KPN[KPN] KPN uit bundel buitenland bellen+sms?

Toevoeging:
De 'oude' KPN-mobiel was ook al LIFO, alleen was je tegoed daar 12 maanden houdbaar, waardoor je dit pas een jaar later merkte. Van de oude KPN Flexibel / KPN Personal Sim weet ik het niet zeker.
Tegoed is wel 2 maanden houdbaar (dus de maand waarin je het krijgt + de maand daarop) bij offline bundels. De online bundels (dus bij aanschaf via online kanalen) is het tegoed enkel houdbaar in de maand waarin je het krijgt. Bij SimOnly's is het ook 1 maand.
Uiteindelijk proberen ze natuurlijk meer geld / klanten (retentie!) binnen te halen / te houden..
Toch wel handig dat het uit de bundel gaat naar mijn mening, ook al is het niet zo handig als de 'oude' KPN Mobiel abonnementen van voor 2008..

› reageer

Ik zag in de folder van de KPN winkel een hele pagina uitgelicht met daarop de tekst: "Bellen en smsén in het buitenland. Bij KPN nu gewoon vanuit je belbundel."

Hiernaast staan vervolgens toestellen met een personal sim abonnement (dus niet van de zakelijke all in one bundels).

Wie weet er meer...foutje of heeft KPN door dat ze door de laatste 2 prijsverhogingen te duur zijn geworden?

› reageer

Klopt, er zijn namelijk meer promotie materialen met eenzelfde context. Precies hoe en wat weet ik niet.

› reageer

Volgens mij is de folder dan nog net iets te vroeg. Er is nog niets te vinden, ook niet op KPN.com.

Het zou toch wel groot nieuws zijn als je met KPN weer in het buitenland kan bellen vanuit je bundel. Heft T-Mobile dit als laatste provider op, komt notabene KPN ermee. En als het nu in de folder staat is de timing goed zo richting de vakanties. Dat gaat dan T-Mobile wel wat nieuwe klanten kosten denk ik.

Maar goed even afwachten of het inderdaad je gewone bundel is waaruit je betaalt. Met SMS tarieven die binnen Nederland hoger zijn, dan vanuit het buitenland, kan eigenlijk elke Nederlandse provider in iedergeval SMS wel haast gratis uit bundeltegoed aanbieden. Dat zou dan een revolutie zijn in internationaal bellen, terwijl het de aandacht afleidt van de hoge tarieven en verslechterende voorwaarden binnen Nederland.

› reageer

Op de Televisiebeurs hadden ze het ook nergens anders over dan bellen in het buitenland uit je bundel. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het een extra bundel welke je moet aanschaffen ala "Voordeel op Reis" Blox van Vodafone.

› reageer

Dat lijkt me dan gewoon een verkapte prijsverhoging en helemaal niks aantrekkelijks (miss evt wel met een SIMONL.

Stel ik SMS in NL voor 23 cent en in het buitenland voor de 13 cent, dan betaal ik toch ghewoon 10 cent teveel! Ofwel mag dit zomaar, een hoger tarief rekenen voor de gereguleerde EU SMS tarieven?

› reageer

Volgens de Europese richtlijnen mogen providers 23 eurocent voor een SMS vanuit of in Nederland rekenen. Het maximum tarief gaat namelijk alleen over roaming in EU-lidstaten.

› reageer

Ik ben werkzaam bij TPH en heb hier nhiets over gehoord. Ook op de Dealersite is niets te vinden (deal-it.com), terwijl hier normaal gesproken alle zaken ver van tevoren worden aangekondigd. Net contact gehad met klantenservice van KPN, echter ook daar was niets bekend. Ik hou het in de gaten, wel interessant iig!

› reageer

"Chatten met Kim" levert nog steeds op Zowel bellen en gebeld worden als smsen in en naar het buitenland valt niet onder je bundel.

› reageer

Zeker druk- en zetfout.

› reageer

Op de televisie beurs was er zelfs een piloot en stewardessen bij kpn .. zeker geen drukfout

› reageer

Per 1 mei gaat buitenland bellen uit de bundel!
Kopie van de dealersite van KPN (nieuwsbericht 22/4):

22-04-10 Buitenland bellen vanuit de bundel bij KPN
Per 1 mei 2010 kun je bij KPN in het buitenland bellen en SMS-en vanuit je belbundel.

Wat gaat er gebeuren en waarom?

Per 1 mei 2010:
Bellen en SMS-en in het buitenland doe je bij KPN voortaan gewoon vanuit je belbundel.

