GSMweb, hoelang kunnen ze ons nog bedriegen. Actie!!!!

Ik vindt het het grootste gezeik op aarde. 99 % van de keren loopt het gesmeerd en 1 % van de keren gaat het mis of heeft de klant speciale wensen die helaas niet altijd te vervullen zijn en ineens is het moord en brand.

Ik heb mijn HTC HD2 met flex 25 op, twee wekn geleden, woensdag besteld en op vrijdagavond had ik het toestel reeds in mijn bezit. Bovendien was er overal in NL een grote schaarste aan het toestel behalve bij GSMWEB blijkbaar.

Dus niet ouwehoeren, als je niet tevreden bent annulleer je abonnement en ga lekker bij T-mobile een iphone abonnement afsluiten...

Wachttijd bij t-mobile is 6 weken of zo

› reageer

Vorige week, na telefonisch contact, I-phone besteld bij GSMweb. Zou voldoende op voorraad zijn. Uitgelegd dat ik de telefoon binnen 1 week thuis wilde hebben, vanwege het langdurig op vakantie gaan. Was allemaal geen probleem volgens

En dan de actie van deze bedriegers. Toestel niet op voorraad en zie mailwisseling hierover.

Geachte meneer Emjun,

U bent niet bedrogen; wellicht dat u eens moet leren hoe de handel in de praktijk werkt.
GSMWeb.nl is al 10 jaar lang de grootste leverancier voor mobiele telefoon abonnementen en toestel in Nederland.

Mensen die hun zin niet krijgen zijn eerder geneigd om op internet hun, zeer partijdige, meningen te geven. Net zoals u ons voor bedriegers uitmaakt zijn er meer mensen die hetzelfde verstandhouding hebben als u.

Het is op dit moment niet bekend wanneer het door u bestelde toestel weer op voorraad zal zijn; doorgaans kan zoiets 1 á 2 weken duren (dit is geen belofte van mij aan u, ik geeft een beeld van hoe het doorgaans loopt. U kunt hier ook geen rechten aan ontlenen).
Zodra uw toestel op voorraad is zal deze verzonden worden naar u.

Uiteraard is het zo dat ook als u de koop als ontbonden beschouwd dat dit geen feit is; de provider zal gedurende uw contractperiode abonnementskosten verwachten van u.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten
Hawal Smayel
Backoffice Kennis
GSMWEB.NL Nederland BV

-----Original Message-----

Sent: woensdag 20 januari 2010 16:37
To: Backoffice GSMWEB.NL
Subject: RE: Ontbinden aankoop binnen 7 dagen

Schaam je Hawal dat je aan deze vorm van bedrog meewerkt.
Nu begrijp ik waarom GSM web overal op internet als bedrieger wordt genoemd.

Geniet er maar goed van dat je weer een klant hebt genaaid voor een maandloon van maximaal 1500 euro. Hoe veel klanten moet je per maand op deze wijze naaien?

Ik denk heel veel.

Hoogachtend,

W. Emjun

IK EIS DAT MIJN BESTELDE I-PHONE VOOR AANSTAANDE ZATERDAG GELEVERD WORDT. ZO NIET, DAN BESCHOUW IK DE KOOP ALS ONTBONDEN>

--- On Wed, 1/20/10, Backoffice GSMWEB.NL <backoffice@gsmweb.nl> wrote:

From: Backoffice GSMWEB.NL <backoffice@gsmweb.nl>
Date: Wednesday, January 20, 2010, 7:25 AM

Geachte meneer Emjun,

Wellicht als u uw contract op 12 januari of op 13 januari al had ingeleverd bij ons dat wij het toestel toen gelijk konden leveren.
Echter was het toestel op 15 januari al uitverkocht; u begrijpt dat hoelanger u wacht met een aanvraag hoe meer kans u heeft dat het toestel uit de voorraad raakt.
Dat mijn collegas aangeven dat het mogelijk is uw product voor zaterdag te hebben is geen voorbeeld van een belofte; meer een antwoord op uw vraag betreffende de scenario.
Uiteraard is de scenario afhankelijk van hoe snel u reageert; hoe sneller u besteld had en de documenten had opgestuurd hoe sneller het toestel bij u thuis zou zijn.

