[gsmweb.nl] Is hier sprake van misleiding door GSMWEB

Hallo allemaal,

Even een final update: Het abonnement en de overeenkomst met GSMWEB zijn komen te vervallen.Van GSMWEB heb ik niks meer gehoord, alleen een mailtje dat ze annulering bij Vodafone zouden aanvragen,dit hadden ze echter niet gedaan zo bleek uit navraag bij Vodafone.Hierop opnieuw een fax verstuurd naar GSMWEB en hen hierop gewezen, meteen ook GSMWEB aansprakelijk gesteld voor alle eventuele hieruit voortkomende kosten.
Ik heb hierna niets meer gehoord van GSMWEB en Vodafone, geen bevestiging, helemaal niets!

Heb ondertussen een nieuw toestel via T-mobile, mét behoud van mijn oude nummer, in no time geregeld en afgerond!

Uiteindelijk is het allemaal op het laatste nippertje nog goed afgelopen, maar dat komt uitsluitend omdat ik zelf de juiste stappen heb ondernomen en absoluut niet door de houding van GSMWEB.
Ik krijg nog wel steeds spam-mailtjes van ze, maar die zijn snel genoeg verwijderd, ik zal in ieder geval nooit, maar dan ook echt nóóit meer zaken doen met GSMWEB.nl!!

Iedereen heel veel succes en zorg dat je altijd volgens de regels handelt, het kost geduld en ergernis maar het alternatief kost uiteindelijk meer.

Vriendelijke groet,
Rob

› reageer

Heb een Nokia N97 black besteld icm 2 jarig contract bij Vodafone. Volgens de site was het toestel op voorraad. Hierna nog enkele malen contact gehad met klantenservice tot de aanvraag bevestigd was door Vodafone,elke keer werd mij verzekerd dat het toestel op voorraad was en meteen de dag na bevestiging van Vodafone verzonden zou worden.

Na bevestiging abo door Vodafone was het toestel ineens niet meer op voorraad, men kon geen levertijd geven, opzegging was niet meer mogelijk, ik kon evt. wel een ander (minder) toestel kiezen (of een toestel dat ook niet op voorraad is), er moest eerst door de afd. inkoop een deal worden gesloten met Nokia....noem maar op. Waar het op neerkomt is dit: volgens de klantenservice (3 verschillende personen) moet de order voor de N97 Black nog worden geplaatst bij Nokia. Een afleveringstermijn is bij benadering nog niet te geven, GSMWEB heeft geen maximale leveringstermijn waaraan zij zich dienen te houden en het contract bij Vodafone, tsja ...daar zit je gewoon aan vast.

Ik voel mij misleid door GSMWEB en ik kan me niet aan het idee onttrekken dat men bij GSMWEB pas de nieuwste toestellen gaat inkopen als men genoeg bestellingen binnen heeft om een gunstige prijs te bedingen, zodat ze eventueel niet met een restant blijven zitten. Misschien wat vergezocht, maar gezien het bovenstaande wel degelijk plausibel.

Voor mij is het een vaststaand gegeven dat ik het abo bij Vodafone en de Nokia N97 als zijnde 1 pakket heb besteld en het ook als zodanig geleverd wens te krijgen. Zo niet, gaat wat mij betreft de hele deal niet door!

Is hier naar jullie oordeel sprake van misleiding en zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben met GSMWEB?

› reageer

Mijn boerenverstand zegt, dat men niet kan leveren wat je besteld hebt. Zij voldoen dus niet aan de overeenkomst en dan hoef jij dat verder ook niet. Punt.

› reageer

Daar sluit ik mij volledig bij aan, wat een waardeloze manier van GSMWEB om zijn klanten zo te behandelen! Dit verdient wat mij betreft een negatieve review voor GSMWEB. Overigens had je daar al een soortgelijke ervaring kunnen lezen van maria breedspleet in mei vorig jaar dus dit is voor GSMWEB dagelijkse praktijk! Hoewel je in je recht staat om de deal te cancellen zal dat in de praktijk niet meevallen als ze dwars gaan liggen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik hun op de zaak zetten.

› reageer

@Dikkie
in mei vorig jaar dus dit is voor GSMWEB dagelijkse praktijk
Je geeft één neagtieve review aan, van dik 1,5 jaar geleden!

In jou geval is het, hierop gebaseerd, dagelijkse gang van zaken. Om eerlijk te zijn vind ik dit maar erg kortzichtig. Ik ben al jaren een tevreden koper van GSMWEB en heb ook nog nooit problemen gehad.

Het punt van de TS lijkt me duidelijk, kan GSMWEB niet voldoen aan zijn verplichting binnen een acceptabele termijn, dan is zo'n overeenkomst ook niet bindend. Maar om te spreken over dagelijkse gang van zaken... nee, die mening deel ik niet met je.

