Supermarkt Deka stapt in mobiele telefonie

@Griet: het topic gaat over Dekamarkt telefonie, jij noemt in je bericht alleen maar Kruidvatmobiel. Tikfout?

Zo niet, dan kan je je mening beter in dit topic plaatsten
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/29620

› reageer

VELSEN-NOORD – Dekamarkt begeeft zich vanaf 26 januari ook op de markt van mobiele telefonie.

De supermarktketen biedt vanaf die datum ‘DekaMobiel’ aan. Het DekaMobiel startpakket (9,95 euro) bevat een simkaart, 10 euro beltegoed en twee sleutelhangers. Naast die introductie kunnen klanten bij hun boodschappen nu ook belminuten sparen. De gebruiker van DekaMobiel kan daarnaast de sleutelhangers uit het pakket aan twee andere personen geven, zodat ook zij belminuten kunnen verzamelen.

Persoonlijke pagina

Vanaf 9 februari geeft Dekamarkt bij de boodschappen een aantal weken gratis belminuten weg. Daarna krijgen gebruikers van het pakket bij aankoop van bepaalde actieartikelen ook belminuten cadeau. Op de website dekamobiel.nl staat algemene informatie over het bellen. Ook kunnen klanten hier op een persoonlijke pagina online zaken regelen zoals opwaarderen, belgedrag volgen en instellingen wijzigen.

Gratis

Dekamarkt verwacht veel van het nieuwe initiatief. ‘Het is uniek dat klanten gratis belminuten kunnen gaan sparen. Ook de mogelijkheid om anderen belminuten te laten sparen is bijzonder. We verwachten hierdoor dat veel van onze klanten van DekaMobiel gebruik gaan maken’, zegt woordvoerder Aldo Breed van Dekamarkt.

Distrifood

› reageer

De supermarktketen Dekamarkt uit Velsen-Noord betreedt als mvno de markt van de mobiele telefonie. Op het netwerk van mvne Teleena start DekaMobiel in eerste instantie met een prepaidpropositie met lage tarieven en daaraan gekoppeld een loyaliteitsprogramma: gratis belminuten sparen bij alle aankopen in de Dekamarkt supermarkten.

De propositie die Dekamarkt met DekaMobiel in de markt zet bestaat uit een simkaart met daaraan vast een tweetal sleutelhangers die als klantenkaart gebruikt worden. Bij het doen van boodschappen wordt de klantenkaart gescand en worden gratis belminuten bijgeschreven op het prepaidtegoed. Bijzonder is ook dat er beltegoed van de ene klant van DekaMobiel kan worden overgeschreven naar een andere klant van DekaMobiel. Handig voor bijvoorbeeld oma's die wat beltegoed naar de kleinkinderen willen doorschuiven.

Bijzonder is ook, zeker voor prepaid, dat de klant online inzicht krijgt in opwaarderingen (zowel aangekocht als gratis ontvangen beltegoed) en een gesprekskostenoverzicht kan inzien. Opwaarderen met aangekocht beltegoed gaat ook eenvoudig. Wanneer de klantkaart bij de kassa is gescand wordt het beltegoed automatisch opgewaardeerd. Er hoeft dus geen code van een voucher ingevoerd te worden.

De beltarieven mogen ook concurrerend genoemd worden. Bellen kost 15 cent per minuut maar bellen naar andere klanten van DekaMobiel kost maar 6 cent per minuut. Het afluisteren van de voicemail kost 20 cent per minuut. Na de eerste minuut gaat betalen per seconde.
Een sms sturen kost 8 cent (naar andere DekaMobiel-klanten 6 cent) en ook datagebruik is mogelijk voor 11 cent per 100 kb. Bellen naar het buitenland kost 35 cent per minuut, behalve naar vaste nummers in 27 Europese landen. Dan geldt het tarief van 16 cent per minuut. Ook hier worden gesprekken voor minimaal 60 seconden afgerekend en betaalt men daarna per seconde. Het volledige tarievenoverzicht is hier te vinden.

Bron: Connexie

› reageer

Het aantal MVNO-providers groeit per maand... ik zag ecofoon een bos vol providers op website hebben. Kunnen ze weer een extra boom planten een dekamarkt boom

› reageer

Net zo slecht als Em-Té Mobiel?

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/25325

› reageer

@ Sisu, hoorde in de wandelgangen ook al wat over MTV die MVNO-plannen heeft (met Hi). Ben benieuwd...

› reageer

@ schraagen

Opzicht kan een nieuwe MVNO een goede ontwikkeling goed zijn t.o.v. de concurrentie, maar ik vraag mij dan toch wel af of ze ooit iets bereiken. De meeste MVNO-providers zijn volgens mij niet echt succesvol. Zouden allemaal die MVNO's nu denken, wij gaan het maken in telecomland en maar half hun huiswerk doen hoe goed (lees slecht) hun aanbod eigenlijk is...

› reageer

@Hierboven. Ortel, Lebera, Lyca. Ze hebben allemaal grof geld verdient, of het voor jou wat was is iets anders, maar voor hunzelf zijn ze zeker succesvol.

› reageer

Meeste mvno gaan blind de markt in. De 3 genoemde mvno's hierboven hadden een strak plan; richt je op goedbellen voor alochtonen. Deka doet hetzelfde, richt je volledig op je klant.

Goed idee, ik sta zovaak in de ah en krijg je weer de vraag; heeft u een bonus kaart. Nee die heb ik niet. maar als ze nou zeggen, heeft u een klantenkaart dan krijgt u 15 belminuten erbij. Kijk direct wat gratis, daar houden nederlandse van.

› reageer

Op welk netwerk zitten ze?

› reageer

Teleena (net als Vodafone).

› reageer

Ik vind het best een goede deal, maar telefonisch opwaarderen is wel een pré, want de Deka zit niet in heel Nederland.

› reageer

Over een week of 4 is er de mogelijkheid om online op te waarderen... Wat mij betreft nog beter dan telefonisch.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.