T-Mobile[T-Mobile] Naderend einde Flex

Jongens ik krijg ook elke keer dat dit topic actief wordt een ongerust gevoel (op zn zachtst gezegd). Latenwe dit onderwerp nou maar met rust laten want tm leest ook mee. Heb ook al heel veel btg en maak daar dankbaar gebruik van in het buitenland. Hoop dat dit abo nog lang zal blijven bestaan. En dat soort acties bij tweakers draagt daar niet aan bij. Wel inventief.....

› reageer

In de discussie over de nieuwe Relax 2010 abo's werd al meermaals opgemerkt dat er ook voor Flex het een en andere veranderd is en gaat veranderen. Omdat dit nogal doorelkaar liep, nu een apart draadje over Flex.

De hoofdpunten tot nog toe:
- Het is niet meer mogelijk om nieuwe Flex (SO) abo's af te sluiten
- Alleen bestaande Flex (SO) klanten kunnen nog met Flex (SO) verlengen
- Nog onbevestigd maar hardnekkig gerucht dat het binnenkort ook afgelopen is met dat verlengen

› reageer

In dat andere topic meldt user "tora" het volgende:

Ook mijn abbo flex 20 stopt in maart. Gebeld voor verlenging omdat ik het onduidelijk vond dat ik via my tmobile nog wel fles aboo´s kon afsluiten. De klantenservice gaf aan dat de flex abbo´s nog eenmalig voor een verlenging van max. 2 jaar worden aangeboden aan bestaande flex klanten.Dus ook de flex so.Dus wil je nog beltegoed opsparen voor bv een vakantie kan dat nog.

Dat lijkt mij ook voldoende reden voor discussie.

› reageer

Wat houdt eenmalig in? Betekent dat alle klanten die nu een Flex abo hebben, bij de eerste verlengmogelijkheid nog voor Flex kunnen kiezen en daarna niet meer? Oftewel, je kunt alleen een niet Flex '10 verlengen met een Flex '10 en een Flex '10 straks niet meer met een nieuwe Flex?

› reageer

Op www.2call.nl zijn nog gewoon flex sim-onlys af te sluiten.Tevens flex abonnementen.Looptijd aktie:11 jan tot 31-01 dus nieuwe aktie.

› reageer

Jammer, ik heb hier nog een flex 30 voor 5 euro per maand liggen die juli 2010 afloopt. Die was toen nog zelfs met een telefoon! Altijd handig om opgespaard beltegoed te spenderen voor op vakanties enzo. Ik vraag mij af of dat nog een interessant verlengingsvoorstel op zal leveren. Waarschijnlijk niet gezien dat ze deze abonnementen eruit willen hebben.

› reageer

maar hoe zit het met de opgespaarde beltegoed als je niet met flex kan verlengen???

› reageer

@king1983

Zie "Mijn contracten" van "My T-Mobile":

Bij T-Mobile kun je eenvoudig je tariefplan wijzigen en bundels toevoegen of beëindigen.

Binnen de duur van je contract kun je éénmaal per maand je tariefplan verhogen.
Bij het overstappen van het oude naar het nieuwe Relax neem je je opgespaarde beltegoed niet mee.
Bij het overstappen van Flex naar het nieuwe Relax neem je je opgespaarde beltegoed gewoon mee.
Bij een overstap verlies je eventuele kortingen die zijn afgesloten bij je huidige contract.
Je kunt binnen een contractperiode kiezen voor een tariefplan dat gelijk of hoger ligt dan je huidige tariefplan.

› reageer

> maar hoe zit het met de opgespaarde beltegoed als je niet met flex kan verlengen???

dat je een abonnement niet meer kunt verlengen, wil nog niet zeggen dat het ook opgezegd wordt door TM. Beltegoed blijft dan staan, maar je krijgt niet een bonus als je je er nog eens 2 jaar aan TM verbindt.

› reageer

Ook ik heb 2 fex (oud orange 07) abbonnementen bij t-mobile, ik ben hard aan het twijfelen wat te doen.
Afgelopen week had t-mobile nog de mogelijkheid om te kunnen verlengen (na inloggen op my t-mobile). Tot mijn verbazing is dit nu niet meer mogelijk en is Flex definitief niet meer aan te vragen bij t-mobile zelf. Jammer. Ik weet nog niet wat ik nu moet doen.

› reageer

Verlengen met Flex is online wel nog mogelijk hoor. Heb het deze week met één van mijn abonnementen gedaan, het andere abonnement kan ik nu zonder problemen verlengen.

Log in op Mu T-Mobile, klik op je huidige abonnement en kies daarna in het nieuwe scherm voor de optie: Direct je contract verlengen.

Je komt nu in de online shop. Bovenin zie je een grijze balk. Hierin twee links voor verlengen met een nieuwe telefoon of sim-only. Bij beide opties kan ik een Flex of Flex SO abonnement kiezen.

› reageer

Thnx "TweakersOnly" ik heb het gevonden, afgelopen week kon je nog kiezen voor "contract velengen" en dat is nu veandert in "contract vernieuwen". En hier kun je nu niet meer kiezen voor de Flex optie, maar op jouw manier wel.
Weet jij misschien dat waneer je overstapt van een Flex naar een Relax abbo of je dan je beltegoed meeneemt?
En wat is nu het daadwerkelijke verschil tussen Flex en Relax ????

› reageer

ja het tegoed neem je mee van je flex naar relax.
Het verschil is:
bij flex gaan de 0900- kosten en de kosten buitenland uit de bundel, bij de relax komt dit buiten de bundel

› reageer

Vòòr 31 januari zal het verlengen met Flex vast niet verdwijnen want je kunt tot die datum bijvoorbeeld nog verlengen bij Castle-e.nl.

› reageer

van de week het abo van m'n ouders (oud orange) dat voor 80% voor vanuit het buitenland bellen was maar verlengd met een 2jr flex so. Dan kunnen die voorlopig nog vooruit.

› reageer

Ik wilde mijn flex verlengen als sim only via T-mobile online en heb de volgende text op de site gelezen: "Let op: zodra de contractvernieuwing ingaat, vervallen je eventuele gespaarde belminuten, sms'jes en mms'jes. Vergeet deze dus niet op te maken voordat je nieuwe contract ingaat" Als dit zo is ben ik gelijk weg bij T-mobile>

› reageer

dat staat er inderdaad, maar wel als je wilt verlengen naar de nieuwe relax (so), niet naar flex (so)

› reageer

Ik heb momenteel een aantal Flex-abo's die binnenkort gaan aflopen en ook al opgezegd zijn. Dit is Flex20 voor 7,50/maand en Flex30 voor 12,50/maand, vanuit de Orange deals van +/- anderhalf jaar terug.

Deze kortingen vervallen toch na de looptijd van het abonnement (24mnd en 18mnd uit m'n hoofd). Anders is het misschien nog interessant ze niet op te zeggen maar door te laten lopen.

› reageer

@Sjoerd Kortingen vervallen na contracts termijn.
Wel kan je overwegen om via T-Mobile te verlengen met flex-simonly.
Betaal je de helft.

› reageer

T-Mobile schept opnieuw verwarring via de klantenservice. Mij werd net meegedeeld dat het tarief voor de klantenservice ook voor bestaande klanten ingevoerd is. Een medewerker kan het mis hebben, maar ik heb nogmaals gebeld en de volgende medewerker gaf aan dat het moeten betalen voor de klantenservice structureel is ingevoerd en voor alle klanten geldt en niets te maken heeft met je abonnement en of je bundel oud of nieuw is, ook voor Flex dus.

Zou iemand anders eens willen bellen om te horen wat dan het verhaal is. Ik ga er nu namelijk nog steeds vanuit dat de klantenservice voor bestaande klanten gratis zal blijven. Als nu blijkt dat eerdere info van T-Mobile dat bestaande klanten buiten schot blijven niet juist is, dan is dat natuurlijk reden voor een compensatieverzoek voor belkosten of zelfs beëindiging van het contract.

› reageer

Heb een Flex 20 vanuit Orange, die binnenkort afloopt. Als ik van Flex 20 naar Flex 20 Sim Only verleng, behoud ik dan mijn beltegoed? Kan het de Klantenservice niet meer vragen helaas, want die zijn er pas maandag weer...en ik moet het uiterlijk morgen al weten. Iemand die heeft verlengd met behoud van beltegoed?

› reageer

Voor zover ik weet blijft je beltegoed dan gewoon behouden

› reageer

Ja ik heb verlengd. Behoud beltegoed staat expliciet in de bevestgingsbrief die je thuis krijgt (gisteren ontvangen).

› reageer

Ik heb een relax oud 06 abonnement welke op 07 januari 2010 van start is gegaan. Ik zou graag willen weten of ik deze nog naar flex kan omzetten. KS kon nog geen duidelijkheid scheppen omdat ik pas na een maand mijn abonnement kan wijzigen. Even afwachten dus.

› reageer

Nee, dit kan niet. Hoe kan je een Relax '06 abo hebben die pas is ingegaan?

› reageer

Omdat ik in september een nieuwe telefoon genomen had, waarvan ik het abonnement dus 4 maand later heb laten ingaan.

› reageer

Ja ok, en dan is het een Relax '06? Nee, wijzigen gaat niet.. je kan alleen nog naar de nieuwe Relax wijzigen denk ik eigenlijk...

› reageer

das best wel balen eigenlijk, had hem juist bij relax genomen omdat de toestelkorting veel hoger was dan bij flex, met het eigenlijke doel hem na het ingaan van het abonnement uiteindelijk naar een flex over te zetten. Als dat niet gaat vind ik dat erg zuur. Beetje slechte timing gekozen. Gelukkig heb ik nog een flex sim only ernaast, dus die houd ik nu sowieso aan.

› reageer

Tja, sinds 11 januari kan het niet meer. Flex bestaat niet meer, alleen voor huidige klanten nog. Maar zodra je een ander tariefplan dan Flex hebt, "bestaat" Flex niet meer. Zet hem anders om in een nieuw Relax abo, blijft je bundel altijd behouden en heb je ook smsjes. Of heb je nu een mooie korting daarop?

› reageer

Ik krijg korting op w&w 2 jaar lang voor de helft van het geld. Die was ik natuurlijk ook kwijt geweest bij een overstap naar flex, maar die nieuwe relax abonnementen trekken me niet zo. En het meest vervelende is natuurlijk dat ik ook niet van die w&w afkan, dat is een zogeheten w&w vast en die gaat vrolijk mee naar de nieuwe relax structuur.

› reageer

Nou, dat zou nou juist een mooie klantenservice vraag zijn. De korting op je belbundel vervalt misschien als je deze wijzigt, maar is je databundel niet iets wat los staat daarvan?

› reageer

Ik heb n.a.v. alle berichtgeving van het (mogelijke) einde van flex toch maar besloten op mijn contract met 2 jaar simonly te verlengen. Het grote voordeel van flex tov de nieuwe relax vind ik dat bij flex echt alles uit je bundel gaat (dus ook 0900 en buitenland) Bij de nieuwe relax komen al die kosten er nog bij. Als je niet zoveel belt en veel over houdt aan het einde van de maand is het dus wel zo prettig als je die bundel tijdens je vakantie kan opbellen.

› reageer

@Koen: T-Mobile schept opnieuw verwarring via de klantenservice. Mij werd net meegedeeld dat het tarief voor de klantenservice ook voor bestaande klanten ingevoerd is. Een medewerker kan het mis hebben, maar ik heb nogmaals gebeld en de volgende medewerker gaf aan dat het moeten betalen voor de klantenservice structureel is ingevoerd en voor alle klanten geldt en niets te maken heeft met je abonnement en of je bundel oud of nieuw is, ook voor Flex dus.

