Limiet op datagebruik in buitenland

Waarom alleen buiten Nederland? En waarom alleen voor "data"?
Ik zou graag direct een waarschuwing/afsluiting hebben als ik (zeg) 2 keer m'n bundel verbruikt heb.

Net als dit stukje: Limits the price for sending a text message while abroad at €0.11.
Het versturen van een SMSje in het buitenland is nu gewoon goedkoper dan binnen Nederland, waar Vodafone buiten de bundel €0.25 per SMS rekent. Dat slaat toch nergens op?!
Juist omdat ze ook "1000 stuks voor 10 euro" aanbieden, staat het totaal niet in verhouding tot de kostprijs.

The new rules will also protect consumers from "bill shocks" by introducing a cut-off mechanism once the bill reaches €50, unless they choose another cut-off limit
Hier wordt helemaal niet gesproken van "alleen data": dit gaat over de hele rekening!

› reageer

Vanaf 1 maart komt er een einde aan de onverwacht hoge telefoonrekeningen door het gebruik van internet in het buitenland. Vodafone en KPN bieden hun klanten de mogelijkheid om hun datagebruik in het buitenland te limiteren tot 50 euro.

Lees hier de rest van het artikel.

Waar het op neer komt is dat per 1 maart 2010 klanten van Vodafone en KPN het dataverbruik in het buitenland kunnen begrenzen op 50 euro EXCL. btw middels het sturen van een SMS-bericht. Per 1 juli 2010 worden alle nieuwe klanten van Vodafone en KPN standaard begrenst op de limiet van 50 euro.

Vodafoneklanten kunnen hier meer lezen.

› reageer

Apart dat het dan net weer niet geldt in alle landen in Europa. Het zijn letterlijk de EU landen, waardoor je geen limiet hebt bij gebruik in bijvoorbeeld Zwitserland en Andorra. Je denkt nu dat het automatisch zal stoppen en in die landen ben je nu net 100% verantwoordelijk voor gebruik boven de 50,- ex. BTW.

› reageer

Ik had me gisteren aangemeld via een SMS naar Vodafone en die is zojuist bevestigd.

Trouwens, hier staat een bericht dat T-Mobile zich mogelijk niet aan de regels zou houden.

› reageer

Waarom alleen buiten Nederland? En waarom alleen voor "data"?
Ik zou graag direct een waarschuwing/afsluiting hebben als ik (zeg) 2 keer m'n bundel verbruikt heb.

Net als dit stukje: Limits the price for sending a text message while abroad at €0.11.
Het versturen van een SMSje in het buitenland is nu gewoon goedkoper dan binnen Nederland, waar Vodafone buiten de bundel €0.25 per SMS rekent. Dat slaat toch nergens op?!
Juist omdat ze ook "1000 stuks voor 10 euro" aanbieden, staat het totaal niet in verhouding tot de kostprijs.

The new rules will also protect consumers from "bill shocks" by introducing a cut-off mechanism once the bill reaches €50, unless they choose another cut-off limit
Hier wordt helemaal niet gesproken van "alleen data": dit gaat over de hele rekening!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.