KPN[Telfort] Opzeggen nog mogelijk?

Lijkt me een goede keus. Enige nadeel zou het mindere bereik kunnen zijn, maar zo te zien heb je al ervaring met T-Mobile dus dat zit ook wel goed denk ik

› reageer

Gisteren 2x sim-only van 300 min via de Telfort website besteld, voorheen heb ik verschillende abo's gehad bij Telfort en zonder problemen.
Maar nu lees ik hier zulke negatieve berichten over telfort en dat het vooral na de overname door KPN is onstaan.
Ja dan ga je toch twijfelen!
Nu is mijn vraag, ik heb alleen besteld via de website, de simkaart ontvangen maar zit nog in de verpakking en is ongeactiveerd, heb nog geen contract gekregen (of hoeft dat niet)of iets getekend.
Kan ik nu annuleren en de simkaart terugsturen?
Of heb ik door akkoord te klikken dat ik de voorwaarden heb doorgelezen en 0.01 cent overgemaakt heb het contract aanvaard?

Graag jullie mening

› reageer

Houd je van de domme en bel KS "ik weet niet wie.... maar", bij een rechtzaak zullen zij moeten aantonen dat jij iets hebt aangevraagd, knappe jongens als ze dat lukt

› reageer

Ja maar ik heb wel 0.01 cent via ideal overgemaakt en dat kan ik alleen zelf gedaan hebben!

› reageer

Is koop op afstand; art. 7:46d lid 1 BW
Je kunt gedurende 7 werkdagen na ontvangst van je simkaarten het contract ontbinden zonder opgave van redenen.

Dus: meteen Telfort KS opbellen en zeggen dat je je hebt bedacht. Niet de kaarten gebruiken. Indien erom wordt gevraagd terugsturen. Als ze vragen om het terug te sturen, raad ik je aan om het aangetekend, met handtekening, te doen.

› reageer

Dank je, dat ga ik dus maar doen (wet kopen op afstand gebruiken)

Wel vraag ik me af hoe serieus ik de negatieve berichten over Telfort moet nemen, zelf had ik nooit klachten en andere kennissen van mij nu ook niet.
Maar er kan inderdaad veel verandert zijn!

› reageer

Titel aangepast.

› reageer

Wel raar om eerst iets te bestellen en dan pas naar negatieve berichten te gaan zoeken. Trouwens als ik in dit forum zoek op telfort vind ik nou niet echt opvallend negatieve berichten de laatste tijd. Waarom niet gewoon op je eigen (positieve) ervaringen afgaan?

› reageer

Mijn persoonlijke ervaringen met telfort zijn prima. Nooit problemen gehad.

› reageer

Telfort:

- minuten worden afgerond naar boven;
- GEEN inzage in je lopende beltegoed!.

verder geen negatieve ervaring met Telfort

› reageer

Ik kan van de laatste tijd ook alleen maar positief zijn over telfort dus ik zou me niet druk maken als ik jou was

› reageer

Bedankt voor de reacties!

Ik heb vandaag de simkaarten aangetekend geretourneerd, contact gehad met de klantenservice en valt inderdaad onder "kopen op afstand".

Inderdaad de laatste tijd lijken de negatieve berichten minder dan voorheen maar;

-geen overzicht over de gebruikte belminuten
-aansluitkosten
-dure klantenservice
-het afronden van de belminuten naar boven

hebben voor mij toch de doorslag gegeven om hier niet verder mee te gaan.
Opvallend was toch dat ik drie medewerkers aan de telefoon heb gekregen voordat ik geholpen kon worden en uiteindelijk zei de laatste: doe maar rustig aan je hebt 2 weken de tijd en je hoeft het niet aangetekend op te sturen, toen ik hem vertelde dat op de website staat vermeld 7 dagen en wel aangetekend zei hij; ja dat kan ook!

Niet overtuigend dus die kennis van de klantenservice en dan is dit in principe nog niet eens een gecompliceerd probleem.

Ik wacht dus nog wel even af, als jullie een tip hebben voor een andere provider dan hoor ik dat graag, zit nu niet ontevreden bij T-mobile maar dat is een orange30 nu flex30 na de overname met 17,50 korting.
De sim-only van t-mobile vind ik niet zo aantrekkelijk vandaar dat ik bij Telfort uitkwam

› reageer

Bestel een Ben zou ik zeggen, die voldoet wel aan alle punten die je noemt tenzij je klantenservice van 35 cent per gesprek duur vindt, maar dat valt ook wel mee

Edit: normaal heeft ben ook aansluitkosten, maar als je goed zoekt via de vergelijker hier, is er ook een shop die zegt geen aansluitkosten te rekenen.. ik moet mn eerste factuur nog afwachten, dus kan nog niet zeggen of het klopt

› reageer

Ik ben zeer tevreden over Telfort, altijd bereik, geen gezeur en geen torenhoge rekeningen zoals ik wel bij vodafone had.

› reageer

Ja, tot het punt dat je je abo opzegt en telfort je na de afsluitdatum nog blijft bestoken met rekeningen. En je dan ook nog eens bij Preventel en BKR registreert als je storneert. Heb gelukkig aardig wat centjes overgehouden vanwege die onterechte registraties, maar dat ging ook niet zonder slag of stoot. Man wat een bende daar.
Niemand in mijn kenissenkring die daar ooit nog een abo laat aansluiten.

› reageer

Heb uiteindelijk 2x Ben regelmatig a €6,99 genomen, 250 belminuten en/of smsjes met nu actie 100 sms erbij(bedankt Hugo voor de tip).
Lijkt me niet verkeerd!

› reageer

Lijkt me een goede keus. Enige nadeel zou het mindere bereik kunnen zijn, maar zo te zien heb je al ervaring met T-Mobile dus dat zit ook wel goed denk ik

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.