Zou iemand anders eens willen bellen om te horen wat dan het verhaal is. Ik ga er nu namelijk nog steeds vanuit dat de klantenservice voor bestaande klanten gratis zal blijven. Als nu blijkt dat eerdere info van T-Mobile dat bestaande klanten buiten schot blijven niet juist is, dan is dat natuurlijk reden voor een compensatieverzoek voor belkosten of zelfs beëindiging van het contract.

Reactie van T-Mobile: Klanten die een tariefplan hebben van voor de wijziging betalen nog steeds niets voor het bellen naar de klantenservice. Bij de opmaak van de nota wordt rekening gehouden met het feit of er kosten voor het bellen naar de klantenservice in rekening moeten worden gebracht of niet.

› reageer

Dus als je Flex hebt, nog gewoon gratis ook als je nu verlengt

› reageer

De Flex klantenservice-gesprekken staan overigens nooit op mn rekeningen vermeld. Volgens mij filteren ze die er op de een of andere manier uit.

› reageer

@Hugo Boss: als je verlengt dan ga je toch een nieuw contract aan? Alleen als je het abonnement stilzwijgend laat doorlopen behoud je toch je hetzelfde abonnement?

› reageer

Nou, als je de nieuwste prijslijst van Flex opent, dus geldig vanaf 11 januari staat daar nog steeds in dat klantenservice via 1200 gratis is. Bij nieuwe Relax prijslijst staat wel beltarief. Heb nog nooit meegemaakt dat tarieven anders waren dan daarin vermeld stond
Dus als je op dit moment verlengt, zou het nog steeds gratis moeten blijven in mijn ogen...

› reageer

Gepost door robert-jan op 13/01/2010 00:06
De clausule dat VoIP niet is toegestaan staat niet in de flex voorwaarden. Ook is de klantenservice gratis voor alle flex, volgens de voorwaarden. Op de website staat ergens iets anders, maar voorwaarden prevaleren boven commerciele uitingen

› reageer

In het buitenland gebruik ik altijd een ander telefoonnummer, want dan ben ik op vakantie en wil niet gestoord worden, maar dat doe ik dus ook als ik in Nederland op vakantie ben. Helaas is vakantie alweer een tijd geleden, dus wat dat aan gaat, Flex valt af.

Met Relax kan je bij 1 shop redelijke aanbiedingen treffen, ze zijn in iedergeval slechter dan voorheen. De toestellen bij het laagste tarief zijn vergelijkbaar met een slechtere prepaid.

Er zijn tussen tarieven, dus naast 90 en 190 is er nog wat, maar daar wordt nog niet geadverteerd bij die ene shop.

› reageer

Om op mijn eerdere postings te reageren, ik heb de internet bundels bij beide abonnementen eraf gehaald, foutje in het t-mobile systeem. Scheelt me dan toch weer geld (en ik blijf minuten sparen...)

› reageer

Vandaag in de T-Mobile shop geweest om te kijken of er nog iets interessants was voor een van mn Flex abo's die afloopt in juni. Eigenlijk niet, ze konden enkel nog eenmalig verlengen met Flex voor 1 of 2 jaar, al dan niet met toestel. Geen bijzondere aanbieding ofzo, maar hij gaf als tip dat je hem net zo goed gewoon door kon laten lopen als je geen nieuw toestel hoefde. Na afloop contract je bundel gewoon instellen op de juiste SO grootte, en dan kan je er elke maand vanaf Je kon inderdaad nog eenmalig met max twee jaar verlengen en daarna was Flex niet meer mogelijk.
Ooit zullen we dus allemaal gedwongen over moeten stappen lijkt me, de vraag is alleen wanneer...

› reageer

Na afloop contract je bundel gewoon instellen op de juiste SO grootte, en dan kan je er elke maand vanaf
Dan moet je al wel een S.O. hebben , want als je een gewoon abo hebt, kan je hem alleen verhogen of verlagen naar een normale flex als contract afgelopen is, wil je van gewone flex overstappen naar sim-only,na afloop contract, kan dat alleen door een contractsverlenging van 1 of 2 jaar.

› reageer

Is dat zo? Nouja, dan zou je de truc na die eenmalige verlenging uit kunnen halen

› reageer

Ik had 2 ex-Orange abo's lopen waarvan inmiddels contract afgelopen is, wilde het ook omzetten naar flex sim-only, maar werkt dus alleen bij een contractsverlenging. Heb 1 inmiddels verlengd met 1 jaar fex 15 s.o. , andere ben ik nog even aan het twijfelen, heb daar w&w op zitten, krijg wel 1e jaar 7 euro korting op bij 2 jarige verlenging s.o.,(bij een nieuw abo geldt die w&w actie niet voor s.o.), maar verlengen met toestel is veel minder dan het geweest was, prijzen van flex verlengen liggen ongeveer gelijk aan nieuw Relax abo ( bijv. N72 gratis bij 2 jaar flex 20 + w&w, Iphone 3g 16 MB voor 39 euro bij 2 jaar flex 25 w&w )
Of je na die laatste verlenging die truc nog uit kunt halen hangt denk ik van TM af. Als ze tegen die tijd helemaal stoppen met Flex, kunnen ze je natuurlijk dwingen om over te stappen of op te zeggen na contractsperiode. Als ze tegen die tijd Flex zakelijk nog steeds hebben, ga ik daar naar toe

› reageer

Tja, ik denk dat we nu zo'n beetje de 'gevolgen' van het verdwijnen van Orange beginnen te merken. Je ziet duidelijk de prijzen bij de overgebleven providers stijgen en het aantal écht interessante deals neemt ook steeds meer af. Denk dat die tijd wel voorbij is nu.

Het verdwijnen van Flex verbaast me in elk geval weinig, aan Relax valt denk ik meer te verdienen voor T-Mobile omdat daar de kosten voor bellen naar 0900-nummers en in het buitenland er nog bijkomen. Voorzie nog wel prijsstijgingen in die richting. Voor degenen die al een Flex-abonnement hadden, zoals ik, is er nu nog de optie om dus eenmalig met 1 of 2 jaar te verlengen. Twijfel of ik dat nog wel ga doen, want ik vind T-Mobile in vergelijking met Orange toch wel een achteruitgang, zeker als ik nu de huidige ontwikkelingen zie.

Vraag is alleen of een eventuele overstap naar een van de andere twee grote providers wel nut heeft voor de Flex-abonnee. Niemand biedt op dit moment immers iets soortgelijks. Hopelijk ziet men er brood in en komt er een alternatief, want Flex was voor mij nog de minst slechte optie na het verdwijnen van Orange en het aflopen van het abonnement wat ik daar had.

› reageer

Ik moet uiterlijk 22 maart nog een T-mobile Flex 20 verlengen naar een Flex SO. Ik heb al een andere verlengd met 2 jaar maar bedacht mij dat dat eigenlijk helemaal niet nodig was geweest omdat ik ook met 1 jaar kan verlengen naar een SO en als ik daarna niet mijn abonnement opzeg gaat het onder dezelfde voorwaarden nog door met een maand opzegtermijn. Klopt mijn gedachtengang?

› reageer

Dat zou ik wel willen weten ja.

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Is het beter om met 1 of met 2 jaar te verlengen?

Ik las ook dat de opgespaarde beltegoed niet behouden blijft, maar ik las hier op tv andere berichten. En de ervaring is ook dat je beltegoed wel behouden blijft. Of heeft dit betrekking op het verlengen van flex "normaal" naar Sim Only? Is dit bangmakerij om te verlengen; ontmoedigingsbeleid?

Wat nog meer een ontmoeding is, is het feit dat wanneer je aan het verlengen bent van flex naar flex, je een link naar een prijslijst van flex te zien krijgt. Wanneer je daarop klikt krijg je de prijslijst te zien van november 2007. In vergelijking met de prijslijst van eind 2009 waren de prijzen per minuut toen nog veel meer. Maar als je nu dus verlengt (dat heb ik bij KS nagevraagd) dan geldt altijd de huidige prijslijst. Dus trek je daar niets van aan.

Als iemand het antwoord weet van de vraag hierboven....?

› reageer

Flex prijslijst november 2007:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/PrijslijstFlexAbonnee.pdf

Flex prijslijst oktober 2009:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/productinformatie/prijslijst-flex.pdf

› reageer

Ik heb net toch maar verlengt met een 2 jarige SO. Ik ben bang dat straks Flex helemaal vervalt. Of het slim was? Tijd zal het leren.

› reageer

Vandaag ook met 2 jaar verlengd (van 20,00 pm naar 15,00 simonly)terwijl ik al had opgezegd. Ik had geen bevestigings brief ontvangen en heb dus naar t-mob gebeld. De medewerker van T-mob zei dat ook na 2 jaar mijn contract "gewoon" doorloopt.
Ik vroeg even door of ik dus altijd een simonly fex abo kon behouden, waarop hij zei, bel maar even in 2012....dus mensen, wie weet.

› reageer

@NetGez

Je beltegoed blijft gewoon behouden als je van Flex naar Flex SO gaat. Staat ook in de brief met het nieuwe contract wat je krijgt. Ik heb mijn andere Flex al naar een Flex SO verlengd en netjes mijn beltegoed behouden. Iemand nog iets zinnigs te vertellen over 1 of 2 jaar verlengen?

› reageer

1 of 2 jaar hangt er vooral vanaf hoeveel zin T-Mobile heeft om bestaande contracten te verbreken.

Bij Orange zat er vanwege het gebruik van de merknaam een harde deadline aan en bij Flex niet.

Na einddatum contract blijft het natuurlijk doorlopen maar met voorwaarden veranderingen etc. kunnen ze het in de tussentijd natuurlijk wel onaantrekkelijke maken.

› reageer

@bcool; bedankt voor de info!

Heb verder zo'n beetje nagedacht over 1 of 2 jaar. Ik ga voor 2 jaar. Je krijgt volgens mij gedurende deze looptijd genoeg mogelijkheden om het contract te ontbinden. TMobile gaat het volgens mij steeds onaantrekkelijker maken om een Flex-abo aan te houden.

Mocht er niets veranderen voor bestaande klanten, maar wel als je vernieuwt (na 1 jaar) dan heb je toch lekker twee jaar. Het gaat namelijk eerder slechter dan beter, heb ik het gevoel.

Mocht er wél iets veranderen voor bestaande klanten, dan kun je zowieso alsnog van je contract af.

› reageer

Bij voortijdig kunnen beëindigen vanwege voorwaardenverslechtering verlies je al je tegoed, maar houd je normaal je toestel. Bij een simonly had je geen toestelvoordeel, dus verlies je bij opzegging aleen al je tegoed. Kortom: als T-Mobile de voorwaarden zo wijzigt dat je op wil/op kan zeggen, dan heb je bij een simonly alleen jezelf te pakken. T-Mobile zal alleen maar promoten dat je opzegt en overstapt naar een duurder alternatief abonnement.

Ik neig dan toch weer eerder naar een toestel met een gewone bundel.

› reageer

Heb je het toestel aanbod al bij T-Mobile gezien?

› reageer

hier nog even spuit 11. Heb nu een flex 15 sim only (betaal dus 7,50). Inmiddels 300 euro beltegoed opgebouwd want ik gebruik hem niet.

Begrijp ik het goed dat als de contractsperiode ophoudt ik gewoon 7,50 blijf betalen? Maar dat ik langzamerhand het tegoed wel eens op zou moeten gaan maken omdat de flex steeds onaantrekkelijker wordt? Dus als ze bij wijze van spreken over een jaar bellen in het buitenland niet meer uit de bundel zouden halen kan ik opzeggen maar dan tevens mijn 300 euro kwijtspelen?

› reageer

Je blijft dat inderdaad betalen.. Denk dat je een keer gedwongen zal worden om over te stappen op een ander tariefplan en dat je abo anders wordt opgezegd.. Bij overstap naar nieuwe Relax blijft je beltegoed behouden

› reageer

Ik vraag me af hoe snel T-Mobile de Flex abonnement totaal gaat laten verdwijnen.