› reageer

Ik vind gewoon dat dit een waardeloze manier van zaken doen is en ik ben ook van mening dat je dit soort praktijken nooit en te nimmer hoort te bezigen. Daar is gewoon geen excuus voor bij welk soort bedrijf dan ook! Zo hoor je niet met mensen om te gaan.
Misschien is mijn reactie wat te kort door de bocht voor wat betreft dat het dagelijkse praktijk is maar dit is wel mede gebaseerd op een soort gelijk geval bij een vriend van mij die in maart dit jaar 10 weken moest wachten op zijn toestel.
Het feit dat het 1,5 jaar geleden is gebeurt en in maart van dit jaar bij mijn vriend en nu dus weer bewijst wel dat dit bij hun regelmatig gebeurt. En dit hoort dus wat mij betreft nooit en te nimmerte gebeuren!
En als het dan toch gebeurt en de klant geeft aan dat hij hier niet mee akkoord wenst te gaan dan is de enige juiste reactie het contract direct te ontbinden. En niet iets van sorry maar u heeft een contract getekend en dat kunnen we niet terug draaien, gebruikt u zolang maar even een oud toestel waar mijn vriend het toen mee kon doen.

› reageer

Ik snap je frustratie dikkie. No hard feelings hoor.

Maar er zijn regels voor aankopen doen via internet. Kan de aanbieder het product en of dienst niet tijdig leveren, dan heb je reden en de mogelijkheid tot ontbinden.

Nu is GSMWEB een tussen aanbieder en daar zit vaak het grote knelpunt. Eigenlijk kan je GSMWEB (en een hoop overige gsm-winkels online) beschouwen als een "doorgeefluik". Dit is anders dan bijv. een kpn, vodafone of telfort internetshop. Hier doe je zaken met de aanbieder zelf en helaas zie je dat ook vaak terug in de prijs.

Dat is de in 99,9% van de gevallen de reden waarom consumenten zich richten op een
(vaak vele malen) goedkoper "doorgeefluik".
Om te ontbinden in zo'n geval, moet je echt een aangetekende brief versturen en wijzen op de wettelijk vastgestelde verplichtingen waaraan zowel een aanbieder en een consument zich aan dienen te houden.

Ik deel je mening dat dit niet helemaal de juiste manier is. Ze zouden de consument zelf de keuze moeten kunnen laten maken van óf ontbinden óf wachten. Maar dit is voor zulke bedrijven vaak een financiële strop. (de marges op deze toestellen zijn vaak minimaal)

De toestellen die ze aanbieden zijn vaak niet afkomstig van de telecomprovider zelf, maar worden vanuit een derde partij geleverd. In dit opzet heeft de abonnementverstrekker (hier dus Vodafone) niets verkeerds gedaan en netjes het abonnement geactiveerd zoals op het contract is aangegeven. Ontbinden werkt dus niet, (het contract staat immers al op je naam geregistreerd) of, in dit geval zou GSMWEB zelf de kosten voor het abonnement moeten vergoeden. Met minimale marges is de kans dat ze dit zelf aanbieden nihil.

Oplossing om het bovenstaande verhaal niet te laten voorkomen, is gewoon een goed werkende BackOffice-afdeling, met een goede voorraad/uitgifte registratie!

› reageer

Wat een onzin.
Als iedere shop voor ieder ingevuld formulier op internet of een aanvraag een toestel moet reserveren, dan zijn ze zo failliet.
Er zijn namelijk zat ingevulde online formulieren die niet opgestuurd worden naar de shop of dat aanvragen afgekeurd worden.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur van gsmweb, maar ze hadden beter moeten communiceren. De wachttijd is het enige knelpunt hier.
Als je het toestel los bestelt staat er: vandaag besteld = morgen in huis. Vraag ze eentje uit die voorraad. Of bestel gewoon dat losse toestel, als je dan een tt krijgt hebben ze voorraad.
Je hebt in ieder geval wel de mogelijkheid het toestel naar je te laten opsturen, en ze daarna te confronteren.

Overigens zijn er veel meer shops die op deze manier werken. Zie het voorbeeld van de Vodafone SE W960 toestellen, of de telfort SE W980, ze bieden deze aan zonder voorraad te hebben of dat deze ooit geleverd gaat worden.

Kies een ander toestel wat ze wel op voorraad hebben of wacht tot ze binnen zijn.
Dat ze een order direct bij nokia willen plaatsen lijkt me een broodje aap verhaal, zo'n grote speler is gsmweb niet dat ze daar grote kortingen kunnen bedingen.

› reageer

@TnT

Ik heb het ook over een derde partij, dus niet over direct contact met de producenten van het betreffende toestel. GSMWEB besteld waarschijnlijk bij een leverancier die div. merken aanbiedt.

› reageer

Het gaat richting jaarwisseling, dus voorraden bij leveranciers zijn erg schaars. Op dit moment is ook nog de Nokia N97 erg slecht verkrijgbaar in het buitenland, waar de prijs tot bijna 100 euro verschilt met een origineel BNL toestel.
De verwachting is dat Nokia een prijsdaling inzet aan het begin van komend kwartaal. Daar is men ook op aan het wachten.
Dat betekend dus: indien je voor een dubbeltje op d eerste rang wilt zitten, een beetje geduld moet hebben. Anders gewoon naar een echte winkel gaan, maar die kan waarschijnlijk niet het zelfde aanbod doen.
Het kan niet en, en en zijn.

