[MTV Mobile] Nieuwe MNVO

Natuurlijk is dat begrijpelijk. Maar ik doel hier natuurlijk op normaal gebruik (en dan heb ik het dus ook over streaming radio e.d), daarover maakt tmobile geen problemen.

› reageer

Ik heb nog geen topic gezien over de nieuwe MNVO, MTV mobile, dus zal ik hieronder het persbericht plaatsen. MTV Mobile is een nieuwe MNVO op het KPN/Hi-netwerk en richt zich met all-in-one bundels op jongeren.

Zoals vorige week al aangekondigd werd gaat MTV de mobiele markt op als een zelfstandig merk binnen KPN in samenwerking met Hi Performance.
Hoewel de officiële perspresentatie nog niet is geweest staat de website van MTV Mobile inmiddels online, zo ontdekte ik vandaag. Met de slogan
"Always online, more minutes and more MTV" richt MTV zich op jongeren die voor een vast bedrag per maand onbeperkt online (MTV noemt dit 'Always online') willen zijn en daarbij lekker veel belminuten willen krijgen en uiteraard een telefoon.

De provider heeft daarom zes 'Packs' samengesteld waaruit je kunt kiezen. Het goedkoopste Pack (19,95 p/m) biedt 120 belminuten óf 60 sms'jes en daarnaast natuurlijk onbeperkt internet. Geheel onbeperkt is dat echter niet, want er is wel sprake van een Fair Use Policy (FUP). Deze zal wel een stuk hoger liggen dan bij de andere providers, zo werd mij telefonisch verteld.

Het volgende Pack voor 22,50 euro per maand bied je 180 belminuten of 90 sms'jes. Dit loopt zo op tot en met het duurste Pack van € 112,95 per maand. Daarvoor krijg je 1100 minuten of 550 sms'jes bovenop 'Always online'.

De tarieven gelden alleen voor het eerste jaar. Na dit eerste jaar betaal je afhankelijk van het gekozen Pack tussen de € 7,55 en € 11,55 per maand meer.

Packs kunnen tevens worden uitgebreid met 'Extra Packs', zoals het 'MTV Dubbel sms Pack' (€ 3,50 p/m), het 'MTV 1500 sms pack' (€ 15,- p/m) of het 'MTV Blackberry Pack' voor vijf euro per maand voor push-mail op je BlackBerry.

Bij iedere Pack krijg je een telefoon, waarbij je keuze hebt uit een ruim assortiment. Verschillende soorten telefoons van alle grote fabrikanten worden aangeboden.

Als unique selling point biedt MTV abonnees toegang tot 'My MTV Mobile'. Dit bestaat uit exclusieve content zoals: korting op evenementen, diverse downloads (o.a. ringtones en wallpapers) en daarnaast heb je direct toegang to de nieuwste series van MTV.

Niels Baas, algemeen directeur MTV Networks: "We geven jongeren en jongvolwassenen al via meerdere kanalen - analoog, digitaal en online - de mogelijk om de wereld van MTV te betreden. We zien ook dat steeds meer jongeren content via hun mobiel consumeren. Met MTV Mobile bieden we ze de mogelijkheid om content van MTV te gebruiken. Naast dat ze altijd online kunnen, krijgen ze meer belminuten en uiteraard meer MTV. En in de toekomst toegang tot het MTV scherm."

› reageer

Mijn eerste reactie: Net als Hi, maar dan nog duurder.

› reageer

Er zijn een aantal packs bij Mtv Mobile waarvan het nut mij volledig ontgaat. Bijvoorbeeld het duurste pack: hier krijg je 1100 belminuten voor 112.95, smsjes heb je dan dus niet en data. Waarom zou iemand dat nemen als je (als we de fup aanhouden) bij Tringg 1250 belminuten en 1gb data voor 29.95 per maand kunnen krijgen? Natuurlijk krijg je er een telefoon bij. Maar deze twee aanbiedingen verschillen op jaarbasis 996 euro. Voor minder kan je en behoorlijk geavanceerd los toestel kopen dus ik begrijp niet waarom een nieuwe aanbieder met zo'n aanbod op de markt komt.

› reageer

Lijkt me vrij simpel: Omdat veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is.

› reageer

Ja ok maar het is toch diep triest dat er nogsteeds Mvon's bijkomen die nies doen aan de concurentie in de telecommarkt?
De meeste bieden allemaal hetzelfde, Tringg Youfone en straks Ecofoon zijn uitzonderingen wat abonnemente betreft en Vectone/lycamobile/gtmobile doen soms wel interessante dingen met prepaid maar verder word het aanbod toch steeds minder interessant voor de consument.