Ik heb ruim een jaar geleden mijn abonnement verlengd naar een iPhone abonnement omdat mijn toenmalige iPhone gestolen was (los&stolen regeling). Toen een iPhone abonnement genomen, omdat het toestel bij mijn Flex heel duur was, maar wel met de intentie om het na het ingaan om te zetten naar Flex.

Dit kon dus officieel niet meer, omdat Flex was verdwenen toen mijn abo inging. Hierop T-Mobile aangeschreven (brief en forum), waarop ik teruggebeld ben en mijn T-Mobile abo netjes omgezet is naar Flex.

Ik neem aan dat ze dit niet zouden doen als het abonnement binnen een jaar verdwijnt (voor bestaande klanten)...

› reageer

De startdatum van mijn huidige Flex 1 jarig abonnement was 4 november 2009. Nu lees ik hier dat T-mobile de Flex abonnementen wil afschaffen en het voor bestaande klanten mogelijk is om eenmalig te verlengen met 1 of 2 jaar.
Weet iemand of het voor mij al mogelijk is om nu al mijn abonnement te verlengen?

Want wie weet zegt T-mobile over 1 à 2 maanden dat het ook niet meer mogelijk is om te verlengen. Of zal dat niet gebeuren?

Ik ben namelijk aan het twijfelen om te verlengen met een 2 jarig flex 30 abo en dan een HTC Desire of Xperia X10 erbij te pakken.

› reageer

Je kan normaalgesproken via T-Mobile 4 maanden voor de afloop van je contract verlengen. Voor jou dus in juli. Kortom: volgende maand kan je verlengen.

› reageer

Alle Flex abonnementen die men wilt verlengen kunnen nog, maar enkel als sim-only.

Het zal inderdaad gaan verdwijnen, de vraag is wanneer. Echter is contract een contract, dus als T-Mobile die wilt veranderen, dan heb jij recht van opzeggen.

› reageer

Alle Flex abonnementen die men wilt verlengen kunnen nog, maar enkel als sim-only.

Klopt niet hoor, ik kan gewoon verlengen bij My-Tmobile met een flex+toestel.
Als ik bijv. kies voor een X10 kost die mij 59,95 flex 30/2jaar , Desire 39,95 flex30/2jaar . Als je W&w erbij neemt krijg je nog 60 euro extra korting.Bij te betalen bedragen voor flex 25 en 30 zijn trouwens gelijk..

› reageer

@telek,

Waar haal je dat vandaan?

› reageer

@ Casper :
Gewoon bij My T-Mobile, als ik inlog en kies voor : bekijk en wijzig je abonnement , kan ik daarna kiezen voor contractvernieuwing. Daarna kan ik gewoon kiezen voor een nieuwe telefoon.
Je moet natuurlijk wel min. 4 maanden voor einde contract zitten.
In mijn geval gaat het om een Flex sim-only, die ik in sept. 2009 verlengd heb met 1 jaar.
2 weken geleden heb ik hetzelfde gehad met een ander abo, kon ik ook gewoon een telefoon bij kiezen.

› reageer

Wij kunnen bij The Phone House alle T-Mobile Flex varianten nog verlengen. Alle nieuwe T-Mobile abo's gaan naar Relax. Op termijn zal ook Flex worden uitgefaseerd.

› reageer

Maar er is dus nog niets bekend tot wanneer het nog mogelijk is om met Flex te verlengen.

Is het eigenlijk realistisch om te verwachten dat tmobile in niet al te lange tijd de voorwaarden van de dan lopende flex abonnementen wijzigt en je dus het contract kan ontbinden?
Dat zou namelijk ideaal zijn. Dan heb je gratis een mooie telefoon en kun je overstappen op een sim only abo

› reageer

Denk niet dat dat er inzit. Nadat T-Mobile Orange had overgenomen gebeurde dit wel met Orange abonnementen , die toen direct opzegbaar waren. Echter had dit o.a. te maken met het feit dat T-Mobile de naam Orange nog maar voor een bepaalde tijd mocht gebruiken in Nederland. Dit is nu natuurlijk niet aan de orde. Ik verwacht dat binenkort Flex ook niet meer te verlengen zal zijn en dat Flex dan binnen 2 jaar uitsterft.

› reageer

Niemand weet tot hoe lang T-Mobile Flex nog laat voortbestaan. Voor klanten waarvan een bundel nog loopt zal er tot het einde van de looptijd vast niets veranderen.

De abonnementskortingen die nu gelden op Relax zie je niet terug bij Flex. Kortom: ook als je Flex gaat verlengen, dan betaal je al iets meer dan als je naar Relax verlengd. In de T-Mobileshops betaal je bij Flex al 1 trede meer voor je toestel dan je bij een Relaxbundel van dezelfde waarde betaalt. Je moet dus bijvoorbeeld een Flex 30,- verlenging nemen voor een gratis toestel, terwijl bij verlengen met Relax het toestel al bij verlengen met een 25,- euro bundel gratis is. Ik verwacht eerder dat T-Mobile de toestelkortingen bij Flex halveert dan dat ze het meteen helemaal afschaffen. Het kan toch behoud zijn van bestaande klanten die minimaal 20,- of 30,- (met internet) per maand betalen als ze een gewone Flex bundel hebben.

Voor mij geldt: ik verleng straks of met Flex, of ik stap over naar een andere provider voor mijn nieuwe toestel. T-Mobile weet best dat het afschaffen van Flex voor verlengers leidt tot een flink klantenverlies. Zeker met de huidige netwerkproblemen is T-Mobile nu zo zijn klanten kwijt. Als de enige echt belangrijke dienst (bellen en gebeld worden) al niet werkt en aanvullende zaken zoals internet ook niet werken, dan hebben klanten niets aan jou als provider en brengt dat grote imagoschade toe. Klanten die nu vertrekken zullen T-Mobile voor jaren de rug toekeren. Daardoor kan het best zijn dat T-Mobile intern besluit Flex nog wat langer verlengbaar te houden.

› reageer

Het is moeilijk in te schatten wat er zal gebeuren, en weet zelf ook nog niet wat ik zal doen.. Mijn huidige Flex verlengen of niet.. heb nog een maandje om te beslissen

› reageer

Ik heb mijn flex 25 opgezegd. Ik heb nu een vodafone Simonly BEL/SMS/WEB 400 via de anwb vodafone actie. Kost slechts 15 euro p.m. Nadeel is wel dat je belbundel maaar 1 maand geldig is. Maar voor mij was de flex te duur. Nu heb ik ook 3.6MB/s internet. Bij T mobile kost dit 10 euro extra en het net geen 1MB/s.

› reageer

Heb hier een contract met als startdatum 16 april 2009 en de einddatum is 15 april 2011.
Weet iemand of het mogelijk is om dit contract op te zeggen? Beltegoed is verwaarloosbaar.
M.a.w., heeft T-Mobile kort geleden nog voorwaarden in het contract veranderd waardoor het mogelijk is om op te zeggen? Waar zou ik dat anders kunnen vinden?

› reageer

Is niks voor je veranderd hoor, gewoon je contract uitdienen

Je zou het nog kunnen gooien op het afschaffen van de daglimiet voor mobiel internet in zone 1, maar dan zul je een hoop geduld moeten hebben...

› reageer

Hé Hugo, bedankt.
Had zelf T-mobile en ben (na contract) overgestapt op vodafone bel/sms/internet met HTC desire.
Vriendin wil dit nu ook want:
-beter bereik thuis(ook met sim in haar toestel en omgekeerd)
-een smartphone die ze begrijpt zonder zich er in te verdiepen (nu een SE C905)
Maar goed, ik houd niet alles meer bij vwb veranderingen in contracten om zomaar even op te zeggen. Ze moet dus blijkbaar gewoon haar contract uitdienen.

Jammer voor haar!

› reageer

Tja, als het bereik echt heel slecht is, kun je daar natuurlijk ook over klagen.. Maargoed, over het algemeen ben je echt niet zomaar van je contract af

› reageer

Vorige week liep mijn contractsperiode af. Dus vandaag gebeld naar de klantenservice om mijn Flex 20 SO te verlagen naar een Flex 15 SO. Dit kon volgens de medewerker alleen maar als ik zou verlengen met 1 of 2 jaar. Klopt toch niet? Misschien vanavond maar eens bellen en kijken of het dan wel lukt.

Update: via My T-Mobile zojuist WEL gelukt, zonder te verlengen!

› reageer

Zodra je een wijziging wilt ddorveen op het moment dat je verlengbaar bent is het bij veel providers idd zo dat je dit voor 1 of 2 jaar moet vastzetten. Misschien dat je dan zoiets hebt van: "Ik ga naar een ander", maar daar is het niet anders en dat weet T-Mobile. Natuurlijk kun je overwegen om naar Ben te gaan (geen jaarcontract), maar ook daar ziet T-Mobile uiteindelijk haar geld weer terug, omdat het netwerk van T-Mobile wordt gebruikt.

› reageer

Bundel wijzigen inderdaad gewoon zelf doen, via klantenservice zul je inderdaad toch alleen maar en verlenging aangesmeerd krijgen

› reageer

Mijn T-mobile Flex 30 Sim Only '07 loopt ook volgende week af.. Tot nu toe altijd 5 EUR per maand voor betaald.. Wat gebeurt er als ik niet verleng? Wat is het voordeel als ik wel verleng?

› reageer

Als je niets doet ga je 15 euro i.p.v. 5 euro betalen. De extra korting van 10 euro is alleen tijdens de oorspronkelijke looptijd van het contract. Je kunt dan elke maand opzeggen. Verlengen zorgt ervoor dat je weer 1 of 2 jaar aan T-Mobile 'vastzit'. Wel interessant als je een nieuw toestel wil, maar dat is alleen mogelijk i.c.m. met een gewone Flex.

› reageer

Dus als ik het goed begrijp zijn er eigenlijk helemaal geen voordelen aan het verlengen van sim-only abonnementen?

› reageer

Heb exact hetzelfde, zelfde aanbieding als 2 jaar geleden en mijn Flex loopt ook af over een week. Tarief zal inderdaad 50% van de bundelwaarde worden.

Verlengen met een simonly heeft in mijn ogen inderdaad geen zin, en ik ga dit dan ook niet doen. Gewoon door laten lopen, zodat je elke maand op kan zeggen mocht je toch opeens iets anders willen. Wat ik je wel aanraad is op de einddatum van je contract je Flex bundel om te zetten in de 2010 versie, dan is je bel en sms tarief wat lager en kun je dus wat meer doen met je Flexbundel Verder zitten er geen nadelen aan deze wijziging, behalve dat je niet meer een goedkoper tarief hebt als je buiten je bundel gaat, maar je moet wel heel veel bellen, wil deze wijziging nadelig voor je uitpakken

› reageer

Het is inderdaad een idee om je Flex-bundel gewoon aan te passen aan het eind van je contract, in plaats van te verlengen. Maar dan moet Flex op de datum dat je contract afloopt nog wel verkrijgbaar zijn. Je kunt immers alleen je abonnement wijzigen naar een "in de markt verkrijgbaar" abonnement.

› reageer

Voorlopig kan dat nog.

› reageer

beltegoed wordt behouden als je van normaal naar sim only gaat. Vorig jaar heb ik op deze manier 2 abonnementen verlengd zonder problemen.

› reageer

Let op : alleen zakelijk!

Voor wie nog geïnteresseerd is is Flex en in het bezit is van een inschrijving KvK, kan nog kiezen voor een Flex zakelijk abonnement, nu tijdelijk 50% korting op abo kosten, en w&w voor 1 euro ( prijzen ex. BTW) + gratis telefoon,bij bijv. T-mobile , GSMweb en belnu

› reageer

Wij gaan vandaag naar Dusseldorf om morgen af te reizen naar Tunesie voor 11 dagen. We nemen een flex abo mee met T-Mobile Grenzeloos geactiveerd... Gaat dit nog steeds uit de bundel? Bij Relax vallen deze kosten buiten de bundel namelijk. Ik kan zo snel ff geen tarieven vinden voor een Flex abo... Alvast bedankt voor eventuele reacties.

