op dit moment staat op de website bij de SO-abonnementen het volgende:

"Het kortingstarief bij Relax, Flex en Sim Only-abonnementen geldt gedurende minimaal 12 maanden bij 1-jarige abonnementen en gedurende 24 maanden bij 2-jarige abonnementen. Na de vastgestelde kortingsperiode gelden de reguliere tarieven."

Waar het op vastzit is de vraag of de halve prijs de reguliere prijs is voor een Flex SO, of dat het een korting is op de reguliere tarieven.
Waarom zou er ook anders een 12-maands en een 24-maandsvorm zijn?

› reageer

Het tarief voor Flex SO wordt niet gezien als korting, maar het reguliere tarief, dus de helft van de grootte van de bundel. Ik heb destijds een Flex30 SO besteld voor 5 euro per maand (dat kon toen nog). Deze omgezet naar Flex45 SO met behoud van korting, dus nu betaal ik 12,51 (afrondingsfoutje ofzo denk ik). Als mn contract voorbij is, moet ik 22,50 gaan betalen (regulier tarief)

› reageer

@andreas2005
De halve prijs is de reguliere prijs bij Flex SO. HugoBoss was me voor!

Gisteravond iemand gesproken die bij de KS werkt en ik ben een stuk wijzer geworden.
De tarieven per min/sms worden pas maandag bekendgemaakt maar er is wel aan de medewerkers gecommuniceerd dat de tarieven goedkoper zullen zijn dan bij Vodafone en Hi. Het tarief buiten de bundel blijft 25 ct p/m en je betaalt, net zoals nu het geval is, per seconde met een minimum van 1 minuut. De bundels gaan van relax 15 tot Relax 175 (dus niet 150 wat ik eerder heb gezegd). Op de Relax 15 SO t/m Relax 45 SO krijg je 50% korting, op de hogere bundels 20% korting.

T-Mobile Grenzeloos krijgt toch één verandering: het ontvangen van gesprekken in in zone 1 wordt gratis, alleen het startarief wordt berekend.

Klanten met de oude tariefplannen bellen nog steeds gratis met de klantenservice, nieuwe klanten gaan het standaard beltarief betalen (dit gaat dus gewoon uit de bundel). Het nummer 08007111 verdwijnt, het andere nummer 0624001200 zal blijven.

Ik moet zeggen dat Relax 2010 best interessant is. Vooral natuurlijk omdat het beltegoed onbeperkt houdbaar is, maar ook omdat aanvullende bundels per maand opgezegd kunnen worden (mits deze niet bij start contract zijn aangesloten). Wat ik als zeer positief ervaar is dat T-Mobile niet de andere providers volgt met het verhogen van het tarief voor bellen buiten de bundel.

Aanvulling:
Bij een overstap van Flex naar Relax 2010 neem je je opgespaarde beltegoed mee.

› reageer

Dat klinkt allemaal zeer positief! Het zijn dus bedragen als ik het goed begrijp, en dan het tarief per minuut wat nog bekend moet worden bepaalt het aantal minuten. Dan is het interessant om mijn Flex abo misschien in een Relax 2010 abonnement om te zetten. Ik gebruik alleen maar min en sms, maar wat ik zo fijn vond aan Flex is dat het tegoed altijd houdbaar blijft en dus niet vervalt zoals nu bij Relax is. Als Relax 2010 dat ook heeft, voldoet het perfect aan mijn wensen, alleen de tarieven nog even afwachten!

› reageer

Inmiddels staan de relax 2010 abonnementen bij 2call al online. Ik noem dat niet echt gunstig.

› reageer

Dat is inderdaad iets duurder dan het nu is... Maar ik mis de smstarieven! Er staat nog gewoon 25 cent per sms. Is een sms net zo duur als een belminuut, of de helft daarvan?

› reageer

Wow. Het eerste wat opvalt is het prijsverschil tussen Relax 500, Relax 60 en Hi 60.

phoneshop.nl heeft zelfde prijzen staan.

› reageer

Als die prijzen bij 2call kloppen. Dan is de nieuwe relax 2010 helemaal niet gunstig. Als enigste voordeel is dat het nu de belminuten onbeperkt kan meenemen. Ik denk dat ik nu niet meer verleng met de nieuwe relax bundel icm de iphone (white 32GB). Mits de toestelprijs naar beneden is gegaan. Anders ga ik verlengen naar flex. (indien dit mogelijk is)

› reageer

edit , de info die ik hier schreef was niet correct.

› reageer

@janzeeschuimers
Je noemt de prijzen van de huidige Flex niet het nieuwe prijsplan Relax 2010...

Edit:Hier staan de prijzen van Relax 2010.

› reageer

@Yre
Je hebt gelijk ik heb het meteen gewijzigd/verwijderd.

› reageer

Volgens mij is die info nog niet volledig.
Want smsberichten zouden ook uit de bundel gaan, en daar staat nog niks over....

› reageer

Precies, het is allemaal nog wat te snel denk ik.. zou me niks verbazen als je de dubbele hoeveelheid smsjes erbij krijgt

› reageer

De tarieven van 2Call kloppen niet. Ik denk dat ze zomaar wat hebben ingevuld in afwachting van de echte bundels. Ik werk in een T-Mobile winkel en heb vandaag de echte bundels gezien. Mag die alleen niet posten helaas. 1 minuut is trouwens gelijk aan 1 sms en er komt ook een sms verdubbelaar. Weet alleen niet of die gratis is per maandag.

› reageer

Is het gunstiger dan wat daar vermeld staat, of minder gunstig? Is dat al aan te geven?

› reageer

Mag alleen zeggen dat de tarieven op iedere bundel lager liggen dan KPN, Vodafone en Hi

› reageer

Ok, ben benieuwd! Redelijk goed moment aangezien ik me op een verlenging of niet moet gaan oriënteren..