De wet koop op afstand waar u naar refereert is niet van toepassing op u; u kunt dit ook nalezen op de website van ConsuWijzer:
"Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd"

Hier vindt u overigens informatie over wat de ConsuWijzer is:
http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Over_ons

"ConsuWijzer is ontstaan uit een samenwerking tussen drie overheidsorganisaties. Deze organisaties zijn toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA)."

Dat zijn dus 3 overheidsorganisaties die ons in het gelijk stellen; uw abonnement kan niet worden geannuleerd.

Met vriendelijke groeten
Hawal Smayel
Backoffice Kennis
GSMWEB.NL Nederland BV

Sent: woensdag 20 januari 2010 16:18

Geachte heer,

Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek, Artikel 46d is wel degelijk van toepassing op de aankoop van telefoon plus abonnement. Bij mijn telefonische contact met GSM web heb ik aangegeven de i-phone binnen 7 dagen in huis te willen hebben vanwege mijn vakantie vanaf aanstaande zaterdag. Dit zou geen enkel probleem zijn.
Nu niet kunnen leveren ondanks deze belofte is absoluut niet netjes van jullie.
Vandaar nogmaals:

IK ONTBIND DE KOOP VAN TOESTEL PLUS ABONNEMENT.

Ik ga ervan uit dat u dit verder netjes zult afhandelen.

Groet,

V. Emjun

--- On Wed, 1/20/10, Backoffice GSMWEB.NL <backoffice@gsmweb.nl> wrote:

From: Backoffice GSMWEB.NL <backoffice@gsmweb.nl>
Date: Wednesday, January 20, 2010, 6:18 AM

Geachte meneer Emjun,

Uw abonnement kan nog ontbonden worden; de wet koop op afstand is niet van toepassing op uw aanvraag voor een abonnement en toestel.
Dit kunt u nalezen op ConsuWijzer:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Kopen_op_afstand_via_internet_of_telefoon/Basisinformatie/Bedenktijd_bij_koop_op_afstand

Zoals u zelf aangeeft was het product op 12 januari inderdaad op voorraad. Echter dit betekent niet dat dit zo zal blijven; de iPhone is namelijk een zeer populaire toestel en de verkoop gaat best hard.
Dus dat het toestel op 15-1-2009 (ontvangstdatum van uw contract) niet meer op voorraad was is heel goed mogelijk.

Het toestel is in alle overige varianten inderdaad op voorraad; wederom dat het nu op voorraad is betekent niet dat het over 3 dagen ook zo is. U kunt ervoor kiezen om een andere variant te nemen of wachten tot het toestel weer op voorraad is.

Met vriendelijke groeten
Hawal Smayel
Backoffice Kennis
GSMWEB.NL Nederland BV

Sent: woensdag 20 januari 2010 15:08
Subject: Ontbinden aankoop binnen 7 dagen

Leiden,

20 januari 2010

Geachte heer/mevrouw,

Op dinsdag 12 januari 2010 heb ik via uw klantenservice geïnformeerd of de i-phone van mijn keus ook op voorraad was. Dit werd bevestigd. Hierop heb ik de desbetreffende i-phone via internet besteld.

Het contract is door mij op 14 januari getekend en teruggestuurd.

Nu blijkt dat jullie de desbetreffende i-phone niet kunnen leveren. Wel een andere kleur, maar daar ben ik niet in geïnteresseerd.

Daarom ontbind ik bij deze (per mail en per fax) mijn koop van toestel plus abonnement. Binnen 7 dagen, zoals geregeld in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek, Artikel 46d.

Deze ontbinding van de aankoop heb ik op 20 januari omstreeks 14.45 uur reeds telefonisch aangegeven bij uw medewerker Sjamina Rodan.