› reageer

Ja, nog steeds gaat buitenlandgebruik bij Flex uit de bundel. let wel op dat Tunesie niet onder de EU tarieven valt. Daarnaast zijn de buitenlandtarieven van Flex en Relax op dit moment nog hetzelfde. (en snel te vinden).

› reageer

Bedankt! Voor ons is het tarief € 01,59 dus naar zone 1 (+ nederland)

› reageer

Te vinden via Service, Formulieren en dan bovenaan Prijslijst Flex

› reageer

Deze zakelijke flex-aanbiedingen zijn echt heel netjes! Wel jammer dat je bij verlengingen wel veel meer moet bijbetalen dan bij nieuwe abonnementen.

Weet iemand echter tot wanneer deze actie loopt?

› reageer

Dus als ik het goed begrijp, kun je met een Flex-abonnement kostenloos T-mobile grenzeloos aansluiten en dan bel je goedkoper in het buitenland en gaan de kosten uit je belbundel? Wij hebben namelijk ook Flex en gaan ook binnenkort naar Tunesie dus is het altijd gunstig om het te activeren of niet?

› reageer

Het starttarief wordt veel hoger, bij hele korte gesprekken wordt het dus duurder.

› reageer

Vind Grenzeloos ook niet zo interessant.. Volgens mij is het sms tarief voor de EU landen ook meteen een stuk hoger, dus denk dat je veel lange gesprekken moet voeren, wil je er voordeel mee hebben

› reageer

vandaag de knoop door gehakt en bij belnu 2 htc wildfires besteld incl de flex abb..
vond het wel een mooie prijs incl het internet voor 1 euro.
kan ik er weer 2jaar tegen aan.

bedankt voor de tip..ik begon al zenuwachtig te worden dat ik geen geschikte opvolger voor mijn huidige flex vond.

› reageer

@dnalor:bedankt voor de tip..ik begon al zenuwachtig te worden dat ik geen geschikte opvolger voor mijn huidige flex vond.Heb jij een prive Flex verlengd als zakelijke Flex? Kan dat met nummerbehoud?

› reageer

Voor mensen die willen verlengen van Flex naar Relax staat er nu volgende opmerking op de T-Mobile-site:

Het Flex tegoed wordt opgemaakt tegen het buiten-de-bundeltarief van het Relax abonnement van jouw keuze.

Is dit nieuw? Wel sneaky in ieder geval, of niet?

› reageer

Ja, dat is nieuw. Tja, echt netjes is het niet, maargoed altijd nog beter dan dat het compleet vervalt.. maargoed, al met al nog een reden om lekker Flex te houden

› reageer

Gepost door telek op 05/07/2010 14:19
Let op : alleen zakelijk!

Voor wie nog geïnteresseerd is is Flex en in het bezit is van een inschrijving KvK, kan nog kiezen voor een Flex zakelijk abonnement, nu tijdelijk 50% korting op abo kosten, en w&w voor 1 euro ( prijzen ex. BTW) + gratis telefoon,bij bijv. T-mobile , GSMweb en belnu

Zou het alleen bij bovengenoemde 3 shops lopen? Ben uitgebreid opzoek geweest, maar verder nergens kunnen vinden.....

› reageer

Die aanbieding staat ook bij GSM Topdeal zakelijk. Voorbeeld:
http://www.gsmtopdeal.nl/zakelijk/zakelijk-nokia-3720-f15.asp

Bij Belnu kom ik veel negatieve ervaringen tegen. En daar lijken de kortingen me ook wel erg overdreven. Is er iemand die het al geprobeerd heeft bij Belnuzakelijk?

› reageer

@jan-E

Hoi, ik heb mijn oude normale flex abb opgezegt..
en een nieuw zakelijke flex abb afgenomen bij belnu.
dit laat ik ingaan op de dag dat mijn oude stopt..
en tmobile gebelt dat ik mijn gsmnummer wil overzetten.
dit was geen probleem. (volgens belnu kon dit niet)

voor de rest Belnu is tot nu toe een perfecte verkoper voor mij.
Behalve dat 2 weken na levering het internet gratis is en bijna 3x zo snel dan wat ik heb gekregen.

› reageer

@dnalor
Dat van het gratis internet heeft te maken met de maandelijkse aanbiedingen van provider. soms heb je geluk en soms pech.

› reageer

Ik ben op dit moment per mail 'in gesprek' met GSM Topdeal. Het lijkt er nu op dat ze eerst mijn prive Flex 20 Sim-Only willen laten overnemen door mijn zaak (contractovername). Zodra mijn huidige contract dan afloopt (5 januari) verlengen ze het als Flex Zakelijk 15 met Web'n'walk Plus voor 7,50 ex per maand. Ben ik tot 5 januari 2013 weer onder de pannen.

› reageer

je kant toch maar 4 maanden je abb uitstellen?
dan haal je 5 jan toch niet?

maar als beide gsm abb. hoef je toch niks over te schrijven naar de zaak..

bij mij staat beiden op mijn naam en was geen prob.

› reageer

Volgens mij geldt de actie met inet en Flex alleen bij zakelijk aangezien op particulier geen acties zijn omdat ze er vanaf willen.

› reageer

Klopt het dat belsimpel.nl de enige is die op dit moment nog Flex SO verlengingen aanbiedt icm mobiele telefoons.
Ik zie nu via de searcher van telecomvergelijker de Blackberru Curve 8520 24 maanden Flex 45 SO voor alles omgerekend 31 euro per maand. Mooie aanbieding lijkt me, of zijn er nog meer aanbieders van flex verlengingen icm mobieltjes

› reageer

Als je een kvk hebt of iemand kent met een kvk kun je 'm voor 24x 12,50= 300 krijgen met flex 25.
http://www.gsmtopdeal.nl/zakelijk/zakelijk-merk-blackberry.asp
Via www.p-less.nl ook nog eens 26,25 retour.
instant e-mail erbij a 11,95 per maand -> 1e jaar gratis

› reageer

@telles

ja klopt de actie nu van flex is alleen zakelijk.
Maar ik ben van een gewone flex doorgestart incl nummerbehoud naar een zakelijke flex zonder problemen (tot nu toe)

› reageer

@dnalor: heb je je Wildfires ook al binnen? Dat schijnt bij belnu nog wel eens lang te duren.

› reageer

Interessant. Ik heb een eenmanszaakje (als hobby naast mijn 'gewone' werk) en ga dus ook zakelijk Flex nemen!

Zou je ook een 2e abonnement (zakelijk) kunnen afsluiten? Dit lijkt mij niet logisch voor een eenmanszaak. Maar wel handig voor mijn vrouw...

› reageer

@ olifant, ook een kvk nummer. Ik heb ook een hobby bedrijf maar geen nummer.

› reageer

@jan-e

yip, wildfire incl sims was binnen 1 week binnen..
ging supersnel.
en hij werkt als een zonnetje.

› reageer

kan ik een aflopend flex omzetten naar flex so?

› reageer

@Jony Ja dat kan gewoon via de klantenservice van T-mobile. Je behoud dan ook je resterende tegoed. Ik ben zelf overgestapt van flex 20 naar flex SO 15.

› reageer

@Jony: Kan ook via My T-Mobile.

› reageer

@LEMMINGS: ja inderdaad, ik heb een KvK

› reageer

hoe werkt dat dan met omzetten naar een zakelijke flex? Moet je dan niet eerst een contractovername doen á 15,-?

› reageer

Je moet dan inderdaad eerst een contractovername doen. Daarbij raak je je beltegoed van je oude prive Flex kwijt en ook eventuele actiekortingen die je nog had. Tamelijk onaantrekkelijk, dus.

Ik sluit gewoon een nieuw abonnement af, laat dat pas over een paar maanden activeren en laat dan mijn prive Flex nummer porteren naar mijn zakelijke Flex via nummerbehoud. Enige nadeel: ik moet opnieuw een Duo Simkaart regelen.

› reageer

In die constructie ben je toch ook je huidige actiekorting + huidig beltegoed kwijt of zie ik nu iets over het hoofd?

› reageer

Jawel, dan ben je ook je beltegoed en actiekorting kwijt. Maar pas later, namelijk op het moment van porteren van je nummer van Flex prive naar Flex zakelijk.

Als je eerst een contractovername doet heb je het veel minder in de hand: de contractovername heeft een doorlooptijd van een week of 3. En dan kun je pas verlenging aanvragen.

› reageer

ik ben contractvrij nu, dus de orginele actiekorting is afgelopen.
Maar ik wil de 223,- tegoed niet kwijt, dus dan zit er niets anders op dan gewoon zo laten (naar lagere simonly omgezet) of verlengen naar gewoon flex met nieuw toestel, of naar relax online met toestel.

Weten jullie precies wat er dan gebeurd? Naar relax blijft je tegoed behouden (staat in de flex juli 2010 voorwaarden, en bevestigd door ks) echter zei de verkoopafdeling dat je eerst je flextegoed opbelt tegen 0,25 pm en pas later je minuten/sms wordt aangesproken. Dat lijkt me erg vreemd, aangezien je een contract koopt met minuten/sms. Kan iemand dit bevestigen / ontkennen?
Een paar jaar geleden was het zo dat je abo geld verrekend werd met resterend gemigreerd tegoed. Is dat nog/weer zo?

› reageer

antwoord op mijn eigen vraag
ks navraag en bij teamleider hebben dit bevestigd.
Dus eerst gaan alle telefoontjes uit de flex bundel per 0,25 pm. als die op is spreek je de (opgespaarde) min aan.
is dus gunstiger om voorlopig de flex simonly door te laten lopen tot mijn bundel leeg is.

› reageer

@dnalorje kan toch maar 4 maanden je abb uitstellen?
dan haal je 5 jan toch niet?
Dat heb ik ook altijd gedacht. Maar belnuzakelijk had bij mij een foutje gemaakt bij mijn nieuwe Flex Zakelijk. Ze hebben het abo direct laten ingaan. Daarop heb ik eerst T-Mobile zelf gebeld (0800 ...) en toen ik daar eindelijk tot de zakelijke klantenservice was doorgedrongen, kreeg ik het verwachte antwoord: neem eerst contact op met belnuzakelijk. Die moeten dan namelijk het opgemaakte contract ontbinden en een nieuw contract aanmaken.

Ik gelijk: hoe lang mogen ze het activeren uitstellen? Na enige ruggespraak kwam het onverwachte antwoord: een half jaar. Met dat antwoord 0900-belnuzakelijk gebeld. Die laten het nu eind december ingaan, vlak voordat de 2-jaarsperiode van mijn prive Flex SO eindigt.

In het kort: activeren van Flex Zakelijk kun je 6 maanden uitstellen. Als je oude abo begin maart 2011 verloopt, loont het misschien nu al de moeite om gebruik te maken van de Flex Zakelijk aanbiedingen. Nummerbehoud regel je dan 4 maanden voor aanvang van je Flex Zakelijk.

› reageer

Als je nog gebruik wil maken van de Flex Zakelijk actie moet je snel zijn. Ik kreeg dit mailtje van GSMweb.nl, waar ik ook een offerte had opgevraagd:T-Mobile heeft helaas besloten deze actie vroegtijdig te beëindigen!

Wij kunnen u nog gebruik laten maken van de gedane aanbieding, hiervoor dienen wij per direct het contract retour te ontvangen (uiterlijk vrijdag 17-09-2010).

› reageer

Daar is het dan per 1 nov kan je ook Flex (particulier) niet meer verlengen bij t-mobile. Gehoord bij 2 verschillende winkels.

› reageer

Dat is slecht nieuws. T-Mobile is op alle fronten de kosten aan het verhogen. Ook T-Mobile Family gaat 14,95 per maand kosten in plaats van 10,- per maand. Er zal vast nog meer volgen.