› reageer

De T-Mobile website ligt nu inderdaad gedeeltelijk plat. Ik weet niet of verlengingen vandaag nog mogelijk waren in de winkelketens.Maandag zien we verder.

› reageer

Aangezien deze wijzigingen pas op maandag a.s. ingaan, is er in plaatsen die morgen koopzondag hebben de mogelijkheid om nog een Flex af te sluiten.>

› reageer

Kijk op de site van Tmobile, daar staan de nieuwe abonnementen al op (zie sim-only abonnementen)

› reageer

Goed werk! 2call en anderen zaten dus wel goed met de tarieven, alleen aantal minuten is dus waarschijnlijk iets meer dan daar weergeven Er is dus inderdaad sprake van een sms verdubbelaar waardoor je waarschijnlijk de helft van het tarief betaalt, alleen onduidelijk nog of deze iets kost en zo ja, hoeveel

› reageer

Het aantal minuten klopt idd niet. Je kunt op de site van Tmobile zelf het aantal minuten uitrekenen. Bijv. Relax 45 sim only, kost € 22.50 / 0.05 (per minuut) = 450 belminuten of smsjes.
Selecteer dus een abonnement en de prijs per min/sms komt er bij te staan.

› reageer

Typfouten, afrondingen (mogelijk vrij grof) etc voorbehouden:
/edit: Misschien is er iets fout gegaan, ik kom uit op minder minuten dan andere websites

€_Relax_nieuw__Flex__Relax_oud
15___94min___75min___100min
20___143min__118min__150min
25___179min__166min__200min
30___250min__230min__250min

› reageer

Klopt robert-jan, dan klopt mijn theorie dus, je kunt het aantal minuten zelf uitrekenen!

› reageer

Is hier nu sprake van een achteruitgang van de nieuwe bundels van T-Mobile?

› reageer

Kan wel zo zijn als ze eigenlijk een tariefsverhoging van hun kant uit gaan leggen als "goedkoper dan KPN en Vodafone"

› reageer

Tja, moeilijk te zeggen.. het hangt af van je belgedrag.. had je eerst een sms maximaal nodig bij je relax abo, is dat nu misschien niet meer nodig verandert teveel om dat goed te kunnen vergelijken..

› reageer

@robert-jan

Zouden het niet misschien afrondingsverschillen kunnen zijn?
Zo is de 8 cent/min bij de Relax 15 bundel misschien wel 7,5 cent. Dan kom je uit op 100 min.
Als je dat bij iedere bundel doet, dan komt het aantal minuten precies overeen met die van de oude Relax bundels. Het verschil zit hem dan denk ik dat een minuut gelijk zal staan aan een sms en dus ook uit de bundel gaat.

› reageer

Klopt waarschijnlijk, daarom had ik er ook grove inschatting bijgezet. Alleen ik ging twijfelen toen ik hier las dat verondersteld werd dat het aantal minuten hoger zou moeten zijn dan aangegeven op de 2call en TPH website. Dat lijkt dus niet het geval, het blijft vrijwel zeker gelijk. (alleen 50ct duurder). Ik ben benieuwd naar de toestelsubsidies, anders is het tjuus voor t-mobile...

› reageer

En toch klopt het nog niet helemaal. Op de meeste bundels krijg je meer minuten dan voorheen. Op een aantal wat minder. 100-150-200-250-300 minuten enz zijn er straks niet meer. Het aantal minuten is compleet anders. Jullie zien het morgen wel.

› reageer

Mijn Flex-contract loopt, hoe toevallig, ook op 11 januari af. Heb al een nieuwe besteld en twijfel over nog een sim-only, maar ik moet nog even mijn beltegoed opmaken. Nu kan ik niet inloggen op t-mobile.nl en is de klantenservice per mobiel gesloten, dus zal ik mijn beltegoed morgen moeten opvragen, maar nu heb ik een vraag; als je contract afloopt op 11 januari, kun je op die dag dan nog bellen enz?

› reageer

@Ali-G
Als je abo afloopt op 11 januari dan stopt het abo ergens op 11 januari. Bij mij was dat meestal rond 10.00 uur s'ochtends.

› reageer

@ ali-g, je kunt ook 1202 bellen voor je beltegoed. Je saldo is wel een paar dagen oud dan.

› reageer

Oké goed om te weten, Kukel.

@ Lemmings, al geprobeerd: "Op dit moment is 1202 niet beschikbaar, onze excuses hiervoor"

› reageer

Net het foldertje van telefoonkopen.nl in de bus gehad met nieuwe Relax aanbiedingen.
-Minuten onbeperkt meenemen
-Bellen en sms uit 1 bundel
-1e 12 maanden WnW voor 2,95

SE Satio 2jarig Relax 25 190 min/sms 1e jaar 21,90, daarna 28,90
Nokia N900 2jarig Relax 30 260 min/sms 1e jaar 26,90, daarna 33,90
Nokia E72 2 jarig Relax 20 135 min/sms 1e jaar 19,90, daarna 26,90

Zo te zien krijg je dus ook 6,05 euro korting op de Relax 25 en 30 abo's gedurende 2 jaar.

› reageer

En staat er iets vermeld over de hoeveelheid smsjes?

Edit: foldertje hier ook binnengekomen.. staat niks over sms verdubbelaar, daar ben ik nou juist wel benieuwd naar

› reageer

Dat vind ik niet bepaald goedkope abonnementen

› reageer

1202 werkt weer. Alleen de tekst "uw huidige abonnement is" wordt 2x opgenoemd en deze informatie hoor je vervolgens niet. Maar het tegoed wordt vervolgens wel gemeld.

› reageer

We kunnen stoppen met discussiëren over de prijzen en voordeelbundels, want:
de tariefinformatie staat op internet: klik

Uiteraard kunnen we verdergaan of het fijne wijzigingen zijn

› reageer

Wel leuk <Test Text Test Text Test Text Test Text> bij beschrijvingen opties.