› reageer

Als er geadverteerd wordt met en/en moeten ze dat ook nakomen. Gsmweb heeft met Ts een overeenkomst (schriftelijk). daarnaast is er sprake geweest van modelinge toevoegingen aan het contract (afspraken qua levering etc. Mondeling is rechtsgeldig, alleen veel moeilijker te bewijzen. Ik zou ze voor de keuzes stellen: 1 je koopt zelf ergens een N97 en verwacht het totale aankoopbedrag van gsmweb. 2 Je wacht op de N97 van gsmweb en komt een extra onkostenvergoeding overeen. 3 Je laat je contract ontbinden (dit wordt een langdurige kwestie, uitkomst onbekend).

› reageer

Kopen op afstand, is ook mogelijk bij abonnementen. Binnen 7 werkdagen je contract annuleren. GSMWEB moet wel deze aanvraag doen.
Je kunt eventueel zelf navragen bij de Vodafone klantenservice navragen wat je moet doen als GSMWEB niet meewerkt.
En dan gebruik maken van een andere prachtige actie van een andere internet aanbieder, zien we de TS weer vanzelf terug....
GSMWEB hoort wel tot de top internet shops, samen met GSM.nl en Typhone.

› reageer

Er is intussen nog niets veranderd, ook andere populaire toestellen blijken niet op voorraad te zijn bij GSMWEB. (HTC HD2, Nokia N900)
Op de site wordt aangegeven dat de HTC HD2 en de N97 wel op voorraad en binnen 24 uur leverbaar zijn bij aankoop van een los toestel, commentaar van helpdesk: sorry, maar ook deze zijn niet op voorraad en we weten niet hoe lang het gaat duren! (over misleiding gesproken)

In de winkel zijn deze toestellen trouwens wel volop te krijgen, daar zijn dus geen problemen met de levering!

Heb intussen contact opgenomen met rechtsbijstand, ik wordt vandaag teruggebeld en ga proberen het contract nietig te laten verklaren op grond van de misleidende aanbieding van GSMWEB.
Voor een abo / N97 ga ik daarna wel gewoon naar de winkel, de kosten blijken ongeveer even hoog te zijn, alleen krijg je dan wel meteen een toestel mee.
GSMWEB ziet mij nooit meer terug, zoveel is wel duidelijk!!!

› reageer

Het was trouwens niet mogelijk om het contract te ontbinden binnen 7 dagen want de activatie bij Vodafone duurde al langer dan 7 dagen.
De dag van activatie bleek het toestel ineens uit voorraad verdwenen te zijn, 's morgens gebeld en helpdesk vertelde desgevraagd: "sorry activatie is nog niet rond, maar hierna heeft u het toestel binnen 1 dag in huis", 's middags gebeld en het was van "oke, ik zie dat de activatie rond is, we hebben het toestel alleen niet meer op voorraad"!
"Wat zegt u, contract ontbinden?...nee hoor, dat kan niet meer, daar zit u aan vast want u had slechts 7 dagen de tijd om er op terug te komen en die zijn helaas voorbij"!

› reageer

Rob, dat snap ik even niet. Zodra Vodafone een abonnement aansluit (activeert) gaan inderdaad die 7 dagen in, trouwens Vodafone telt zelfs 12 dagen (geen werkdagen), toen heb je toch ook direct bericht gekregen van GSMWEB dat het abo geactiveerd was en heb je de simkaart ontvangen? Welke datum staat op je contract? Heb je al met Vodafone gebeld of je nog kunt annuleren?

› reageer

Valt me tegen dat GSMWeb hier ook niet even op reageert....

› reageer

Door de helpdesk bij GSMWEB werd mij verteld dat de periode van 7 dagen ingaat na ontvangst van het contract door GSMWEB. Uiteraard heb ik Vodafone ook gebeld en daar werd mij verteld dat het abonnement alleen kan worden gecanceld door GSMWEB.De activatie duurde trouwens iets langer omdat ik nummerbehoud had aangevraagd, dit was in eerste instantie geweigerd omdat GSMWEB een verkeerd simkaartnummer had doorgegeven aan T-mobile.

Ik heb nog geen simkaart geleverd gekregen en het abonnement gaat begin Februari 2010 in, nadat het oude bij T-mobile is afgelopen. Het is bij Vodafone echter al wel geactiveerd door GSMWEB zodat opzeggen (volgens GSMWEB dan) niet meer mogelijk is.

Ik werd over de activatie niet ingelicht door GSMWEB dan wel Vodafone, maar kwam hierachter doordat ik de gang van zaken zelf op de voet heb gevolgd door de helpdesk van GSMWEB te bellen en hiernaar te informeren. (daardoor kan ik ook zeggen dat men mij steeds heeft voorgehouden dat het toestel voorradig was)

Ik weet ondertussen meer want ik heb gesproken met een jurist van mijn rechtsbijstand.

Als GSMWEB niet binnen 30 dagen het toestel aflevert, overschrijden zij de wettelijk toegestane levertermijn en kan ik het contract ongeldig verklaren. dit behelst niet alleen de levering van het toestel, maar geldt ook voor het abonnement bij Vodafone omdat toestel en abo als 1 pakket zijn besteld!
Hiervoor dient men GSMWEB schriftelijk in gebreke te stellen en per (dezelfde) aangetekende brief (met ontvangstbevestiging!) of fax (met faxrapport!) op te zeggen bij niet leveren binnen de wettelijke termijn!