› reageer

De lage kosten waren zo ongeveer de enige reden om nog voor T-Mobile te kiezen. Het netwerk is nog altijd belabberd. Ik weet niet of ze zich deze prijsverhogingen kunnen permitteren!

› reageer

Ok, duidelijk, maar wat met gewoon doorlopende abonnementen? Zoals bij mij het geval is dus. ;

› reageer

Ik denk niet dat T-Mobile door onwetende klanten gemeden zal worden. De gemiddelde T-Mobile koper wordt wijs gemaakt dat T-Mobile beter is dan andere aanbieders. De rest vind zichzelf ook beter, dus als onwetende klant trap je er ook bij een hogere prijs gewoon in. Vodafone had vroeger zijn netwerk niet afgebouwd, maar maakte veel reclame met "wij hebben het beste netwerk". Iedereen liep daar toen klakkeloos achteraan, terwijl KPN door voorsprong door het zonder moeite hebben van opstelpunten masten van oude mobiele netwerken bewezen beter was op dat moment. Intussen denk ik niet dat veel klanten nog verschil merken (op de grote storingen na bij alle 3 de providers). T-Mobile is sterk verbeterd. KPN en Vodafone hadden het redelijk op orde en lijken niets/niet veel meer bij te zetten. Van alle providers ken ik plaatsen waar geen ontvangst is. Plaatsen waar geen 3G verbinding te krijgen is kent ook elke klant van elke provider. Opvallend genoeg dan op plaatsen waar de andere 2 aanbieders prima 3G bereik hebben.

Thuis heb ik nauwelijks Vodafone 3G, wel 3G van KPN en T-Mobile. Op het werk heb ik alleen T-Mobile 3G. KPN en Vodafone heb ik alleen GPRS.

Trouwens: misschien werkt het zelfs wel andersom....als je de hoogste prijs in de markt hebt denkt de klant misschien wel dat je dan automatisch ook de beste provider wel zal zijn. En de concurrentie is toch weg, dus waarom de prijzen niet verhogen dan?

› reageer

Op het forum van t-mobile wordt zelfs gezegd dat verlengen vanaf komende maandag 25 oktober niet meer mogelijk is. Kan iemand de definitieve datum bevestigen?

› reageer

Ik heb 1 nov doorgekregen, kan nu wel een Flex verlengen alleen wou met die de iPhone halen. Me nadere flex is pas in het nieuwe jaar te verlengen... Flex was voor mij het best, niet altijd alles opbellen zo nu en dan in het buitenland en nooit meer betalen dan de maandprijs.

› reageer

@tellies

Maar behalve het bellen in/naar het buitenland uit de bundel + bellen naar 0900 is Flex wel Aso duur.
Voor hetzelfde geld heb je bij Relax bijna 1.5 tot 2 x zoveel minuten.

› reageer

Ik heb zojuist gebeld naar t-mobile voor meer informatie:
- tot en met zaterdag 23 oktober kun je in de t-mobile shop of via 0800-8104 met Flex verlengen
- online kun je tot en met zondag 24 oktober nog verlengen

Vanaf aanstaande maandag is het helaas over en uit.

› reageer

Vanaf 2 november kan ik pas verlengen dus zou ik pech hebben?

› reageer

@ unlocken. Ik denk dat je pech hebt...het verlengen met flex kan maar tot 25 oktober. Maar waarom zou je verlengen? Volgens "seeSharp ": De lage kosten waren zo ongeveer de enige reden om nog voor T-Mobile te kiezen. Het netwerk is nog altijd belabberd.

tsja..wat nu? :-) Luisteren naar seeSharp? Of je eigen ervaringen volgen?

› reageer

hmmm, die datum is dus niet duidelijk. Tegen mij is eergister door de ks gezegd dat het per 1 december klaar is voor particulier, maar bij zakelijk blijft flex nog bestaan. De jongen van de ks raadde me wel aan om deze week nog te verlengen, omdat hij me dan web-n-walk voor 2,50 kon aanbieden, en dat dat per maandag weer omhoog gaat.

› reageer

@Birdie: Welk aanbod heb jij precies gekregen? Ik wil namelijk nog snel even verlengen. Maar heb de afgelopen maanden nergens goedkoop internet erbij kunnen vinden. Aanbiedingen voor zakelijk ken ik, maar niet voor consumenten.

› reageer

@delange: dat was de ks via 0800-7111 die dat zei. als ik nu verlengde via hen voor het einde van de week kreeg ik internet voor 2,50

› reageer

Hmm, ik ga ook maar eens bellen, hang in de wacht. Wil vooral weten wat het effect is als je niet verlengt, maar gewoon door laat lopen. En een leuke aanbieding voor internet goedkoop erbij is ook meegenomen natuurlijk

› reageer

Heb net 0800 8104 gebeld (TM bestaande klanten, consumenten) en de medewerker zei dat:

*verlengen mogelijk was t/m vrijdag 22-10-2010!
*Je het beste met 2 jaar kon verlengen, want na einde contract was het zogenaamd 1000% zeker dat je abo direct zou stoppen
*Geen actie mogelijk met internet helaas

› reageer

Niet zo best dus. Ik hang echt al een kwartier in de wacht nu, schiet niet echt op. "Wachttijd is langer dan 2 minuten"
Was er al bang voor dat de Flex abo's op een gegeven moment gewoon ook echt beëindigd worden, eens vragen wat het voor mij zonder verlenging zou betekenen.

› reageer

Heb zojuist mijn Flex abonnement met 2 jaar verlengd. Wel met toestel, Samsung Galaxy I9000.
Na doorvragen werd ik doorverbonden met speciale afdeling en kon ik de gehele looptijd voor 2,50 internet erbij krijgen.
Werd inderdaad ook verteld dat het na dit weekend over en uit is met de Flex abonnementen.

› reageer

@dommeldal
Hoeveel heb je bijbetaald en met welk abo?

› reageer

@Nokiaboy

Heb verlengd met flex 30 en moet 19,95 voor die nieuwe Samsung
bij betalen.

› reageer

Ook iemand aan de lijn gekregen, het is t/m 25 oktober mogelijk om te verlengen, daarna niet meer. Volgens deze meneer kan T-Mobile niet zomaar opeens dwingen om van een Flex abonnement af te stappen, dat zou weer in tegenstelling zijn tot wat hierboven gezegd wordt dat na afloop je abo 1000% zeker beëindigd wordt. Wachttijd voor optie 1 bedraagt op dit moment driekwartier kon hij mij vertellen, dus als je wil bellen zou ik het later maar een keer doen.

› reageer

Wilde perse met Flex verlengen omdat ik in grensstreek woon. Hierdoor gaat gsm vaak naar buitenlandse provider. Aangezien dit binnen Flex valt is dit een gunstig abo voor mij.

› reageer

Ik ben na het lezen van deze thread gaan kijken op het T-Mobile forum en daar werd ook al gezegd dat het na 24 oktober (aanstaande zondag dus) afgelopen zou zijn met de Flex-abonnementen.

Aangezien ik zelf Flex heb en deze op 6 januari 2011 afloopt, zou dat dus betekenen dat ik na komend weekend alleen nog naar Relax zou kunnen verlengen.

Die Flex had ik trouwens al maanden geleden opgezegd, nog voor duidelijk was hoelang dat tariefplan nog zou blijven bestaan.

Ik ben deze avond naar de T-Mobile Shop geweest (het was koopavond hier) en daar werd bevestigd dat per 25 oktober Flex ophoudt te bestaan. Wie wil verlengen moet dat dus uiterlijk dit weekeinde doen.

Na wat opties te hebben bekeken, heb ik met 1 jaar verlengd en is daarmee de eerder genoemde opzegging komen te vervallen. Ik kon een Sony Ericsson Xperia X8 voor € 29,95 krijgen bij die verlenging (heb klantwaarde D) en heb gekozen voor Flex 25 omdat ik heel af en toe internet wil gebruiken en geen Web 'n' Walk wil.

Aangezien ik geen hoge eisen stel aan een telefoon en ik die alleen gebruik wanneer dat echt nodig is was dit voor mij geen slechte deal. Ik heb nu in elk geval nog een jaar Flex en wat er daarna komt zie ik dan wel weer.

Verwacht dat tegen de tijd dat deze verlenging weer afloopt (januari 2012) 4G uitgerold zal gaan worden en door de komst van 2 nieuwe aanbieders (Tele2 en Ziggo) er waarschijnlijk interessante aanbiedingen en kortingen gaan komen. Eindelijk weer wat concurrentie _/-\o_

Vandaar die verlenging met 1 jaar.

Overigens vertelde de medewerkster in de Shop mij dat ze pas vandaag van het hoofdkantoor te horen kregen dat Flex er volgende uitgaat. Denk dus dat T-Mobile binnenkort een hoop boze klanten gaat krijgen die nu nog van niks weten

› reageer

Informatie is ook bevestigd door de persdienst van T-Mobile en ik heb hier vanavond even een artikel over geplaatst op Mobile Cowboys:

"Vanaf aanstaande maandag, 25 oktober, kunnen Flex-abonnees van T-Mobile bij verlenging niet meer kiezen voor een Flex-abonnement, zo laat Kirsten Kuyvenhoven van T-Mobile desgevraagd aan Mobile Cowboys weten."

Bron: Mobile Cowboys

› reageer

De lopende flex abonnementen blijven toch gewoon doorlopen? En als je na het aflopen van je contract gewoon niet verlengt blijf je toch gewoon op het flex plan zitten met 1 maand opzegtermijn? Of tornen ze hier ook aan?

› reageer

Net als wat bij Orange gebeurde kunnen ze je na je looptijd naar een ander prijsplan dwingen. Doen ze dat tijdens je contract, dan kan je ontbinden. Ze zullen dus wachten tot je minimum contractduut verstreken is.

› reageer

@koen
Ik heb in begin dit jaar een Flex verlengd naar een Flex simonly met 2 jaar omdat er nog ruim 300 euro tegoed op stond geparkeerd. Dat kunnen ze je toch niet afpakken door het te laten vervallen?

› reageer

@bcool

T-Mobile zal heus niet zo stom zijn om een contractuele afspraak zoals die voor jou geldt niet na te komen. In dat geval zou je namelijk per direct alles op kunnen zeggen en dat kost ze geld. Daar gaan ze dus niet aan beginnen.

Wat ze gewoon gaan doen is alle abonnees die nog Flex hebben ongemoeid laten tot hun contract afgelopen is. Daarna zijn ze vrij om je over te zetten wanneer je zelf niet verlengt of opzegt. Dat hebben ze toen met Orange ook gedaan, heb dat zelf meegemaakt. Toentertijd ging je naar Flex als je wilde blijven, nu zal dat Relax zijn.

Tot die tijd kun je gewoon je Flex blijven gebruiken; ik heb gisteren ook met 1 jaar verlengd bij de T-Mobile Shop om te voorkomen dat ik nu al naar Relax zou moeten.

› reageer

Verlengen? Via p-les 25 euro T-Mobile
T-mobile € 25,00 22-10-2010 In behandeling

› reageer

@kor: Hoe laat heb jij je bestelling gedaan en hoe laat was jouw transactie zichtbaar via P-Less.nl? Ik heb vanmiddag rond 15:00 uur bestelling geplaatst, maar ik zie de 25 euro nog niet terug in P-Less.

› reageer

Vanmorgen vroeg bestelling geplaatst en in de middag bevestigd.

› reageer

Ze zullen denk ik na het verlengen van het contract je met nieuwe voorwaarden opzadelen, dus geen korting meer na het aflopen van het contract, dan wil je vanzelf wel wat anders.

Dat ze er vanaf willen is wel duidelijk, ze hadden ook de voorwaarden kunnen veranderen. Alleen bel en SMS verkeer binnen Nederland binnen de bundel, dat heet nu relax dat in 2 vormen bestaat. Per minuut afrekenen en per de eerste minuut en daarna per seconde afrekenen.