Onder "advies" staat vaak: Activatiekosten eenmalig op uw factuur € 24,95. Iets om te controleren. Aangezien ik even geen pdf-reader heb (voor voorwaarden) lees ik dat hier later wel terug.

› reageer

Op www.studentmobiel.nl staat ook acties, alleen is mij niet bekent of bij een 1 jarig contract de actie tarief ook een jaar geldig is?

› reageer

Klantenservice is voor nieuwe klanten niet meer gratis! Ze rekenen beltarief (uit bundel dus). 0800 nummer lijkt (te worden) opgeheven.

Van de site:
Klantenservice
06-24001200 (Abonnee, standaard beltarief*)
(...)
* Beltarief geldt uitsluitend voor Relax-abonnementen vanaf 11 januari 2010 en Voordeelsim. Het nummer is gratis voor Flex-, MyFaves- en iPhone-abonnementen en Relax-abonnementen die afgesloten zijn voor 11 januari 2010.

Edit: Sorry oud nieuws, echter nu wel bevestigd..

› reageer

Heel opvallend is dat klantenservice bellen vanuit buitenland wel gratis is.

› reageer

ook opvallend:
voortaan is er bij het bellen naar 0900 een 0,25 ct toeslag!
wat is dat nou weer voor een onzin?

› reageer

Was toch al zo ?

› reageer

Ben benieuwd of we in de loop van de dag weer in kunnen loggen, even de verleningsprijzen checken...

› reageer

Dat van 0900 is standaard overal, dat is het "plus de kosten voor het bellen met uw mobiele telefoon" gedeelte.

› reageer

Toestelsubsidie is omlaag gegaan, dus zijn ze duurder geworden.

› reageer

@birdie op 11/01/2010 01:34 & @B0MBACI op 11/01/2010 01:36
Met het oude Flex abonnement bel je met het beltarief uit je bundel plus de kosten van het 0900 nummer. Bellen met het nieuwe Relax abonnement naar een 0900 nummer is dus inderdaad een stuk duurder geworden!

› reageer

Ik vind het eigenlijk een best goede verandering. Gesubsidieerd bellen naar 0900 was een heel raar aspect van de mobiele telefonie sector ontstaan uit het combineren van aspecten van prepaid beltegoed en gesubsidieerde belbundels bij abonnementen. Het was gevoelig voor misbruik, en volgens mij hebben Orange en T-mobile daar ook veel last van gehad.
Nu je dus niet meer gesubsidieerd naar 0900 kan bellen, en buitenbundeltarieven verder worden verhoogd is het des te meer reden om alle bedrijven met enkel een 0900 klantenservice te mijden. Hopelijk gaan meer mensen dat ook doen, dat is de enige manier om bedrijven te doen beseffen dat dat heel erg klant-ontvriendelijk.

Het onbeperkt houdbaar blijven van je belminuten komt daarentegen heel eerlijk over, en ook het feit dat T-mobile alleen de eerste minuut naar boven afrondt klinkt redelijk.

› reageer

2x beter, en 2x slechter dan eerder verwacht.

€_Relax_nieuw__Flex__Relax_oud
15___9490min___75min___100min
20___143135min__118min__150min
25___179190min__166min__200min
30___250260min__230min__250min

Deze relax bundels passen beter bij mijn verbruik, dan de huidige. Maar ik ben dan ook flex klant! Maar voor het gros van de mensen vind ik het toch een tariefsverhoging; minder minuten voor meer geld. Ik ben het 0900 aspect wel met XCLTempesT eens. Over toestelsubsidie (bij verlengingen) kan ik nu nog niks zeggen. (via My T-Mobile tijdelijk niet beschikbaar)

› reageer

We kunnen weer inloggen.
Flex abonnementen zijn weg.

› reageer

We kunnen alleen niet verlengen..En de belstatus is weer weg
Tot ziens t-mobile, succes met je nieuwe bundels

› reageer

Ik kan wel verlengen met Flex, alleen toestellen zijn duurder geworden, zo moest ik bijv. vorige week 29,95 euro bijbetalen bij een HTC touch2 i.c.m. verlenging Flex20 1 jaar, nu kost dat 99,95 euro, Nokia E72 was 109,95 bij flex20 1 jaar , nu 179,95.De Puls kost nu 29,95 bij flex 1jaar , was volgens mij vorige week 49,95 bijbetalen, dus die is weer goedkoper geworden.Ook kunnen niet alle toestellen besteld worden met flex verlenging, wel met relax.Mijn Flex bundel kan ik ook verhogen of verlagen ( ben inmiddels buiten mijn contract)maar verlengen met Flex-simonly heb ik niet meer kunnen vinden

› reageer

We kunnen weer inloggen en flex abonnement en beltegoed inzien. Ook is verlengen met flex nog mogelijk bij de meeste toestellen. (ik ben wel ingelogd als zijnde flex klant!). Bij de HTC H2 kan ik alleen Relax kiezen (foutje denk ik).

[/edit]:
De iPhones 16GB en 32 Gb zijn nu ook beschikbaar bij flex lager dan flex 45. Ze zijn beschikbaar vanaf flex 15, maar betaalbaar vanaf flex 25 bij mij. 16GB 99,- en 32 GB 199,- Bij flex 15 en 20 999,-

Van sommige toestellen had ik de Relax prijs genoteerd. Sommige zijn nu duurder andere goedkoper. Geeft een gevarieerd beeld:

Pulse was 50,- bij 19.50. Nu 30,- bij 16.95
[sub]Bij dit toestel moest ik eerst meer betalen dan nieuwe klanten![/sub]
Touch 2 was 30,- bij 19.50. Nu 100 bij 16.95 en bij hoger 50,- bijbetaling.
Nokia 5800 Navigatie (uit mijn hoofd) was 100(+) bij 19.50 en nu 70 bij 16.95.