Standaardbrieven zijn hiervoor te vinden op www.consuwijzer.nl (voor evt belangstellenden)
In de praktijk komt het er op neer dat GSMWEB nog 1 week na heden de tijd heeft om te leveren, anders gaat de deal toch echt niet door!

› reageer

Ik denk dat het een lastige kwestie is, daarbij kan het ook zijn dat gsmweb je, voordat de 30 dagen om zijn, de simkaart eerst nog toesturen. Dat zal dan de kwestie niet echt vereenvoudigen.

› reageer

Dat zou geen probleem zijn, als ze de complete bestelling (dus incl. het toestel) niet binnen de 30 dagen leveren dan is het contract zonder meer op te zeggen.
De jurist die ik gesproken heb was hier zeer stellig in en volgens haar was dit ook helemaal niet moeilijk te verwezenlijken.
Daar ben ik dus ook niet zo huiverig voor, dat regelen zij verder.
De wet is tenslotte bindend.

› reageer

Dus eigenlijk moet je gewoon wachten tot februari 2010, aangezien dan pas je abonnement ingaat. Staat er ergens bij GSMWEB op de site dat men toch het toestel direct uitleverd?
Of misschien krijg je wel een Vodafone gelockt toestel...... Sorry, wilde het nog iets spannender maken. >

Maar uit ervaring weet ik dat je pas iets kunt ondernemen als je abo bij Vodafone in de lucht is. Maar dan is de vraag wanneer die 7 dagen ingaan, nadat Vodafone het aangesloten heeft in februari 2010 of zoals GSMWEB zegt na ontvangst contract.
In ieder geval gaat dat dik gedrukt stukje echt niet door. Aangezien het contract pas officieel ingaat in februari 2010. Als jij nu je rekening bij T-Mobile niet meer betaald en men haalt je uit de lucht, valt er niks te porteren.... Dus niet doen als je het toestel al ontvangen hebt.
Het is wel erg lastig en ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt. Ik ben wel heel blij dat je niet mijn klant bent, je bent student zeker?

› reageer

Klopt niet helemaal wat je stelt, het contract met GSMWEB is namelijk al van kracht geworden op het moment dat Vodafone het abonnement activeerde.Zou Vodafone dit hebben geweigerd, zou GSMWEB de deal in zijn geheel hebben gecanceled, dus zeker ook de levering van het toestel...hiermee laten ze dan ook blijken dat het inderdaad om 1 te leveren pakket gaat. Dit wordt nog eens onderstreept door het feit dat de activatie bij Vodafone uitsluitend terug te draaien is door GSMWEB of de rechter, maar niet door mij.

Zou GSMWEB nu weigeren het toestel te leveren (zoals nu dus het geval is bij mij), en het zou écht zo werken als GSMWEB het doet voorkomen, krijg je de bizarre situatie dat wanneer ik de overeenkomst ontbind, ik 2 jaar lang maandelijks voor een abonnement moet betalen,geen toestel krijg geleverd en GSMWEB toch de commissie ontvangt van Vodafone. Waarom zou GSMWEB dan uberhaupt nog de moeite doen om wie dan ook een toestel te leveren???

Zo kan het natuurlijk nooit werken en daarom word ik als consument daartegen van rechtswege beschermd door het hanteren van een maximale leveringstermijn van 30 dagen met het recht van ontbinding bij overschrijding daarvan.

Dat GSMWEB dan blijft zitten met een niet geconsumeerd abonnement van Vodafone, kan men mij niet aanrekenen. Tenslotte is het GSMWEB die door het niet tijdig leveren in gebreke is gebleven.
Overigens hebben ze natuurlijk nog iets meer dan een week de tijd om alsnog tot levering over te gaan, de termijn van 30 dagen is nog steeds niet om en ik zou ook graag zien dat dit daadwerkelijk zou plaatsvinden, hoewel ik er onderhand niet meer in geloof.

Het is ook zeker niet zo dat ik GSMWEB wil afbranden of dat ik onder de door mij gemaakte afspraken uit wil komen, waar het mij om gaat is dat ik krijg wat ik heb besteld!
Ik kan er ook nog wel begrip voor opbrengen dat een bepaalde zending te laat binnenkomt, waardoor een levering wat daagjes op zich laat wachten, allemaal geen enkel probleem. Maar dat is niet waar het hier om draait, in dit geval wordt ik telkens met een kluitje het riet in gestuurd en men kan (ook vandaag niet)geen enkele mededeling doen over de termijn waarbinnen men een levering verwacht en wat iedereen ook zegt: dat klopt voor geen meter!! Als dat wel zo zou zijn zou ik pas écht bang worden om met zo'n organisatie in zee te gaan!

Vooralsnog zijn de punten waar ik mij bij GSMWEB echt aan stoor het feit dat er (nog steeds) op de site staat aangegeven dat de N97 binnen 24 uur leverbaar is, dat men de helpdesk niet van betere info voorziet en de schrijnende afwezigheid van welke vorm van communicatie what so ever! Men heeft mij niet laten weten dat de nummerportering er door was, niets over de acceptatie door Vodafone en niets van een verlate levering van het toestel. Ze konden me echter wel vinden met een stuk of wat spam-mailtjes over te bestellen accessoires voor de N97, dat dan weer wel.

