[18-11-09] en [02-12-09] Vodafone netwerk plat

Vodafone heeft sinds een jaar de operatie uitbesteed aan Ericsson. Zal wel met kostenbesparing te maken hebben. Helaas hebben ze daarmee ook een stuk kwaliteit uitbesteed. Er zullen wel wat documenten over gemaakt zijn, maar ja, dat is nu eenmaal lastiger te handelen dan het gewoon intern doen.
KPN heeft trouwens hetzelfde gedaan sinds hun Core vervangen is door Huawei.

› reageer

Vodafone netwerk ligt hier in Rotterdam plat? Misschien landelijk?


edit

Klanten van Vodafone kunnen niet bellen of sms'en door een landelijke storing. Het is onbekend wat de oorzaak van de storing is en ook is onduidelijk hoe lang deze nog kan duren. In sommige gevallen ligt de dataverbinding er ook uit.

De storing is aangemeld bij Vodafone om kwart over een. Rond diezelfde tijd meldden diverse tweakers op GoT dat zij niet meer konden bellen of internetten. Klanten die de klantenservice bellen via een vast nummer krijgen te horen dat er een landelijke storing is. Onbekend is of deze alle klanten treft.

Vodafone heeft afgelopen jaar te maken gehad met meerdere storingen, maar die traden vooral op bij het 3g-netwerk van de provider waarbij er geen dataverbinding mogelijk was. Nu gaat het vooral om bellen en sms'en, aldus de klantenservice.


bron tweakers.net

› reageer

Hier staat ook het e.e.a, o.a dat vodafone eerder vandaag werkzaamheden had uitgevoerd aan haar netwerk.

› reageer

Mobiel Amsterdam ligt ook plat, evenals onze vaste nummers die ook sinds kort via vodafone lopen

› reageer

Staat ook op Nu.nl ze liggen landelijk helemaal plat.

Ook hun website ligt plat, dat vind ik wel weer opmerkelijk.

› reageer

Met z'n allen naar Groningen want hier geen last van storing.

› reageer

Kan hier (Zuid-Limburg) ook niet bellen met Vodafone, data-verbinding werkt gewoon.

› reageer

Op twee nummers helemaal geen bereik. En het komt net verkeerd uit als je wat belangrijke zaken moet regelen

Eh hoe kan het dat ik wel regioinfo krijg vol bereik heb maar geen netwerktoegang? (K800i)

› reageer

Kan inmiddels weer bellen met Vodafone (heb overigens de hele tijd kunnen bellen, heb tweede phone bij me, met KPN )

› reageer

Ook ik lig er inmiddels al een paar uurtjes uit bij Vodafone hierin West-Brabant ... eigenlijk nog nooit problemen gehad met deze provider, maar eens moet de eerste keer zijn toch?

› reageer

Titel aangepast

Ook ik ondervind problemen. Beetje jammer dit ...

› reageer

Kijk op http://twitter.com/VFWebRelations voor het laatste nieuws over de storing.

› reageer

Helaas werkt het nog steeds niet. Gelukkig heb ik nog een mobiel KPN nummer, kon ik toch de telefoontjes doen die ik wilde doen.

› reageer

Intussen wel netwerk maar niet kunnen bellen en smsen op mn beide nummers.
Voor het noodgeval heb ik nog beltegoed van deze actie

› reageer

Wilde net ff op de website van vodafone kijken: Die ligt er ook uit.

› reageer

@Navi, dat is wel heel Oud Belegen Beltegoed

› reageer

Hier in Utrecht reden zelfs geen trams , omdat de bestuurders schijnen te communiceren via het Vodafone netwerk. Zolang dit niet kan , mogen er geen trams rijden.

› reageer

Ik ben wel benieuwd naar meer info over die trams dan. de NS heeft een eigen GSM rail netwerk speciaal voor treinpersoneel. Als de trambestuurders Vodafone gebruiken en zonder bel mogelijkheid de trams niet rijden, hoe doen ze dat dan bij overbelasting van het Vodafone netwerk in de spits?

› reageer

Nu ik bel met Vectone en krijg ook geen verbinding opmdat ze bij Vodafone op zitten.

Het is gewoon zoals zo vaak heel heel slecht met Vodafone.

Ze moeten eens goed hun best doen en niet altijd zitten kloten op hun servers.

› reageer


Vodafone kampte met storing
Uitgegeven: 18 november 2009 13:54
Laatst gewijzigd: 18 november 2009 23:12

MAASTRICHT - Alle klanten van Vodafone hebben woensdag een tijd niet kunnen bellen en sms'en. De storing begon aan het begin van de middag en was tegen het eind van woensdagavond verholpen.
De oorzaak is nog niet bekend. Daar moet donderdag meer duidelijkheid over komen. Dat liet een woordvoerster van het telecombedrijf woensdag weten.