Flex prijs is nog steeds afspiegeling van relax prijs. Aleen dan zonder netwerk korting.
Ook vreemd met netwerk korting kost Relax 25 en Relax 30 evenveel; 23.95
Ook bij mij inderdaad bij sommige genoemde toestellen alleen keuze voor Relax.
Flex Sim-Only's gevonden door link in tekst bovenaan: "Vernieuw eenvoudig je contract.
Kies voor een nieuwe telefoon of behoud je huidige toestel met een voordelig Sim Only abonnement." <=link

[edit/2]
Waarom zou je van Flex direct naar het nieuwe Relax willen?
Lijkt me dat de meeste mensen bewust voor flex gekozen hebben (buitenland, 0900) Ik stap nog eerder op nieuwste flex'09 over. Maar de nieuwe AV van T-Mobile bevalt me niet zo.

› reageer

@ Robert-jan:
ik weet niet of dat een foutje is, er zijn veel meer toestellen die wel met relax maar niet met Flex verlengd kunnen worden ( bijv. MDA Vario V , Nokia 6300 , Nokia N79 )
Ik kan trouwens nu ook weer verlengen met Flex sim-only ( alle bundels) ! Denk dat ik gelijk maar voor 2 jaar ga
Ze bieden ook een mogelijkheid om direct gratis van Flex naar nieuwe Relax over te stappen.....

› reageer

Inmiddels kun je wel stellen dat de titel misleidend is. Maak er maar rustig verhoging van !

› reageer

Nou, als ik gratis van een Flex van 30 euro naar een Relax van ca. 20 euro mag, dan doe ik mee! Waar vind je die optie?

Verlengen geeft inderdaad een wisselend beeld. Het ene toestel is duurder geworden, het andere toestel goedkoper. Vooral de nieuwere en duurdere toestellen zijn bij mij fors duurder geworden, of je moet 1 bundel soms zelfs 2 bundels hoger nemen om dezelfde prijs als voor de 10e januari te krijgen.

NB. Iphones kon je ook voor de wijzigingen nog met een Flex 25 van 2 jaar aanschaffen voor dezelfde prijzen. Met w&w erbij nog extra toestel korting. Je maandprijs werd dan wel hoger dan bij een I150.

› reageer

balen zeg, ik kan niet meer overstappen naar een Flex abo! (Optie flex is niet meer te kiezen) Kunnen/mogen zij dit zo maar veranderen? Dit was vor mij een groot pluspunt van T-Mobile dat je een keer per maand mocht switchen van tariefplan

› reageer

Een Relax 20 ontbreekt inderdaad, dat is wel een afknapper.

› reageer

@ Koen:
Ik heb er niet bijgezegd dat je binnen je contract ook kan verlagen bij een overstap naar nieuwe relax
Ik kan het niet controleren of dat inderdaad mogelijk is, heb alleen een flex15SO met een lopend contract. Mijn andere Flex abo's zijn buiten contact, dan kan je zonder problemen verlagen. Optie staat Bij:
Wijzig tafiefplan en bundels > daar zie je rechts een link : overstappen naar Relax> dan krijg je uitleg over nieuwe bundel en "direct gratis overstappen naar Relax> " , dan kom je touwens weer uit bij het normale menu waar je je bundels kan wijzigen.

› reageer

Het oude 0800-nummer lijkt overigens nog gewoon bereikbaar

› reageer

@pinokkia: dat is logisch, niet iedereen krijgt dezelfde bedragen te zien. (i.v.m. je klantwaarde)

› reageer

@vendetta
door al het gedoe over de Relax en Flex abonnementen zouden we bijna vergeten dat de BELSTATUS, wie kent het onderwerp niet, vanmiddag is terug gebracht van 2 dagen naar 2 uren vertraging.

Nu de laatste 2 uurtjes nog wegwerken T-Mobile en dan zijn we wat dat betreft weer helemaal blij.

› reageer

Bij mijn abonnement(en) loopt de belstatus nog minstens 3 dagen achter, als het er geen 4 zijn.

› reageer

ik kan nu ook niet meer de prijslijsten zien van mijn huidige flex'08... Kan dus niet vergelijken of nieuwe relax wel relaxed voor me is.. heeft iemand deze pdf nog?

› reageer

Ik heb hem nog, van september 2008, stuur maar even mailtje naar adres in mn profiel, dan mail ik terug!

Sowieso is een overstap gunstig als je alleen maar belt en sms't binnen Nederland en je verder op dit moment geen korting of iets dergelijks op je Flex hebt

› reageer

@ Hugo Boss..
sorry Hugo je emailadres staat er niet in.. Maar mijne wel.. dus als je zin hebt... Alvast bedankt iig voor je snelle reactie!

› reageer

Ik zie jou e-mailadres ook niet.. ligt dat aan mij?

Edit: Nu zou die van mij wel zichtbaar moeten zijn!

› reageer

Wat ik absoluut niet snap aan de nieuwe relax is dat sms-en bij "grenzeloos" duurder is dan wanneer grenzeloos niet is aangezet. Let wel, vanuit zone 2 bijvoorbeeld Turkije is dit het geval. Dat zijn toch wel addertjes onder het gras. Kan tijdens je vakantie toch behoorlijk in de papieren kopen

› reageer

Dat is wel vaker zo, anders zou het geen zin hebben om daar een "dienst" van de maken. Als het in alle gevallen voordeliger zou zijn, dan zouden ze er wel standaardtarieven van maken

› reageer

@ Doctor Yes , dit was al bekend. Ik vind de nieuwe prijsplan een hele goede uitkomst, raak ik zo iig niet m'n belminuten/sms kwijt.

› reageer

Topictitel gewijzigd.