Ik vind Relax ondoorzichtig geworden, noem dan Relax dat na een minuut per seconde wordt afgerekend gewoon Flex.

› reageer

@Casper

Ik denk zelf dat ze je over zullen gaan zetten naar Relax. Dan krijg je vanzelf met de voorwaarden die daaraan verbonden zijn te maken.

Waarom zouden ze als je contract is afgelopen Flex laten doorlopen onder nieuwe voorwaarden? Dat zou alleen extra administratieve rompslomp met zich meebrengen, zo vermoed ik. Neem aan dat T-Mobile daar niet op staat te wachten en de klanten al helemaal niet.

Denk eerder dat ze met een Relax-aanbieding naar zo'n Flex-klant komen in een poging die te behouden wanneer het contract afloopt dan dat ze met andere voorwaarden aan komen zetten.

Kan me wat dat betreft moeilijk voorstellen dat ze Flex gaan handhaven onder andere voorwaarden. Ze willen er immers hoe dan ook vanaf, dat is wel duidelijk.

De tijd zal leren wat ze precies gaan doen.

› reageer

Pech voor mij inderdaad. Ik moest het zelf vertellen tegen de KS en KS ging het aan collega vragen en moest toen toegeven dat ik helaas gelijk had. Een oplossing was om niet te verlengen per 2 maart maar stilzwijgend door laten lopen want dat zou de enige oplossing zijn om flex te houden. Geen goed idee want dan geen korting of toestel.
TM is voor mij volgend jaar einde.

› reageer

Vandaag in de T-Mobile shop geweest. Ook daar is mij verzekerd dat ik Flex onbeperkt zou houden, ook al is mijn contract afgelopen. Dat zou wel er goed nieuws zijn ik ben heel erg benieuw of dat ook werkelijk zo zal zijn

› reageer

Vroegtijdig verlengen is wel nog mogelijk met Flex of Flex sim only, kost in beide gevallen 70 euro renewal. Mijn Flex sim only heb ik vandaag verlengd, heb nog 3,5 jaar Flex 45 SO voor 22,50 per maand

› reageer

Oke volgend jaar dus vrolijk naar Vodafone, kan ik tenminste wel google diensten gebruiken zonder ellende. Nieuwe bundel is waardeloos maarja als ze Flex niet meer aanbieden maakt het eigenlijk geen bal uit bij elke provider ik zo'n waardeloze belminutenbundel afneem, en heb ik voor de verandering wel 9/10x UMTS bereik ipv 4/10x.

› reageer

Je kunt je flex nog verlengen t/m 24 okt.
Daarna kan het echt niet meer.
Flexklanten worden niet door t-mobile op de hoogte gebracht je moet er zelf toevallig achterkomen.
Ze gaan er van uit dat ze geen klanten verliezen omdat geen enkele provider deze bundel aanbiedt (alles uit 1 bundel).
Verder is het commericieel niet aantrekkelijk voor T-mobile om deze flex te behouden dus m.a.w. maakt niet uit wat de klanten willen er is niet genoeg mee te verdienen dus stoppen met die hap en gewoon niets vertellen tegen de flexabbo's SCHANDALIG.
Eerst alle klanten inpikken van orange en Ben en dan na verloop van tijd gewoon de abbo's schrappen.

› reageer

Hoe zit dat dan met het opgebouwde beltegoed wat je met Flex hebt opgespaard? Na afloop van de contract periode kon je voorheen gewoon verlengen met behoud van het beltegoed.
Dat was juist één van de sterke punten.
Dat heb ik eerder dit jaar gedaan.
Naar Relax overstappen was geen optie omdat het beltegoed dan zou vervallen.

› reageer

Edit: nvm

› reageer

Als T-mobile de klanten met het huidige Flex niet de mogelijkheid biedt om met behoud van beltegoed, naar een andere abonnementsvorm over te stappen zijn ze snel out-of-business.
Er is dan immers geen enkele reden meer om bij T-mobile te blijven.
Juist vanwege het onbeperkt houdbare beltegoed is deze abonnementsvorm (Flex) interessant. De ene maand bel je weinig de volgende maand weer wat meer. Als je voldoende tegoed hebt werkt dat systeem prima.

Hoe was het ook al weer? De klant is koning??
Veel aanbieders beweren klantvriendelijk te zijn maar zijn ondertussen bezig hun eigen business om zeep te helpen.
Dat gebeurt niet alleen bij T-mobile overigens, KPN en Vodafone zijn ook flink aan het rommelen.
Waarmee ik maar wil zeggen dat niet iedere verandering een verbetering is!

› reageer

Flex tegoed is meeneembaar naar het nieuwe relax, waarbij belstatus ook een bedrag wordt aangegeven. Dus wat jij wil is nog steeds mogelijk, aangezien nieuwe relax ook onbeperkt houdbaar is. Nadeel is dat buitenland en 0900 nummers dan wel buiten de bundel gaat. Meestal spaarde ik elke maand wat op en kon mijn telefoon in het buitenland mijn tel gebruiken zonder extra kosten te maken, of als het dan moest eens naar een 0900 ks bellen. Ander nadeel is dat het meegenomen flex tegoed wel tegen buiten bundel tarief 0.25 wordt opgemaakt.

› reageer

Het is te hopen dat Ziggo/Upc met alternatieve bundels komt. Ze hebben inmiddels de frequenties, maar het uitrol is nog onduidelijk.

› reageer

Heb 23 okt. Flex sim-only 15 verlengd icm Web n Walk, totaal voor E.10,=/mnd
Dacht dat 24 okt. laatste mogelijkheid was maar volgens KS is dat 1 nov.

› reageer

Frizzo: Is dat consumenten of zakelijk? Indien consumenten, hoor ik graag hoe je die aanbieding hebt geregeld!

› reageer

Bel vrijwel nooit in Nederland maar ik woon vlak bij de grens en zit bijna wekelijks dus in het "buitenland" kan zo mooi alles uit 1 bundel halen en kom niet elke keer voor verassingen te staan als de afrekening komt.
Heb mijn flex daarom ook snel verlengd in de hoop dat in de komende twee jaar er een provider komt die wel naar de wensen van hun klanten luisterd.
Dan stap ik na jaren trouwe dienst,eerst orange en daarna t-mobile over.

› reageer

@jen876,
KPN heeft de Buurlandbundel. Dan kun je voor 5 euro per maand in België en Duitsland bellen tegen hetzelfde tarief als in Nederland.

› reageer

Hé daar had ik dus nog niet van gehoord.
Maar gelukkig heb ik nog twee jaar flex.
Heb het dus voorlopig nog niet nodig,maar toch bedankt voor de info.

› reageer

@jen876,
Daarnaast heeft ook Vodafone iets soortgelijks: Grensabonnement - Buurlanden Blox

› reageer

@deLange: Vraag bij de KS naar afdeling opzeggingen. Daar was WnW voor 2,50 geen enkel probleem. De KS weigert deze korting te geven. Ben particulier.

› reageer

Ja maar ik blijf erbij dat flex het beste werkt geen aparte abbo's maar gewoon zoals het hoort (vind ik persoonlijk) alles uit 1 bundel.
Het is toch raar dat je aan de ene kant een hoop beltegoed overhoudt omdat je in nederland vrijwel nooit belt en dan dit geld niet kunt gebruiken voor het buitenland of eventueel een 0900 nummer,maar daar dus weer een apart abbo voor moet afsluiten,of een aparte rekening voor gaat krijgen bovenop je abbo kosten.
Kijk iedereen belt natuurlijk op een andere manier en de flex was voor mij persoonlijk het beste abbo.
En volgens mij ben ik niet de enigste die er behoorlijk van baalt dat deze bundel verdwijnt als ik een beetje rondkijk op internet.
Hopenlijk leest een andere provider deze berichten en ziet een gat in de markt zodat alle flexklanten over kunnen stappen.

› reageer

Heb ook behoorlijk de boze klant uitgehangen kreeg toen ook als aanbieding web en walk voor €2,50 i.p.v. € 10.
Plus de 1ste 2 maanden een 50%korting op mijn abbo.

› reageer

Leuk vind ik het absoluut niet dat Flex verdwijnt. Snappen doe ik het gedeeltelijk wel:

Providers willen geld verdienen. Alles staat nu zelfs op kortetermijn winst ingesteld. Klanten behouden voor in de toekomst geldt veel minder. (zie hogere toestelprijzen bij verlengen bij alle providers). Toen Flex werd geïntroduceerd werd er nog ingezet op het binnenhalen van zoveel mogelijk klanten. (inclusief excessen van dure spullen, een reis of zelfs een auto bij een abonnement). Toendertijd heb ik nog wel eens mogen verlengen met het duurste toestel bij een Flex 10 abonnement. Dan valt er ook alleen wat te verdienen door de klant en is er absoluut niets te verdienen voor de provider!

Nu de concurrentie weg is gevallen mag er verdiend gaan worden en daar worden dan ook de bundels en aanbiedingen op afgestemd. In andere landen werd het gratis mobieltje enkele jaren na de introductie van GSM afgeschaft. In Nederland lukt het maar niet om de gratis GSM uit de aanbiedingen weg te krijgen. Toch wil T-Mobile op elke abonnee een paar tientjes verdienen. Alle providers verslchteren nu de voorwaarden, verhogen de tarieven etc.

Flex is een bundel waarbij klanten nauwelijks meerkosten maken. Al het gebruik inclusief buitenlandgebruik etc. valt in de bundel. De gemiddelde particuliere klant van toen heeft nog een vastelijn of internet bel lijn, dus de bundels uit die tijd worden binnen Nederland meestal niet intensief gebruikt lijkt mij. De meerkosten moeten dan komen uit buitenland gebruik en zelfs dat gaat vanuit het door deze klanten opgespaarde tegoed.

Kortom: logisch dat ze van Flex af willen. Volgens mij hebben ze het nog even laten bestaan om een hoos van ontevreden klanten te voorkomen. Nu kunnen ze zeggen: Flex bestond al niet meer sinds januari 2010. Iedereen heeft uit coulance zelfs nog 10 maanden gehad om te verlengen met een verdwenen prijsplan.

Terzijde: KPN had ook alles in 1 bundels met KPN mobiel plus. Toen ik daar mijn bundel wilde veranderen kon ik dit alleen nog doen met een nieuwe bundel vorm (KPN mobiel bundel). Toen ik later die bundel wilde verlengen kon ik alleen nog maar overstappen naar een bundel met minuten en SMS erin.

Bij Vodafone hetzelfde: zodra er nieuwe bundels in de shops zijn kan je alleen nog verlengen naar die nieuwe bundels.

Het was dus best netjes dat T-Mobile de Flex tijdelijk nog verlengbaar hield.

Wat bij alle providers wederom ontbreekt is informatie vooraf over het verdwijnen van mogelijkheden en tariefplannen. Als T-Mobile nu iedereen een brief stuurt dat Flex alleen nog in november is te verlengen, dan krijgen ze alsnog veel verlengers. De toestellen waren inmiddels al duurder als je verlenging met Flex koos. Ook kreeg je meestal de acties er niet bij. Kort gezegd: aan verlengers vanaf februari werd al meer verdiend dan aan Flex verlengers in 2009. Als ik T-Mobile was, zou ik het niet opheffen, maar mooi zonder toestel of met heel dure toestelprijzen in de markt houden. Aan de klant dan de keuze.

Weet iemand trouwens of je een lopende Flex bundel nog wel omhoog of omlaag kan zetten vanaf de opheffing?

› reageer

Nee je kunt je lopende flex abbo niet meer verlengen na 24 okt.
Dit is mij tenminste verteld door de klantenservice.
Vanuit T-mobile is het commercieel misschien niet aantrekkelijk maar soms moet je ook dingen doen die misschien wat minder geld opbrengen voor het bedrijf maar wel de klanten tevreden houden dit is tenslotte ook positieve reclame.Ikzelf betaal liever wat meer voor een abbo waar ik wat aan hebt dan dat ik met een abbo zit waar ik niet mee uit de voeten kan.

