[Google Nexus One] Google Nexus One

› reageer

Het viel me op dat er hier op TV nog geen topic over was, dus bij deze

Met name sinds deze week duikt er steeds meer informatie op over Google’s nieuwe mobiele telefoon de Nexus One (net zoals G1 ook weer een HTC toestel). Ik ben zelf wel geinteresseerd in deze GSM (heb een G1 gehad) en ben wat aan het rondkijken naar meer informatie. Een paar dingen zoals specs e.d. zijn al naar buiten gekomen. Er zit in ieder geval een goeie CPU in: 1 Ghz Qualcomm Snapdragon.

Hier vind je de volledige specificaties door Google (wel van de Amerikaanse versie), Nexus One US specs met hier de algemene US bestelpagina waarbij het nog niet mogelijk is om vanuit NL te bestellen.

Voor zover ik kan vinden is het nog niet duidelijk wanneer ie precies naar Nederland gaat komen (iemand al info hierover?).

Het toestel zal volgens de geruchten in eerste instantie exclusief door Vodafone verkocht gaan worden. Eerst in de UK, daarna de rest van Europa. Vodafone heeft al wat informatie online staan, check de Nexus One bij Vodafone.

Ook wel leuk, officieel Google filmpje over Nexus One vind je hier.

Zijn er meer mensen hiervoor aan het rondkijken? Eventueel mogelijkheden om deze via US of 1 van de NL shops grijze import eerder te bemachtigen?

› reageer

Wel bijzonder is dat je per gmail-account max. 5 toestellen kunt bestellen.
Ze komen ook niet in de shops, maar alleen via internet beschikbaar.

› reageer

Ik zou hem graag willen hebben ter vervanging van mijn iPhone 3G die ik inmiddels ontzettend zat ben. Het open karakter van Android spreekt me ook erg aan. Ik hoop dat de Nexus One snel naar Nederland komt. De release in Europa stond geplanned voor 'Spring 2010'. Als dat zo is, duurt het nog wel even..

› reageer

Volgens de site van Vodafone:

Vodafone gaat in de loop van februari de Google Nexus One verkopen in Europa.

Dus wellicht toch iets eerder dan "spring"?

› reageer

Dat heb ik gezien ja, maar ook:
Het is nog niet bekend wanneer en of de Nexus One in Nederland te koop is.

› reageer

Ja vooruit dan. Maar jij had het over Europa he

› reageer

OK OK : Ik wil eerst ook meer duidelijkheid over multitouch. Geen multitouch zou toch wel een gemis zijn.

› reageer

Volgens Webwereld zou de europese versie wel multitouch hebben, omdat de patenten, die Apple hierop heeft, alleen in de VS geldig zijn. Maar de bronnen spreken elkaar (deels) tegen, zo zou dit weer niet voor de UK versie gelden
Voor 100% zekerheid zullen we dus nog even moeten wachten.

› reageer

dat dit niet voor de UK is, is nog wel te begrijpen. Die kunnen hem namelijk nu wel al bestellen bij Google, en zullen dus een US versie krijgen (waar dus geen multitouch op zit vanwege patenten)

› reageer

De Nexus One heeft gewoon Multitouch ondersteuning. Als ik Dolphin browser installeer dan werkt Multitouch prima, evenals in Picsay waar het ook zonder problemen werkt.

Echter in Google maps e.d. zit (nog) geen multitouch ingebouwd.

Verder is er maar één Nexus One toestel, US, UK, HK krijgen allemaal hetzelfde toestel. (Met multitouch ondersteuning dus)

› reageer

De telefoon kan het zeker. De firmware kan er in principe ook mee overweg. Maar het is verder niet toegepast in de orginele software, omdat ze gewoon bang zijn voor de patenten van Apple.

› reageer

Creatieve video review over de Nexus One

› reageer

Leuk filmpje Blijf het een mooie telefoon vinden.

› reageer

Zie ook hier voor de problemen met de Nexus One.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.