› reageer

Op nu.nl wordt in een bericht het nieuwe beleid van TM vermeld (klik).
Er zijn op nu.jij een aantal reacties van niet-TV'ers

› reageer

Ja, dat nieuwsbericht heb ik inderdaad gelezen. Alsof de PR-afdeling van T-Mobile bij nu.nl werkt. Kortom: iets te klakkeloos overgenomen door de redactie van nu.nl, toch één van de waakhonden van de democratie...(not)

› reageer

Verlengen is er niet aantrekkelijker op geworden zo te zien.
Wat betreft belstatus: Ik sta al een paar weken op dubbel 0 Geen overige kosten en geen tegoed over. En ook nog geen factuur van januari. Contract loopt tot de 31e, ik neem aan dat ik dan nog een maand te gaan heb.

› reageer

Apart ik dacht dat ik mijn flex sim only zou opzeggen per september maar dat wordt hem nu niet. Ik heb namelijk net een nieuw abonnement laten ingaan die nog op oude relax staat. Die wou ik eigenlijk omzetten naar flex, maar dat kan dus niet meer Ik moet haast gedwongen naar de nieuwe relax structuur, ben benieuwd of ik mijn korting hou op w&w (24 maanden, 50 procent korting) Het is natuurlijk sowieso een w&w vast dus ik zit daar sowieso nog vet lang aan vast.

› reageer

Ligt het aan de website of zijn de Flex abonnementen verdwenen bij T-Mobile???? Ik zie alleen nog maar Relax.

› reageer

Flex is verdwenen

› reageer

@zitha: lees het topic even door

› reageer

Topic vlot even doorgelezen. Maar eens even goed in verdiepen. In de tarieven en wat er wel en niet bij in zit. Heb sinds nov '09 een flex 25 maar zie dat de Relax 25 0,13 is t.o.v. 0,15 bij Flex.
't is net de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken........

› reageer

Bel en sms je alleen maar binnen Nederland met je bundel? Heb je geen korting op je Flex? Dan is theoretisch gezien de nieuwe Relax goedkoper en zou je kunnen overwegen om over te stappen. In de praktijk zal je vast wel een keer in het buitenland komen, of even iets moeten opzoeken op internet op je mobiel, en dan is het wel zo fijn om (nog even) een Flex te hebben

› reageer

Al iemand enig idee hoe het zit met de nieuwe Flex voorwaarden ?
Als je verlengd, krijg je nl de nieuwe Flex voorwaarden van 11-1-2010.
Daar staat o.a. het volgende:
Alle variabele verbruikskosten worden met uw beltegoed verrekend. Indien u in een maand meer dan uw maandbedrag verbruikt, dan blijven de tarieven van uw gekozen
prijsplan gelden. Deze tarieven gelden voor al uw bel-, sms- en mms-verkeer binnen Nederland. U betaalt per seconde met een minimum van een minuut. Voor bellen en
sms’en in, naar en vanuit het buitenland en bellen naar betaalde servicenummers gelden andere tarieven en voorwaarden.

Nu stond deze tekst er vroeger ook al, maar het zou zomaar kunnen dat ze die nu per 11-1 ook echt gaan hanteren. Op het T-Mobile forum was er nl. ook al iemand die daar melding van maakte.

› reageer

Lijkt me niks bijzonders hoor Denk niet dat er iets gewijzigd is aan Flex.

› reageer

Ik hoop het ook, maar waarom zouden ze anders per 11-1 weer nieuwe voorwaarden gemaakt hebben voor Flex ?

› reageer

telek prober het uit zou ik zeggen. Bel een keer naar het buitenland en een keer naar 0900 nummer. Als het er buiten valt, is er iets gewijzigd.

› reageer

@ Nokiaboy:
Dat zal nog niet gaan, ik heb nog niet verlengd, ik heb nu nog Flex'07. Het gaat er juist om dat op het moment dat je verlengd, je automatisch ook aan de nieuwste voorwaarden gebonden bent. Ik ben wel van plan om te verlengen, het liefst met 2 jaar omdat waarschijnlijk Flex over een jaar helemaal niet meer aangeboden wordt, maar dan moeten ze niet met die grappen komen dat je straks volgens de nieuwe voorwaarden wel apart moet betalen voor buitenland en 0900

› reageer

Ach, dat kunnen ze gewoon niet maken, want dan zou het gewoon precies hetzelfde zijn als de huidige Relax. Dan zou niet de mogelijkheid geboden worden om te verlengen met opnieuw Flex lijkt me

› reageer

Het stuk over T-Mobile Grenzeloos (optionele bundel) is gewijzigd. Naar mijn mening verslechterd. De clausule dat VoIP niet is toegestaan staat niet in de flex voorwaarden. Ook is de klantenservice gratis voor alle flex, volgens de voorwaarden. Op de website staat ergens iets anders, maar voorwaarden prevaleren boven commerciele uitingen .
Kortom: Eigenlijks niks veranderd, en aan flex zelf helemaal niks. De AV van T-Mobile is overigens wel in 2009 veranderd, misbruik, fraude & onterecht gebruik e.d. pakken ze nu harder aan. Het kan best zijn dat je nu nog op de "oude AV" zit, zoals de meeste mensen.

› reageer

Ben ik nu echt de enigste die deze wijzigingen en nadelige wijziging voor bestaande klanten vindt?! Ik heb juist gekozen voor T-Mobile om dat ze zo flexibel waren en ik mijn abo je na situatie kon aanpassen van relax - flex - relax - myFace, noem maar op! Deze mogelijk word mij nu ontnomen en is dit volgens mij toch een nadelige wijziging voor de bestaande klant! Voor de duidelijkheid, het gaat mij niet om het opzeggen, ik vind gewoon dat bestaande klanten, tot hun contract afloopt, de mogelijkheid moeten krijgen om nog naar flex of myface te switchen!

