Anoniem sms'en

Je kunt wel anoniem sms sturen vanaf je mobiele telefoon door een sms te sturen naar 3010 met als inhoud:
callme anoniem 0612345678 (vervang door juiste nummer) gevolgd door je bericht.

Dit is niet gratis, kijk ook eens op www.spam.nl

Succes

Bernie

› reageer

Mijn telefoon (Nokia 6110 Navigator) staat standaard op anoniem.
Als ik een sms verstuur is het nummer wel zichtbaar. Hoe kan dat en hoe is dat te verhelpen?

Hoe kun je anoniem sms'en?

› reageer

Niet mogelijk vanaf je eigen mobiel... maak ergens op een betamax client een accountje aan en dan is het wel mogelijk

› reageer

Ligt dat aan mijn toestel, mijn netwerk (TF) of aan wat anders?

Enne... wat is Betamax? Heb je een URL of iets?

› reageer

Ja aan het netwerk eigenlijk. Je eigen 06 wordt gewoon altijd meegestuurd...

Bijvoorbeeld voipbuster: http://www.voipbuster.com/nl/sms.html

Het is wel mogelijk om je eigen nummer als afzender te gebruiken, maar dit hoeft niet perse. Heb er zelf geen ervaring mee, dus weet niet precies wat er dan wel als afzender gebruikt wordt.

› reageer

Waarom zou iemand anoniem willen SMSsen? Wat is de noodzaak dat je dat zou willen? Wil je spammen ofzo. Ik ben blij dat dat niet kan vanaf je eigen mobiele nummer.

› reageer

Hugo: bedankt. Dat wordt me echter te omslachtig. Raar netwerk, dat TF, heb ik al meer ondervonden.

Wilde laatst mijn resterende belminuten weten van de KS, stelde de vraag, moest daarna alle gegevens doornemen en daarna kreeg ik te horen dat men dat niet kon zien... zucht... is dat bij alle providers zo?

TnT: Waarom zou iemand anoniem willen SMS'en? Eehh... om dezelfde reden dat iemand anoniem zou willen bellen?

› reageer

Grappig, bij mij komen anonieme bellers niet door.
Ik werd nogal eens gebeld door de meest vreemde bedrijven van energie tot beveiling. Nu heb ik ze geblokkeerd en wordt er opgenomen met een alleen een zeer luide toon. Dat zal ze leren.

› reageer

Ik bel/sms bedrijven altijd anoniem, anders gaan ze je nummer gebruiken.

› reageer

onzin :s

› reageer

Even een wat verdere uitleg n.a.v. het antwoord van Hugo Boss:

Met een der Betamaxclones kun je smsen met als afzender een zelf te kiezen gebruikersnaam; bijv. pietjepuk. Dit ziet de ontvanger dan als afzender. Er komt geen nummer bij te staan alleen de door jou te kiezen naam. M.a.w. anoniem dus.

Zie hier de tarieven voor smsen. Gizmosms is gratis maar bij mij werkt ie niet.

Eenmaal gekozen welk label je kiest van Betamax ga je naar de site, maak een account aan en download de applicatie naar je pc.
Je dient ook credit te kopen wat je gebruikt om te smsen.

Eigenlijk is dit bedoeld om goedkoop te smsen zowel in als naar het buitenland met je eigen nummer als afzender maar kan desgewenst ook op de manier zoals jij het wilt.

› reageer

Tja, mijn bedoeling is om mijn gegevens een beetje privé te houden, niet om overal accounts te moeten aanmaken; daar zitten uiteraard allerlei adders onder. De eerste vond ik al direct:

No charge for sending. Receiver may incur charges depending on their carrier and plan.

Ik wil gewoon een provider die dit voor mij mogelijk maakt, maar dat is bij TF kennelijk te lastig, net als belminuten opvragen...

Ik ga me er bij neerleggen, denk ik...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.