Alles wat ik nu weet, ben ik te weten gekomen door te bellen met de helpdesk van GSMWEB en dat vind ik toch wel een zeer trieste zaak.

En nee hoor, de tijd dat ik student was ligt al een tijdje achter me, ik ben gewoon iemand die probeert redelijk te blijven zolang het kan en ik denk dat dat ook gewoon zo hoort. Maar op het moment dat ik ontdek dat men van die redelijkheid misbruik probeert te maken zal ik ook tijd noch moeite sparen om mijn recht te halen, wat me dat ook mag kosten.

› reageer

Ik vind 1 ding lastig en wel dat wanneer GSMWEB het toestel uitlevert bij een nummerportering. Maar dat kan ik niet vinden op hun site, maar weldegelijk van belang is.
Je zegt dat het abonnement al geactiveerd is, maar ik neem aan dat je bedoelt dat de nummerportering goed is gekeurd met een vastgestelde datum. Activatie vind pas plaats in februari 2010.
Het is wel zo dat GSMWEB, indien deze het toestel toch direct uitlevert een voorfinanciering doet van 2 tot 3 maanden, is ook wel positief.
Verder iedereen een gezond en fantastisch 2010 toegewenst. En de TS een snel geleverde Nokia N97...

› reageer

Ik heb intussen GSMWEB per fax en aangetekende brief in gebreke gesteld en hen in de gelegenheid gesteld alsnog tot levering over te gaan. Een kopie hiervan heb ik gefaxt naar Vodafone. Hierop heb ik geen enkele reactie gehad.

Nadat de door mij gestelde uiterlijke leveringsdatum was overschreden, heb ik GSMWEB en Vodafone laten weten dat ik de overeenkomst als ontbonden beschouw en dat ze geen geld van mijn rekening mogen afschrijven. Ook hierop heb ik tot op heden nog geen enkele reactie mogen ontvangen.

Voor de zekerheid nog even naar de klantenservice van GSMWEB gebeld en nee hoor, er was nog steeds niets bekend over een eventuele levering van het toestel.

@ Gert-Jan op 31/12/2009 15:32:
Volgens de klantenservice van GSMWEB wordt een toestel bij nummerbehoud direct verstuurd na acceptatie door Vodafone (dus na goedkeuring door T-mobile). Vanaf het moment dat Vodafone die goedkeuring binnen heeft, is het abonnement dan ook alleen nog maar door GSMWEB te cancellen.

Daar zit ook meteen de adder onder het gras, Je vraagt een contract aan en vanaf het moment dat dit contract binnen is bij GSMWEB gaan de 7 dagen opzegtermijn in. Maar aangezien het nummerbehoud nog moet worden goedgekeurd, wordt er nog geen toestel geleverd. Nummerbehoud werd in eerste instantie afgekeurd omdat GSMWEB een foutief simkaartnummer had doorgegeven aan T-mobile (het nummer dat ik aan GSMWEB had doorgegeven was wel het juiste)

Het juiste nummer werd alsnog doorgegeven aan T-mobile en het nummerbehoud werd goedgekeurd. De 7 dagen opzegtermijn waren toen al verstreken. Vervolgens heeft Vodafone de aanvraag voor het abonnement geaccepteerd.

Wonder boven wonder bleek nu ineens het toestel niet meer op voorraad te zijn en had men geen idee hoe lang dit nog zou gaan duren. Ik vertelde de medewerker van de helpdesk van GSMWEB dat er was afgesproken dat ik het toestel de volgende dag geleverd zou krijgen en dat ik de overeenkomst wilde opzeggen als men zich hier niet aan zou houden. Doodleuk werd mij verteld dat de 7 dagen opzegtermijn al waren verstreken en dat ik overal aan vast zat, opzeggen was niet meer mogelijk.
Hierop heb ik gebeld naar Vodafone waar men dit verhaal bevestigde, het abonnement was al geaccepteerd en zou in februari van start gaan, opzegging hiervan kon alleen geschieden door GSMWEB en niet door mij!

GSMWEB is echter in gebreke gebleven doordat zij niet hebben geleverd wat was afgesproken. Hiervoor hadden zij wettelijk gezien 30 dagen de tijd, uit het oogpunt van de redelijkheid heb ik ze nog een extra mogelijkheid gegeven om toch nog te leveren, maar ook dit hebben zij niet gedaan. Vervolgens heb ik de overeenkomst, zoals aangezegd, ontbonden.

Ik ga maar gewoon weer een nieuw abonnement aanvragen bij T-mobile, desnoods met een nieuw nummer. Bij hen ben ik al jarenlang klant geweest en zonder ook maar één probleempje! Ik heb nu spijt als haren op m'n hoofd dat ik ooit besloten heb om bij hun weg te gaan!

Frappant, maar wel tekenend, is het ook dat GSMWEB al deze tijd helemaal NIETS van zich heeft laten horen, wat een teleurstelling!