Dit betekent dat:
• SMS versturen (ontvangen was altijd al gratis)
• Bellen in het buitenland
• Gebeld worden in het buitenland
nu gewoon vanuit je Personal Sim bundel gaat.

Waarom?

Een aantal jaar geleden had KPN Mobiel roaming in de bundel. Met de introductie van Flexibel is dit in 2008 komen te vervallen. KPN heeft gemerkt dat veel klanten dit als een verlies hebben ervaren.
De behoefte naar een bundel met roaming, die nu niet meer in de markt te vinden is, bleef dus bestaan.
Om tegemoet te komen aan deze behoefte heeft KPN daarom besloten om per 1 mei roaming weer in de bundel te stoppen.

Hoe werkt dat met de bundels?

Een Personal Sim 210 abonnement staat voor €28,50 aan waarde.
• Bellen in de EU: Een minuut kost op dit moment €0,51.
Dat betekent dus dat je daarmee (28,50 / 0,51 =~ 56) ongeveer 56 minuten kunt bellen.
• Gebeld worden in de EU: Een minuut kost op dit moment €0,23.
Dat betekent dus dat je daarmee (28,50 / 0,23 =~ 124) ongeveer 124 minuten gebeld kunt worden.
• Een sms sturen vanuit de EU kost op dit moment €0,13
Dat betekent dus dat je daarmee (28,50 / 0,13 =~ 220) ongeveer 220 sms kunt sturen.

Voorbeeld:
Een klant die in Frankrijk zit kan met een Personal Sim 210 abonnement kan hiervoor
maar liefst
• 56 minuten bellen OF
• 124 minuten gebeld worden OF
• 220 sms-jes sturen
Of natuurlijk een combinatie van deze 3 dingen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Wat moet de klant doen om dit te krijgen?
• Niets, het wordt een automatisch standaard onderdeel van Personal Sim per 1 mei 2010

Wat gebeurd er met klanten die voor 1 mei 2010 een Personal Sim abonnement hebben
aangeschaft?
• Alle klanten kunnen gratis migreren van hun “oude” Personal Sim of Flexibel abonnement naar de nieuwe variant. De klant kan zelf kiezen op welke bundelgrootte hij instapt. Dit kan online via mijnKPN.
Let op, voor deze klanten:
• contractsduur blijft ongewijzigd!
(als je al buiten contractsduur bent, dan krijg je hierdoor dus ook geen extra contractsduur)
• Je gaat over op afrekenen per minuut (ipv per 1e minuut)

Hoe werkt dit met KPN OpReis?
• Als een klant KPN OpReis aanzet gaat dit ook uit zijn bundel. Voor klanten die lang bellen in het buitenland is dit nog steeds de voordeligste optie.

Hoe werkt het met KPNopReis?

Als een klant KPN OpReis aanzet gaat dit ook uit zijn bundel. Hoe werkt
KPN OpReis ook alweer?

1. Goedkopere minuutstarieven dan normale EU tarief
• Bellen met OpReis: €0,25 ipv € 0,51 cent
• Gebeld worden met OpReis € 0,10 cent ipv € 0,23 cent
2. Geldig in heel Europa
3. Geldig op alle netwerken (Geen speciaal voordeelnetwerk kiezen)
4. Onbezorgd langere gesprekken voeren in buitenland
5. KPN OpReis is gratis en per direct opzegbaar door kosteloos 1330 te bellen

› reageer

Interessant.
Wel 'stiekem' per minuut belalen toevoegen.. en je kan je tegoed maar 1 maand meenemen, je kan dus niet echt sparen om het in het buitenland te gebruiken.
Totaal niet te vergelijken met t-mobile flex wat ik nog heb .

› reageer

Ontzettend slimme actie van KPN:

vraag was bij KPN vermoedelijk: hoe halen we klanten met oude bundels naar nieuwe bundels en voorwaarden toe zonder dat zij op kunnen zeggen?

Vraag 2: hoe pakken we de T-Mobile Flex klanten die daar vertrekken zonder net als bij T-Mobile de bundels onbeperkt mee te laten nemen.

Mijn antwoord: breng het als een grote vernieuwing doorgevoerd omdat klanten aangaven dat ze dit prettig zouden vinden en ga er vandoor met de bij T-Mobile buitenland voordelen en pak de klanten op andere punten terug. Lees: leg de nadruk vlak voor een vakantieperiode op o zo voordelig buitenland bellen bij KPN en laat de klant daarbij vergeten dat ze binnenlands meer dan de hoofdprijs betalen.