› reageer

oeps zie nu dat je bedoeld omhoog of omlaag zetten ik denk het niet want flex bestaat gewoon niet meer na 24 okt. alleen laten ze de lopende abbo's aflopen.

› reageer

Bij KPN gaat sinds enkele maanden bij nieuw afgesloten Personal Sim abo's bellen in het buitenland ook weer uit de bundel, zie dit draadje .

› reageer

Helaas helaas, probeerde zojuist te verlengen maar knopje "bestellen" is gewoon uitgeschakeld. Dus niet 1/11 maar gewoon 24/10.

› reageer

Dankzij deze thread heb ik op tijd mijn beide flex abo's kunnen verlengen. Hiervoor hartelijk bedankt.

› reageer

Je kunt de flex sowieso niet meer verlengen via de site je moet echt naar de klantenservice bellen,als dit nog mogelijk is.
Gewoon proberen.

› reageer

Het lijkt in ieder geval nog mogelijk om de grootte van je Flexbundel naar boven of beneden bij te stellen, naar beneden uiteraard alleen als je contractvrij bent

› reageer

de zakelijke flex abo's blijven bestaan heeft net een medewerker verteld.

› reageer

Klopt, daar is niets veranderd. Wijziging had alleen betrekking op consumenten, meldt ook de T-Mobile Pers.

› reageer

kan iemand mij vertellen hoe er nu wordt omgegeaan met de tegoed dat je nu hebt opgebouwd.

ik kan dit nergens op de website terug vinden en de KS kan dit ook niet goed vertellen.

Zou ik het nog kunnen omzetten naar een Iphone abbo en mijn tegoed behouden?

› reageer

Flex tegoed kon je tot nu toe ook nooit meenemen naar een Iphone abonnement, dat zal nu niet anders zijn. Wel kon je Flex tegoed meenemen naar de nieuwe Relax abonnementen. Ik verwacht dat dat ook nu nog steeds wel zou kunnen. Je belt volgens mij dan wel tegen buitenbundel tarief met je oude tegoed.

› reageer

Ik heb een Flex20 abonnement, welke 24 april afloopt. Ik heb nog 535 euro beltegoed. Ik heb in deze hele lange discussie vele opties gelezen, maar wat kan ik nu op dit moment het beste doen om het beltegoed te behouden ?
Kan ik dat overzetten naar een prepaid van T-Mobile ? Desnoods sim only ? Wil T-mobile dat op mijn
bankrekening storten ? (zou het mooiste zijn) Ik hoef niet zo nodig een nieuw toestel, dat kan ik volgens mij beter zelf kopen. Ik heb een BV, dus een KvK nummer, maar sta niet te trappelen om dat daar voor te gebruiken.
Ik ben al ruim 11 jaar bij Ben/T-Mobile, maar ik neem zonder tranen afstand daarvan, indien nodig.Ook van mijn telefoonnummer.

› reageer

Informeren naar de mogelijkheid een contractsovername te doen naar zakelijk met behoud van tegoed, en dat dan verlengen met Flex zakelijk, dat nog wel bestaat.

› reageer

Volgens mij verlies je bij contractsovername altijd je tegoed. Je kan Relax nemen, maar dan reken je af tegen buitenbundel tarief. Ik zou hem maar door laten lopen totdat je tegoed op is

› reageer

@Cor1950
Ik weet wel een oplossing voor je beltegoed, maar dat is not done op het forum, zie profiel voor mijn e-mail adres.

› reageer

@ Allemaal
Het is inderdaad niet meer mogelijk om te verlengen met een Flex abonnement.
Als je verlengt met de nieuwe Relax dan neem je het opgespaarde beltegoed mee. Het Flex tegoed wordt opgemaakt tegen het buiten-de-bundeltarief van het Relax-abonnement van jouw keuze.
Heb je nog een Flex abonnement dan blijf je deze behouden tot het wordt opgezegd of verlengd.

@Cor1950
Bij een omzetting naar PrePaid komt het beltegoed te vervallen. Er is immers geen abonnement meer.
Bij een contractovername komt het beltegoed ook te vervallen. Alle informatie hierover vind je ook terug op de website van T-Mobile: Voorwaarden contractsovername.

› reageer

Wat volgens mij nog wel kan is je bundel verlagen naar Flex 15. Je tegoed blijft dan volgens mijn ervaring gewoon behouden. Als je een hogere bundel had gehad had dit je een flink deel van je maandbedrag gescheeld. Of het voor jou interessant is moet je zelf beoordelen. Voor een abonnementstarief verlaging van slechts 5,- per maand gaan je tarieven per minuut/sms vermoedelijk flink omhoog. Als je nooit in het buitenland komt en ook in Nederland weinig belt, (waar het met zoveel opgespaard tegoed wel op lijkt) dan is natuurlijk je abonnementsprijs per maand belangrijker dan een paar cent goedkoper bellen.

Als je ook echt wat met het abonnement doet, dan zou ik adviseren het te houden.

Trouwens: kijk ook even uit welk jaar je Flex bundel komt. Bij de eerste lichting Flex abonnementen bel je in verhouding ongeevenaard goedkoop ten opzichte van de meeste nieuwe abonnementen die er nu zijn. Ik weet niet of je wel bij dat oude goedkope Flex beltarieven blijft als je van bundel wisselt.

› reageer

Als je wisselt krijg je sowieso de nieuwe.

› reageer

Ik heb een Flex20 abonnement, welke 24 april afloopt. Ik heb nog 535 euro beltegoed. Ik heb in deze hele lange discussie vele opties gelezen, maar wat kan ik nu op dit moment het beste doen om het beltegoed te behouden ?
Kan ik dat overzetten naar een prepaid van T-Mobile ? Desnoods sim only ? Wil T-mobile dat op mijn
bankrekening storten ? (zou het mooiste zijn) Ik hoef niet zo nodig een nieuw toestel, dat kan ik volgens mij beter zelf kopen. Ik heb een BV, dus een KvK nummer, maar sta niet te trappelen om dat daar voor te gebruiken.
Ik ben al ruim 11 jaar bij Ben/T-Mobile, maar ik neem zonder tranen afstand daarvan, indien nodig.Ook van mijn telefoonnummer.

Anders kijk je even bij wat Voip-aanbieders of je daar misschien iets kunt doen met je tegoed. Ik weet dat je bij sommige Flex-tegoed kunt gebruiken om via een 0900-nummer je account aan te vullen!

› reageer

Je kan jezelf aanmelden bij programma's als smscity en je tegoed gebruiken voor o.a. voip opwaarderen. Er zijn ook programma's waar je geld krijgt als via jou iemand een beltoon koopt, je kan dan via jezelf beltonen kopen en er nog geld voor vangen.
cor1950 neem eens contact met mij op.

› reageer

Ik heb wel interesse in overname van je abonnement, wil je dan wel cash een deel van je beltegoed vergoeden. Wil je me een mailtje sturen? In mijn profiel staat mijn emailadres.

› reageer

@TweakersOnly:
Zoals hierboven al meerdere malen aangegeven, vervalt het opgespaarde beltegoed bij overname van het abonnement.

› reageer

@TweakersOnly:
Zoals hierboven al meerdere malen aangegeven, vervalt het opgespaarde beltegoed bij overname van het abonnement.
I know ik heb een andere reden waarom ik Flex abo wil overnemen.

› reageer

Nadat TM vorig jaar de Flex voor particulieren om zeep geholpen heeft, is nu de zakelijk Flex aan de beurt. De sim-only's met 50% korting op het normale tarief zijn verdwenen, in plaats daarvan hebben ze nu sim-only's met een lagere prijs per minuut/sms dan de reguliere sim-only.ook de kosten van servicenummers en betaalde SMS diensten zijn uit de bundel gehaald( dus geen 0900 nummers meer ) SMSjes kosten altijd 15 cent, ongeacht welke bundel, duo SIM was gratis, kost nu 35 euro, internet mag niet voor PC,laptop of Voip gebruikt worden.Volgens de nieuwe prijslijst van Flex zakelijk blijft het beltegoed enkel houdbaar binnen de looptijd van het contract, dus zodra je contract afgelopen is, ben je je beltegoed ook kwijt als je niet tijdig verlengt.
Al met al: het heet nog flex, maar is het helemaal niet meer...
Gelukkig heb ik nog een paar flex-abo's lopen( ook zakelijk), en zolang TM ze niet van hun kant opzegt, blijf ik die ook wel houden, maar nieuw contract zal er bij mij niet meer van komen.

› reageer

OKe, Flex bestaat niet meer, en mijn abo loopt over een maand of 4 af.
Wat gebeurt er dan? Ik heb nog een hoop 'beltegoed', en vindt sowieso het Flex abo het beste op de markt, ik wil het dus niet kwijt.
Word ik straks verplicht over te stappen op iets anders (en wat gebeurt er met mijn tegoed als ik verplicht ben over te stappen?), of kan ik gewoon helemaal niets doen en met Flex blijven bellen voor dezelfde kosten als ik altijd al had (SIM-only, dus 12,50 betalen voor 25 tegoed).

Wie weet het?

› reageer

Als je contract afgelopen is, niets doen, kan je het gewoon door laten lopen. Je hebt de mogelijkheid om het contact op te zeggen, maar geen verplichting, zolang je niets doet , blijft het contract stilzwijgend doorlopen tegen dezelfde tarieven en voorwaarden als dat je toen afgesloten hebt. Je opgebouwde beltegoed blijft ook gewoon. Er zal wel in de toekomst een keer een moment komen dat T-Mobile de Flex-contracten gaat stoppen, als er daar iemand beslist dat ze er vanaf willen. Maar op dit moment is daar nog niets van bekend, dus lekker door laten lopen, heb ik ook gedaan met een aantal flex-abo's .

› reageer

Mooi zo!

Dan doe ik niets en wacht ik wel af :-).

› reageer

Elke keer als in dit topic gepost wordt, denk ik dat iemand te horen heeft gekregen dat diegene gedwongen een ander tariefplan moet kiezen. Maar gelukkig is dat nog steeds niet het geval. Toch ben ik bang dat het niet heel lang meer gaat duren, wanneer zijn de laatste contracten ingegaan? T-Mobile is wel van het aanpakken op dit moment, getuige de mensen die teveel data verbruiken gedwongen wat anders moeten kiezen of op mogen zeggen.

› reageer

Volgens mij lopen de laatste Flex abonnementen nog tot ca. februari 2013. T-Mobile zal toch niet snel lopende contracten gaan ontbinden bij klanten die normaal gebruik maken van hun bundel. Tot 2013 denk ik dat er weinig zal gebeuren.
T-Mobile heeft Orange bundels ook al eens opgeheven en de klanten overgezet naar Flex bundels. Als ze dat nu weer doen verliezen ze veel klanten die voor recessie tijden best nog een paar leuke euro's in het laatje brengen. Al was het maar puur met de maandelijkse kosten van de lopende Flex bundels.

› reageer

Ik zit nog met een oude Flex 20 '10 met een paar honderd euro beltegoed. Nu las ik http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38836344#38836344 dat mensen lukt om via de volgende truuk al je beltegoed te cashen:

- Verleng je abbo met iets willekeurigs
- Annuleer binnen 7 dagen
- Je oude credit-tegoed kan niet worden hersteld -> creditfactuur -> uit laten betalen.

Iemand hier ervaring mee?

› reageer

Geen ervaring mee, maar het lijkt me een gevaarlijke gok omdat je zelf niets in de hand hebt. Straks kan T-Mobile ook niet meer herstellen naar Flex en dan ben je verder van huis. Of je moet van je abonnement af willen, dan heb je natuurlijk wat minder te verliezen.