› reageer

@robvdende

Bedankt voor de update. Ik begon me al af te vragen hoe dit verhaal verder zou aflopen. Vreemd dat GSMWEB niet gereageerd heeft. Ik ben benieuwd of je abonnementbedrag in Februari idd niet van je rekening afgeschreven wordt. Hoewel ik denk dat wel gaat gebeuren.

Via je bank kun je automatische incasso's terug laten draaien tot een bepaalde periode. Mocht dit dus gebeuren dan weet je wat je te wachten staat.

Verder neem ik aan dat je van alle communicatie en jou aangetekende brief een copie hebt. Dit kan n.l. alsnog wel eens een lange rit worden voordat je ook daadwereklijk je gelijk behaald. Ik zou nu een T-mobile abo afsluiten, want over een paar weken kan het waarschijnlijk al niet meer, i.v.m. registratie van het BKR, dan sta je als wanbetaler geregistreerd!

Het klinkt stom, maar het kan zelfs zo zijn dat je geen hypotheek of lening kan krijgen. Omdat ook T-mobile een BKR-toetsing doet, zou ik hem snel afsluiten, nu heb je nog een schone lei.

Laat in Februari even weten hoe dit verder gaat. En heel belangijk. Bel absoluut niet met de betreffende SIM-kaart!

Succes

› reageer

Hallo,

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Dezelfde telefoon, na 3 weken nog geen levering en ook dezelfde smoesjes als reden. Morgen vraag ik advies bij mijn rechtsbijstand. Rob: Laat graag weten hoe het verder verloopt.

Sjaak

› reageer

Omdat in mijn arbeidsovereenkomst staat dat ik in het bezit moet zijn van een aangesloten telefoon en ik niet het risico wil lopen straks zonder te zitten, heb ik zondag via internet een toestel met abo (ingaand per februari) bij T-mobile besteld. De gang van zaken in chronologische volgorde:

Zondag besteld
Maandag helpdesk gebeld en gevraagd of toestel op voorraad is, hier zat een levertijd van 5 dagen op.
Maandagavond zag ik dat ik een anonieme oproep had gemist
Dinsdagmorgen had ik een e-mail van de koerier dat ze mij hadden geprobeerd te bellen, ik heb meteen teruggebeld en een afspraak gemaakt, werd direct bevestigd per mail.
Woensdag wordt het toestel bij mij afgeleverd.
Abo geaccepteerd en toestel verzonden in zegge en schrijve één werkdag!_/-\o_

NEED I SAY MORE?

Heb nu niet de N97 besteld, want mocht ik van de rechter (als het zover komt) eventueel toch ongelijk krijgen, blijf ik in elk geval niet met 2 dezelfde toestellen zitten. Heb daarom gekozen voor de Samsung Jet.

Ik weet niet of het lukt(waarschijnlijk niet), maar ik ga ook nog proberen nummerbehoud te krijgen bij T-mobile.

› reageer

Hoi alleen,

Ik ben dus niet de enige met problemen bij GSMWEB. Ik zit dus precies in hetzelfde schuitje, heb op 15 december mijn contract bij T-Mobile verlengt met een toestel via GSMWEB. Contract wel verlengt, maar nog steeds geen telefoon, gaat om een N900. Contract gaat 12 februari in. Ze willen het niet annuleren. T-Mobile zegt dat ze dit wel moeten doen, omdat het verkoop op afstand is, maar dit willen ze niet. Wat kan ik doen? HELP

› reageer

Zelfde verhaal bij mij. I-phone besteld. Is plotseling ook niet meer leverbaar. Probeer koop te ontbinden op dag 6, maar ze accepteren het niet. Hoe lang laten wij deze bedriegers uit A'dam, Diemen, nog hun gang gaan. Actie!!!!!!!!

› reageer

Beste mensen, ga gezamenlijk klagen bij de betreffende providers. Als er teveel klachten komen, kunnen de providers de betreffende gsmwinkel een sanctie leggen. Vorig jaar heeft elderwebsales( gsm.nl, bestelmaar.nl, bakkerdijk) hiermee te maken gehad. Op een gegeven moment boden zij alleeen abonnementen aan van vodafone. Van de overige providers stond niks op de website.

› reageer

@Amandie

De reactie van tmobile vind ik begrijpelijk. Het kan ook zo zijn dat een klant een abonnemnt direct bij de provider annuleert, terwijl de klant de toestel heeft ontvangen. Dan kan de webshop erachteraan om de toestel terug te krijgen.

Hoewel ik begrip heb op jou situatie, heb er zelf ook mee te maken gehad, is de antwoord van tmobile begrijpelijk

› reageer

Dit heb ik ook gedaan, maar tot nu toe doen ze hier weinig mee en stellen ze dat je het op moet lossen met GSMWEB.nl, en die willen niks oplossen. Ik snap het ook wel van T-Mobile, dat is begrijpelijk.

› reageer

@Amandie:
In het geval van de Nokia N900 liggen de zaken iets genuanceerder : Nokia heeft blijkbaar een levering teruggetrokken (volgens sommigen wegens problemen met het toestel) en daarom is GSMWEB bij lange na niet de enige shop, waar de klanten lang (soms al maanden) op het toestel ziten te wachten.