› reageer

10 maart loopt mijn Flex abonnement af bij T-mobile. Er staat nog ruim 300 euro beltegoed op. Ik wil graag verlengen naar een SO. Ik kan nog kiezen voor een Flex SO of zo'n nieuwe Relax SO. Wat kan ik het beste doen? Bij Flex SO 15 zie ik geen tarieven. Bij Relax SO 15 zie ik een minutentarief van 8 cent per minuut. Dat zou neer komen op 187 belminuten. Bij Flex haal ik dat bij lange na niet. Daar zit ik op 20 cent per seconde dacht ik. Probleem alleen is dat ik dat niet meer terug kan vinden op de site. En mag je bij Relax SO je beltegoed meenemen?

› reageer

Meite, het is MyFaves niet MyFace.

› reageer

@ bcool : bij 20cent per seconde ben je wel heel snel door je 300 euro heen
BIj Flex 15 s.o. betaal je 20ct/min , maar omdat je bij een s.o. maar de helft van de abo kosten betaald, betaal je volgens mij maar 10 ct/min
hier kan je trouwens al de prijslijsten vinden.
Als je alleen in Nederland belt en SMS'st , kan je nieuwe relax overwegen, je behoud bij een S.O. dan ook je beltegoed, Persoonlijk zou ik altijd bij flex blijven, 0900 en buitenland is o zo handig uit een bundel, spaar beltegoed altijd op voor de buitenlandse vakantie, kan ik ook tenminste in het buitenland wat internetten en m'n mail checken

› reageer

Kun je dus na je contract je opgebouwde beltegoed weer laten overzetten naar prepaid?

Krijgen we weer Orange achtige capriolen

› reageer

@telecomkommer

Natuurlijk niet. Als T-Mobile dit gaan doen gaat doen zullen ze binnen de korste keren ook overgenomen gaan worden door een andere provider.

› reageer

@telek: Bedankt voor je info. Ik heb ff de tarieven vergeleken en het maakt mekaar idd niet veel. Bij Relax 15 SO heb je dus 90 minuten of 90 smsjes of een combinatie hiervan in de bundel. Buiten de bundel betaal je maar liefst 25cent! Bij Flex 15 SO zit je op 75 minuten of smsjes binnen de bundel maar buitel de bundel blijf je 20 cent betalen. Aangezien bij Flex alles nog binnen de bundel valt neem ik dan ook nog maar een Flex

Btw 20 cent per seconde zou wel hel erg duur worden jah Dat moest dus per minuut zijn

› reageer

@Hugo Boss
Als ik de tarievenlijst van Flex (10-'09) vergelijk met Relax nu verschilt er niet zo heel veel.
flex25 relax25
bellen 0.15 0.13 sms idem
mms 0.30 0.50
buitenland en internet zijn hetzelfde gebleven, beltegoed onbeperkt houdbaar.
M'n abo loopt tot nov 2011 zonder korting, en als ik het zo bekijk maakt het volgens mij niet veel uit en kan ik best de Flex aanhouden.

› reageer

@Maite: ik ben het volledig met je eens. Het is zeker de moeite waard om hier een punt van te maken. Ik heb geen idee of het kunnen wisselen tussen Relax (oud) en Flex een voorwaarde is, of coulance. Als iemand dit even kan uitzoeken (ik zit op m'n werk, dat zoekt wat lastiger )

› reageer

ik heb nu een Flex 20 '07 (oud Orange) lopen en kan nu verlengen. Nu wil ik verder met Flex SO. Als ik via mijn T-mobile naar de aanbiedingen kijk, krijg ik bij Flex SO de prijslijst van 25 november 2007.

Betekend dit dan dat als ik verleng, ik een Flex SO '07 heb waarbij de korting ook na de 1 of 2 jaar door blijft lopen?

Zo ja, waarom zou je dan eigenlijk voor 2 jaar verlengen.

› reageer

De "korting" van 50% blijft sowieso behouden, aangezien T-Mobile dit niet als korting beschouwt. Het zijn gewoon de normale Flex Sim Only tarieven.

Waarom je voor 2 jaar zou verlengen is dus inderdaad een goede vraag!

› reageer

de enige reden om toch met 2 jaar flex SO te verlengen die ik kan bedenken is dat T-Mobile binnenkort waarschijnlijk toch de mogelijkheid van (het verlengen met) Flex (SO) gaat beëindigen en je dan als klant met doorlopend contract wel 2 jaar door kan ipv dat je na 1 jaar al gedwongen wat anders moet kiezen.

Op het T-Mobile forum heerst er ook flinke onzekerheid over de toekomst van Flex en wordt het stoppen van Flex zeer waarschijnlijk geacht. Maar goed als ze er echt vanaf willen dan weten we dat T-Mobile ook niet vies is van contractbreuk, zie het einde Orange verhaal.

› reageer

@BertH

Ik heb tot nu toe altijd een abonnement opgezegd tegen de einddatum, maar je kunt nu geen nieuw Flex abonnement meer aangaan.

Maar wat gebeurt er aan het einde van de looptijd (24 maanden termijn) bij een (Flex (SO)) abonnement als je geen opzegging hebt gedaan, loopt dan het abonnement gewoon door onder de zelfde voorwaarden, totdat je het wel opzegt ?

› reageer

Ik zou simpelweg niet verlengen. Als T-mobile met Flex wil stoppen, doen ze dat toch wel, of je nou verlengd hebt of niet. Je snijdt alleen jezelf in de vingers door "er aan vast te zitten".

› reageer

edit: dubbel nu

› reageer

nou als je opgespaard tegoed voornamelijk gebruikt om vanuit het buitenland te bellen zodat het uit je bundel gaat, dan snij je je dus juist in de vingers door niet te verlengen nu.

Flex is sinds de RIP van Orange het enige abo dat dat kan en daar wil T-Mobile dus blijkbaar ook binnenkort vanaf.

En aangezien ze het hierbij rustig zullen afbouwen en niet zoals bij Orange abrupt (de noodzaak van het verdwijnen van de merknaam is er niet) is het nu een keuze van nog 1 of 2 jaar door willen gaan.

