KPN[KPN] Nieuwe KPN Flexibel voorwaarden per 26 januari

geldt dit enkel voor nieuwe "klanten" ?

› reageer

Per 26 januari veranderen de KPN Flexibel voorwaarden. De kortingen die nu online gelden verdwijnen dan. Het buiten de bundeltarief voor abonnementen die in de winkel gekocht worden worden net als bij de internet abonnementen €0,30 ipv €0,25. Ook mag je je beltegoed bij KPN straks niet meer meenemen naar de volgende maand. Nu is dat alleen bij de internet abonnementen straks bij alle abonnementen. Ook Hi gaat duurder worden buiten de bundel en de Sim Only bundels worden duurder eind deze maand.

KPN wordt dus minder aantrekkelijk.

Bron: Vriend van me die bij de KPN winkel werkt.

› reageer

KPN wordt sinds de concurrentie gekilld is echt met de maand beroerder in zijn voorwaarden. Ik ben al sinds de start van het GSM net klant bij ze met mijn hoofdnummer. T-Mobile wordt vanaf maandag vermodelijk voordeliger. Vodafone is wel slechter geworden in bundelvoorwaarden (nieuwe minuten eerst opmaken). Het lijkt wel of KPN en Vodafone nog steeds alleen maar naar elkaar zitten te kijken en T-Mobile zijn gang laten gaan.

Ik neem trouwens aan dat dit ook weer alleen voor nieuwe abonnees geldt. Kan je dit bevestigen? Vooral het niet meer mee kunnen nemen van je bundel vind ik een heel groot nadeel. Dit samen met hogere tostelprijzen en hogere minuutprijs buiten de bundel maakt KPN/Hi na het verstrijken van je contracttermijn als verlengings optie onacceptabel denk ik.

› reageer

KPNwordt duurder en de service steeds slechter. Dit is dan het gevolg van de ooit zo geroemde marktwerking en witte boordenmaffia die maar al te graag met een grote grijns hun bonus weer innnen. En er is niets veranderd....

› reageer

De mobiel internet bundels zijn al duurder geworden.

Zeker Mobiel Internet Start 20 -> 25 euro p/m, de opties daarboven van 35 -> 45 euro p/m en van 50 -> 65 euro p/m.

15 euro verhoging p/m is bizar.

Overigens loopt hier al een topic over, al was er toen sprake dat deze wijzigingen per 1/1 zouden ingaan.

› reageer

@ Koen: Alleen voor nieuwe klanten natuurlijk. Anders mag iedereen opzeggen

› reageer

Tijd voor meer en nieuwe providers in dit land, het is nu een en al telecommaffia met prijsafspraken, wat toevallig dat ze alle 3 hun tarieven op negatieve wijze veranderen.
T-Mobile de flex eruit, Vodafone duurder, Kpn duurder en T-Mobile eigenlijk ook dik duurder.

En de opta? Die ligt natuurlijk weer eens ergens in een hoekje te slapen.

› reageer

De OPTA zal er weinig aan doen denk ik. De NMA had volgens mij moeten ingrijpen toen er wederom een provider werd overgenomen. Met de komst van Telfort keken KPN en Vodafone alleen naar elkaar en handhaafden zij de hoge prijsstelling. Pas na het op de markt komen van nog 2 nieuwe providers (Ben/T-Mobile en Dutchtone/Orange) bleek een flinke prijsverlaging opeens wel mogelijk.

De mededingingsauthoriteit heeft er deze keer niets aan gedaan doen het spel weer terug ging van 5 naar 3 providers en ook Debitel als grootste virtuele operator door KPN werd opgeslokt. De enige concurrentie die er nu ongeveer nog is, is tussen eigen merken of een MVNO als Tele2 die een keertje eens in de zoveel jaar naar een andere netwerkaanbieder overstapt. De nieuwe veilingen komen er aan, maar kijk eens hoe lang het gaat duren voor je landelijkdekkende operators in dienst hebt die een met KPN en Vodafone vergelijkbare dekking hebben. Daarbij worden de nieuwkomers volgens mij vooral internet/mobiel breedband aanbieders. Die komen dan vast ook met een voip oplossing, maar daar hebben we nu nog niets aan.

Het wordt hoog tijd dat de ongebruikte en hopelijk intussen teruggeclaimde UMTS licenties opnieuw ter veiling worden aangeboden.