› reageer

Heb destijds de gok genomen en zit nog steeds met een 500 euro creditfactuur waar elke maand een FLEX 15 SO afgaat.

› reageer

Gebruik je hem nog? Ik ben nog wel op zoek naar een extra Flex abonnement omdat ik er zelf geen meer in bezit heb. Volgens mij krijg je de 500 euro dan overgemaakt.

› reageer

Heb momenteel nog 3 zakelijke sim only flex abo's met behoorlijk veel beltegoed. Alleen ik gebruik ze vrijwel niet. Abonnementen zijn nog van 2009, voor 7,50 p.m. krijg je 15 euro beltegoed. 0900 nummers zijn geblokkeerd. Iemand een idee wat ik het beste hiermee kan doen? Ik wil er eigenlijk vanaf maar vind het zonde van het beltegoed, wat maar oploopt.

› reageer

Klaag eens waarom de 0900 nummers geblokkeerd zijn, het is toch niet verboden om naar 0900 telefoonnummers te bellen? Of zijn het bepaalde 090X nummers? Voorheen werden bepaalde 090X nummers tijdelijk zo nu en dan geblokkeerd, maar het bellen naar cashnummers moet je altijd gedoseerd doen, want anders valt het op en blokkeren ze die nummers.

Blijven ze vast houden aan de blokkade, vraag eens of ze je een goed aanbod kunnen doen met behoud van beltegoed.

Ga je naar het buitenland, dan bel je met die abonnementen van uit het buitenland.

Het cashen van vroeger is al een tijd voorbij, daardoor is het aantal aanbieders is fors terug gelopen.

› reageer

Ter info, binnenkort gaat Flex echt vervallen. Zie https://forum.t-mobile.nl/overige-abonnementen-351/beltegoed-kwijt-overgang-flex-naar-stel-samen-stel-bij-260269

Hier al mensen die iets gehoord hebben? Tegoed gaat vervallen.

› reageer

Dat is dan een eenzijdige contractbreuk door T-Mobile, je kan je geld terug eisen via de geschillencommissie, eis dan ook het geld voor de geschillencommissie en het vervoer naar de geschillencommissie terug.

Als T-Mobile slim is, dan zetten ze het tegoed om naar het nieuwe abonnement of een prepaidkaart zoals dat vroeger ook kon, je hebt er immers voor betaald en T-Mobile heeft het aangeboden.

Het wordt weer tijd dat Orange met haar goede abonnementen en netwerk gaat terug komen, T-Mobile gaat als het doorgaat de verkoop in.

› reageer

Hugo Boss schreef:
Ter info, binnenkort gaat Flex echt vervallen. Zie https://forum.t-mobile.nl/overige-abonnementen-351/beltegoed-kwijt-overgang-flex-naar-stel-samen-stel-bij-260269

Hier al mensen die iets gehoord hebben? Tegoed gaat vervallen.

Helaas heb ik ook een mail hierover ontvangen. Mijn tegoed wordt overgeheveld naar hun aangeboden stel samen abo. Ik kan binnen 31 dagen gelijk opzeggen. Daarna heb ik een maand opzeg termijn. Jammer!!! Dat wordt tussen nu en 31 dagen alle tegoed opmaken en opzeggen. Einde tijdperk.

› reageer

Schandalig, zo kort van te voren aankondigen en tegen zulke slechte voorwaarden Flex abonnementen omzetten.

Het beltegoed is eigenlijk geldtegoed want voor alles te gebruiken, niet alleen in Nederland maar ook bellen en internetten in buitenland, buiten EU en betaalnummers.

Omdat ik veel beltegoed had opgebouwd liet ik mijn abonnement doorlopen, kon ik het beltegoed gebruiken tijdens een wereldreis of zoiets over een jaar of zo, dat kan nu dus niet meer.

T-mobile zou opgebouwde tegoed moeten crediteren, want als klant heb ik niet gevraagd om deze omzetting.

In oktober 2015 nog sms met 'nieuwe flex bundel gaat in, beltegoed dat over is blijft onbeperkt geldig'!

24 maanden korting op vervangende abonnement krijgt iedereen, ook diegenen die niks hebben opgespaard aan beltegoed.

Aangetekende brief naar T-mobile dat je niet akkoord gaat met deze vorm van omzetting en vervallen van opgebouwd beltegoed, en daarna naar Geschillencommissie stappen?

Laten we ons organiseren zodat we een sterkere vuist kunnen maken tegen deze diefstal van opgebouwd beltegoed!

› reageer

Pff, hier baal ik ook van. Ik heb ongeveer 1000 euro beltegoed. Dat wilde ik gebruiken voor buitenland en 0900 nummers. Als dat wordt omgezet in een nieuw abonnement vind ik dat diefstal... Ik ga ze denk ik maar voorstellen dat ik met dit geld betaal voor een nieuwe iPhone of zo. Lijkt me niet onredelijk.

› reageer

Raar dat ik nog niets gehoord heb over een eventuele omzetting of stopzetting van flex? Ik ga ze ook niet opbellen of wat dan ook. Niets gezegd is niets gehoord!

› reageer

T-Mobile is komende week nog bezig om klanten te informeren, dus het kan zijn dat je nog niks gehoord hebt. Gisteren ook aan bod geweest bij Kassa. Als je de mail hebt ontvangen kun je er als het goed is 31 dagen bij optellen voordat daadwerkelijk de omzetting plaatsvindt.

Iedereen krijgt als alternatief een Stel Samen & Stel Bij abonnement met onbeperkt bellen NL voor 7,50. Dit is uiteraard een zeer goede deal, maar de onbeperkte geldigheid van het beltegoed en bruikbaarheid buiten EU ben je uiteraard kwijt. Als je een hoger Flex abonnement hebt gehad, krijg je een databundel erbij gevoegd zodat het maandbedrag net iets minder wordt dan wat je had. Maar de tarieven daarvan zijn niet heel spectaculair en soms duurder dan voor nieuwe klanten.

Is er iemand van plan zijn of haar abonnement op te zeggen? Ik ben eigenlijk wel op zoek naar 1 abonnement van 7,50 per maand met onbeperkt bellen. Ik heb nu namelijk met wat gezinsleden die allemaal een Flex abonnement hebben een Family bundel ter waarde van 7,50. 1 iemand heeft prepaid. Als diegene ook overstapt op hetzelfde abo, dan kan de family bundel eraf omdat alles is afgehangen door onbeperkt bellen.

Dus mocht iemand opzeggen, ik hou me aanbevolen!

› reageer

Ik kan mijn bericht niet meer bewerken, maar ben er inmiddels achter dat het niet mogelijk is. Na contractovername vervallen kortingen.

› reageer

heeft er iemand nog de oude polisvoorwaarden van flex20 uit 2006 of 2007?
zolang het maar voor 2011 is.

› reageer

ja hier. waar kan ik het naar toe sturen?
Hoe werkte het hier ook al weer?
Pm mij je mail adres maar.

› reageer

Ik behoor ook tot de 'gelukkigen'. Wat je krijgt voor die 7,50 euro is op zich best wel aardig, ja. Wel even bedenken dat na 2 jaar de kortingen verdwijnen en je wel flink omhoogfietst (ik betaal nu 7,62 euro) naar 20 euro per maand.
Je kunt ook redeneren dat je nog 2 jaar kunt rondkijken naar iets anders, want als de Flex ophoudt, houdt het op... jammer.

› reageer

Het wordt weer tijd voor onbeperkt houdbaar tegoed, mogelijk worden dure servicenummers uitgesloten, maar bij prepaid is het tegoed ook onbeperkt houdbaar, waarom bij abonnementen dan niet?

Bij prepaid heb je wel meestal een paar voorwaarden, binnen 6 maanden een normaal betaald belletje of sms-je versturen en of elk jaar opwaarderen, maar dan blijft het beltegoed geldig.

Het wordt dus weer tijd voor een onbeperkt abonnement zoals ooit bij Orange en later bij T-Mobile, mogelijk met uitzondering van dure servicenummers.

› reageer

Voor MB's ben ik het met je eens, belminuten en sms'jes onbeperkt houdbaar laten heeft denk ik weinig meerwaarde. Voor relatief weinig geld heb je zo een onbeperkt bellen bundel tegenwoordig met onbeperkt sms'en, dus dat maakt toch niet uit.

Ik heb zelf tegenwoordig een 3 GB bundel die ik lang niet opmaak. Gebruik meestal tussen de 1 en 1,5 GB. Maar zou toch handig zijn als dat kan meegenomen, voor het geval in de toekomst je datagebruik ooit anders wordt.

› reageer

Ik heb een kleine bundel, dus als het wat oploopt is dat fijn, zeker als ik de ene keer veel en de ander keer weinig bel.

Op dit moment heb ik (nog) een Hollandsnieuwe abonnement van 175 min/sms wat in werkelijkheid tegoed per maand is, die ik per bundel 3 maanden kan gebruiken. Bij de nieuwe abonnementen hebben ze die mogelijkheid geschrapt, na het contract is het de vraag of het interessant is om te blijven zitten, want de bundel word of duurder, of ik moet een verlenging aangaan tegen de nieuwe voorwaarden. Telfort is in dat gat gesprongen, alleen is het geen beltegoed, maar min/sms bij Telfort.

Orange was de beste provider, ik zie die graag terug komen, al zetten ze de 090X nummers en betaal sms-en buiten de bundel, het gaat mij om waar ik voor betaald heb, dat ik dat ook blijf behouden.

Laat staan je hebt 100 euro in je portemonnee die je een maand mag gebruiken, maar je hebt aan het einde van de maand naar de overgang naar de nieuwe maand nog 25 euro over, dan is het toch niet normaal dat minister Dijsselbloem zegt, die 25 euro is nu van de Nederlandse staat, want je hebt het niet op gemaakt. Ik denk dat iedereen op dat moment zegt dat minister Dijsselbloem geld uit je portemonnee heeft zitten stelen en de politie de aangiftes niet meer kan verwerken ook al kan het digitaal.

Het is maar een voorbeeld, maar als het op die manier gebeurd zal vrijwel iedereen dit niet pikken en hem de Tweedekamer uit gooien als het regering dan al niet gevallen is.

Neem je het verschil tussen een abonnement en prepaid, dan is het raar als je een abonnement heb dat je het kwijt raakt en bij een prepaid niet, mits je wel aan de voorwaarden blijft voldoen. Bij Prepaid is dat meestal 1 maal per half jaar een betaald belletje doen of sms-je versturen tegen het normaal geldende tarief, of minstens 1 maal per jaar opwaarderen, maar dat heeft meer met een 06 nummer die buiten gebruik is geraakt te maken, want daar ben je zelf bij.

Orange was goed, laat die of een vergelijkbare provider maar weer op de markt komen.

› reageer

een week of 2 geleden iemand van T-Mobile gesproken, ze willen het abonnement niet meer in de lucht houden i.v.m. dat het een apart oud systeem is wat te duur is om in de lucht te houden.

Mijn mening is dat waar je voor betaald ook van jou moet blijven, dus het Flex abonnement aan de kant gooien is wel het stomste wat ze hebben kunnen doen.

T-Mobile zegt dat je meer belminuten/SMS/MB krijgt voor een goedkoper tarief bij de nieuwe abonnementen, misschien voor de grootverbruikers wel, maar voor de kleinverbruikers zeer zeker niet.

› reageer

En ik heb net paar zakelijke flex abonnementen met moeite opgezegd. Hij bleef zeggen dat ik nog heel veel tegoed had en dat het zonde was. Op mijn vraag of de flex abo's binnenkort toch al opgeheven zouden worden, antwoordde hij dat dat alleen voor particuliere flex geldt en niet voor zakelijke.... Heb ik iets gemist?

› reageer

Ik denk het ja. Op dit moment stoppen alleen de particuliere Flex abonnementen. Flex zakelijk blijft (nog) wel bestaan. Dus ik zou maar even kijken of dat terug te draaien is.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.