› reageer

De dag dat de stekker er uit zal gaan voor flex zal voor lopende of afgelopen abonnementen niet uitmaken. Als TM over een half jaar wil stoppen met flex, en jij hebt nu voor 2 jaar verlengd, zal ook jouw abo stoppen of omgezet worden.

› reageer

Indien je een lopend flex abo hebt en nog beltegoed dan lijkt het mij dat T-mobile enige compensatie zou geven als je een van abo zou moeten wisselen.

› reageer

Staat los van de vraag of je contract nog loopt of niet, lijkt me.

› reageer

Heb FLEX gekozen om veel uit het buitenland te kunnen smsen en bellen. Ben blij dat ik nog net optijd heb omgezet naar FLEX... Zal het 'alles-uit-de-bundel' concept missen!

› reageer

De tarievenlijst van flex waar bij contractverlenging in de e-shop naar wordt gelinkt (https://) is verouderd. (Dus niet in My T-Mobile zelf). Dit is een fout van T-Mobile met eventueel zeer grote juridische gevolgen voor T-Mobile. Ik weet alleen niet bij wie de bewijslast ligt, sla als je verlengt een exmplaar van de voorwaarden op (zeker als je T-Mobile hieraan wilt houden).

Ik verwacht dat T-Mobile in de toekomst huidige Flex klanten niet meer een verlenging met Flex van 2 jaar en/of met toestel gaat aanbieden. (m.a.w alleen als sim-only). Zo is het na een bepaalde tijd, voor T-Mobile bedrijfseconomisch interessant om contracten eenzijdig op te zeggen. Zo gebeurt dit gefaseerder (gespreide uitstroom) en cashen ze nog wat langer door op Flex klanten, die nooit en te nimmer op relax zullen overgaan.

Eerder is vermeld dat Flex tegoed naar Relax tegoed overgezet kon worden, dit ben ik nooit meer tegengekomen. Ik neem aan dat deze informatie onjuist was?

Ik zie het tusentijds overstappen tussen verschillende soorten tariefplannen als een service, waar je geen rechten aan kunt ontleden. Immers ga je bij tussentijdse overstappen ook over op de nieuwste versie van het tariefplan. Stel ik heb een Relax'07 omgezet in Flex'08, dan kan je als je terug wilt ook alleen naar Relax'10 en niet meer na Relax'07 of '08. Als je een flexibel belgedrag hebt moe(s)t je toch flex aanhouden. In de prijslijsten van T-Mobile staat overigens een kopje overstappen. (laatste pagina) Hoewel dat niet echt concreet is, hebben klagers daar misschien wel wat aan.

› reageer

@ Robertjan
Flex beltegoed meenemen naar nieuwe Relax is wel mogelijk hoor( niet dat ik het van plan ben hoor...)Als ik inlog en ga verlengen krijg ik de volgende tekst te zien :
Bij het overstappen van Flex naar het nieuwe Relax neem je je opgespaarde beltegoed gewoon mee.

Ik zie nu trouwens dat web&walk ook bij een Flex15sim-only toegevoegd kan worden, kon eerst alleen vanaf een Flex 20(so) of via de KS als je er speciaal om vroeg.

› reageer

Hoe worden de beltegoed meegenomen? Krijg je belminuten ipv van het tegoed of wordt het tegoed verekend met de facturen?

› reageer

Vereenvoudigde abonnementen noemen ze dat, welterusten T-Mobile.

O ja, naast Relax 90 en 190 bestaat er ook een Relax 135.

› reageer

Wil iemand mijn onderstaande vraag van gisteren beantwoorden:

Ik heb tot nu toe altijd een abonnement opgezegd tegen de einddatum, maar je kunt nu geen nieuw Flex abonnement meer aangaan.

Maar wat gebeurt er aan het einde van de looptijd (24 maanden termijn) bij een (Flex (SO)) abonnement als je geen opzegging hebt gedaan, loopt dan het abonnement gewoon door onder de zelfde voorwaarden, totdat je het wel opzegt ?

› reageer

@Telek: Bedankt, heb het gevonden. Het staat gek genoeg niet genoemd op een speciale pagina die T-Mobile heeft voor overstappers met info binnen My T-Mobile. (https://)

Maakt het voor sommige toch weer iets interessanter, zeker omdat je op relax maandelijks behoorlijke WEB korting krijgt. Zelf heb ik niet veel opgespaard tegoed meer, maar hou bij een regulier abo (mijn flex 20) wel maandelijks over. Daarnaast heb ik ook nog een Flex 10'06 en daar teer ik wel maandelijks wat in op mijn opgespaarde tegoed. Dat is nu bijna -na 2 jaar- op. Dus inmiddels ben ik eigenlijk wel van het idee van een oneindig geldige bundel afgestapt. Flex heeft natuurlijk wel 0900 bellen, maar buitenland bellen is wat mij betreft ook door de tijd ingehaald (binnen de EU na verlaging bel/sms-tarief en toegankelijke internet dagbundel voor e-mail.) Ik geef toe het is ook fijn dat internet uit het buitenland uit het flex tegoed gaat. Toch zie ik liever een "oprechte" provider die afrekent per seconde, een toegankelijke starttik heeft en waarbij 2 of 3 sms standaard 1 belminuut is.

› reageer

@ Menich:
Indien je daarna niet verlengt zal het abonnement gewoon doorlopen voor het zelfde bedrag en voorwaarden.

› reageer

Precies, het contract blijft gewoon doorlopen tegen de oude tarieven. Het is immers ook een verplichting van T-Mobile aan jou.

Maar door sommigen hier wordt gesuggereerd dat T-Mobile op een bepaald moment eenzijdig alle Flex-abonnementen zal beëindigen.

Ik heb de AV van T-Mobile gelezen, en nergens staat iets over dat T-Mobile de overeenkomst kan opzeggen (behalve wanneer je failliet wordt verklaard of niet betaalt etc.). Waar leiden jullie uit af dat T-Mobile contracten zal beëindigen?