› reageer

@ allen:

Zorg bij problemen altijd dat je redelijk blijft t.o.v. de aanbieder.
Er is een wettelijke leveringstermijn waaraan beide partijen zich dienen te houden, ga dus niet na 3 dagen al roepen dat ze in gebreke blijven, want dat is gewoon niet zo.

Geef de aanbieder 30 dagen de tijd om te leveren, doen ze dit niet stel ze dan (aangetekend) in gebreke en geef ze de mogelijkheid om gedurende een periode buiten die 30 dagen alsnog tot levering over te gaan (bijv. 2 weken)stel in deze brief duidelijk dat je, als men toch in gebreke blijft, de gehele overeenkomst als ontbonden beschouwt.

Heb je nu nog steeds niets gekregen? Laat per aangetekende brief of fax met faxrapport weten dat de overeenkomst ontbonden is. Stuur ook meteen een kopie ervan naar de provider.

Dat redelijk blijven is erg belangrijk mocht er een rechtszaak van komen, iedere rechter kijkt meteen naar welke partij er redelijk is geweest en welke niet!

Blijf ook de mensen van de helpdesk met respect behandelen, zij kunnen niets bijdragen aan de oplossing van deze problemen en zijn hier ook niet voor. Het enige wat zij kunnen doen is op het scherm kijken of er al iets bekend is, de rest gaat compleet buiten hen om.
Zij zitten er om simpele technische problemen op te lossen, een soort sprekende gebruiksaanwijzing dus
Buiten dat proberen zij ook gewoon hun boterhammetje te verdienen en fungeren daarbij meestal als buffer tussen klant en bedrijf, ga er maar aanstaan als je de hele dag ontevreden mensen te woord moet staan, ik vind het in ieder geval knap! _/-\o_

Voor wat betreft de Nokia N900: Op de website van GSMWEB staat duidelijk aangegeven dat er een wachttijd is van 2 weken. Hou hier rekening mee bij het eventueel in gebreke stellen! In de winkel is het toestel overigens wél volop te krijgen, dus het moet ook voor GSMWEB mogelijk zijn. (tenslotte maken ze er ook reclame mee!)

Heel veel succes allemaal en ik laat nog wel even weten als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Rob

› reageer

Zorg trouwens bij ontbinding van de koop binnen 7 dagen ook altijd dat je schriftelijk bewijs hebt. (fax met faxrapport of aangetekend!)
Op die manier kun je altijd aantonen dat je hebt ontbonden en per welke datum! Voor die paar centen bespaar je jezelf een heleboel narigheid en extra kosten!!!

› reageer

Gewoon doen alsof je neus bloed en roepen dat je nooit wat ondertekend hebt en die hele tent niet kent of wat dan ook en dan lekker aangifte doen voor fraude door gsmweb

Als zij jou naaien, naai dan terug

› reageer

@Robvdende: je moet inmiddels toch al je N97 ontvangen hebben? Geen leveringsproblemen daarmee op dit moment. Mooi geschreven stukje dat over de klantenservice medewerkers, maar toch kunnen zij ook iets betekenen. Als jij gewoon vriendelijk blijft zit er misschien wel eentje tussen die even een deur verder loopt en daar vraagt om het iets sneller af te handelen.

@JV Rempt: Het recht staat aan de kant van GSMWEB.nl, maar ook hier verwacht ik toch dat die iPhone komende week geleverd wordt. Je had al pech met Bestelmaar.nl de laatste keer en nu weer met een andere grote shop. Een bezoek aan een normale winkel is misschien aan te raden. Zoveel verschillen die ook weer niet met de iPhone.

Gezamenlijke actie tegen een webshop zal niet veel uitmaken aangezien zo'n webshop toch heel veel aansluitingen doet en het percentage klachten toch binnen de normen blijven.
Het verhaal van GSM.nl dat die laatst alleen maar Vodafone aanboden had te maken hoe zij de klanten hadden benaderd. Daarom hadden KPN (dus ook Telfort) en T-Mobile hun even uit de lucht gehaald. Maar dan komt de macht van een grote internet shop naar voren, ze doen toch heel veel aansluitingen dus laat maar weer gaan.

› reageer

@ Gepost door polo op 22/01/2010 11:47
Als je geen beter advies kunt geven doe dan helemaal niets!
Mensen in de problemen storten gaat gewoon nergens over.
Ik hoop dat je snel (weer) in contact komt met de realiteit.

› reageer

@ Gert-Jan op 23/01/2010 07:19
Nog niets ontvangen en nog steeds helemaal niets van GSMWEB gehoord.
Misschien dat ze zelf ook in de gaten hebben dat dit helemaal nergens meer over gaat?

Voor de goede orde: Als ze nú nog denken te kunnen leveren hebben ze het aardig mis, de enige manier waarop ik nog (gedwongen) met ze in zee ga is als de rechter dat beslist, anders zeer beslist niet!

