Prepaid mobiel internet op je laptop - Vodaphone of T-Mobile

Is het nog steeds mogelijk om met een prepaid Vodafone basis-internet-blox ad 4,75 om middels een Huawei K3765 met MobilePartner een maand lang te internetten met max 250Mb ??
Ik kon nu geen verbinding maken.... dus hoor graag !!

› reageer

Ik woon in het buitenland en ga in juli een aantal weken terug naar Nederland om de familie te bezoeken. In het verleden ging ik tijdens dit soort gelegenheden altijd naar een internet cafe om mijn mail te kunnen lezen en wat dingen op internet. Ik heb nu gelezen dat Vodaphone en T-mobile prepaid mobiel internet voor de laptop hebben. Dat lijkt mij een goede oplossing omdat ik dan niet vast zit aan een abonnement dat ik toch niet kan gebruiken in het land waar ik woon. Gewoon internetten vanuit de bungalow waar wij onze vakantie doorbrengen. Mijn vragen zijn:
Heeft iemand ervaring met dit product en zijn die ervaringen goed?
Hoe is het gesteld met de snelheid?
Hoe is met de service van Vodaphone en T-mobile?
Als ik weer terug naar huis ga kan ik de usb modem gewoon meenemen en de volgende keer weer gebruiken en in de tussentijd heb ik geen kosten?
Is er een beter alternatief?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

› reageer

Goed alternatief is misschien Hi online vandaag. Kost 1,50 per dag voor 20MB. Daarboven 0,30/MB. Je betaalt als je het gebruikt. Heb het zelf voor onderweg en ben er heel tevreden over. Usb-dongle 19,= Euro.

› reageer

Het leuke van prepaid vind ik, dat je nergens aan vast zit. Je kunt een provider proberen en als deze niet bevalt stap je over naar een andere.

› reageer

Je moet vantevoren inschatten hoeveel data je wilt gaan gebruiken. Bij beide providers zijn de USB datasticks in de prepaidpaketten gesimlocked. Na 1 jaar gebruik kan je de unlockcode opvragen. In de praktijk gaf dit bij mij altijd moeilijkheden, met name bij Vodafone. Oorzaak: de eigen Vodafone connect software moet geschikt gemaakt worden voor simkaarten van andere providers. Dit kost wel eens moeite omdat de standaard klantenservice daar te weinig van weet.

Bij Vodafone is de UMTS dekking over het algemeen beter dan de dekking van T-Mobile. Je zou eens naar de dekkingskaarten moeten kijken op de provider websites en de postcode van je vakantieadres in moeten voeren. Let op: de UMTS dekkingskaarten zijn erg optimistisch getekend. Heb je een modem of toestel met een iets minder goede UMTS ontvangst, dan zal je dekking fors minder zijn dan je verwacht!

Geeft de kaart in de hele omgeving maximale dekking aan, dan loop je weinig risico. Zie je op de kaart dat de dekking 1 stapje minder is (geel bij de Vodafone kaart, lichter magenta op de T-Mobile kaart reken er dan op dat je binnenshuis totaal geen dekking binnen zult hebben en mogelijk zefs geen dekking buiten.

Opties die je hebt:

losse Vodafone prepaid datasim o.a. bij de Vodafone citypoints en kijkshop voor 5,- euro. Je kan na opwaarderen (met een gewone prepaid opwaardeercode) databundels activeren die 12 maanden geldig blijven. Na opwaarderen kan je je simkaart 12 maanden gebruiken, dan moet je opnieuw opwaarderen.

Optie 2: datamodem met prepaid datasimkaart van Vodafone in 1 pakket. Kosten ca. 60,- euro. Zelfde voorwaarden als boven.

Optie 3: modem + prepaid datasimkaart van T-Mobile, ook ca. 60,- euro. T-Mobile rekent een maximum tarief van 7,50 per dag.

Optie 4: een gewone prepaid telefonie simkaart van T-Mobile en daarop datagebruiken.