› reageer

@dsterk: Het duurste pack bestaat uit 1100 minuten, 550 smsjes en onbeperkt internet! Idd het heerste jaar voor 112.95, na een jaar is het 124.50(dit weet ik niet zeker, dacht dat ik had gelezen dat de normale prijs na een jaar moet worden betaald).

En wat ik nog vreemder vind.. ze hebben een samenwerking met Hi(gericht op jongeren), MTV is ook gericht op jongeren.. en dan een dubbel aantal belminuten ivm de smsjes?! :S

› reageer

Ok ik dacht dat die smsjes er niet bij zaten want dat stod in de topicstart maar dit klinkt wel logisch. qua bel/sms-units zit je dus op 1650 in totaal(450 meer als bij tringg), maar je betaald er 83 ero meer voor en je heb een veel beperkter aantal smsjes dan belminuten. Eigenlijk heel tegenstrijdig want smsjes zijn veel goedkoper dus je had eerder 1100 smsjes en 550 belminuten verwacht. En oneprkt internet heeft ook daar een fair use policy en wat is er bekend over de snelheid?
Als mense goed vergelijken zullen ze niet snel voor Mtv Mobile kiezen denk ik.

› reageer

Heel erg duidelijk wordt het niet gemaakt, maar op tarievenpagina (http://gsm.mtvmobile.nl/mtv/mcsmambo.p?M5detail=ABO&M5NextUrl=RAINF&M5Arg=2) staat dat het bellen of SMS'jes zijn. Oftewel, 1 minuut = 2 sms'jes. Terwijl bij Hi (wat niks meer is dan een ander naampje voor dezelfde dienst) geldt 1 minuut = 0,5 sms'je...

› reageer

Het onbeperkt online is natuurlijk wel fantastisch op het KPN netwerk. Dik plus punt.

Maargoed ik ben een gebruiker en heb al een mooi GSM toestel. MTVmobile maakt het mij niet mogelijk om met een SIMONLY naar deze provider over te stappen (dus helft van maandbedrag!).

› reageer

@jongerenchaos: er is geen sprake van onbeperkt internet het betreft hier een fair use policy. Wat deze is kan de klantenservice niet zeggen ze willen niets beters noemen dan 10 keer ht gemiddelde. Maar toen ik zei dat ik elke maand 1,5 tto 2gb wilde gebruiken wisten ze wel zeker dat dit boven de fup uit zou komen. Dus er is een fup waarvan je niet mag wete op welke hoeveelheid die ligt. Als je eroverheen gaat krijg je een waarschuwingsbiref, blijft het dan zo dan moet je betalen.

› reageer

@dsterk

Er staat onbeperkt in de plaatjes. Dat is dan geen FUP oid, dus dan is het misleidende reclame...
Onbeperkt volgens de dikke vandale:
on·be·perkt bn, bw onbegrensd

› reageer

Ja, die discussie ga je verliezen. Ze stellen namelijk simpelweg dat je zelf wel kunt begrijpen dat onbeperkt niet echt onbeperkt is.

Common sense denken helaas

› reageer

Dat ben ik dus niet met je eens. Vergelijk het bijvoorbeeld met een T-mobile of Ben abonnement. Daar wordt ook geadverteerd met onbeperkt en dat is dan ook echt onbeperkt.

› reageer

Bij T-Mobile knijpen ze je snelheid na x Mb.

Zou je richting de 1 Tb aan data gaan schoppen ze je doodleuk van het netwerk.

› reageer

1 Tb ? Als in 128 GB per maand? Bij Ben?

Je begrijpt toch wel dat dat ongeveer het maximale is dat je uberhaupt zou kunnen downloaden in een maand?

384 kbit/s = 3.96 GB per dag = 118.7 GB per maand.
En dat is dus het MAXIMUM als je 24uur per dag 7 dagen per week op volle snelheid download die Ben toelaat.
Dan vind ik het ook helemaal niet raar dat je dan wordt afgesloten.
Daar is deze bundel echt niet voor bedoeld.

› reageer

Natuurlijk is dat begrijpelijk. Maar ik doel hier natuurlijk op normaal gebruik (en dan heb ik het dus ook over streaming radio e.d), daarover maakt tmobile geen problemen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.