Een groot deel van de klanten kon niet mobiel bellen en berichtjes versturen. Ook de website van Vodafone was slecht bereikbaar. Bovendien had ook het dataverkeer last van de storing.

Door de telefoonstoring reden er geen trams tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein. Alle communicatie met de verkeersleiding gaat via het netwerk van Vodafone.


Het is nog steeds niet opgelost, ook niet na het opnieuw aanzetten van beide toestellen

› reageer

Nou kijk maar uit! Ze liggen de hele dag al plat, en nu nog steeds! Waar mensen dus niet goed van worden, maar dan ook nog eens als ze het even tussendoor weer doen worden smsjes meerdere keren verstuurd terwijl je ze maar 1x verstuurd! Waardoor het je dus meer geld kost! Lekkere zooitje daar dus. Ik ga denk ik maar overstappen, dit is niks. Zal ze het ook laten weten zodra ik weer kan bellen.

› reageer

Dan kun je wel blijven overstappen, andere providers hebben ook weleens storingen

› reageer

tsja en met maar 3 netwerken zal het ze allemaal worst wezen want de concurrentie is nu te beperkt

Nog steeds problemen met Vodafone trouwens.

› reageer

Vodafone heeft storing niet onder controle
Uitgegeven: 19 november 2009 08:40
Laatst gewijzigd: 19 november 2009 08:39

MAASTRICHT - Telecombedrijf Vodafone heeft de storing die een deel van het netwerk woensdag plat legde, nog niet helemaal onder controle.
Dat meldde een woordvoerder donderdagmorgen. Volgens hem konden abonnees wel weer bellen maar moesten ze wat vaker proberen om contact te krijgen. Verder kwam ook het sms-verkeer langzaam op gang, maar moest eerst de achterstand worden weggewerkt. ''De verstuurde sms'jes komen allemaal aan maar dat duurt even.''

Volgens de woordvoerder trof de storing een van de vier ''toegangspoorten'' zodat ruwweg een op de vier abonnees door het euvel werd getroffen. Vodafone heeft volgens de zegsman in Nederland 4,7 miljoen klanten.

Trams

Ook het openbaar vervoer in Utrecht had donderdagochtend nog last van de storing. Doordat geen communicatie mogelijk was met de verkeersleiding, konden de trams niet rijden tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein.


Bellen en gebeld worden lukt weer vrij aardig, smssen is nog een probleem.
Ook de autorisatie bij het aanzetten van het toestel loopt soms nog stroef. Het duurt even voordat er bereik is.

› reageer

Is er een storing?

Je kunt weer probleemloos gebruik maken van alle Vodafone diensten. De storing waar klanten vanaf woensdagmiddag 18 november hinder van ondervonden is verholpen. In meerdere delen in Nederland waren er moeilijkheden bij het opzetten en ontvangen van gesprekken op het GSM- en het UMTS-netwerk. Ook het sms- en dataverkeer ondervonden vertraging.

Vodafone heeft een speciaal telefoonnummer en e-mailadres ingericht voor klanten die vragen hebben over de storing. Voor informatie kun je contact opnemen via: 0800-1258 of per e-mail: netwerk.nl@vodafone.com. Dit telefoonnummer is vandaag van 18.00 tot 22.00 uur bereikbaar en vanaf morgen dagelijks van 8.00 tot 18.00 uur. Daarnaast is onze website weer volledig bereikbaar. Helaas was deze gedurende grote delen van de dag ook niet bereikbaar vanwege overbelasting.

Onze netwerkspecialisten hebben zonder onderbreking met partners en leveranciers samen aan een oplossing gewerkt. Op dit moment is ons netwerk weer stabiel en we blijven dit nauwlettend volgen. Met man en macht zetten wij ons in voor jouw bereikbaarheid. Wij vinden het heel vervelend dat onze klanten hierdoor getroffen zijn. Gelukkig zijn we weer in staat de service te kunnen bieden, die je van ons gewend bent.

De netwerkstoring begon bij één van de vier Vodafone verkeersknooppunten in Nederland. Dit verkeersknooppunt zorgt voor het verbinden van telefoongesprekken en brengt sms- en dataverbindingen tot stand. Dit heeft ook effect gehad op de andere delen van het netwerk. De exacte oorzaak van de netwerk storing wordt nog onderzocht door technische specialisten van Vodafone.

[Laatst gewijzigd op 19 november 2009 om 21:30 uur]


Bron: Vodafone

› reageer

Volgens mij zijn we juist deze service (lekker veel storingen) van Vodafone gewend. De storingen die horen er bij Vodafone nu onderhand wel bij....