De bovengenoemde Hi databundels zijn abonnementen via het KPN netwerk. Voor wie in Nederland woont en af en toe een beetje data gebruikt is dat het beste advies. 1,50 per dag voor 20 MB dataverkeer op de maximale snelheid op het zeer goed dekkende KPN UMTS netwerk. Boven de 20 MB wel forse meerkosten per MB! (ik dacht 50 cent per extra MB). Als je een buitenlands paspoort + woonadres en geen Nederlandse bankrekening hebt moet je of een flinke borg (paar honderd euro) storten bij KPN of sluiten ze je helemaal niet aan omdat ze buitenlandse aansluitingen een te hoog risico vinden. Voordeel: je hebt een abonnement, maar betaalt alleen 1,50 op een dag dat je daadwerkelijk de bundel gebruikt.

Let ook op dat bovenstaand Hi abonnement door KPN/Hi ontbonden wordt als je meer dan 6 maanden geen gebruik er van maakt.

› reageer

Bedankt voor de reacties. Het heeft ons veel geholpen. Wij zijn ruim drie weken in Nederland en wij zullen iedere dag wel de post willen checken en een paar nieuwssites van Braziliƫ willen lezen (dat is waar wij wonen). Zo'n verblijf van een week of drie doen wij een keer per jaar. Dus of het echt nodig is om de simkaart te unlocken weet ik niet. Ik denk dat ik een keuze maak uit de opties 2 en 3 die Koen heeft voorgesteld. En als dat goed werkt hoef ik niet meer te veranderen. Ik ben gewoon Nederlander (weliswaar geemigreerd) maar ik heb nog gewoon een Nederlands paspoort en ook nog een Nederlandse bankrekening. En als een provider een Nederlands adres wil hebben kan ik dat van mijn zoon of dochter geven. Met een bestelling bij Vodaphone of T-mobile voorzie ik geen problemen.

› reageer

Is er bij Hi Vandaag Online de mogelijkheid om bij te houden hoeveel data je op een dag gebruikt? Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel data ik per dag gebruik en wil de kosten buiten de bundel beperken.

› reageer

Gebruik de teller van je toestel.

› reageer

Ik gebruik het voor een laptop. Waar kan ik dat eventueel zien?

› reageer

Download de software Bitmeter om je gebruik bij te houden.

› reageer

Of gebruik de meetsoftware die in je Hi-software zit ingebakken...

› reageer

T-Mobile prepaid internet is door de voorwaardenwijziging niet meer in het buitenland te gebruiken.

› reageer

Ik ben inmiddels weer terug in Braziliƫ. Voordat ik naar Nederland vertrok heb ik prepaid mobiel internet voor mijn laptop gekocht via Vodaphone. Eerst nog geinformeerd bij de helpdesk van dat bedrijf of het in Hoenderloo echt werkt (postcode gegeven) en de medewerkster verzekerd mij dat de ontvangst daar prima zou zijn. Bleek dus voor geen meter te werken. Later bleek dat er op dat bungalowpark in Hoenderloo geen bereik is. Vodaphone gevraagd om restitutie van mijn geld maar daar wilde de medewerker (in de Vodaphone winkel in Apeldoorn) niets van weten. Slechte ervaring dus met Vodaphone.

› reageer

Leuk dat je ons nog je terugkoppeling geeft van je ervaringen. Dat mogen wat mij betreft meer vragenstellers doen.

NB. heb je nog gezocht of andere netwerken wel ontvangst hadden? En kon je daar ook geen GPRS ontvangen via Vodafone?

› reageer

Ik ben uiteindelijk geslaagd met een abonnement en dongle van KPN. Zit ik helaas wel een jaar aan vast maar het werkte in ieder geval goed en ik heb iets voor de volgende keer dat ik Nederland kom. Een medewerker van T-mobile wwar wij ook nog even zijn binnegewandeld vertelde mij overigens dat er in dat gebied op de Veluwe een nieuwe mast zal worden geplaatst (over drie maanden) waardoor het probleem definitief opgelost zal zijn. Hij erkende zonder aarzeling dat er daar nu nog geen ontvangst is.

