Ik heb het zelf werkend op m'n 6720 Classic, terwijl deze formeel niet wordt ondersteund. Hoe nieuwer het toestel, hoe groter de kans dat het gewoon werkt. Op de N79 van MwPinokkio heb ik het nog niet aan de praat gekregen, maar de kaarten van Sygic zijn toch iets meer bij de tijd :
› reageerGisteren heeft Nokia aangekondigd dat Nokia maps voortaan gratis wordt aangeboden op de smartphones met GPS ontvanger. De waarde van TomTom aandelen is gisteren al aardig gekelderd...
Nieuws - Services
21 January 2010 posted at 10:30am
Tags: GPS, navigatie, Ovi, Ovi Maps
Amsterdam – Nokia kondigt vandaag zijn plannen aan om wandel- en autonavigatie gratis aan te bieden op zijn smartphones als onderdeel van een nieuwe versie van Ovi Maps, te downloaden via www.nokia.com/maps. Op deze manier denkt Nokia het huidige marktpotentieel op de mobiele navigatiemarkt te kunnen verdubbelen. Nokia’s kaart- en navigatiesoftware is speciaal ontwikkeld voor mobiel gebruik en gebaseerd op unieke hybride technologie. De nieuwe versie van Ovi Maps bevat hoogstaande auto- en wandelnavigatiefuncties zoals stembegeleiding voor 74 landen in 46 talen, verkeersinformatie over meer dan 10 landen evenals gedetailleerde kaarten van meer dan 180 landen.
Het volledige persbericht van Nokia
Gisteravond nog meteen geïnstallerd op m'n Nokia 5800. Vanmorgen uitgeprobeerd en het werkt perfect. Wel eerst de firmware van je Nokia updaten naar de nieuwste versie.
› reageerZou de navigatie ook op andere toestellen werken? Ik heb zelf de Nokia N97 en die staat er niet bij, wel de N97 mini. Whats the difference??
Ben te voorbarig geweest. Ik vond een verwijzing naar andere toestellen en daar stond de N97 wel bij.
Moet je even op internet zoeken. Ik heb gelezen dat het onofficieel werkt. Maar binnenkort komt er ook een software update van je gsm uit waar het in zit.
Ik heb het ook op mijn Nokia 5800 geinstalleerd, en vannochtend getest. Het werkte (dwz stem instructies), maar had nog geen tijd om een route in te voeren. In het weekend even hoe en wat uitzoeken, want wil het ook offline werkend hebben, zodat ik nav4all niet meer nodig heb. (wordt dan de back-up)
Het werkt niet onaardig, maar bij mij kan het Sygic nog niet vervangen. Kaartmateriaal van Nokia is ouder, routes minder logisch, omslachtig invoeren van bestemming. Maar het is zeker geen slecht product!
(Getest op 5800, N97 en N97 mini, alles werkt)
Ik heb op mijn N97 de firmware update gedaan en de update van de Maps applicatie. Echter krijg ik steeds een foutmelding als ik op de PC de kaarten wil uploaden.
Hij geeft dan steeds de foutmelding dat ik de verbindingstype moet zetten op Nokia PC Suite, terwijl die al via die optie is verbonden.
Iemand enig idee?
Ik krijg het niet voor elkaar op mijn noka 5800 music
› reageer@peterrr: heb je wel je 5800 eerst van de nieuwste firmware (V40.0.005) voorzien?
Je kunt de kaarten dan gewoon downloaden op verschillende manieren. Alleen melden dat het je niet lukt, heeft niet zoveel zin. Aangeven wat er dan niet lukt, levert hier misschien een oplossing op ...
waarom vraagt mijn programma nog steeds om licentie na het installeren van de nieuwe kaarten( 3.01) op me n97?
De N97 wordt nog niet (officieel) ondersteund. Met een beetje geluk komt op 28/1 een nieuwe firmwareversie van de N97 uit (versie 21), daarna kan je wel gratis van Maps gebruik maken.
[sub]Zelf heb ik het wel draaien op m'n N97, door van de website het installatiebestand van de N97 mini te downloaden en dat op de N97 te installeren. Maar eigenlijk is je C: te klein, daar moet die firmware-update iets aan doen.[/sub]
3X getest:
Online: Werkt helemaal perfect.
Offline: Geen simkaart. Alle kaarten gedownload, Ovi juist ingesteld. Werkt ook perfect, minder functionaliteit.
GSM aan, offline modus gebruiken: Met zelfde settings, komt er toch een pop-up voor het maken van een dataverbinding (met standaar verb. punt). Dit geweigerd, en dat werkt juist. 0kb data verbruik, top!
Ah, er komt een firmwareupdate aan van de N97. Fijn. Wat is het op dit moment een brak pokketoestel. Heb ik toch weer de fout gemaakt een hip toestel van Nokia binnen een half jaar te kopen
Krijg bij navigeren ook stedds vraag om licenties aan te schaffen. Daarom heb ik ook geprobeerd op mijn Vodafone Nokia 5800 de nieuwste firmware (V40.0.005) te installeren (via controlleren op updates). Ik kreeg steeds melding dat er geen updates zijn. Vodafone gebeld. Daar zeggen ze dat Vodafone deze firmware (V40.0.005)nog niet geschikt heeft gemaakt voor Vodafone. Kunnen ook niet zeggen wanneer deze wel beschikbaar is.
Is dit probleem op te lossen?
@brinol: ja, dat is op te lossen. Ga naar een Nokia Care Point en laat generieke firmware op je 5800 zetten. Of google eens op unbranding nokia 5800 ...
De gratis versie van Maps is overigens 3.03, eerdere versies zijn niet gratis.
Iemand enig idee of het binnenkort ook mogelijk wordt met andere "oudere" Nokia toestellen gebruik te gaan maken van Nokia Maps 3.03 en dus gratis navigatie?
› reageerIk heb het zelf werkend op m'n 6720 Classic, terwijl deze formeel niet wordt ondersteund. Hoe nieuwer het toestel, hoe groter de kans dat het gewoon werkt. Op de N79 van MwPinokkio heb ik het nog niet aan de praat gekregen, maar de kaarten van Sygic zijn toch iets meer bij de tijd :