SMS Verdubbelaar is -voor zover mij bekend- bij de SO's inderdaad niet mogelijk. In ieder geval niet gratis. Je kan wel de Zorgeloos SMS BloX (en overige BloXen) aansluiten op de SO's.
Overigens staan de nieuwe SO's al enige tijd in het abonnementenoverzicht.
Vodafone verplicht mobiel internet met haar vernieuwde abonnementen
Vodafone gaat haar abonnementen vanaf 1 februari herzien. De telco introduceert drie nieuwe abonnementen en gebruikers die meer dan 450 minuten bellen of sms'en zijn verplicht om mobiel internet te nemen in hun bundel.
Vodafone heeft middels een persbericht bekend gemaakt dat het haar abonnementen gaat herzien vanaf 1 februari. De telco streeft transparantie na maar de vraag is of dat geheel wil lukken met de nieuwe wijzigingen. Zo breid de telco haar propositie uit van een enkele structuur naar drie verschillende structuren. Daar waar de basis-abonnement nu voor elke consument als enigste abonnement aan te schaffen is bij de telco, gaat de telco nu drie verschillende bundels aanbieden. Zo kunnen consumenten nu een bellen-abonnement kiezen waarin alleen belminuten zitten. Deze versie loopt van 100 tot en met 200 minuten en de telco rekent drie euro korting tegenover de huidige basis-abonnementen. Daarnaast kan er een sms plus bel-abonnement gekozen worden die loopt van 50 minuten tot en met 450 minuten. Voor de echte veelbellers heeft Vodafone een speciale verrassing geïntroduceerd. Het zogenaamd bel plus sms en web-abonnement loopt van 100 minuten tot en met 1600 minuten echter zit in deze versie mobiel internet wel ingegrepen. Wederom is de prijs gemiddeld drie euro goedkoper dan de huidige propositie met mobiel internet erbij, echter hoe hoger het abonnement hoe hogere korting er geboden wordt.
Ingangsdatum: 1feb 2010
Voor: Nieuwe klanten en verlengers
Geen wijziging in Blox- en Alg.voorwaarden
Prijslijst
Bron (incl. hosted prijslijst): All About Phones
-----------
Vodafone Scherp: ??
Vodafone Superdeals: ??
Toestel subsidies/acties: ??
Nu verlengen (ben geen klant): ???
Opvallend:
Kosten en tarieven overige diensten
• Je betaalt per seconde. Gesprekken korter dan een
minuut worden berekend voor een hele minuut.
• De kosten per minuut en per sms buiten het tegoed
bedragen €0,30.
• Belminuten blijven 2 maanden geldig vanaf de
aankoopdatum. Het nieuwe beltegoed wordt eerst
verbruikt, vervolgens het oude tegoed.
Vodafone biedt ook sim only versies van de laatste twee: Sim Only Bel+Sms variërend van 70 tot 620 minuten/sms, en Sim Only Bel+Sms+Web Sim Only variërend van 70 tot 825 minuten/sms. Wie een 2-jarig contract afsluit, krijgt tot 10% meer bundeltegoed. De geldigheidsduur van de bundel is slechts 1 maand (nu 2 maanden) en klanten betalen per minuut (nu per seconde na de eerste minuut). Deze afrekening en houdbaarheid geldt nu bij de Scherp Abonnementen die straks gaan verdwijnen.
Bron: bellen.com
Ik vind het niet perse overzichtelijker eigenlijk...
Waar staan deze abonnementen op bellen.com
kan ze niet vinden.
hmmmz, voor bestaande klanten veranderd niks?
(i.v.m opzeggen)
@raby:
Ingangsdatum: 1feb 2010
Voor: Nieuwe klanten en verlengers
Geen wijziging in Blox- en Alg.voorwaarden
@ pinokkio De veranderingen die je noemt, waren al eerder ingevoerd bij Vodafone (zie: vodafone site)
Ben i.i.g. blij dat ze de tarieven niet sneaky verhoogd hebben, zoals bij Hi het geval is. Of de abonnementsstructuur transparanter is geworden, zet ik echter sterk m'n vraagtekens bij....
Enkel positieve wijzigingen zo te zien. Jammer dat ze LIFO en het 30ct-tarief niet teruggedraaid hebben. Maar goed nieuws dat Vodafone en T-Mobile eens duidelijk KPN niet volgen.
› reageerHeeft iemand de simonly prijzen al gezien?
› reageerVind het geen goedkope minuuttarieven, maar krijgen we 50% voor SO inderdaad?
De sim-only abonnementen worden in ieder geval een stuk minder interessant. Allereerst is de belbundel maar 1 maand geldig. Ten tweede krijg je in verhouding minder belminuten. Als een gewoon abo 450 bel/sms heeft, dan zal het sim-only abo minder bel/sms hebben. Deze zelfde constructie word onder andere toegepast door HI.
Ten derde verwacht ik dat de sms verdubbelaar niet mogelijk is bij sim-only abonnementen. Ben ik even blij dat ik klant ben bij Tmobile
Ja ik ook, en helemaal met een Flexbundel
Als dit de nieuwe sim-only tarieven worden, doen ze dus wel degelijk Hi na:
http://www.typhone.nl/sim-only/vodafone/__bel-+-sms-sim-only
Dat is er één en dan heb je ook nog sim only incl. internet:
http://www.typhone.nl/verlenging/vodafone/sim-only/__bel-+-sms-+-web-sim-only
afhankelijk van de hoogte van je bundel betaal je tussen de 9 en 5 euro voor internet met FUP.
SMS Verdubbelaar is -voor zover mij bekend- bij de SO's inderdaad niet mogelijk. In ieder geval niet gratis. Je kan wel de Zorgeloos SMS BloX (en overige BloXen) aansluiten op de SO's.
Overigens staan de nieuwe SO's al enige tijd in het abonnementenoverzicht.