› reageer

he bedankt voor jullie info.

alleen is mijn vraag dus nu. hoeveel mb gebruik je gemiddeld?

laten we het zo zeggen. als je emails ophaalt ok dan gebruik je niet zoveel maar wat nou als je online bent op facebook of andere profiel pagina's hoe zit dat dan. hoeveel mb gebruik je dan?

ik ben gemiddeld 2 a 3 dagen in nederland en wil wel dan internetten.
(ga niets downloaden zoals films of muziek of zo)

op simyo rekenen ze 4,00 euro voor eerst 50mb snelle connectie dan lager (via kpn netwerk)

t-mobile rekent ongeveer 4,50 euro voor 400mb

advise please.....

› reageer

Als je echt meer wilt doen dan alleen wat mailen en een keer een website bezoeken, dan ben je al snel door 50MB heen. Hoogstens nuttig als je dit kan verdelen over meerdere dagen. Je kan natuurlijk ook een 2e prepaid simmetje kopen.

Wat vooral van belang is: waar wil je internetten. Tmobile heeft nu nog de meeste 3G dekkingsgaten. Als je echter alleen in goedbedekte gebieden in de randstad verblijft, dan kan je weinig gebeuren.

› reageer

Afgelopen weekend heb ik een Huawei 3765 USB modem van Vodafone gekocht, leuk om eens te testen. Zit een datasimkaart bij, geen idee met of zonder beltegoed. Maar als ik nou een gewone telefonie-simkaart prepaid van Vodafone neem en ik zet daar een Internet Blox op. Is dat dan ook gewoon te gebruiken in zo'n stick? Hij pakt hem in ieder geval wel

› reageer

Niemand?

› reageer

Voor de liefhebbers: Zag dat de prepaid data-sim van Vodafone ad 5,= (bijv Dixons) nu beschikt over een "gratis" bundel van 400Mb na registratie. Daarnaast nog de standaard 2,50 beltegoed. Of de 400Mb een tijdelijke aktie is, weet ik niet.

Binnen hoeveel tijd je deze 400Mb moet opmaken, kon ik echter nergens vinden (12 mnd....)??

› reageer

ja, op als je op de website je registreert krijg je binnen 24 uur 400 mb op je stick. Het maakt niet uit waar je de stick of sim koopt.

De mediamarkt heeft nu Vodafone Huawei K3765 modemstick pakketjes liggen voor maar 10,- !!!!!!!!

Ik weet ook niet hoe lang die geldig is, maar hoop idd 12 maanden. Ik heb gisteravond mijn pakketje geregistreerd, dus als ik meer weet meld ik het hier.

› reageer

KS is your friend: de gratis 400Mb is een maand geldig. Evt bijgekochte bundels dus 12 mnd. In het pakketje schijnt al een prepaid data-sim te zitten.

Birdie of iemand anders: kan in deze stick ook een gewone simkaart met een internet-blox ??
(KS kon/wilde daar geen antwoord op geven...)

› reageer

Ik denk het wel.
De stick blijkt zelfs mijn Lycamobile UK sim te pakken, die hij herkend als Vodafone Qatar _/-\o_

› reageer

@ birdie In welke Mediamarkt heb jij die Vodafone Huawei K3765 gezien?
Hier in Rijswijk kosten ze 29,95 Euro.

› reageer

in Utrecht. Hier is een bak met honderden van die stickjes.

› reageer

Ja ik heb voor een tientje er dus eentje in Breda gekocht al weken terug. Pakt die van jou een andere simkaart dan Vodafone? T-Mobile pakt ie namelijk helaas niet...

› reageer

In Mediamarkt Middelburg is tie nu 40,== uuhhhhh. Lekker zo'n prijsstelling tussen de verschillende winkels. Vanaf as. maandag is tie ook een tientje, alleen moet je er dan een laptop bij kopen

@Hugo: ik verwachtte al dat de stick alleen werkt met een Vodafone prepaid-sim of prepaid data-sim.