› reageer

Het is wel interessant om te zien dat elke opvolgende storing langer duurt dan de vorige. Deze duurde 2 dagen, dus ik ben benieuwd hoe lang de volgende duurt. Het is maar wat je onder service verstaat. Vraag me alleen wel af of de overheid en de trammaatschappij in Utrecht hun telefonie bij een volgende aanbesteding ooit weer aan Vodafone zullen geven.

› reageer

Al die storingen van Vodafone OK ze hebben een tijd problemen gehad met My Vodafone, maar wat betreft het netwerk heb ik de afgelopen jaren weinig problemen gehad.

› reageer

Vraag me alleen wel af of de overheid en de trammaatschappij in Utrecht hun telefonie bij een volgende aanbesteding ooit weer aan Vodafone zullen geven.

En aan wie dan ? T-Mobile met zijn brakke netwerk ? KPN had vandaag ook een gedeeltelijke storing, door een stroomstoring. Veel klanten konden niet bellen, smsen of internetten. Zelf kon ik wel bellen, maar tijdelijk niet internetten, gelukkig deed Vodafone het weer

Maar hoe dan ook, wanneer de verbinding echt belangrijk is, moet je zelf zorgen voor een back-up en niet afhankelijk zijn van de providers.

[sub]Marly is nog steeds blij met haar twee telefoontjes met twee verschillende providers[/sub]

› reageer


Vodafone biedt al zijn klanten in het weekend van 5 december gratis sms'jes binnen Nederland aan. Het telecombedrijf doet dat als tegemoetkoming voor de grote storing die het netwerk op 18 en 19 november platlegde.

Eén van de vier netwerk-knooppunten van Vodafone viel toen uit, terwijl het backup-systeem dienst weigerde. Daardoor raakte het netwerk verstopt en konden veel klanten niet bellen of sms'en.

Vodafone zegt dat het bedrijf met de gratis sms'jes wil laten zien dat het de storing betreurt. Volgens topman Jens Schulte-Backum zijn er maatregelen getroffen om herhaling te voorkomen.

via: NOS.nl

› reageer

Goed dat er iets gedaan wordt. Maar doe dan bellen. Of SMS en bellen. Ik gebruik mijn Vodafone alleen om te bellen en gebeld te worden (vastelijn vervanging) wat heb ik dan aan sms-jes mogen versturen? Ik denk sowieso dat zakelijke Vodafoneklanten niets hebben aan deze oplossing. Als je klanten je niet konden bereiken zijn een paar sms-jes geen genoegdoening. Magertjes!

› reageer

Bovendien is er in het weekend weinig zakelijk verkeer. Ik heb een Zorgeloos SMS Blox. Zou het de moeite waard zijn deze even tijdelijk uit te zetten?

› reageer

Ik heb ook de zorgeloos sms blox, en kreeg een sms dat de limiet hiervan in de maand december verdubbeld wordt. Leuk en aardig, maar m'n record is 400 smsjes. Als ik twee keer zoveel sms, dan nog heb ik genoeg aan de 1000.

› reageer

Vandaag lag voor de 3e keer in korte tijd het datanetwerk er uit. Ik weet niet wat er bij Vodafone aan de hand is. Jullie wel?

Edit: inmiddels ook door anderen opgemerkt: http://www.nu.nl/internet/2135201/opnieuw-storing-bij-vodafone.html

› reageer

Staat op hun website http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consumer_help_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=988

Blijkbaar door onderhoudswerkzaamheden. Dit soort storingen kwamen trouwens wel vaker voor, alleen door de grote storing van 18-11 wordt elke storing van Vodafone nu direct groot nieuws, terwijl er eigenlijk niks nieuws onder de zon is..

Ze hebben nu ook een pagina met onderhouds planningen.

› reageer

De werkzaamheden die op de pagina van Vodafone staan zijn werkzaamheden aan zendmasten (lokaal). Werkzaamheden aan Core (MSC/MSS/SGSN/SMSC/enz) apparatuur worden tijdens de nacht (tussen 00:00 en 06:00) uitgevoerd. Als er fouten hierbij optreden kunnen ze nog voor de traffic piek alles terugdraaien. Dit is dus niet gelukt door Vodafone.

› reageer

Vandaag weer het bericht dat er voicemailboxen van klanten totaal gewist zijn inclusief instellingen en alle berichten door een "foutje". Volgens mij hebben ze bij de TD van Vodafone een mol aangenomen die de boel saboteert....

Bron: nu.nl

› reageer

Vodafone heeft sinds een jaar de operatie uitbesteed aan Ericsson. Zal wel met kostenbesparing te maken hebben. Helaas hebben ze daarmee ook een stuk kwaliteit uitbesteed. Er zullen wel wat documenten over gemaakt zijn, maar ja, dat is nu eenmaal lastiger te handelen dan het gewoon intern doen.
KPN heeft trouwens hetzelfde gedaan sinds hun Core vervangen is door Huawei.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.