Ook handig: KPN heeft vast gemerkt dat klanten bij het afschaffen van bellen uit de bundel opeens veel minder minuten gingen gebruiken in het buitenland. Bij een Flexibel of personal sim bundel kies je dan snel voor een alternatief telefooncel, internet bellen, goedkoop lokaal simkaartje of een Vodafone prepaid of T-Mobile flex van een meereizend persoon bijvoorbeeld). Door bellen nu weer in de bundel terug te doen zullen meer klanten de minuten weer op hun standaardabonnement bij KPN gaan afnemen en niet langer moeite doen om een alternatief te nemen. Klanten die niet weten dat ze daarvoor eerst naar het nieuwe tariefplan moeten overstappen worden straks eerst door de marketeers in de tang genomen en vervolgens financieel geript (want wie van de gewone klanten weet nu of hij een oude of nieuwe personal sim bundel heeft?) Slimme marketing dat kan ik niet ontkennen.

Er zijn volgens mij nog veel klanten die een KPN mobiel of mobiel Plus bundel hebben lopen. (o.a. mijn vriendin heeft nog zo'n bundel). Ik adviseer aan wie mij vraagt of ze over zullen stappen tot nu toe meestal om de all-in 1 bundel te houden. Voordeligere prijs per minuut, de oude voorwaarden, met name voor weinigbellers interessant.

Wat nieuwe KPN personal sim klanten als minpunten krijgen:
-minder minuten in de bundels
-hogere prijs voor minuten buiten de bundel
-LIFO bundel afrekening: bij nieuwe bundels maak je eerst je nieuwe minuten op, dan pas spreek je je oude minuten aan. Gevolg: je neemt je minuten 1 maand mee, hebt je nieuwe minuten opgemaakt en je oude minuten vervallen. De maand daarop heb je dan alleen nog nieuwe minuten. Bel je dan 1 keer iets te veel, dan betaal je meteen de hoge losse minuutprijs en loopt je rekening snel op. Ook is het lastig om bij te houden of je nou nog minuten meegenomen had, of dat deze alweer vervallen waren. Kortom: als je een onregelmatig belritme hebt is de kans op regelmatige extra kosten hoog als je niet standaard al een te grote (en extra dure) bundel neemt.
-altijd bellen en afrekenen per hele minuut (voorheen afrekenen per seconde of alleen de eerste minuut helemaal berekend)
-de gratis gespecificeerde rekening op papier is verdwenen
-inflatiecorrectie, dus jaarlijks een prijsverhoging waar je niet tegen kan protesteren.

Voor KPN mobiel en mobiel plus (simonly) klanten is het sowieso niet erg aantrekkelijk om naar de nieuwe bundels over te gaan. Hun buitenland verbruik ging toch al uit de bundel.

Oude Flexibel minuten of euro bundel gebruikers moeten eens goed nadenken wat nu voordeliger is.

Wat ik wel een voordeel vind: als je denkt veel te bellen in het buitenland, dan kan je bij KPN kosteloos je bundel in de vakantiemaand een paar treden omhoog zetten, en na je vakantie meteen weer omlaag zetten. Verder is de kans groot dat een weinigbeller die nu telkens teveel tegoed overhoudt het nu in een buitenland vakantie redelijk kan redden vanuit de bundel. Ook wie in de grensregio komt zal minder snel een dikke extra buitenlandrekening ontvangen.

Edit: hoewel ik vrees toch dat ik zit te zwetsen.... of je nu 10,- extra bundeltegoed neemt waar je buitenlandse belminuten uit gaan of dat je boven je bundel uit losse buitenland minuten bijbetaalt maakt niet uit denk ik. Alleen binnenlands is een belminuut buiten je bundel fors duurder dan dezelfde minuut binnen de bundel)

NB. Bij deze nog hulde aan Miggle voor het bevestigen van het nieuws! _/-\o_

› reageer

Toevoeging:
De 'oude' KPN-mobiel was ook al LIFO, alleen was je tegoed daar 12 maanden houdbaar, waardoor je dit pas een jaar later merkte. Van de oude KPN Flexibel / KPN Personal Sim weet ik het niet zeker.
Tegoed is wel 2 maanden houdbaar (dus de maand waarin je het krijgt + de maand daarop) bij offline bundels. De online bundels (dus bij aanschaf via online kanalen) is het tegoed enkel houdbaar in de maand waarin je het krijgt. Bij SimOnly's is het ook 1 maand.
Uiteindelijk proberen ze natuurlijk meer geld / klanten (retentie!) binnen te halen / te houden..
Toch wel handig dat het uit de bundel gaat naar mijn mening, ook al is het niet zo handig als de 'oude' KPN Mobiel abonnementen van voor 2008..

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.