› reageer

Zijn zeker geen trucjes om hem te unlocken?

Edit: volgens mij is de simlock er wel vanaf nu, maar ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te maken met de bijgeleverde Vodafone software. Als ik gewoon een inbelverbinding instel via Windows, dan lukt het wel Dus blijkbaar zit er nog een extra beveiliging in. Ergens nog goede software beschikbaar die wel te gebruiken is?

› reageer

het lijkt er op dat ie simlockvrij is.
Als ik een andere sim erin doe, wordt die geaccepteerd en kan ie sms ontvangen!

Echter sms zenden en internet gaat niet, de vodafone software geeft een melding 'plaats juiste simkaart'.
Het lijkt erop dat het 'm zit in de vodafone software, en dat die zoekt naar een vodafone melding in de simkaart, vandaar dat de Lycamobile UK/Vodafone Qatar wel werkt.

Wellicht als we de algemene Huawei software gebruiken? Kan iemand dat proberen?

› reageer

Mij lukt het dus zonder software. Gewoon in Windows een inbelverbinding instellen met je Dongle als inbelmodem en dat werkt perfect alleen heb je dan niet de beschikking over SMS enzo en het monitoren van je verbinding. Maar het klopt dus blijkbaar inderdaad dat ie simlockvrij is, alleen de software heeft een "simlock" zegmaar. Je kan het eigenlijk aan de statusled al zien, met een simlock zou ie zichzelf nooit op 3G kunnen aanmelden (blauw knipperend lampje). Zal eens gaan experimenteren met andere software

Kan je trouwens ook voor Vodafone een inbelverbinding instellen zonder die software? BIj T-Mobile is het *99# en user/pass is tmobile. Verder nog een aanvullende tekenreeks invoeren bij de geavanceerde instellingen van je modem. Bij Vodafone zoiets ook mogelijk?

› reageer

Kijk ook eens in het topic waar problemen staan met het officieel unlocken van de Vodafone dongel na 1 jaar: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/30234

› reageer

Ik had gezien dat het topic ondertussen weer omhoog gekomen is. Blijkbaar is er toch wel iets veranderd ondertussen. Alleen nog maar een software-matige simlock

› reageer

Het blijkt heel simpel te zijn:
De k3765 stick is inderdaad simlockvrij!

Installeer de generic software van Huawei mobile partner en je kan verbinding maken met elk simkaartje. Eenvoudig onder Extra-Opties-Profielbeheer een nieuw profiel aanmaken met de (statische) APN en eventueel gebruikersnaam en wachtwoord van je provider. Ik heb het geprobeerd met T-mobile en het werkt perfect!

leuk extratje: je kan met deze software ook bellen!!!

let op: deze software overschrijft de Vodafone software op je stick, dus maak voor de zekerheid een kopietje van de Vodafone software op de 'cd-drive' van je stick. De Vodafone mobile connect software moet eerst geinstalleerd zijn op je pc, anders kan het installatieprogramma de stick niet vinden (ivm drivers). Na installatie start je autorun.exe op de stick en deze installeert de Mobile Partner software. Je kan vervolgens de Vodafone en de Huawei software naast elkaar gebruiken.

› reageer

T-mobile: APN internet, toegangsnummer *99# en user/pass kan leeg blijven

Vodafone: APN office.vodafone.nl, toegangsnummer *99# en user/pass vodafone

› reageer

media markt Groningen heeft nu de voda fone sticks voor een tientje liggen, vermoed tot en met zondag

› reageer

Wou net in dit topic posten, die software werkt briljant! Gewoon een virtuele mobiele telefoon

› reageer

Is het nog steeds mogelijk om met een prepaid Vodafone basis-internet-blox ad 4,75 om middels een Huawei K3765 met MobilePartner een maand lang te internetten met max 250Mb ??
Ik kon nu geen verbinding maken.... dus hoor graag !!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.