Hoogachtend,

V. Emjun

› reageer

Nog een optie is een oproep net als Lakeman te plaatsen, zodat gsmweb het in zijn financieel merkt. Bijvoorbeeld door op te roepen om geen bestelling meer te plaatsen of door op hun ads te klikken. Bedrijven betalen per klik een bedrag aan de website waarde de advertentie is geplaatst. Per klik moeten ze dan een bedrag van 1 cent betalen. Als genoeg mensen dit doen, merkt gsmweb dit na een tijdje.

› reageer

vind je het heel erg als ik:

1: dit geen nieuws vind, hoort gewoon lekker thuis op het forum
2: de toon van beiden kanten enigzins gepikeerd vind en waarschijnlijk daardoor er ook geen compromis mogelijk is

Ik heb zelf prima ervaring met GSMweb, tot 3x toe.

› reageer

Misschien kan je in de voorwaarden van de mobiele aanbieder waarvan het abonnement is, kijken of je daar wel mag ontbinden binnen 7 dagen. Ik heb zelf een Tringg-abonnement en daar mag je de sim wel terugstuen ongeopend binnen 7 dagen. Dus bel de mobiele provider waar je het abonnement zou krijgen even op met deze vraag.

› reageer

Eigenlijk zeg je zelf al waar het fout gaat: Je hebt het contract pas twee dagen na je telefoongesprek getekend en verstuurd. Als je die iphone écht graag voor je vakantie had willen hebben, had je ervoor gezorgd dat dat contract dezelfde dag nog verstuurd was.

@ dsterk: Ik denk dat het T-Mobile betreft. Die valt niet te annuleren.

› reageer

Ik ben het wel met de topic starter eens. Je gaat er vanuit dat een product wat je verkoopt via een verkoopkanaal op voorraad is en snel is uit te leveren.

Eigenlijk moeten telecomwinkels een voorraad indicatie bijhouden (welke ook bij diverse computer webwinkels wordt gehanteerd).

Ik ben van mening dat je een totaalproduct koopt (abonnement + toestel) en dat beide op hetzelfde moment beschikbaar moeten zijn.

› reageer

Zo'n draadje van GSMWEB komt me bekend voor (N97), maar er loopt hier dus wel communicatie. Alleen heel erg stroef. T-Mobile en dan annuleren is een utopie, met bidden en smeken gaat dat nog niet eens lukken. Als ik het verhaal lees gaat het op deze manier in ieder geval niet lukken.
Op zich is Consuwijzer daar wel duidelijk in. Die iPhone is trouwens vanaf deze week gewoon goed leverbaar, volgens T-Mobile althans.

Zit de TS ook niet mee, eerst problemen met Bestelmaar.nl en nu weer zoiets. Volgende keer een gewone winkel misschien

› reageer

@ Gert-Jan

Geloof me maar. Voor de Iphone staat nog steeds gemiddelde levertijd van 4 weken. (bestaande klanten) En nieuwe klanten krijgen met hooguit 3 weken thuis. Dus laat men zich niet gek maken door zijn T-Mobile medewerker. Die denken alleen maar aan provisie.

› reageer

Ik vindt het het grootste gezeik op aarde. 99 % van de keren loopt het gesmeerd en 1 % van de keren gaat het mis of heeft de klant speciale wensen die helaas niet altijd te vervullen zijn en ineens is het moord en brand.

Ik heb mijn HTC HD2 met flex 25 op, twee wekn geleden, woensdag besteld en op vrijdagavond had ik het toestel reeds in mijn bezit. Bovendien was er overal in NL een grote schaarste aan het toestel behalve bij GSMWEB blijkbaar.

Dus niet ouwehoeren, als je niet tevreden bent annulleer je abonnement en ga lekker bij T-mobile een iphone abonnement afsluiten...

Wachttijd bij t-mobile is 6 weken of zo

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.