› reageer

Hallo Allemaal,
Ik heb 18 februari een nokia met vodafone abonnement besteld bij GSMWEB. Pas 1 maart kreeg ik deze aan de deur. Ik heb 123 euro aan de postbode betaald. Na het werk doos uitgepakt, sim erin, batterij opgeladen. Volgende dag toestel aangedaan en alleen de datum en tijd kon ik bekijken. Het toestel laadde de scripts niet op en gaf aan onvoldoende geheugen. Ik keek naar de instellingen en daar algemeen gaf hij aan "geheugen beschadigd". Vreemd... nieuw duur toestel en dan al defect. Ik heb meteen gsmweb gebeld en kreeg zomaar een verklaring dat ik misschien het toestel heb laten vallen of water erin heb gedaan. Dan verklaar je mij voor gek. Wie doet dat nou met een toestel als je blij bent eindelijk een goede aankoop te hebben gedaan en wil weten wat het apparaat kan. Mijn toestel is voor mijn werk heel belangrijk. Mijn patienten kunnen met mijn oude toestel mij niet goed verstaan. Ik ben heel erg boos over de afhandeling. Stuur de boel maar op, liefst met doos en alle accessoires, u krijgt dan snel een ander toestel opgestuurd werd gezegd door de medewerker van de klantenservice. Ja dat heb ik gedaan, dezelfde dag. Tot nu toe geen ontvangstbevestiging gehad of bericht dat het toetstel naar de reparatiecentrum is. Ik heb gelukkig het toestel aangetekend met handtekeningontvangstbevestiging opgestuurd. Zodoende weet ik dat het toestel bij hun is aangekomen. Wat ik vervelend vind is dat door de medewerkers van de klantenservice gezegd wordt dat je per email nog bericht krijgt maar dat krijg je niet. Ik heb intussen ook gebeld naar Nokia. Deze gaven aan dat het toestel defect is en dat ik meteen een nieuw exemplaar opstuurd moet krijgen. Ik heb al een aantal berichten gelezen dat Nokia enkele weken terug een bezending weer terug nam. Misschien is dit toestel toch ertussen geglipt waarmee een defect was. Vervelend dat Gsmweb niet op de hoogte is van de ontwikkelingen of zich voor de domme houden. Voor het krijgen van een nieuw toestel beweren ze dat Nokia dit moet bepalen. Nu Nokia.com support zelf heeft aangegeven dat het toestel omgeruild moet worden voor een nieuw toestel, vinden de gsmwebbers dat het toestel eerst door hun reparateurs uit elkaar gehaald moet worden.
Waar kan ik een klacht indienen over gsmweb? Waar kan ik terecht of hoe is de procedure als ik na 4 weken nog geen toestel ontvangen heb?
Ze hebben waarschijnlijk geen contact met hun eigen reparatiecentrum. Ze kunnen geen zinnig antwoord geven wat er gebeurd en een terugkoppeling van het reparatiecentrum naar de klantenservice is ook niet naar behoren.
Tros Radar had ook slecht nieuws over gsmweb.
groet, Claudiaflevoland

› reageer

Bijna vergeten dit topic: Rob van de Ende hoe is de status van je probleem?
@Claudia: Een eenvoudige oplossing is je beroepen op de 7 dagen bedenkings termijn. Als je hem naar een Nokia reparatie centrum (Dynafix schat ik) laat gaan krijg je hem dus gerepareerd retour en bij een dure Nokia die pas uit is zal het zeker 4 weken gaan duren. Deze toestellen worden altijd naar het buitenland doorgestuurd. En na 3 keer opsturen met dezelfde klacht pas een swap (omruiling).
In een winkel had je natuurlijk gelijk een nieuwe ontvangen, maar blijkbaar zijn je patienten zo belangrijk dat je liever via een webwinkel besteld i.p.v. een winkel waar je mensen in de ogen kunt kijken en aan kunt spreken in zo'n geval.
Dus als je aangeeft dat je hem hebt retour gestuurd op basis van je 7 WERKdagen bedenktijd, kies je gewoon een andere dure Nokia uit. Of zelfs de hele deal om deze reden annuleren, Vodafone houdt daar 12 dagen voor aan.
Maar in ieder geval succes ermee.

› reageer

Hallo allemaal,

Even een final update: Het abonnement en de overeenkomst met GSMWEB zijn komen te vervallen.Van GSMWEB heb ik niks meer gehoord, alleen een mailtje dat ze annulering bij Vodafone zouden aanvragen,dit hadden ze echter niet gedaan zo bleek uit navraag bij Vodafone.Hierop opnieuw een fax verstuurd naar GSMWEB en hen hierop gewezen, meteen ook GSMWEB aansprakelijk gesteld voor alle eventuele hieruit voortkomende kosten.
Ik heb hierna niets meer gehoord van GSMWEB en Vodafone, geen bevestiging, helemaal niets!

Heb ondertussen een nieuw toestel via T-mobile, mét behoud van mijn oude nummer, in no time geregeld en afgerond!

Uiteindelijk is het allemaal op het laatste nippertje nog goed afgelopen, maar dat komt uitsluitend omdat ik zelf de juiste stappen heb ondernomen en absoluut niet door de houding van GSMWEB.
Ik krijg nog wel steeds spam-mailtjes van ze, maar die zijn snel genoeg verwijderd, ik zal in ieder geval nooit, maar dan ook echt nóóit meer zaken doen met GSMWEB.nl!!

Iedereen heel veel succes en zorg dat je altijd volgens de regels handelt, het kost geduld en ergernis maar het alternatief kost uiteindelijk meer.

Vriendelijke groet,
Rob

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.