› reageer

Ik denk niet dat ze dit bij Flex gaan doen. De enige keer dat ze dat hebben gedaan was met de Orange contracten en ik was uiteraard not amused. Uiteindelijk heb ik hun bod geaccepteerd om het contract over te laten gaan naar Fex met behoud van kortingen enzo maar alleen omdat veel opgespaard beltegoed had. Ik heb ook nog een Ben abonnement uit '99 en die hebben ze ook ongemoeid gelaten.

› reageer

Wat ik ook mislijdend vind is de persoonlijke aanbieding op My T-Mobile. "probeer nu geheel vrijblijvend W en W standaard 1 maand gratis" Persoonlijke aanbieding.... nou niet dus. Geldt alleen als je een Relax hebt, met een Flex kun je er dus naar fluiten

› reageer

@zitha

Volgens mij moet je gewoon even de klantenservice bellen en dan kun je wel gewoon web and walk nemen i.c.m. een flex abonnement.

› reageer

Ach, het is ergens wel te begrijpen dat T-Mobile met de Flex-bundels stopt.

In feite krijg je gewoon een geldbundel van hen die meer euro's bevat dan wat jij ervoor betaalt. Met de normale Flex kreeg je nl. een aardige toestelkorting en met Flex Sim Only betaal je 50%.

Het idee van "alles uit één bundel" werd bedacht in een tijd dat je in Duitsland € 5 per MB betaalde en € 2 om een kort telefoontje te beantwoorden. Daar was met andere woorden genoeg marge op, dus kon T-Mobile zich het wel permitteren om dit binnen de bundel af te rekenen.

Met de Eurotarieven voor buitenlandbellen en de dagbundels voor mobiel internet is deze marge waarschijnlijk een stuk kleiner geworden. Bovendien denk ik dat T-Mobile heeft onderschat dat mensen creatief hun beltegoed in geld kunnen omzetten (0900-nummers etc.).

Wel jammer voor ons als calculerende consumenten natuurlijk!

› reageer

@janzeeschuimers
ik zie dat inmiddels de W&W geactiveerd is. ben benieuwd of ik dan ook de eerste maand gratis krijg.....

› reageer

Ik heb die persoonlijke aanbieding voor web'n'walk ook eenmaal (vlak na invoering van de persoonlijke aanbieding) bij mijn flex 10('06) gezien. Iets wat natuurlijk helemaal niet kan.

De reden dat ik denk dat flex binnen nu en 2 jaar eruit gaat, het wordt t-mobile te duur en kpn/hi dringen oude abonnees (lees: klanten met een verouderd abo) ook al inflatiecorrecties op of indien niet akkoord een eenzijdige opzegging (danwel verlenging.) Vroeg of laat volgt iedereen de marktleider. Dit wil niet zeggen dat T-Mobile inflatie correcties gaat invoeren, maar T-Mobile wordt geen filantropische instelling onder de operators. Het telecomlandschap versoberd, minstens tot nieuwe telecomveilingen plaatsvinden of overheid ingrijpt.

› reageer

@robert-jan
mbt. het laatste: What's new....

› reageer

Op www.2call.nl zijn nog gewoon flex sim-onlys af te sluiten.Tevens flex abonnementen.Looptijd aktie:11 jan tot 31-01 dus nieuwe aktie.

› reageer

Dan wordt het wel eens tijd dat ze het weghalen

› reageer

Mijn aflopende flex abo kan ik verlengen naar sim-only flex op de T-mobile online shop.
Dacht dat Flex sim-only helemaal weg was!

› reageer

Ook mijn abbo flex 20 stopt in maart. Gebeld voor verlenging omdat ik het onduidelijk vond dat ik via my tmobile nog wel fles aboo´s kon afsluiten. De klantenservice gaf aan dat de flex abbo´s nog eenmalig voor een verlenging van max. 2 jaar worden aangeboden aan bestaande flex klanten.Dus ook de flex so.Dus wil je nog beltegoed opsparen voor bv een vakantie kan dat nog.

› reageer

Mijn flex '07 sim only loopt in september af. Ik kan dus in mei gaan verlengen. Ik hoop dat het dan nog lukt om dit voor 2 jaar te doen als sim-only of met een gratis toestel.

Ik vind het flex abo ideaal omdat je alles met die bundel kunt afrekenen.

Momenteel heb ik flex 45 voor 15 euro + web 'and walk voor 4,95. Daar zit er nu sowieso niet meer in

› reageer

Voor het (naderende) einde van Flex is nu een apart draadje. Hier verder.

Kunnen we hier weer verder met de nieuwe relax bundels

› reageer

Ik heb het nieuwe draadje nog even aangevuld met een quote van een van de laatste berichten. De discussie over het mogelijk toch geheel stopzetten van Flex graag daar voortzetten en inderdaad dit topic vanaf nu voor de discussie over het nieuwe relax gebruiken.

› reageer

De nieuwe relax-abonnementen van T-mobile heten 15, 20, 25 etc. De normale prijs wordt dan ook 15, 20, 25 euro per maand. Op dit moment zij de prijzen daarvoor; 13.75, 16.95 en 18.95 per maand, ik neem aan dat dit introductieprijzen zijn. Weet iemand of ik het fout heb en zo nee, tot wanneer deze gelden? Zouden deze bundels bij wijze van spreken volgende week gewoon 15, 20 en 25 euro per maand kunnen gaan kosten?

› reageer

T-mobile grenzeloos is ook aangepast. Starttik naar 0,79 euro, bellen binnen zone 1 voor thuistarief, gebeld worden 0,79 euro per gesprek en SMS eindelijk weer het 'gebruikelijke' tarief van 0,13 euro. Volgens medewerkster klantenservice gewoon uit de Flex-bundel, niet terug te vinden op de site. Zeker voor gebeld worden niet een ongunstige verandering naar mijn idee.
link

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.