KPN is zich als je het mij vraagt aan het voorbereiden voor een overname door bijvoorbeeld het Spaanse Telefonica Moviles zodra de resessie voorbij is. Alles wijst er op dat ze de bestaande diensten nog even extra willen uitmelken en de cijfers nog iets moeten worden opgepoetst nu het nog kan.

Nu heb ik op mijn werk alleen KPN dekking. Hopelijk wordt dit na een verhuizing van het kantoor beter. Dan kan ik bij ze weg.

› reageer

Inmiddels zijn de nieuwe prijzen bekend. Forse verhogingen:

Maandprijs oude inhoud Nieuwe prijs Nieuwe inhoud
20.00 euro 100 20.00 euro 100
21.75 euro 135 23.50 euro 155
26.75 euro 190 28.50 euro 210
32.75 euro 265 33.50 euro 260
37.75 euro 325 38.50 euro 320
47.75 euro 425 48.50 euro 430
67.75 euro 625 68.50 euro 600
97.75 euro 875 98.50 euro 880
147.75 euro 1475 148.50 euro 1480
197.75 euro 1975 198.50 euro 1980

Veder:

- Buiten de bundeltarief van €0.30
- Alle gesprekken worden afgerond op hele minuten (eerst alleen online)
- Belminuten 1 maand meenemen en je gebruikt eerst je nieuwe bundel

› reageer

En ook verhogingen voor Hi?

› reageer

Zie: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/29209

› reageer

Ik heb nu een flexibel 100 abonnement die vorig jaar is afgesloten.
Zijn mijn voorwaarden nu ook gewijsigd?
Ik heb hier niets van ontvangen van KPN.

› reageer

Funckyduck:

Als er voor jou iets wijzigt krijg je daar bericht van.
Je hebt dan de keus om je contract te ontbinden of verder te gaan onder de nieuwe voorwaarden.

› reageer

Het lijkt me wat prematuur om over voortijdig opzeggen te speculeren, de wijzigingen zijn alleen van toepassing op nieuwe aansluitingen en verlengingen.

› reageer

Toch niet zo'n gekke vraag: juist bij Flexibel mag je je bundel binnen je minimale contracttermijn omhoog en omlaag zetten zonder boete of andere kosten. Bij een Kpn mobile plus abonnement wat ik eerst had mocht je na 6 maanden en 1 jaar je bundel omlaag zetten. Dit leek gunstig, maar Kpn veranderde de abonnementen halverwege. Toendertijd kreeg je bij de wissel een Kpn mobiel Bundel met meer minuten, maar zonder 0900 in je bundel. Dat was toen niet zo'n probleem. Nu krijg je minder minuten of een duurdere Bundel. De kans is best aanwezig dat je na 26 januari als Flexibel klant opeens alleen nog kan wijzigen naar de nieuwe flexibel bundels. Of zeg ik nu iets heel geks. Ik moet het nog zien....

› reageer

Heeft iemand toevallig een pdf'je vd voorwaarden/tarieven van de flexibel sim-only zoals die tot voor kort golden? BVD....

› reageer

Het is nog niet de 26e dus download de info van kpn.com.

› reageer

@Koen
De simOnly voorwaarden die nu op kpn.com staan zijn:
Uit je tegoed betaal je bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland en sms.
Overige kosten komen bovenop je bundeltegoed
· Je bundeltegoed is 1 maand geldig
· Het buiten bundeltarief is € 0,30 per minuut
· Er wordt afgerekend per minuut

Omdat hier bijv. de 0,30 staat vermeld, denk ik dat dit al de nwe voorwaarden zijn...

› reageer

Dat zijn vast de huidige online voorwaarden (= afwijkend ten opzichte van de winkel). Is er niet een 2e prijslijst te vinden?

› reageer

Nope! Vlgs KS niet beschikbaar op internet en men is ook niet genegen deze toe te sturen. Lekker transparant van de GVR (de "Grote Vriendelijke... Reus" aka kpn

› reageer

Er staat wel een PDF met de voorwaarden van de gewone KPN abonnementen en de KPN online bundels (directe downloadlink):

PDF KPN.com

Ik vraag mij af of dit wel de nieuwe voorwaarden zijn voor simonly of dat het tarief al 30 cent per minuut was. PDF KPN simonly zoals nu op de site staat

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.